Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 7-sinf Ona tili » 7-sinf Ona tili №17 7-sinf Ona tili 7-sinf Ona tili №17 InfoMaster Aprel 6, 2022 23 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 7-sinf Ona tili №17 HIS HAYAJON UNDOVLARI BUYRUQ XITOB UNDOVLARI TAQLID SO’ZLAR Mavzular yuzasidan testlar 1 / 45 Yo'qolmasdan ilgari bormidi? Mazkur gapda nechta yasama so'z mayjud? A) 3 ta B) mavjud emas C) 2 ta D) 1 ta 2 / 45 Fe'l nisbatlarining ta'rifi to'g'ri berilgan javobni toping. A) bajaruvchining harakat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari B) Harakatning kim yoki nima tomonidan bajarilishini bildiruvchi fe’l shakllari C) bajaruvchining holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini bildiruvchi fe’l shakllari D) B.C. 3 / 45 Oltita bola va uch-to’rt qiz bayramga tayyorgarlik ko’rishardi. Ushbu gapda sonning qaysi ma’noviy guruhlari mavjud? A) dona va chama son B) sanoq va tartib son C) taqsim va kasr son D) jamlovchi va chama son 4 / 45 Antonimlar qysi qatorda berilgan ? A) Mirzakarimboy ilonning yog’ini yalagan odam ;hamma boylar kabi ayyor mug’ombir B) Havo ochiq ,kuz oftobi tilla rang yaproqlar ustida chaqnardi .Oltin kuz qanday zavqli ! C) Tok zangi qayishga o’xshaydi ,egila beradi .Boboqul otaning zangi shlatilmaydigan bo’ldi D) Kattaga hurmatda bo’l ,kichikka izzatda bo’l 5 / 45 Ko’plikdagi kishilik olmoshlarini qaysi bir uslubiy talab bilan birlikni ko’rsatuvchi olmosh o’rnida kelishi mumkin. A) biz, siz, ular. B) ular. C) biz D) biz va siz. 6 / 45 Qaysi gapda to'pdan ajratilgan shaxsni ifodalagan olmosh qo'llangan? A) Kim ko'p o'qisa, u ko'p biladi. B) Men kelajagi buyuk Vatanning farzandiman. C) Vatan har bir inson uchun aziz va muqaddasdir. D) Rostini aytsam, o'zim ham unchalik yomon bola emasman. 7 / 45 Qaysi gapda gumon olmoshi ishtirok etgan? A) Har kim o'z qilmishiga yarasha mukofot oladi B) Uzoqdan allaqanday qora ko'rindi C) Oybek o'z ijodi bilan butun bir kutubxona yaratdi D) Nima kishiga ko'p ziyon keltiradi ? 8 / 45 Qaysi qatorda takror olmosh qo’llangan.? A) Har kishining boshiga balo kelsa, o’zining tilidan keladi. B) Har bir kishining tug’ilib o’sgan shahar va mamlakatini shu kishini vatani deyilur. C) Bu tarix qanchadan qancha janggu-jadallarning guvohidir. D) Biz o’z vatanimizni jonimizdan ortiq suyamiz. 9 / 45 Bunim yo’q,unim yo’q Uyimda unim yo’q . Ishimda unum yo’q , Aytishga unim yo’q .Ushbu she’riy parchada egalik qo’shimchasi nechta o’rinda qo’llangan ? A) 6 B) 7 C) 5 D) 4 10 / 45 Qo’shimcha shaklidagi so’zlar turkumini nima tashkil etadi ? A) yuklama B) bog’lovchi C) kelishik D) undov so’z 11 / 45 Ko’makchilarning qanday ma’no guruhlari mavjud?1.maqsad 2.yo’nalish 3.fikr mavzusi 4.o’xshatish, qiyoslash 5.chegara A) 1,2,3,4,5 B) 1,4,5 C) 1,2,5 D) 1,2,4,5 12 / 45 Teng bog’lovchilar qanday vazifa bajaradi? A) so’z va gaplarga qo’shimcha ma’no yuklash uchun xizmat qiladi B) so’zlarni teng munosabatli qo’shma gap qismlarini boglash uchun xizmat qiladi C) tobe gapli qo’shma gap qismlarini bog’lash uchun xizmat qiladi D) ot va otlashgan so’zlardan keyin kelib. ularning boshqa so’zlar bilan munosabatini ko’rsatadi 13 / 45 Qaysi gapda takror bog’lovchilar mavjud? A) Maktabning maqsadi tarbiya va faqat tarbiyadir. B) U Navro’z bayrami yoki dehqonlar kuni deb ham yuritiladi C) Qo’lini yuvdi-da hovuchlab suv ichdi D) Goh shamol keladi ,goh yomg’ir yog’adi . 14 / 45 Ergashtiruvchi bog’lovchilar... A) teng munosabatli qo’shma gaplar qismlarini bog’laydi B) uyushiq bo’laklarni bog’lash uchun hizmat qiladi C) ergashgan qo’shma gaplar larkibidagi gaplarni bog’lash uchun xizmat qiladi D) so’z sozlarga qo’shimmcha manolar ‘yuklash uchun xizmal qilacli 15 / 45 Mehmon esa “buning o’zi nima-yu, muomalasi nima bo’lardi” degan ma’noda kulib qo’ydi xolos.Ushbu gapdagi ayiruv - chegaralov yuklamasini ko’rsating. A) ayiruv - chegaralov yuklamasi qo’llanmagan B) esa C) -yu D) xolos 16 / 45 Undov so'z qatnashgan gapni aniqlang. A) Hozirgacha birov mening mushugimni pisht degan emas. B) Obbo, bular dod-voy solib nimaga erishmoqchi bo'lishadi- ya! C) Xonaga kirgan birinchi salom beradi. D) Barcha gaplarda undov so'z qo'llangan. 17 / 45 Tovushga taqlidni bildiruvchi taqlid so`z qaysi gap tarkibida qo`llangan? A) Bay-bay, zap choy bo`libdi-da. B) Bir tomondan chars-churs bilan gulhan yonardi. C) Yalt-yult etib chaqmoq chaqdi. D) Osmonda yulduzlar g`uj-g`uj. 18 / 45 Voy undovi qanday ma"no nozirliklarini bildiradi? A) qo'rquv,alam , tashvish B) hayrat,ajablanish C) havas,zavq,qayg’u D) yuqoridagilarni barchasi 19 / 45 Kishilami chaqirish yoki to'xtatish uchun qo‘llanadigan undovlar qatnashgan gapni toping. A) Oh, bizning odamlar, dilkash odamlar... B) Hammasi o'tkinchi, xo‘sh, nima o'tkinchi emas? C) Eу, nega terakni nobud qilding? D) O’ , ma’lumotli ekansiz-ku! 20 / 45 His-hayajon undovlari to’g’ri tasniflangan qatorni belgilang.1.oh, 2.tss, 3. voy 4. kisht 5. uf 6.chu A) 1,2,6-his-hayajon undovlari ; 3,4,5-buyruq-xitob undovlari B) 2,4,6-his-hayajon undovlari ; 1,3,5- buyruq-xitob undovlari C) 1,3,5-his –hayajon undovlari ; 2,4,6- buyruq –xitob undovlari D) 1,2-his-hayajon undovlari ; 3,4,5,6-buyruq-xitob undovlari 21 / 45 Buyruq, sharlli xitob ma'nolarini bildirgan undovlar qaysi javoblarda keltirilgan? A) Hey,bah-bah,xix B) Chuh,beh-beh,obbo C) Ts.ish,tish D) Hey,ey,kisht 22 / 45 Qaysi javobda his-hayajon undovi qatnashmagan? A) Faryodim, fig‘onim butun bir jahon,Ey muhtaram shoir, izladim, keldim. B) E-e, yeb bo‘pti, ko‘kyol deydilar uni! - dedi Isoy bobo kuyib-pishib. C) lye, butun boshli bir odam tirilib keladi-yu, ovoragarchiligi bormi? D) 0! Ho‘kiz yo‘q, og‘il ko‘cha tomondan teshilgan. 23 / 45 Juft qo`llangan taqlid so`z berilgan gapni toping. A) Arava g`ildiraklarining taqir- tuqiri eshitilardi. B) Bog` qushlarining chug`ur-chug`uriga to`lgandi. C) G’ir etib o`tib ketdi. D) Quyosh damini g`ir-g`ir esgan shamol kesar edi. 24 / 45 His-hayajon undovlari ifodalaydigan hissiyotlar to'g'ri ko'rsatilgan javobni toping. A) quvonch, erkalash, g'azab-nafrat B) hayron qolish, norozilik , orzu-istak C) A,B,C D) erkalanish, rohatlanish, og'riq , cho'chish 25 / 45 Qaysi qatordagi gapda his-hayajon undovlari berilgan? A) Hey, menga qara, Gulchehra, -dedi u. B) Salim tovuqlarni tu-tu deb chaqirdi . C) Cho’pon qo’ylarni qurey-qurey deb haydadi. D) E,juda ajoyib ekan-ku, -dedi Elmurod ajablanib. 26 / 45 Qaysi bandda taqlid so‘zga noto‘g‘ri izoh berilgan?1 g‘a-g‘a - o‘rdak ovoziga taqlid;2 di-dit - mashina signaliga taqlid;3 lip-lip - chiroq holatiga taqlid;4 jimir-jimir - suv holatiga taqlid. A) 2, 3 B) 1, 2 C) faqat 4 D) Barchasi to‘g‘ri 27 / 45 Buyruq-xitob undovlari qanday ma’nolarni ifodalaydi? 1.jonivorlarni haydash 2.jonivorlarni chaqirish yo to’xtatish 3.kishilar diqqatini tortish 4.kishilarning g’azab–nafratini bildirish A) 1,2,3,4 B) 1,2 C) 1,2,3 D) 1,2,4 28 / 45 Aslida tovushga taqlid bo'lib, lekin gap ichida holatga taqlidni ifodalayodigan taqlid so'zlar berilgan javobni toping. A) To 'rtta savag 'ich bilan tap-tap urib, par singari titibdi. (Oydin) B) Namoz g 'azabi oshib, dag '-dag' qaltiray bdshladi. (X.T.) C) Birovning oldiga borib "vov-vov" qilib hursa, podshoh gunohkorni etmish ikki darra urdirar ekan. (N.A.) D) Shoikrqm onasining barmoqlari tars-turs yorilib ketganini endi payqadi. (O'.H.) 29 / 45 Tarkibida haydash chaqirish (buyruq xitob) undovi bo’lgan gaplarni aniqlang. A) Yer kurrasida qadim-qadim zamonlardan yangragan musiqiy "Qur ey!" bundan keyin ham tinmaydi B) Eh ,umr o’tdi ketdi oqar suvday ! C) Balli, bu sharoitga moslashish belgisi D) Uf ,zerikib ketdim bu gap so’zlardan 30 / 45 Berilgan gapdagi undov ifodalagan ma'noni toping. Hm, endi tushundim. A) chaqirish B) qanoatlanish C) ogohlantirish D) achinish 31 / 45 Buyruq-xitob undovlari qaysi qatorda berilgan? A) oh,uh,voy B) dod,ohho’,eh C) xix.chuh,kisht D) ehhe,ve 32 / 45 His-hayajon undovlari qanday hissiyotlarni ifodalaydi?1.quvonch 2.erkalash va erkalanish 3.jonivorlarni haydash-chaqirish 4.rohatlanish 5.norozilik,g’azab-nafrat 6.hayron qolish 7. og’riqdan azoblanish A) 1,4,5,6,7 B) 1,2,4,5,6,7, C) 1,2,4,5,6 D) 1,2,4,5 33 / 45 Qaysi xususiyat taqlid so’zlarga xos emas ? A) Taqlid so’zlar juft yoki takror holda qo’llanishi mumkin B) Taqlid so’zlar mustaqil so’zlar kabi gap bo’lagi bo’la oladi C) Taqlid so’zlar yakka holda qo’llanishi mumkin D) Javoblarda ko’rsatilgan barcha xusuiyatlar taqlid so’zlarga xos 34 / 45 Takroriy bo`lmagan harakatga taqlidni bildiruvchi so`zni toping. A) yalt B) yalt-yalt C) lip-lip D) lov-lov 35 / 45 Taqlid so'z qo'llanmagan gap berilgan javobni aniqlang. A) Tongga qadar poyladik, tiq etgan tovush eshitilmadi. B) Bog'imizdagi olmalar pishib yetilgach, duv-duv to'kilishga boshladi. C) O'tin biroz nam tortgan ekan, biroz tutab, keyin chars-churs alanga olib yondi. D) Uzoq vaqtga qadar davom etgan shivir-shivir tindi. 36 / 45 Olmoshdan undovga ko’chgan so’z qaysi gapda mavjud? A) Hormang,ishlar ketyaptimi? B) Qani,bir chekkadan gapirib ber-chi! C) Bizni unutmabsiz,yashang! D) Yo’qol,ko’zimga ko’rinma! 37 / 45 Qaysi qatordagi gapda buyruq-xitob undovlari qo’llangan? A) Ura,biz g’alaba qozondik! B) Hay-hay,juda manzarali joy ekanmi? C) Ko’chadagi g’ovur-g’uvur bosildi. D) Ey Luqmoni Hakim, sening Dong’ing tutdi olamni. 38 / 45 Fikrdan qaytarish uchun qo’llanilgan undov so’z qatnashgan gapni toping A) Hay-hay ,tegmang B) Hay-hay, shoshqoloqlik qilmang C) Eh, yoshlar sizlar tushunmaysizda D) Vay-bo’ ,juda mazali ovqat ekan 39 / 45 Tajjub ma’nosini ifodalovshi undov qatnashgan gapni toping. A) Obbo jiyan, ya keldingmi! B) Eh, yashash qanday zavqli? C) Uv, do’stim! Menga bir qara D) le, bu qizning o’zi kichkina bo’lsa ham zab aqlli ekanmi! 40 / 45 Otlashgan taqlid so`zlar qaysi qaysi gapda qo`llangan? A) Yomon ishning oxiri voy B) Xo`rozning qu-qusi eshitildi. C) Hovlida yugur –yugur boshlangan ,shivir –shivir ovozlar eshitilar edi D) Gurs etib pastga tushdi 41 / 45 His-hayajon undovi qaysi gapda ishtirok etgan? A) Dastlab ular Umidjonni ko‘rganda pisandasiz: “E, bu mishiqi bola-ku”, - deyishar edi. B) Hoy, nima balo bo‘ldi? - deb alangladi Inoyat oqsoqol. C) Abduqodir “tss” deb barmog‘ini labiga qo‘ydi D) - Hay, shoshma, - dedi Zebi. 42 / 45 Qaysi gapda undov so‘z fikrdan qaytarish ma’nosini ifodalagan?1. Hay-hay, qanday mazali. 2. Hay-hay, tegma.3. Hay-hay, yigitlarbuyoqqa! 4. Hay-hay, shakkoklikqilmang. A) 1,2,3,4 B) faqat 4 C) 2,3,4 D) 2,4 43 / 45 Gumbur-gumbur, yal-yal, chars-churs, yarq-yurq, taq-tuq tuzilishiga ko'ra qanday taqlid so'zlar sanaladi? A) juft B) Bu so'zlar holat ravishlari sanaladi. C) takror D) ayrimlari takror, ayrimlari juft 44 / 45 "O’h-ho’ namuncha katta ketdingiz!" gapidagi undov so’z qaysi ma'noni anglatadi? A) faxrlanish B) mag’rurlanish C) mesimaslik D) e’tiroz 45 / 45 Quyidagi gap tarkibidagi undov qanday ma'noni ifodalash uchun ishlatilgan? Be, qo’ysang-chi o’shani. Barini o’zimiz qilamiz A) ishonch B) hayrat C) ishonchsizlik D) mamnunlik 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz