Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 103 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Eng katta ikki xonali son bilan eng kichik ikki xonali sonning ayirmasi nechaga teng? A) 80 B) 10 C) 89 D) 90 2 / 40 2. Konstitutsiyamizning nechanchi moddasida o‘zbek tili Davlat tili ekanligi keltirilgan? A) 3-moddasida B) 4-moddasida C) 10-moddasida D) 5-moddasida 3 / 40 3. Merkuriyning sirti nimalardan iborat? A) Sirti havo va suvdan iborat B) Sirti tosh va qumliklardan iborat. C) Sirti toshlardan iborat D) Sirti qumliklardan iborat 4 / 40 4. Nechta bo'lak hosil bo'ldi ? A) 18 B) 30 C) 16 D) 19 5 / 40 5. " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Ibn Sino B) Alisher Navoiy C) A. Temur D) Mirzo Ulug'bek 6 / 40 6. Quyidagi misralar qaysi she'rdan olingan? Yurtimizni aylandik, Maqtovga sõz sayladik: Toshkent asli bosh shahar, Bağri nur quyosh shahar. A) Yurtim jamoli B) TJY C) Fasllar D) Vatan desam 7 / 40 7. Qaysi biri to'g'ri ? A) Unitilmas B) Unitulmas C) Unutilmas D) Untilmas 8 / 40 8. She’rni tahlil qilib, ifodali o’qilgandan keyin qanday topshiriq beriladi? A) mazmunini aytib berish topshiriladi B) yod aytib berish topshiriladi C) TJY D) ifodali yod aytib berish topshiriladi 9 / 40 9. Husnixat va uni oʻqitish metodikasi? A) Didaktika B) Pedagogik fan C) To’g’ri javob yo’q D) Gumanitar fan 10 / 40 10. Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish B) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish C) barcha javoblar to’g’ri D) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish 11 / 40 11. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi B) So‘z boyligini oshiradi C) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; D) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi 12 / 40 12. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) Mavzuni muhokama qilish; B) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. C) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 13 / 40 13. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Olmosh so‘z turkumi haqida bili C) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 14 / 40 14. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash C) Gap, so‘z va matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 15 / 40 15. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) 3-sinfda B) B.2-sinfda C) 1-sinfda D) 4-sinfda 16 / 40 16. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh C) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, 17 / 40 17. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 7 ta B) 5 ta C) 8 ta D) 6 ta 18 / 40 18. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Nima qiyapti? C) Nima qildi? D) Kim? 19 / 40 19. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z birikmasi B) Matn C) Gap D) So‘z 20 / 40 20. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 5 bosqichda B) 4 bosqichda C) 6 bosqichda D) 3 bosqichda 21 / 40 21. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar B) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash C) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 22 / 40 22. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish B) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish C) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish D) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish 23 / 40 23. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 3-4-sinflarda B) 1-2-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 2-sinfdan 24 / 40 24. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) Bog‘lanishli nutq C) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi D) So‘z birikmasi va gap tuzish 25 / 40 25. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 26 / 40 26. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 30-35 daqiqa B) 20-30 daqiqa C) 20-25 daqiqa D) 35-40 daqiqa 27 / 40 27. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 2, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4, 5 28 / 40 28. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) Imloviy va punktuatsion xatolar 29 / 40 29. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) 4-5 kun davomida B) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 30 / 40 30. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish B) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish C) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; 31 / 40 31. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish D) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir 32 / 40 32. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 33 / 40 33. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) .Yozma bayon, insho B) Roman, monografiya C) Doklad, hisobot D) Hikoya,maqola, roman 34 / 40 34. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir D) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi 35 / 40 35. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; B) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi C) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi D) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; 36 / 40 36. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat B) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish C) Barchasi to‘g‘ri D) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash 37 / 40 37. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Tasvir, jamoaviy insho C) Muhokama, individual D) Hikoya, individual 38 / 40 38. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama C) Hikoya qilish, muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 39 / 40 39. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog tarzida B) Yozma nutq tarzida C) Ichki nutq tarzida D) Monolog tarzida 40 / 40 40. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz