Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 103 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Qaysi stakandagi suv ko'proq ? A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 2 / 40 2. Boshlang‘ich sinflarda ekran qurilmalari necha xil bo‘ladi? A) 2 B) 5 C) 4 D) 3 3 / 40 3. Mars sayyorasi qanday gazlar bilan qoplangan? A) Metan B) Siyrak karbonat angidrid C) Muzlangan moddalar D) Vodorod va geliy 4 / 40 4. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor?4 A) 6 B) 5 C) 3 D) 4 5 / 40 5. Put the necessary word “Are there … banana ‘’ A) any B) no C) an D) some 6 / 40 6. "Ilmli ming yashar" hikoyasidan. Yolqinjon kuz kunlarining birida kimnikiga mehmon bõlib bordi? A) Toğasinikiga B) Buvisinikiga C) TJY D) Xolasinikiga 7 / 40 7. Konlarni qidirib topish bilan kimlar shug'ullannadi? A) Geolog B) Shaxtyor C) Kimyogar D) Arxeolog 8 / 40 8. Tukdan parda yuzida, Pishar o'lkam kuzida . Xushbo'y hidi, tillarang, Ko'ngil uchun bir qarang. Using topishmoq qaysi matnda berilgan? A) Kuz hayajonlari B) TJY C) Kuz ko'rinishlari D) Oltin kuz 9 / 40 9. Matematika fanini o'qitishning negizini nima tashkil etadi? A) Taqqoslashlar B) Masalala C) Tenglamalar D) Misollar 10 / 40 10. Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida B) to’g’ri javob yo’q C) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi D) Formulalar ishlab chiqiladi 11 / 40 11. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Og‘zaki nutq B) Yozma nutq C) Tashqi nutq D) Bog‘lanishli nutq 12 / 40 12. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Morfologik-uslubiy B) Sintaktik-uslubiy C) Lug‘aviy-uslubiy D) Grammatik 13 / 40 13. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish D) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish 14 / 40 14. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; B) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi D) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; 15 / 40 15. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi B) Fonetika va orfagrafiya C) Bog‘lanishli nutq D) So‘z birikmasi va gap tuzish 16 / 40 16. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Atamalarning ma’nosini tushuntirish B) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi 17 / 40 17. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning ijodkorligi B) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 18 / 40 18. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi B) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi C) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish D) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. 19 / 40 19. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 3, 4, 5 B) 2, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 4, 5 20 / 40 20. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) sintaktik-uslubiy B) lug‘aviy-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) imloviy va punktuatsion 21 / 40 21. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish B) muhokama C) Hikoya qilish, muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama 22 / 40 22. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 7 ta B) 6 ta C) 8 ta D) 5 ta 23 / 40 23. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi B) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) hoshiya va xat boshidan yozish 24 / 40 24. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) Gap C) So‘z birikmasi D) So‘z 25 / 40 25. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi D) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir 26 / 40 26. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash D) Barchasi to‘g‘ri 27 / 40 27. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 28 / 40 28. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 5 bosqichda B) 4 bosqichda C) 6 bosqichda D) 3 bosqichda 29 / 40 29. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 30 / 40 30. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Doklad, hisobot B) .Yozma bayon, insho C) Roman, monografiya D) Hikoya,maqola, roman 31 / 40 31. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Tasvir, jamoaviy insho C) Hikoya, individual D) Muhokama, individual 32 / 40 32. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Mavzuni muhokama qilish; D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 33 / 40 33. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 3-4 sinflar B) 1-4 sinflar C) 1-2 sinlar D) 2-3 sinflar 34 / 40 34. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Sintaksis C) Kompozitsion D) Mantiqiy 35 / 40 35. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qiyapti? B) Kim? C) Nima qilmoqchi? D) Nima qildi? 36 / 40 36. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 37 / 40 37. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 38 / 40 38. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 20-25 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 35-40 daqiqa 39 / 40 39. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga C) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga D) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi 40 / 40 40. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki nutq tarzida B) Monolog tarzida C) Dialog tarzida D) Yozma nutq tarzida 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz