Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 83 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 8 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Har bir parrandaning massasini topamiz. A) G'oz- 7 kg, tovuq-7 kg B) G'oz- 6 kg, tovuq-7 kg C) G'oz- 6kg, tovuq-3 kg D) G'oz- 3kg, tovuq-73kg 2 / 40 2. Bir nechta bolalarga daftarlarni boʻlib berish kerak. Agar har bir bolaga 10 tadan daftar berilsa, 6 ta daftar ortib qoladi. Agar 11 tadan berilsa, 5 ta daftar yetmay qoladi. Bolalar soni nechta? A) 9 nafar B) 12 nafar C) To’g’ri javob yo’q D) 11 nafar 3 / 40 3. Tunlari ba'zida xira yulduz ning boshqa yulduzlar orasida siljiyotganini, ya'ni sayr qilib yurganini payqash mumkin. Bunday osmon Miami aslida yulduz emas, balki ... . A) Yulduzdir B) Sayyoradir C) Oydir D) Quyoshdir 4 / 40 4. Sariq to'rtburchak perimetrini toping A) 22 B) 20 C) 14 D) 10 5 / 40 5. " Daydi toshlar"-bu... A) Meteoritlar B) Kometalar C) Meteorlar D) Asteroidlar 6 / 40 6. "Birlikda baraka bor" maqoli qaysi ertakka tegishli? A) TJY B) Opa singil daryolar C) Yaxshilik ketidan yaxshilik keladi D) Yangi uy 7 / 40 7. Ikkita sonning yig'ndisi 2264 ga teng.Bir son ikkinchi sondan 76ta kam .Katta sonning 10%ni toping A) 1270 B) 106 C) 127 D) 105 8 / 40 8. Rauf Tolib “Sayoq bola” kimning tomonidan aytilgan? A) Teshajon B) Tuflijon C) Tolibjon D) Tursunali 9 / 40 9. Ayamajiz nima? A) Yalmog‘iz B) yomg‘irli qor C) Shamol D) Izg‘irin 10 / 40 10. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog B) Monolog C) Tashqi D) Ichki 11 / 40 11. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Gap B) Matn C) So‘z birikmasi D) So‘z 12 / 40 12. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qildi? B) Kim? C) Nima qilmoqchi? D) Nima qiyapti? 13 / 40 13. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish B) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama C) Hikoya qilish, muhokama D) muhokama 14 / 40 14. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 7 ta C) 6 ta D) 5 ta 15 / 40 15. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi 16 / 40 16. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 1-2 sinlar B) 3-4 sinflar C) 2-3 sinflar D) 1-4 sinflar 17 / 40 17. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 6 bosqichda C) 5 bosqichda D) 3 bosqichda 18 / 40 18. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 20-25 daqiqa 19 / 40 19. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Bog‘lanishli nutq B) Yozma nutq C) Og‘zaki nutq D) Tashqi nutq 20 / 40 20. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 3, 4, 5 B) 1, 2, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 21 / 40 21. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. C) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 22 / 40 22. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) lug‘aviy-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) Morfologik-uslubiy D) sintaktik-uslubiy 23 / 40 23. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Gap, so‘z va matn ustida ishlash 24 / 40 24. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 25 / 40 25. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; D) Mavzuni muhokama qilish; 26 / 40 26. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 27 / 40 27. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Kompozitsion B) Mantiqiy C) Sintaksis D) Tipik kompozitsion 28 / 40 28. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. D) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi 29 / 40 29. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog tarzida B) Yozma nutq tarzida C) Ichki nutq tarzida D) Monolog tarzida 30 / 40 30. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) reja tuzish; B) kompozitsion xatoga C) mantiqiy izchillikka. D) material to‘plashda 31 / 40 31. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Muhokama, individual C) Hikoya, individual D) Tasvir, jamoaviy insho 32 / 40 32. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho B) Individual va jamoaviy insholar C) Jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 33 / 40 33. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) Imloviy va punktuatsion xatolar 34 / 40 34. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish 35 / 40 35. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-sinfdan D) 2-3-sinflarda 36 / 40 36. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish B) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 37 / 40 37. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi B) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. 38 / 40 38. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 39 / 40 39. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi 40 / 40 40. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz