Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №12 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №12 InfoMaster Iyul 5, 2022 90 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №12 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Har bir parrandaning massasini topamiz. A) G'oz- 7 kg, tovuq-7 kg B) G'oz- 3kg, tovuq-73kg C) G'oz- 6kg, tovuq-3 kg D) G'oz- 6 kg, tovuq-7 kg 2 / 40 2. "Oltin to‘la konimiz, Tandir to‘la nonimiz. Vatan maktab, onamiz, O‘qishni o‘rganamiz". Misralar qaysi she’rdan olingan? A) "O‘zbekiston" she’ridan B) " Tuhfa" she’ridan C) " Obod mahalla bo‘ylab" she’ridan D) " Vatan" she’ridan 3 / 40 3. Arabchada zuhro so'zi qanday ma'noni bildiradi? A) Zuhro B) Yulduz C) Tong D) Barchasi to'g'ri 4 / 40 4. So'zlovchi fikri qaratilgan shaxs yoki narsalarni bildiruvchi so'z birikmasi nima deyiladi? ] A) Undalma B) Ikkinchi darajali bo'lak C) Birikma D) Uyushiq bo'lak 5 / 40 5. " Daydi toshlar"-bu... A) Asteroidlar B) Kometalar C) Meteorlar D) Meteoritlar 6 / 40 6. "Obod mahalla bõylab" she'rida mahalla bolalari qanday õyinlar õynaydi? A) Bekinmachoq, soqqa B) Soqqa, kurash C) Kõzboylağich, bekinmachoq, soqqa D) TJY 7 / 40 7. I shaxs ko'plikni ifodalovchi egalik qo'shimchalarini ko'rsating A) -(lar)i, -si B) -ng, -ing C) -miz, -imiz D) -miz, -ngiz 8 / 40 8. Minerallarga nimalar kiradi? A) tabiiy boyliklar B) oltin, mis C) barchasi D) temir 9 / 40 9. Qopdagi guruchning 5 dan 2 qismi 28 kg. Qopda qancha guruch bor? A) 65 B) 70 C) 45 D) 60 10 / 40 10. Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 11 / 40 11. Sifat so‘z turkumi necha bosqichda o‘rganiladi? A) 6 bosqichda B) 4 bosqichda C) 3 bosqichda D) 5 bosqichda 12 / 40 12. Metodikada so‘zlarni tushuntirishning nechta usullaridan foydalaniladi? A) 6 ta B) 7 ta C) 5 ta D) 8 ta 13 / 40 13. Insho tahlili va xatolar ustida ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa B) 30-35 daqiqa C) 20-30 daqiqa D) 35-40 daqiqa 14 / 40 14. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) muhokama B) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama C) Hikoya qilish, muhokama D) Tasvirlash,hikoya qilish 15 / 40 15. Nutq o‘stirish ustida ishlash yo‘nalishlari belgilangan qatorni aniqlang. A) Gap, so‘z va matn ustida ishlash B) Matn ustida ishlash, rasmlar ustida ishlash. C) So‘z ustida ishlash, so‘z birikmasi va gap ustida ishlash, bog‘lanishli nutq ustida ishlash D) Tovush va harf ustida ishlash, bo‘g‘in ustida ishlash, matn ustida ishlash 16 / 40 16. So‘zlarning ma’nosini tushuntirish o‘quvchilarni nimasini rivojlantiradi? A) So‘z boyligini oshiradi B) Yaxshi va tez fahmlashga yordam beradi C) Bog‘lanishli nutqini o‘stiradi D) Lug‘atini boyitadi va nutqini o‘stiradi; 17 / 40 17. Ko‘chma ma’noda ishlatilgan obrazli so‘zlar va badiiy nutq birliklari … o‘qilgandan keyin tushuntiriladi, chunki ularning ma’nosi matn mazmunidan, kontekstdan yaxshi tushuniladi. A) So‘z birikmasi B) Gap C) Matn D) So‘z 18 / 40 18. Nutqiy xatolar deganda nimani tushunasiz? A) Nutqning mantiqiyligi, aniqligi, til vositalari, ifodaliligi kabi talablarga rioya qilinmasligi. B) Og‘zaki va yozma nutqning noto‘g‘ri ishlatilishi C) Noo‘rin tanlangan so‘zlar, noto‘g‘ri tuzilgan gaplar,morfologik shakllarni noto‘g‘ri ishlatilishi D) Sinonim, antonim, frazeologizmlardan noo‘rin foydalanish 19 / 40 19. Sintaktik-uslubiy xatolarga nimalar kiradi? A) So‘z birikmasi va gap tuzish B) Bog‘lanishli nutq C) Fonetika va orfagrafiya D) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatilishi 20 / 40 20. 3-4-sinflarda insho yozish uchun qancha vaqt ajratiladi? A) 20-25 daqiqa vaqt ajratiladi B) Odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa ikkinchi darsdan 15-20 daqiqa ajratiladi; C) Bir yoki bir yarim dars, ayrim vaqtlarda ikki dars; D) Bir dars, zarur bo‘lsa ikkinchi darsdan 30 daqiqa ajratiladi 21 / 40 21. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Bir hafta davomida; 22 / 40 22. So‘zni kontekst asosida tushuntirish deganda nimani tushunasiz? A) Ko‘chma ma’noda ishlatiladigan so‘zlarning ma’nosi B) Atamalarning ma’nosini tushuntirish C) O‘quvchilar bog‘lanishli nutqini o‘stirish. D) O‘quvchilar tushunmaydigan so‘z ularga so‘zlar qo‘llangan gap(yoki matn)yordamida tushuntirilishi 23 / 40 23. … xatoga insho, hikoya, bayonning tuzilgan rejaga mos kelmasligi, ya’ni voqea, kuzatishlarni bayon etishda izchillikning buzilishi kiradi. A) Kompozitsion B) Sintaksis C) Tipik kompozitsion D) Mantiqiy 24 / 40 24. Og‘zaki yoki yozma insho ustida ishlashning uchinchi bosqichini aniqlang A) Inshoni nutqiy shakllantirish, ya’ni insho matnini tuzish, uni yozish B) takomillashtirish, xatolarni to‘g‘rilash va uni tekshirish; C) Mavzuga va uni yoritishga mos material tanlash, uni tartibga solish 25 / 40 25. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho C) Individual va jamoaviy insholar D) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar 26 / 40 26. Kelasi zamon fe’li qaysi savolga javob beradi? A) Nima qilmoqchi? B) Nima qiyapti? C) Kim? D) Nima qildi? 27 / 40 27. Janriga ko‘ra insho nechaga bo‘linadi? A) Hikoya, tasvir, muhokama B) Tasvir, jamoaviy insho C) Muhokama, individual D) Hikoya, individual 28 / 40 28. Boshlаng‘ich sinf onа tili dаrslаridа lug‘аt ustidа ishlаshdа qаndаy metodik usullаrdаn foydаlаnilаdi? C.So‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish D.So‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh A) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh B) so‘zlаrni kuzаtish usuli orqаli ulаrning imlosini, mа’nosini vа tаlаffuzini o‘rgаtish, C) So‘z mа’nolаrini tаqqoslаsh vа ulаrni shаrhlаsh, so‘zlаrni belgilаrigа ko‘rа guruhlаsh 29 / 40 29. Nutqiy xatolar guruhi to‘g‘ri ko‘rsatilgan qatorni toping. A) So‘z ma’nolarini tushunmaslik tufayli ularni noto‘g‘ri qo‘llash B) Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish, mantiqiy izchillikning buzilishi, shevaga xos xatolar C) Kompozitsion, mantiqiy va dalillarni noto‘g‘ri bayon qilish D) Lug‘aviy-uslubiy, morfologik-uslubiy, sintaktik-uslubiy 30 / 40 30. Lug‘aviy-uslubiy xatolarga qaysilar kiradi? ; So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasini tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik; D.Sintaktik tuzilmalarning bir xil yoki har xilligi A) So‘zning ma’nosini yoki ma’no qirrasin tushunmaslik natijasida uni aniq ma’nosida ishlata olmaslik B) Shevaga xos so‘zlardan foydalanish, C.Bir so‘zni qayta-qayta ishlatish C) Imloviy va punktuatsion xatolar 31 / 40 31. 0.Insho yozishda o‘quvchilar nechanchi sinfdan boshlab mustaqil ravishda reja tuzadilar? A) 2-3-sinflarda B) 3-4-sinflarda C) 1-2-sinflarda D) 2-sinfdan 32 / 40 32. Imlogа oid mаshqlаrgа quyidаgilаrdаn qаysilаri kirаdi?1)grаmmаtik-orfogrаfik tаhlil; 2) ko‘chirib yozuv: 3) diktаntlаr; 4) leksik-grаmmаtik tаhlil; 5) bаyonlаr. A) 1, 2, 3, 4, 5 B) 3, 4, 5 C) 1, 2, 4, 5 D) 2, 4, 5 33 / 40 33. Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Dialog tarzida B) Ichki nutq tarzida C) Yozma nutq tarzida D) Monolog tarzida 34 / 40 34. 4-sinfda gapning uyushiq bo‘laklarini o‘rganish bilan o‘quvchilarning nima haqidagi bilimlari kengaytiriladi? A) Sifat so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi B) Gap bo‘laklari haqidagi bilim kengaytiriladi. C) Olmosh so‘z turkumi haqida bili D) Ot so‘z turkumi haqidagi bilimlari kengaytiriladi. mlari kengaytiriladi 35 / 40 35. Rasmlar seriyasi asosida birinchi marta yozdiriladigan insho uchun o‘qituvchining birinchi vazifasini aniqlang. A) Reja qismlarini xatboshidan yozishga o‘rgatish B) O‘quvchi/ni inshoning yangi turi bo‘lgan rasmlar seriyasi asosida yangi insho bilan tanishtirish C) Reja qismlariga mos ravishda matnni xatboshilariga bo‘lish D) Rasmli reja asosida matn rejasini tuzish 36 / 40 36. Boshlang‘ich sinflarda ko‘proq qaysi xatolar uchraydi? A) Sintaktik-uslubiy B) Lug‘aviy-uslubiy C) Morfologik-uslubiy D) Grammatik 37 / 40 37. Insho yozish darsining asosiy bosqichini aniqlang. A) O‘qituvchi kuzatuvi ostida inshoni yozish. B) Reja tuzish va rejaga aniqlik kiritish C) Mavzuni muhokama qilish; D) Kuzatish davrida to‘plangan materialni tartibga solish; 38 / 40 38. Bog‘lanishli nutq birligi sifatida maktab sharoitida quyidagilardan qaysi birini olishimiz mumkin? A) Roman, monografiya B) Hikoya,maqola, roman C) .Yozma bayon, insho D) Doklad, hisobot 39 / 40 39. Bo‘lishli va bo‘lishsiz fe’llar dasturga ko‘ra nechanchi sinfda organiladi? A) B.2-sinfda B) 4-sinfda C) 3-sinfda D) 1-sinfda 40 / 40 40. O‘quvchilarning og‘zaki va yozma nutqini o‘stirishdagi muvaffaqiyat qanday omillarga bog‘liq? A) Barchasi to‘g‘ri B) So‘zga e’tibor bilan munosabatda bo‘lish, o‘quvchilarning ko‘p mutolaa qilishi C) Atrofidagi kishilarning to‘g‘ri va ifodali nutqi, ya’ni nutqiy sharoitiga D) nutq o‘stirishda o‘qituvchining til nazariyasiga, grammatikaga, leksikologiya va stilistikasiga 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz