Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 101 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Uch xil rangdan ikkitasini tanlashning nechta yo‘li bor ? A) 2 B) 4 C) 3 D) 6 2 / 40 2. 3-sinf oʻqish darsligidagi "Kuz saxovati" matni qahramonlarini toping. A) To’g’ri javob yo’q B) Bogʻbon Salimboy ota, Alisher, Malika, Nafisa, Shohjahon, Mehribonu C) Bogʻbon Salimboy ota, Nafisa, Shohjahon, Mehribonu D) Bogʻbon Salimboy ota, Alisher, Malika 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Zuhro B) Yulduz C) Barchasi to'g'ri D) Tong 4 / 40 4. Sayyoh ikki qishloq orasidagi masofaning 3/5 qismini bosib o'tdi. Agar sayyoh 15 km masofani bosib o'tgan bo'lsa, ikki qishloq orasidagi masofa qancha? A) 30 B) 25 C) 25 D) 45 5 / 40 5. 84 ming 20 soni raqamlar bilan quyidagicha yoziladi. A) 804200 B) 8420 C) 84020 D) 84200 6 / 40 6. 1 milliard sekund o'tishi uchun qariyb necha yil o'tadi ? A) 40 yil B) 32 yil C) 30 yil D) 25 yil 7 / 40 7. Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 5 B) 2 C) 3 D) 4 8 / 40 8. 4-sinf o'qish darsligi nechta bob? A) 13 B) 14 C) 12 D) 11 9 / 40 9. Bu metod harf shaklini toʻgʻri tasavvur qila olmaydigan...... ...... oʻquvchilar uchun qoʻllaniladi. Ushbu taʼrif qaysi metod haqida? A) To’g’ri javob yo’q B) Namunaga qarab yozish usuli C) Nusxaga qarab koʻchirish usuli D) Nusxa koʻchirish usuli 10 / 40 10. Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi B) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi C) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. D) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 3 bosqichda C) 5 bosqichda D) 6 bosqichda 12 / 40 12. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Sintaksis B) Tipik kompozitsion C) Mantiqiy D) Kompozitsion 13 / 40 13. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Individual va jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 14 / 40 14. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) .Yozma bayon, insho C) Hikoya,maqola, roman D) Doklad, hisobot 15 / 40 15. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi 16 / 40 16. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash C) Gap, so‘z va matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 17 / 40 17. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 6 ta C) 5 ta D) 7 ta 18 / 40 18. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 19 / 40 19. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Ikki kun ichida C) Bir hafta davomida; D) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart 20 / 40 20. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z birikmasi B) So‘z C) Matn D) Gap 21 / 40 21. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) Mavzuni muhokama qilish; D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 22 / 40 22. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning ijodkorligi B) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. C) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; D) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi 23 / 40 23. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Yozma nutq B) Og‘zaki nutq C) Tashqi nutq D) Bog‘lanishli nutq 24 / 40 24. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 25 / 40 25. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) so‘z yasovchi qo‘shimchalar B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) hoshiya va xat boshidan yozish D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 26 / 40 26. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) So‘z birikmasi va gap tuzish B) Bog‘lanishli nutq C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi D) Fonetika va orfagrafiya 27 / 40 27. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-30 daqiqa B) 30-35 daqiqa C) 35-40 daqiqa D) 20-25 daqiqa 28 / 40 28. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) B.2-sinfda C) 4-sinfda D) 3-sinfda 29 / 40 29. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) Morfologik-uslubiy B) sintaktik-uslubiy C) lug‘aviy-uslubiy D) imloviy va punktuatsion 30 / 40 30. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama B) Hikoya qilish, muhokama C) muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 31 / 40 31. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 2, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 32 / 40 32. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi 33 / 40 33. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 34 / 40 34. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; B) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi D) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; 35 / 40 35. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi C) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. D) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish 36 / 40 36. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 3-4-sinflarda B) 2-3-sinflarda C) 2-sinfdan D) 1-2-sinflarda 37 / 40 37. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) Imloviy va punktuatsion xatolar B) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik C) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish 38 / 40 38. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir B) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 39 / 40 39. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-4 sinflar B) 3-4 sinflar C) 1-2 sinlar D) 2-3 sinflar 40 / 40 40. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz