Tarbiya attestatsiya №9 May 20, 2022May 20, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №9 ga 1 fikr bildirilgan 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №9 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar 2-qism DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Mamalaktimizda "Qatog'on qurbonlarini yod etish" kuni qaysi yildan boshlab nishonlanmoqda? A) 1999-yil 31-avgust B) 2000-yil 31-avgust C) 2000-yil 9-may D) 2001-yil 31-avgust 2 / 40 2. 1964-yili u Moskvadagi kasalxonaga yotqizildi. Operatsiya 8 soat davom etsa-da, yaxshi chiqadi. U operatsiyadan so‘ng rangini oldirgan bo‘lsa-da, biroq ko‘zlari chaqnab turardi. Bular hayotga cheksiz muhabbat va bukilmas irodaning ramzi edi. U kim? A) O. SHarafiddinov B) E. Vohidov C) Z. Zokirova D) B. Zokirov 3 / 40 3. Ta’lim olish huquqini amalga oshirish nimalar orqali ta’minlanadi? A) ta’lim olish uchun zarur ijtimoiy-iqtisodiy sharoitlarni yaratish; davlat va nodavlat ta’lim muassasalarining tarmog‘ini yaratish; B) Barcha javoblar to’g’ri C) davlat ta’lim standartlari doirasida ta’lim olishning barcha uchun imkoniyati borligi; davlat ta’lim muassasalaridagi ta’limning bepulligi; tayanch ma’lumoti olishning majburiyligi; D) ta’limning turli shakllarini qo‘llash; ta’lim muassasalarining siѐsiy partiyalar va ijtimoiy-siѐsiy xarakatlarga qaram emasligi. 4 / 40 4. Insonning aytayotgan har bir soʻzi, xatti-harakatlari va ishlari uchun javob berishga qodirligi va tayyorligi deganda qaysi xislat nazarda tutiladi? A) Vatanparvarlik B) Sadoqat C) Masʼuliyat D) Burch 5 / 40 5. Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. 6 / 40 6. ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 7 / 40 7. Salbiy tuyg‘ular qanday korinshda bo'ladi A) xursandchilik, shodlik, mamnuniyat, ilhomlanish kabi yoqimli tuyg‘ulardir B) to’g’ri javob yo’q C) kayfiyat va sog’liqqa ta’sir qilmaydi, lekin ular bilishga undaydi hamda ajablanish, hayratlanish D) qo‘rquv, jahl, qayg‘u, dushmanlik, aybdorlik, umidsizlik, g‘azablanish, xafagarchilik, nafratlanish 8 / 40 8. Tarbiya fanining maqsadi-..... A) doimiy ravishda o'z-o'zini jismoniy ,madaniy,ruhiy ,intellektual va kreativ rivojlantirish,kamolotga intilish. B) yosh avlodda mustaqil va baxtli hayot uchun zarur bo'lgan ijtimoiy malaka hamda fazilatlarni yoshiga mos ,bosqichma-bosqich shakllantirish. C) .ma'naviy barkamol va intellektual rivojlangan shaxsni tarbiyalash. D) o‘quvchilarda ijtimoiy-emotsional ko‘nikmalar, milliy, umummadaniy va faol fuqarolik kompetensiyalarini rivojlantirish. 9 / 40 9. Malala Yusufzay qayerlik bo’lgan? A) Pokistonlik B) Afg’onistonlik C) Eronlik D) Hindistonlik 10 / 40 10. Sen taqdiri azalni emas, avvalo o’zingni yengishga harakat qil. Dunyoni tartibga solishga urunma. Eng avvalo istaklaringni boshqara bil. Fikr muallifi kim? A) Abdulla Avloniy B) Lev Tolstoy C) Rene Dekart D) Konfutsiy 11 / 40 11. Insonni ma'naviy kamolotga yetkazuvchi jarayon nima? A) Odob B) E'tiqod C) Ta'lim D) Harakat 12 / 40 12. Insonning burchlari aniqlang. 1). O’z oldidagi burchi. 2). Davlat oldidagi burchi. 3). Oilasi oldidagi burchi. 4). Farzandlari oldidagi burchi. 5). O’zgalar oldidegi burchi. 6). Ota-ona oldidegi burchi A) 1,2,3,4,5 B) 1,2,3,5 C) 1,2,3 D) 1,2,5 13 / 40 13. Xorazm Lazgisi qachon UNESCO ro’yxatiga kiritilgan? A) 2018-yil B) 2019-yil C) 2016-yil D) 2017-yil 14 / 40 14. Saylov kuni 18 yoshga to’lgan O’zbekiston Respublikasi fuqarolari saylash huquqiga egadir. A) Saylov kodeksi, 6-modda B) Saylov kodeksi, 1- modda C) Saylov kodeksi, 10-modda D) Saylov kodeksi, 4-modda 15 / 40 15. Subordinatsiya nima? A) Harakat, tuyg’u, fikr-mulohaza B) Pog’onama-pog’ona muloqotga kirishish C) Nutq mahoratini oshirish ko’nikmasi D) To’g’ri talaffuz qoidasi 16 / 40 16. Yer yuzidagi 1600 dan ortiq millatning qanchasi o’z davlatiga ega? A) 250 ga yaqini B) 200 nafari C) 200 dan ortig’i D) 200 ga yaqini 17 / 40 17. Zardushtiylikning muqaddas kitobi "Avesto"da diniy marosimlar nima deb ataladi? A) Yasna B) Visparad C) Yasht D) Vendidad 18 / 40 18. Mehnatga munosabat axloq kategoriyasiga kiradi. Baxt - axloq degani, axloq - mehnat degani bo’ladi. Axloq mukammalligi baxtga erishuv stimulidir. Fikr muallifi kim? A) G’afur G’ulom B) Abdulla Avloniy C) Abu Rayhon Beruniy D) Konfutsiy 19 / 40 19. Quyidagi maqolni davom ettiring. "Rejasiz ish - ....". A) Maslahatsiz ish B) Qolipsiz g’isht C) Aqlsizning ishi D) Keraksiz ish 20 / 40 20. Illyustratsiya metodi ko’rsatilgan javobni aniqlang. A) Xaritalar, rasmlar, chizmalar, jadvallar, diagrammalar bn tushuntirish B) Matnli komponentlar C) Kinoapparat, AKT, videotasvir bilan tushuntirish D) Matnli izohlash, yozma ma'lumotlar bilan tushuntirish 21 / 40 21. Alohni eslatadi, qiyomatda oxiratni eslatadigan kim? A) Ustoz B) Qiyomatli do’st C) Ota-ona D) Aka-singil 22 / 40 22. Gravyura qanday san'at turi hisoblanadi? A) Naqqoshlik B) O’ymakorlik C) Haykaltaroshlik D) Rang-tasvir 23 / 40 23. Quyidagilardan hasadni keltirib chiqaruvchi illatlarni ajrating. 1). Boshqa odamda mavjud yutuqlardan g’azablanadi; 2). Nima uchun menda bunday imkoniyat yo’q, mening nimam kam, deydi; 3). Baxillik qiladi; 4). Men ham shunday qila olaman, deydi va harakat qiladi; 5). Ishonchni suiste'mol qiladi (so’zida turmaydi);6). Natijaga erishish uchun imkoniyatlarini safarbar qiladi; 7). Dushman orqali zarar yetkazadi; 8). Yutuqqa erishganlarning tajribalarini o’rganadi va ulardan foydalanadi; 9). Yaxshilikni inkor qiladi. A) 1,4,6,7,8,9 B) 1,3,5,7 C) 1,2,3,5,7,9 D) 1,2,3,4,5,6,7,8,9 24 / 40 24. Mahmud az-Zamaxshariyni qanday nomlar bilan atashgan? 1). „Arab va gʻayri arablar ustozi“ 2). "Xorazm faxri" 3). „Jorulloh“ („Ollohning qoʻshnisi“) 4). "Shayx ur-Rais" 5). "Sharq Rafaeli" 6). "Musulmonlar e'tiqodini tuzatuvchi" 7). "Din va millatning xujjati" A) 1,2,3,4,6,7 B) 1,2,3,4,5,6,7 C) 1,2,4,6 D) 1,2,3 25 / 40 25. SWOT tahlil atamasini birinchi marta kim qo’llagan? A) K. Endryus B) K. Osborn C) I. Makarov D) R. Merton 26 / 40 26. Oila, jamoa, mahalla-ko’y miqyosida ahamiyatli bo’lgan, ammo jamiyat va insoniyat hayotiga sezilarli ta'sir ko’rsatmaydigan yoqimli insoniy xatti-harakatlarning majmui nima? A) Xulq B) Hissiyot C) Axloq D) Odob 27 / 40 27. Arastu nimani muvaffaqiyat va omadning bezagi, nochirlikdagi ishonchli panoh deb bilgan? A) Harakat B) Tajriba C) Ta'lim D) Tarbiya 28 / 40 28. Taraqqiyot strategiyasining qaysi yo’nalishida korrupsiya haqida fikr bildirilgan band bor? A) 5-yo’nalish B) 6-yo’nalish C) 2-yo’nalish D) 4-yo’nalish 29 / 40 29. G’azab va nafratga qarshi eng yaxshi davo nima? A) Shukronalik B) Minnatdorlik C) Kechirimlilik D) Yaxshilik 30 / 40 30. "SCORE" metodidagi S harfi qanday ma'noni anglatadi? A) Muammoning natijasi B) Muammoning manbayi C) Muammoning sababi D) Muammoning belgisi 31 / 40 31. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi o’rtasidagi o’zaro ishonch, hamkorlik asosida pedagogik munosabatlar mohiyatini o’zgartirishga nima deyiladi? A) Tarbiyani demokratiyalash B) Tarbiyaning umumiyligi C) Tarbiyaning uyg’unligi D) Tarbiyaning izchilligi 32 / 40 32. Maqolni davom ettiring. .......... - qolipsiz g’isht. A) Tavakkal ish B) Rejasiz ish C) Shoshqaloq kishi D) Yakunsiz ish 33 / 40 33. Yaxshi odatlarni shakllantirishga qancha vaqt ketadi? A) 70 kun B) 40 kun C) 1 yil D) 1 hafta 34 / 40 34. O’qituvchining ta’lim-tarbiya vositalari yordamida o’quvchilarga muayyan sharoitda ta’sir ko’rsatishi va bu faoliyat mahsuli sifatida ularda oldindan belgilangan shaxsiy sifatlarni shakllantirish jarayoni nima? A) Pedagogik mahorat B) Pedagogik taksanomiya C) Pedagogik innovatsiya D) Pedagogik texnologiya 35 / 40 35. Libos tanlaganda qaysi xossalar bir-biriga mos kelsa, uncha qimmat bo’lmagan kiyimda ham ajoyib ko’rinishga ega bo’lish mumkin? 1). Stil 2). Materialning turi 3). Libosning rangi 4). Mato bezaklari 5). Qo’shimcha aksessuarlar 6). Libosning narxi A) 1,2,4,6 B) 1,2,3,5 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4,5,6 36 / 40 36. Me'mor Ismoil Tohir Mahmud Isfaxoniy kimning buyurtmasiga ko’ra Buxoroda madrasa qurgan? A) Shayboniyxon B) Amir Temur C) Mirzo Ulug’bek D) Saroymulkxonim 37 / 40 37. Mnemonika nima? A) Ravon nutq mahorati B) Tez o’qish san'ati C) Eslab qolish san'ati D) Chiroyli husnixat 38 / 40 38. "Ey Rabbim! Meni (ular) go’daklik chog’imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!" A) Qur'oni karim, Baqara surasi, 24-oyat B) Qur'oni karim, Nos surasi, 24-oyat C) Qur'oni karim, Isro surasi, 24-oyat D) Qur'oni karim, Niso surasi, 24-oyat 39 / 40 39. ......... ikkisi bir-biriga yaqinlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo’qolsa, boshqasi ham yo’qoladi. Hadisda tushurib qoldirilgan jumlani aniqlang. A) Hayo va iymon B) Ilm va tarbiya C) Vijdon va g’urur D) Sog’lik va vaqt 40 / 40 40. Dinning vazifalarini aniqlang. 1). Tasalli beruvchi. 2). Birlashtirish. 3). Tartibga solish. 4). Kommunikativlik. 5). Ruhiy-ma'naviy tarbiyalash. a). Inson boshiga musibat tushganida dindan ovutuvchi, yupatuvchi kuch topgan. b). Insonlar orasida hamjihatlikni mustahkamlashga xizmat qilgan. c). Din axloq normalarini tartibga solib, halol va harom, savob va gunoh nimalagini belgilaydi. d). Diniy urf-odat, marosimlarni birgalikda o’tkazishga, birodarlik aloqalarini mustahkamlashga chaqiradi. e). Inson hayotining ezgulik mohiyatini ochadi. A) 1-a, 2-d, 3-e, 4-b, 5-c B) 1-c, 2-b, 3-a, 4-d, 5-e C) 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d D) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d, 5-e 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya