Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 96 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Uchburchakning to‘g‘ri burchakli tomoni atrofida aylanishi natijasida qaysi figura hosil bo‘ladi? A) Aylana B) Piramida C) Doira D) Konus 2 / 40 2. Ayni damda dunyo xalqlarining necha foizi lotin yozuvidan foydalanadi? A) To’g’ri javob yo’q B) Dunyo aholisining 30% ga yaqini C) Dunyo aholisining 50% ga yaqini D) Dunyo aholisining 20% ga yaqini 3 / 40 3. Tunlari ba'zida xira yulduz ning boshqa yulduzlar orasida siljiyotganini, ya'ni sayr qilib yurganini payqash mumkin. Bunday osmon Miami aslida yulduz emas, balki ... . A) Quyoshdir B) Oydir C) Yulduzdir D) Sayyoradir 4 / 40 4. Uchburchakning perimetri 28 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 4 marta ko'p. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha satimetr kam? A) 21 B) 24 C) 4 D) 84 5 / 40 5. -9 A) 19 B) 10 C) 9 D) 18 6 / 40 6. "Robot" so'zi birinchi marta qaysi asarda qo'llanilgan ? A) Ayzek Azimovning 1948yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida B) Chex yozuvchisi Karel Chapek va uning ukasi Iosif 1920 -yilda " Rossum Universal robotlar" spektakli C) Ayzek Azimovning 1941yilda yozilgan " Yolg'onchi" ilmiyfantastik hikoyasida D) TJYT 7 / 40 7. Dаstlаb uzunlikni o’lchаshda qаysi tushunchа оrqаli kiritiladi? A) Kеsmа uzunligi tushunchаsi оrqаli B) Ма’lum mаsоfа, chiziq оrqаli C) tеzlik оrqаli, chiziq оrqаli D) To’g’ri chiziq yordаmidа 8 / 40 8. 4-sinf o'qish darsligi nechta bob? A) 11 B) 12 C) 14 D) 13 9 / 40 9. Kamayuvchi 25 ta orttirildi. Ayriluvchi esa 15 ta kamaytirildi. Ayirma qanday o'zgaradi? A) 25 ta kamayadi B) Natija o‘zgarmaydi C) 40 ta kamayadi D) 40 ta ortadi 10 / 40 10. Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi B) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi D) Barchasi 11 / 40 11. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) Barchasi to‘g‘ri D) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga 12 / 40 12. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 6 ta B) 5 ta C) 8 ta D) 7 ta 13 / 40 13. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir 14 / 40 14. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa B) 35-40 daqiqa C) 30-35 daqiqa D) 20-30 daqiqa 15 / 40 15. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash C) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish D) Barchasi to‘g‘ri 16 / 40 16. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) O‘quvchilarning ijodkorligi B) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi C) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; D) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. 17 / 40 17. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qildi? B) Kim? C) Nima qiyapti? D) Nima qilmoqchi? 18 / 40 18. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Tipik kompozitsion B) Sintaksis C) Mantiqiy D) Kompozitsion 19 / 40 19. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. B) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish C) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi D) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi 20 / 40 20. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. B) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi C) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi D) Atamalarning ma’nosini tushuntirish 21 / 40 21. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi D) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi 22 / 40 22. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) So‘z birikmasi va gap tuzish B) Fonetika va orfagrafiya C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi D) Bog‘lanishli nutq 23 / 40 23. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Muhokama, individual B) Hikoya, individual C) Tasvir, jamoaviy insho D) Hikoya, tasvir, muhokama 24 / 40 24. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Gap B) So‘z C) Matn D) So‘z birikmasi 25 / 40 25. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. B) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi 26 / 40 26. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi B) so‘z yasovchi qo‘shimchalar C) hoshiya va xat boshidan yozish D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 27 / 40 27. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; C) Mavzuni muhokama qilish; D) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish 28 / 40 28. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 4 bosqichda B) 5 bosqichda C) 3 bosqichda D) 6 bosqichda 29 / 40 29. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi 30 / 40 30. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) reja tuzish; B) material to‘plashda C) mantiqiy izchillikka. D) kompozitsion xatoga 31 / 40 31. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 32 / 40 32. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 33 / 40 33. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Yozma nutq tarzida B) Monolog tarzida C) Ichki nutq tarzida D) Dialog tarzida 34 / 40 34. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Lug‘aviy-uslubiy B) Grammatik C) Sintaktik-uslubiy D) Morfologik-uslubiy 35 / 40 35. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) lug‘aviy-uslubiy B) imloviy va punktuatsion C) sintaktik-uslubiy D) Morfologik-uslubiy 36 / 40 36. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 37 / 40 37. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish 38 / 40 38. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 3, 4, 5 D) 1, 2, 4, 5 39 / 40 39. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Bog‘lanishli nutq B) Og‘zaki nutq C) Tashqi nutq D) Yozma nutq 40 / 40 40. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; C) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi D) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz