Tarbiya attestatsiya №9 May 20, 2022May 20, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №9 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №9 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar 2-qism DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. B1 standart darajasi nimani belgilaydi? A) 4-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi B) Maktabgacha ta’limning boshlang’ich darajasi C) 9-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi D) 11-sinf bitiruchisining umumiy darajasi 2 / 40 2. ''O‘zbekiston Respublikasi xalq artisti Botir Zokirov tavalludning 85-yilligini keng nishonlash to‘g‘risida'' Prezident qarori qaschon qabul qilindi? A) 2020-yil 2-dekabr B) 2021-yil 1-dekabr C) 2020-yil 2-yanvar D) 2021-yil 2-yanvar 3 / 40 3. Uzluksiz ma'naviy tarbiya Konsepsiyasining VI bobi qanday nomlanadi? A) Oilada uzluksiz ma'naviy tarbiyani amalga oshirish B) Umumiy o’rta ta'lim tizimida ma'naviy tarbiyani amalga oshirish C) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta'lim tizimida amalga oshirish D) Maktabgacha ta'lim tizimida uzluksiz ma'naviy tarbiyani amalga oshirish 4 / 40 4. Mahallaning huquqiy maqomi Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi moddasida belgilab qoʻyilgan? A) 103 — modda B) 105 — modda C) 135 — modda D) 106— modda 5 / 40 5. Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. B) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. C) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. D) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. 6 / 40 6. Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-C,2-D,3-B,4-A B) 1-A,2-B,3-C,4-D C) 1-B,2-A,3-D,4-C D) 1-D,2-C,3-A,4-B 7 / 40 7. Idishlarni yuvish uchun qancha suv ketadi A) 45litr B) 40 litr C) 55 litr D) 50 litr 8 / 40 8. SCORE metodida O- muammoning natijasi bo‘lsa, E-nimani bildiradi? A) Muammoning samarasi B) Muammoning belgisi C) Muammoning manbayi D) Muammoninig sababi 9 / 40 9. ......... ikkisi bir-biriga yaqinlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo’qolsa, boshqasi ham yo’qoladi. Hadisda tushurib qoldirilgan jumlani aniqlang. A) Hayo va iymon B) Vijdon va g’urur C) Ilm va tarbiya D) Sog’lik va vaqt 10 / 40 10. .Samarali muloqotning asosiy elementlari qaysi? 1. Salomlashish. 2. Tanishuv. 3. Murojaat. 4. Subordinatsiya. 5. Yo’llanma. 6. Taklif. A) 1,2,3,4 B) 1,2,4,5,6 C) 1,2,3,4,5,6 D) 1,2,4,6 11 / 40 11. Keys stady ma'nosi nima? A) Bahs-munozara B) Fikrlash C) Tahlil D) Tanqid 12 / 40 12. Malala Yusufzay qayerlik bo’lgan? A) Eronlik B) Pokistonlik C) Afg’onistonlik D) Hindistonlik 13 / 40 13. Quyidagilardan hasadni keltirib chiqaruvchi illatlarni ajrating. 1). Boshqa odamda mavjud yutuqlardan g’azablanadi; 2). Nima uchun menda bunday imkoniyat yo’q, mening nimam kam, deydi; 3). Baxillik qiladi; 4). Men ham shunday qila olaman, deydi va harakat qiladi; 5). Ishonchni suiste'mol qiladi (so’zida turmaydi);6). Natijaga erishish uchun imkoniyatlarini safarbar qiladi; 7). Dushman orqali zarar yetkazadi; 8). Yutuqqa erishganlarning tajribalarini o’rganadi va ulardan foydalanadi; 9). Yaxshilikni inkor qiladi. A) 1,4,6,7,8,9 B) 1,2,3,5,7,9 C) 1,3,5,7 D) 1,2,3,4,5,6,7,8,9 14 / 40 14. U odamzod o’zi uchun tuzib oladigan qora ro’yhatda turadi, uning kattasi emas, ba’zan ko’zga ko’rinmaydiganlari havfliroq. Uning kattasimi, kichigimi har birimizda bor. U nima? A) Reja B) Muvaffaqiyatsizlik C) Maqsad D) Xato 15 / 40 15. Osmonda yetti rang? Udir kamalak, Yetti kun ham yashamas? Udir kapalak. Yetti go‘zalning biri - "U"dir go‘zal moh,"U"dir, ishqqa qul vale, yurtga shoh. Yetti tomon, yetti kun va yetti rafiq, Gashtak ohirida topildi aqiq. Savol: Aqiqni toping? A) Alisher Navoiyning ‘Sabbai sayyor‘ dostoni B) Alisher Navoiyning ‘Layli va Majnun' dostoni C) Kaykovusning "Qobusnoma" asari D) Alisher Navoiyning ‘Hayrat ul abror‘ dostoni 16 / 40 16. Arastu nimani muvaffaqiyat va omadning bezagi, nochirlikdagi ishonchli panoh deb bilgan? A) Tajriba B) Ta'lim C) Harakat D) Tarbiya 17 / 40 17. Diniy e'tiqodlarni sabab qilib, bir majburiyatni bajarishni boshqasiga almashtirishga faqat qonunda nazarda turilgan hollardagina yo’l qo’yiladi, deb qaysi Qonunda belgilangan? A) "Irqiy kamsitishning barcha shakllarini tugatish to’g’risida"gi Xalqaro Konvensiya B) O’zb. Resp. Konstitutsiyasi C) "Fuqarolik va siyosiy huquqlar to’g’risida"gi Xalqaro Pakt D) O’zb. Resp. "Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar to’g’risida"gi Qonun 18 / 40 18. Qaysi alloma musiqani matematik bilimlar toifasiga kiritgan? A) Ibn Sino B) Yunus Rajabiy C) Abu Nasr Forobiy D) Pifagor 19 / 40 19. Pifagor odamlarni eng avvalo nimaga ega bo’lishga chaqirgan? A) Mehnatsevarlikka B) Mustahkam bilimga C) Ezgu axloqqa D) Boy tajribaga 20 / 40 20. Insonlarning xatti-harakatini ezgulik va yovuzlik, yaxshi yoki yomon oqibatga olib kelishi nuqtayi nazaridan tartibga solishga nima deyiladi? A) Samimiylik B) Axloq C) Adolat D) Rostgo’ylik 21 / 40 21. Taraqqiyot strategiyasining qaysi yo’nalishida korrupsiya haqida fikr bildirilgan band bor? A) 2-yo’nalish B) 4-yo’nalish C) 6-yo’nalish D) 5-yo’nalish 22 / 40 22. 4-sinf bitiruvchisiga qo’yiladigan malaka talablarini aniqlang. A) O'z oldiga maqsad quya oladi B) Orzularini anglay oladi, qiziquvchanligi ortib boradi C) Hayotiy maqsadlari shakllanadi, soǵlom fikrga ega boladi D) Shaxs sifatida ózini anglaydi 23 / 40 23. Mnemonika nima? A) Chiroyli husnixat B) Tez o’qish san'ati C) Ravon nutq mahorati D) Eslab qolish san'ati 24 / 40 24. Me'mor Ismoil Tohir Mahmud Isfaxoniy kimning buyurtmasiga ko’ra Buxoroda madrasa qurgan? A) Saroymulkxonim B) Shayboniyxon C) Amir Temur D) Mirzo Ulug’bek 25 / 40 25. Xristianlik dini niqobi ostida buzg’unchilik, xunrezlik maqsadida olib borilgan faoliyat turi? A) Inkvizitsiya B) Prolomgatsiya C) Anafena D) Prozelitizm 26 / 40 26. Ikki narsa borki kopchilik uning qadriga yetmaydi? A) Sog’lik va bo’sh vaqt B) Bo’sh vaqt va imkoniyat C) Yoshlik va sog’lik D) Umr va imkoniyat 27 / 40 27. Innovatsion dars o’tishda asosan qaysi usuldan foydalaniladi? A) Teatrlashgan B) Interfaol C) Suhbat D) Texnologiya 28 / 40 28. Qur'oni Karim ma'nolari tarjimasi muallifi kim? A) Imom Buhoriy B) Xoja Ahmad Valiy C) Alouddin Mansur D) Imom Moturudiy 29 / 40 29. Bizga juda kerak bo’lmagan, usiz ham yashash mumkin bo’lgan narsalar. A) Tejamkorlik B) Ehtiyoj C) Xohish D) Zarurat 30 / 40 30. Qaysi alloma insonni jamiki jonzotlar gultoji deb atagan? A) Imom Buxoriy B) Abu Rayhon Beruniy C) Abu Ali ibn Sino D) Alisher Navoiy 31 / 40 31. Odamlar orasini isloh qilgan kazzob emas. Xayrni aytadi va xayrni yetkazadi. Ushbu hadisda qaysi kompetensiya elementlari shakllantirilmoqda? A) Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyasi B) Milliy va umummadaniy kompetensiya C) O’z-o’zini rivojlantirish kompetensiyasi D) Kommunikativlik kompetensiyasi 32 / 40 32. Samarali muloqotning asosiy elementlarini aniqlang. A) Salomalshish, murojaat B) Salomlashish, muomala, mimika, murojaat C) Salomlashish, tanishuv, murojaat, subordinatsiya D) Salomlashish, subordinatsiya, muloqot 33 / 40 33. Malala Yusufzay 17 yoshida qizlarning ta'lim olish huquqini himoya qilish bo’yicha faoliyati uchun Nobel mukofoti sovrindori bo’lgan. A) To’g’ri B) Noto’g’ri 34 / 40 34. Etiket qoidalarini aniqlang. 1. Ayol va erkak kishi salomlashayotganda, birinchi ayol kishi qo’l uzatmasa, erkak qo’l uzatmaydi. 2. Ko’chada ayol kishi erkak kishining o’ng tomonida yuradi. 3. Transport vositasidan oldin erkak kishi tushadi. Chiqayotganda esa avval ayol kishi chiqadi. 4. Eskalatorga chiqqanda chap tomonda turing. O’ng tomon bo’sh qolsin. 5. Boshqa din vakillarining e'tiqodiga hurmat bilan munosabatda bo’ling. A) 1,2,3,4 B) 1,2,3 C) 1,2,3 D) 1,2,3,5 35 / 40 35. Mehnatga munosabat axloq kategoriyasiga kiradi. Baxt - axloq degani, axloq - mehnat degani bo’ladi. Axloq mukammalligi baxtga erishuv stimulidir. Fikr muallifi kim? A) Abdulla Avloniy B) Abu Rayhon Beruniy C) G’afur G’ulom D) Konfutsiy 36 / 40 36. Illyustratsiya metodi ko’rsatilgan javobni aniqlang. A) Kinoapparat, AKT, videotasvir bilan tushuntirish B) Xaritalar, rasmlar, chizmalar, jadvallar, diagrammalar bn tushuntirish C) Matnli komponentlar D) Matnli izohlash, yozma ma'lumotlar bilan tushuntirish 37 / 40 37. Asalarining qaysi faoliyati muhim ahamiyat kasb etadi va natijada u go’zal hayotning hamda boshqa ko’plab tirik mavjudotlarga hayot beruvchi boǵdagi hayot garovi hisoblanadi? A) Davolash B) Gulshira yig’ish C) Asal yig’ish D) Changlatish 38 / 40 38. Bu o‘z shaxsiy ish vaqtini boshqarish mahoratidir, bu faqatgina zarur ishlar ro‘yxatini tuzish emas, balki vaqt va yuklamani to‘g‘ri taqsimlash hamdir. A) Smart texnologiyasi B) Pedagogik kompetensiya C) Boshqaruv mahorati D) Taym menejment 39 / 40 39. Saylov kuni 18 yoshga to’lgan O’zbekiston Respublikasi fuqarolari saylash huquqiga egadir. A) Saylov kodeksi, 1- modda B) Saylov kodeksi, 6-modda C) Saylov kodeksi, 4-modda D) Saylov kodeksi, 10-modda 40 / 40 40. Qoraqalpoq diyorining Bo’ston shahrini mahalliy xalq nimadeb atashadi? A) Gullar shahri B) Ellik birinchi shahar C) Qadimiy shahar D) Quyoshli shahar 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya
40zcgo