Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 101 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Algoritm nima? A) Har qanday masalaning javobi B) 4 amal ishtirokida yechiladigan masalar C) Misol va masalalar D) Har qanday matematik masalaning yechish ketma-ketligi 2 / 40 2. "Varrak" hikoyasida Rashidga kim varrak yasab berdi? A) akasi B) o‘rtog‘i C) oyisi D) opasi 3 / 40 3. Yupiter sirti kunduz kuni ham sovuq bo'lib, harorati ~ ... ⁰C gacha pasayadi. A) -17⁰C B) -20⁰C C) -10⁰C D) -100⁰C 4 / 40 4. Vertolyot 100 km masofaga 20 l yoqilg'i sarflaydi. 225 km masofa uchun qancha yoqilg'i sarflaydi? A) 11,25 l B) 40,5 l C) 50 l D) 45 l 5 / 40 5. Arifmetik amallardan foyadalanib 3ta 5 raqami bilan 2 va 4 hosil qiling. A) 5+5+5=5 5+5-5=4 B) 5-5:5=5 5+5:5=4 C) 5+5:5=4 5+5-5=5 D) (5+5):5=2 5-5:5=4 6 / 40 6. "Mirzo Bobur yoshlikdan ziyrak bola bõlib õsdi". Ushbu gap qaysi rivoyatda keltirilgan? A) "Ilmli ming yashar"da B) "Bobur va kaputar"da C) "Boburnoma"da D) TJY 7 / 40 7. Bir chiziqli daftarda harflar bòyi necha mm bòladi? A) kichik harf 4 mm bosh harf 8 mm bòlsin B) kichik harf 3 mm bosh harf 8 mm C) kichik harf 3 mm bosh harf 7 mm D) kichik harf 3 mm bosh harf 6 mm 8 / 40 8. "Ko'k arg'umchoq" hikoyasi qahramonlari kimlar ? A) Bobo, G'ani, Ko'bay B) Otasi, o'g'li , Ko'bay C) Safar, G'ani, Ko'bay D) Bobo,ota, nevara 9 / 40 9. Bahorda havoning birdan sovushi nima deyiladi? A) Qora sovuq B) Izg‘irin C) Ayamajiz D) Gul shamoli 10 / 40 10. Matematika fani dasturi bo’yicha 2-4- sinflarda nimalar o’rgstiladi? A) Barchasi B) Arifmetik amallar bajarish,komponentlarning nomlarini o’rgatish C) to’g’ri javob yo’q D) 100 ichida ,1000 ichida va ko’p xonali sonlar og'zaki va yozma raqamlash 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 6 bosqichda B) 3 bosqichda C) 4 bosqichda D) 5 bosqichda 12 / 40 12. Izohli o‘qish darslarining yangi asarni o‘rganishda mashg‘ulotlarning tipik turlari izchil berilgan javobni belgilang. , A) Asarni o‘qishga tayyorgarlik:asarda tasvirlangan voqealar haqidafaraz qilishi uchun imkon yaratish B) lug‘at ustida ishlash:asarni o‘qib berish:o‘quvchilarning ilk tasavvurlarini aniqlovchi suhbat C) yozuvchi haqida malumot berish asarni emostional idrok etishga tayyorlash D) Barchasi to‘g‘ri 13 / 40 13. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar B) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash C) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 14 / 40 14. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 15 / 40 15. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 1-2-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 2-3-sinflarda D) 2-sinfdan 16 / 40 16. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Olmosh so‘z turkumi haqida bili C) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi D) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. 17 / 40 17. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Mantiqiy B) Tipik kompozitsion C) Kompozitsion D) Sintaksis 18 / 40 18. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama B) Hikoya qilish, muhokama C) Tasvirlash,hikoya qilish D) muhokama 19 / 40 19. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. B) Gap, so‘z va matn ustida ishlash C) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash D) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash 20 / 40 20. Boshlang‘ich ta’limda son so‘z turkumi necha yo‘nalishda o‘rganiladi? A) 3 yo‘nalishda o‘rganiladi B) 4 yo‘nalishda o‘rganiladi C) 5 yo‘nalishda o‘rganiladi D) 6 yo‘nalishda o‘rganiladi 21 / 40 21. O‘quvchilar yozgan inshosini baholashda inshoning hajmi ya’ni so‘z, gap soni, ko‘p so‘zlilik hisobga olinadimi? A) Yo‘q, insho mavzusining yoritilishi undan muhimroq hisoblanadi B) Ha, inshoning hajmi baholashdagi asosiy me’yorlardandir C) Baholashda faqat insho mavzusining yoritilishi hisobga olinadi D) Yo‘q, asosiysi, imloviy va punktuatsion savodxonlikdir 22 / 40 22. Sintaktik-uslubiy xatolarning qaysi turlari xato hisoblanmaydi? A) hoshiya va xat boshidan yozish B) so‘z shakli va so‘z o‘zgartiruvchi C) so‘z yasovchi qo‘shimchalar D) kompozitsion, mantiqiy va dalillarni no‘to‘g‘ri bayon qilish nutqiy xatolar 23 / 40 23. O‘quvchilarning inshosini baholashda real yondashishga nimalar imkon beradi? A) Insho darsining to‘g‘ri tashkil etilganligi. B) O‘quvchilarning ijodkorligi C) O‘quvchilarning inshosining qanchalik to‘g‘ri yozilganligi D) O‘quvchilar inshosini baholash me’yorlari; 24 / 40 24. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Nima qiyapti? C) Nima qildi? D) Kim? 25 / 40 25. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi C) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; D) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi 26 / 40 26. O‘quvchilar inshoga tayyorgarlik davrida qanday xatolarga yo‘l qo‘yadilar? A) mantiqiy izchillikka. B) material to‘plashda C) kompozitsion xatoga D) reja tuzish; 27 / 40 27. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; B) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish C) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish 28 / 40 28. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) Fonetika va orfagrafiya B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi C) Bog‘lanishli nutq D) So‘z birikmasi va gap tuzish 29 / 40 29. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) Matn B) So‘z birikmasi C) So‘z D) Gap 30 / 40 30. O‘quvchilar yo‘l qo‘ygan xatolarni guruhlash,ularning turlarini aniqlash va har bir xatoning kelib chiqish sabablarini o‘rganish asosida nutqqa oid xatolarni to‘g‘rilash va ularning oldini olish tizimi ishlab chiqilgan va u qaysi sinflar u-n muvofiq? A) 2-3 sinflar B) 3-4 sinflar C) 1-4 sinflar D) 1-2 sinlar 31 / 40 31. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 8 ta B) 6 ta C) 7 ta D) 5 ta 32 / 40 32. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh 33 / 40 33. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi D) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi 34 / 40 34. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi B) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga C) Barchasi to‘g‘ri D) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga 35 / 40 35. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) Doklad, hisobot C) .Yozma bayon, insho D) Hikoya,maqola, roman 36 / 40 36. xatolarga so‘z shaklini, so‘z o‘zgartiruvchi va so‘z yasovchi qo‘shimchalarni noto‘g‘ri qo‘llashdan kelib chiqadigan xatolar kiradi. A) imloviy va punktuatsion B) lug‘aviy-uslubiy C) sintaktik-uslubiy D) Morfologik-uslubiy 37 / 40 37. Logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan, mustaqil, tugallangan va o‘zaro bog‘langan ma’noli qismlarga bo‘linadigan nutq bu… A) Bog‘lanishli nutq B) Yozma nutq C) Og‘zaki nutq D) Tashqi nutq 38 / 40 38. Bayonga to‘g‘ri ta’rif berilgan qatorni toping. A) Namunaviy matn asosida bir oz tayyorgarlikdan so‘ng matnni qayta yozma hikoya qilish B) Hikoya qilishga o‘rgatish mashqlari bayon hisoblanadi C) Bayon bog‘lanishli nutqni o‘stirishga qaratilgan mashqlar turidir D) Biror matn asosida qayta hikoyalashga bayon deyiladi 39 / 40 39. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish B) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi C) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. D) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi 40 / 40 40. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; C) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; D) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz