Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 104 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. X+12=X+X+X+X tenglamadagi X belgisi ostidagi sonni toping A) 6 B) 5 C) 4 D) 2 2 / 40 2. Temurbek mo‘g‘ullar bilan qarshi kurashda necha kun asirlikda zindonda yotdi? A) 40 kun B) 72 kun C) 65 kun D) 62 kun 3 / 40 3. Har bir sayyora o'z nimasiga ega? A) Yulduziga ega B) Orbitasiga ega C) Quyoshiga ega D) Oyiga ega 4 / 40 4. Amallarni bajaring: ( 11432+128•31):25-5 A) 611 B) 520 C) 880 D) 770 5 / 40 5. " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Mirzo Ulug'bek B) Alisher Navoiy C) A. Temur D) Ibn Sino 6 / 40 6. Tustovuq va quyonlarning boshi 35ta. Oyoqlari 94 ta bo'lsa. Tustovuqning sonini toping. A) 17 B) 12 C) 22 D) 23 7 / 40 7. Konlarni qidirib topish bilan kimlar shug'ullannadi? A) Geolog B) Kimyogar C) Arxeolog D) Shaxtyor 8 / 40 8. Birinchi sun’iy yo’ldosh qachon uchirilgan A) 1957 B) 1956 C) 1954 D) 1958 9 / 40 9. Asosan savod oʻrgatish davrida foydalaniladigan metod berilgan qatorni aniqlang A) To’g’ri javob yo’q B) Muammoli vaziyat usuli C) Mustaqil mashq usuli D) Tasavvur orqali yozish usuli 10 / 40 10. Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Predmetlarni aniqlash B) to’g’ri javob yo’q C) Voqealikni anglash D) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 5 bosqichda C) 6 bosqichda D) 3 bosqichda 12 / 40 12. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; B) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; D) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi 13 / 40 13. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 2, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 14 / 40 14. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; B) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi C) So‘z boyligini oshiradi D) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi 15 / 40 15. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) lug‘aviy-uslubiy B) sintaktik-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) imloviy va punktuatsion 16 / 40 16. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 5 ta B) 8 ta C) 7 ta D) 6 ta 17 / 40 17. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Yozma nutq tarzida C) Dialog tarzida D) Monolog tarzida 18 / 40 18. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Gap, so‘z va matn ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 19 / 40 19. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Doklad, hisobot B) Hikoya,maqola, roman C) .Yozma bayon, insho D) Roman, monografiya 20 / 40 20. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bog‘lanishli nutq B) So‘z birikmasi va gap tuzish C) Fonetika va orfagrafiya D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 21 / 40 21. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 3-4 sinflar B) 2-3 sinflar C) 1-4 sinflar D) 1-2 sinlar 22 / 40 22. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 23 / 40 23. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi 24 / 40 24. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Olmosh so‘z turkumi haqida bili B) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 25 / 40 25. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) reja tuzish; B) kompozitsion xatoga C) material to‘plashda D) mantiqiy izchillikka. 26 / 40 26. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish B) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash C) Barchasi to‘g‘ri D) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat 27 / 40 27. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 28 / 40 28. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Mantiqiy B) Tipik kompozitsion C) Kompozitsion D) Sintaksis 29 / 40 29. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 35-40 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 20-25 daqiqa D) 30-35 daqiqa 30 / 40 30. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Morfologik-uslubiy B) Grammatik C) Lug‘aviy-uslubiy D) Sintaktik-uslubiy 31 / 40 31. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash C) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar 32 / 40 32. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; B) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) O‘quvchilarning ijodkorligi 33 / 40 33. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, individual B) Hikoya, tasvir, muhokama C) Muhokama, individual D) Tasvir, jamoaviy insho 34 / 40 34. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi B) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi 35 / 40 35. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 1-sinfda B) 3-sinfda C) 4-sinfda D) B.2-sinfda 36 / 40 36. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi 37 / 40 37. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Kim? B) Nima qiyapti? C) Nima qildi? D) Nima qilmoqchi? 38 / 40 38. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Hikoya qilish, muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish C) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama D) muhokama 39 / 40 39. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi C) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi D) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. 40 / 40 40. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) Barchasi to‘g‘ri C) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz