Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 63 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 1 0% 2 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Tarozidagi mevalar massasi teng bo‘lishi uchun qancha nok kerak? A) 10 B) 3 C) 9 D) 6 2 / 40 2. 3-sinf oʻqish darsligida berilgan "Bahs" hikoyasidagi qahramonlar nima haqida bahslashishdi? A) Tabiat haqida B) To’g’ri javob yo’q C) Doʻstlik haqida D) Kasblar haqida 3 / 40 3. Saturn qanday sayyora? A) Dumli B) Temirli C) Shaklli D) Halqali 4 / 40 4. Benzin quyish shaxobchasiga 2400 l benzin keltirildi. 1kuni benzinning 3/10 qismi, 2-kuni 2/10 qismi sarflandi. Shu ikki kunda necha litr benzin sarflandi? A) 720 l B) 480 l C) 1100 l D) 1200 l 5 / 40 5. Bo'lish amalini bajaring: 235480:290= A) 802 B) 8102 C) 812 D) 8012 6 / 40 6. "Kuz saxovati" matni muallifi? A) Sharifa Salimova B) TJY C) Mahmud Murodov D) Tolib Yõldosh 7 / 40 7. Yuzi 60 m .kv bo'lgan qog'ozning 1/4 qismi qirqib olindi. Qolgan qismining yuzini toping A) 20 m. kv B) 30 m. kv C) 45 m.kv D) 15 m. kv 8 / 40 8. Yomonlik go'yo o't , yondirar , yoqar, O'qishga kechig yo'q: u soy tez oqar. Ushbu she'r qaysi matnga tegishli ? A) Qutadg'u bilik B) Odamdan nima qoladi C) Bilim va o'quv haqida D) Yomonlik 9 / 40 9. Amaldagi " Lotin yozuviga asoslangan oʻzbek yozuvi" qachon joriy etildi? A) 1995 yil sentabr oyida B) 1992 yil sentabr oyida C) 1994 yil sentabr oyida D) 1993 yil sentabr oyida 10 / 40 10. Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida B) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi C) Formulalar ishlab chiqiladi D) to’g’ri javob yo’q 11 / 40 11. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Kompozitsion C) Mantiqiy D) Sintaksis 12 / 40 12. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) reja tuzish; B) kompozitsion xatoga C) material to‘plashda D) mantiqiy izchillikka. 13 / 40 13. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir B) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 14 / 40 14. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar B) Individual va jamoaviy insholar C) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho D) Jamoaviy insholar 15 / 40 15. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 7 ta B) 5 ta C) 6 ta D) 8 ta 16 / 40 16. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. B) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi 17 / 40 17. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish C) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama D) muhokama 18 / 40 18. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi 19 / 40 19. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) B.2-sinfda B) 1-sinfda C) 3-sinfda D) 4-sinfda 20 / 40 20. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 2-3 sinflar B) 3-4 sinflar C) 1-2 sinlar D) 1-4 sinflar 21 / 40 21. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi C) So‘z birikmasi va gap tuzish D) Bog‘lanishli nutq 22 / 40 22. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Og‘zaki nutq B) Yozma nutq C) Bog‘lanishli nutq D) Tashqi nutq 23 / 40 23. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-sinfdan B) 1-2-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 3-4-sinflarda 24 / 40 24. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) imloviy va punktuatsion B) Morfologik-uslubiy C) sintaktik-uslubiy D) lug‘aviy-uslubiy 25 / 40 25. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Kim? C) Nima qiyapti? D) Nima qildi? 26 / 40 26. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 27 / 40 27. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Imloviy va punktuatsion xatolar B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik 28 / 40 28. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 6 bosqichda C) 3 bosqichda D) 5 bosqichda 29 / 40 29. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Gap, so‘z va matn ustida ishlash 30 / 40 30. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish D) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash 31 / 40 31. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 32 / 40 32. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish B) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish C) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 33 / 40 33. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi C) Atamalarning ma’nosini tushuntirish D) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. 34 / 40 34. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Yozma nutq tarzida C) Monolog tarzida D) Dialog tarzida 35 / 40 35. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Tasvir, jamoaviy insho C) Muhokama, individual D) Hikoya, tasvir, muhokama 36 / 40 36. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z B) Gap C) Matn D) So‘z birikmasi 37 / 40 37. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Hikoya,maqola, roman B) Roman, monografiya C) .Yozma bayon, insho D) Doklad, hisobot 38 / 40 38. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish B) Mavzuni muhokama qilish; C) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 39 / 40 39. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Ikki kun ichida B) 4-5 kun davomida C) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart D) Bir hafta davomida; 40 / 40 40. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga B) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) Barchasi to‘g‘ri 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz