Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 13 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Doira va aylana. Aylana markazi, radius, diametr nechanchi sinfda o‘rganiladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 1 2 / 40 2. 3-sinf oʻqish darsligidagi "Kuz saxovati" matni qahramonlarini toping. A) Bogʻbon Salimboy ota, Alisher, Malika, Nafisa, Shohjahon, Mehribonu B) To’g’ri javob yo’q C) Bogʻbon Salimboy ota, Alisher, Malika D) Bogʻbon Salimboy ota, Nafisa, Shohjahon, Mehribonu 3 / 40 3. Merkuriy sirtidagi harorat to'g'ri ko'rsatilgan qatorni aniqlang. A) Kunduzi +330⁰C, kechasi esa -160⁰C atrofida bo'ladi. B) Kunduzi +430⁰C, kechasi esa +160⁰C atrofida bo'ladi. C) Kunduzi +430⁰C, kechasi esa -160⁰C atrofida bo'ladi. D) Kunduzi +40⁰C, kechasi esa -60⁰C atrofida bo'ladi. 4 / 40 4. Sayyoh ikki qishloq orasidagi masofaning 3/5 qismini bosib o'tdi. Agar sayyoh 15 km masofani bosib o'tgan bo'lsa, ikki qishloq orasidagi masofa qancha? A) 25 B) 25 C) 45 D) 30 5 / 40 5. Yuza 64 ga teng boʻlgan kvadratning tomonlarini toping. A) 24 B) 16 C) 8 D) 7 6 / 40 6. Asalarilarning ko'zi nechta bo'ladi? A) 2 B) 4 C) 20 D) 5 7 / 40 7. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli B) To’g’ri chiziq yordаmidа C) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli D) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli 8 / 40 8. Hunarli er xor bo'lmas Do'stdushmanga zor bo'lmas. Ushbu maqol qaysi matnga tegishli? A) TJY B) Ko'k arg'umchoq C) Donishmand ustoz D) Hunarsiz kishi o'limga yaqin 9 / 40 9. Harfiy metodga berilgan taʼrifni toping A) Boʻgʻin hosil qilish B) To’g’ri javob yo’q C) Analiz-sintez jarayon D) Harflarning nomlarini yodlatish 10 / 40 10. Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 4 B) 3 C) 2 D) 5 11 / 40 11. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 12 / 40 12. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 13 / 40 13. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy B) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar D) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish 14 / 40 14. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish B) Imloviy va punktuatsion xatolar C) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik 15 / 40 15. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Muhokama, individual C) Tasvir, jamoaviy insho D) Hikoya, tasvir, muhokama 16 / 40 16. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi 17 / 40 17. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Lug‘aviy-uslubiy B) Sintaktik-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) Grammatik 18 / 40 18. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Yozma nutq B) Og‘zaki nutq C) Bog‘lanishli nutq D) Tashqi nutq 19 / 40 19. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-3-sinflarda B) 2-sinfdan C) 1-2-sinflarda D) 3-4-sinflarda 20 / 40 20. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 3, 4, 5 21 / 40 21. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 22 / 40 22. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Gap B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Matn 23 / 40 23. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; B) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 24 / 40 24. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) Doklad, hisobot C) Hikoya,maqola, roman D) .Yozma bayon, insho 25 / 40 25. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 3 bosqichda B) 5 bosqichda C) 4 bosqichda D) 6 bosqichda 26 / 40 26. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 27 / 40 27. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Olmosh so‘z turkumi haqida bili B) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. C) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 28 / 40 28. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Gap, so‘z va matn ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 29 / 40 29. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; B) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish C) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish 30 / 40 30. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) So‘z birikmasi va gap tuzish B) Fonetika va orfagrafiya C) Bog‘lanishli nutq D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 31 / 40 31. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) material to‘plashda C) reja tuzish; D) kompozitsion xatoga 32 / 40 32. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar C) Individual va jamoaviy insholar D) Jamoaviy insholar 33 / 40 33. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 34 / 40 34. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi B) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 35 / 40 35. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi B) So‘z boyligini oshiradi C) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; D) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi 36 / 40 36. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Nima qildi? C) Kim? D) Nima qiyapti? 37 / 40 37. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir B) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi C) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi D) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish 38 / 40 38. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar B) hoshiya va xat boshidan yozish C) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi D) so‘z yasovchi qo‘shimchalar 39 / 40 39. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 20-25 daqiqa D) 20-30 daqiqa 40 / 40 40. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog tarzida B) Ichki nutq tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Monolog tarzida 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz