Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 52 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Goniya nima? A) 1 ta burchagi to‘g‘ri, qolgan 2 burchagi to‘g‘ri bo‘lmagan uchburchak shakldagi chizg‘ich B) Chizg‘ichlar to‘plami C) Har turli tomonli uchburchak D) Qurilish asboblar to‘plami 2 / 40 2. Oʻzbekistonda pedagogik texnologiyalar boʻyicha markaz qachon tashkil etilgan? A) 1997-yilda Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi asosida B) To’g’ri javob yo’q C) 1999-yilda Respublika taʼlim markazi qoshida D) 2000-yilda Toshkent Davlat Pedagogika universiteti qoshida 3 / 40 3. Sayyoramiz Quyosh atrofini necha marta aylanib chiqadi? A) 366 sutka 6 soatda B) 365 sutka 6 soatda C) 365 sutka 2 soatda D) 365 sutka 8 soatda 4 / 40 4. Quyosh nuri bizga necha minutda yetib keladi? A) 18 B) 28 C) 22 D) 8 5 / 40 5. Dinoraning 1500 soʻm puli bor edi. U pulining 2/3 qismiga musqaymoq olib yedi. Musqaymoqga necha pul toʻladi? A) 800 soʻm B) 5000 soʻm C) 1000 soʻm D) 6000 soʻm 6 / 40 6. Hakimbek olti yoshida kimga shogirdlikka berildi? A) TJY B) Qosim merganga C) Shokir otaga D) Ibn Sinoga 7 / 40 7. 1234 betli kitobning 123 betini o'qidim. Kitobning o'rtasigacha yetish uchun yana necha bet o'qishim kerak? A) 213 B) 617 C) 194 D) 304 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Tolibjon B) Tursunali C) Tuflijon D) Teshajon 9 / 40 9. Oʻzbek tili yozuvi qanday yozuv hisoblanadi? A) To’g’ri javob yo’q B) Turkiy yozuv C) Lotin yozuvi D) Fonematik yozuv 10 / 40 10. Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) Sintaktik B) Uslubiy C) to’g’ri javob yo’q D) Morfologik 11 / 40 11. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) Barchasi to‘g‘ri D) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat 12 / 40 12. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) Morfologik-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) sintaktik-uslubiy D) lug‘aviy-uslubiy 13 / 40 13. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga D) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga 14 / 40 14. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Imloviy va punktuatsion xatolar B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish 15 / 40 15. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 35-40 daqiqa 16 / 40 16. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 3 bosqichda C) 6 bosqichda D) 5 bosqichda 17 / 40 17. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi D) Olmosh so‘z turkumi haqida bili 18 / 40 18. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Doklad, hisobot B) Hikoya,maqola, roman C) .Yozma bayon, insho D) Roman, monografiya 19 / 40 19. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 20 / 40 20. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 3-4 sinflar B) 2-3 sinflar C) 1-2 sinlar D) 1-4 sinflar 21 / 40 21. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish C) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama D) muhokama 22 / 40 22. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) material to‘plashda B) mantiqiy izchillikka. C) kompozitsion xatoga D) reja tuzish; 23 / 40 23. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi B) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; C) O‘quvchilarning ijodkorligi D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 24 / 40 24. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 25 / 40 25. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Dialog tarzida C) Monolog tarzida D) Yozma nutq tarzida 26 / 40 26. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) Atamalarning ma’nosini tushuntirish 27 / 40 27. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 28 / 40 28. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 6 ta C) 7 ta D) 5 ta 29 / 40 29. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar C) Individual va jamoaviy insholar D) Jamoaviy insholar 30 / 40 30. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-sinfdan D) 2-3-sinflarda 31 / 40 31. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi B) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi C) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; D) So‘z boyligini oshiradi 32 / 40 32. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Sintaksis B) Mantiqiy C) Tipik kompozitsion D) Kompozitsion 33 / 40 33. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Grammatik B) Morfologik-uslubiy C) Lug‘aviy-uslubiy D) Sintaktik-uslubiy 34 / 40 34. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash 35 / 40 35. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Bir hafta davomida; D) Ikki kun ichida 36 / 40 36. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qildi? B) Nima qilmoqchi? C) Kim? D) Nima qiyapti? 37 / 40 37. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi 38 / 40 38. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 39 / 40 39. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; C) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. D) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish 40 / 40 40. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz