Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Adabiyot mavzulashtirilgan » 11-sinf Adabiyot » 11-sinf Adabiyot 7-mavzu 11-sinf Adabiyot 11-sinf Adabiyot 7-mavzu InfoMaster Mart 26, 2022 11 Ko'rishlar 2 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 11-sinf Adabiyot 7-mavzu yuzasida testlar 7 – MAVZU: BOBORAHIM MASHRAB 1 / 26 “ Go'ro'g'lining tug'ilishi” dostonida qaysi podshoh manmanlik qilib, dushmanini nazariga ilmaganligi sabab yengiladi? A) Urayxon B) Qovishtixon C) Odilxon D) Shohdorxon 2 / 26 «Devonu lug'otit turk» asarida mavjud adabiy shakllarning asosiy qismini qaysi janr tashkil etadi? A) g'azal B) to'rtlik C) qit'a D) ruboiy 3 / 26 Yusuf Xos Hojib “Qutadg'u bilig”ni kimga tortiq qiladi va evaziga nima bilan taqdirlanadi? A) Kitob Qashg'ar elig - hukmdori Tavg‘ach ulug‘ Bug'roxonga taqdim etiladi. Evaziga esa Xos Hojiblik lavozini bilan taqdirlanadi. B) Xorazm xoni Abdulaziz xonga taqdim etadi va evaziga Xos Hojiblik unvoni bilan taqdirlanadi. C) Sirdaryo muzofotining hokimi Muhammad Xo‘jabekka tortiq qiladi va Evaziga Xos Hojiblik unvoni bilan taqdirlanadi. D) Movarjunnahr hukmdori Boysunqur Mirzoga tortiq qiladi. Evaziga Xos Hojiblik unvoni bilan taqdirlanadi. 4 / 26 "Qissasi Rabg’uziy"ga ko’ra Sulaymon payg’ambar Allohdan so’ragan narsalar qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan? A) boylik, yel, yer, oltin taxt, tilla uzuk, farishtalar B) boylik, yel, taxt, soya, uzuk, dev va parilarning bo’y sundirilishi C) qaynar xumcha, ochil dasturxon, shamol, taxt, uzuk D) boylik, yel, yer, oltin taxt tilla uzuk, farishtalar 5 / 26 Asardagi Naqumohis kim? A) Arastuning ikkinchi nomi B) Arastuning otasi C) Iskandarning dushmani D) Faylaqusning laqabi 6 / 26 Boburning qaysi she'ri bir qarashda oshiqona ruhda yozilganday ko'rinsa-da, uning mag'iz-mohiyatida ijtimoiy ohanglarning ustunligini kuzatish mumkin bo'lib, oshiqning o'z yoridan shikoyati bahonasida lirik qahramonning o'z zamoni va zamondoshlariga bo'lgan munosabati ham aks etgandek tasavvur uyg'onadi? A) «Ahbob, yig'ilmoqni farog'at tutungiz!» ruboiysi B) «Xazon yaprog'i yanglig'» g'azali C) «Xating aro uzoring - sabza ichinda lola...» g'azali D) «Jonimdin o'zga yori vafodor topmadim...» g'azali 7 / 26 Mashrabning xalqimiz orasidagi eng mashhur ijod namunasi qaysi? A) “Ko‘rsat jamoling” g‘azali B) “Qalandar bo‘l” radifli g'azali C) “Xoh inon, xoh inonma” radifli g'azali D) “0‘rtar” radifli g‘azali 8 / 26 «Otashnafas shoir» sifatida shuhrat qozongan Boborahim Mulla Vali o'gli Mashrab qayerda, qanday oilada tug'ilgan? A) Farg'onada, bo'zchi kosib oilasida B) Namanganda, bo'zchi kosib oilasida C) Namanganda, savdogar oilasida D) Farg'onada savdogar oilasida 9 / 26 Sensan sevarim, xohi inon, xohi inonma - (Mashrab)Baytning ikkinchi misrasini toping. A) Gulbargi tarim, xohi inon, xohi inonma B) Ey labshakarim, xohi inon, xohi inonma C) Ohi saharim, xohi inon, xohi inonma D) Qondur jigarim, xohi inon, xohi inonma 10 / 26 Mashrab she'riyatning mulamma, mustazod, muxammas, musaddas, musabba' singari janrlarida ijod qilgan bo'lsa-da, uning shuhratini, ayniqsa, qaysi janrdagi asarlari oshirgan? A) g'azal va mustazodlari B) g'azal va ruboiylari C) g'azal va muxammaslari D) g'azal va murabba'lari 11 / 26 Mashrab qalamiga mansub «0'rtar» g'azalining yuqori darajadagi ohangdorlikka ega bo'lgan matla'sini toping. A) Qayu til birla. ey jono, seni vasfing bayon aylay, Tilim lol-u ko'zum giryon, so'ngaklarni nihon o'rtar. B) Meni bexonumon tinmay kuyub-yondim firoqingda, Oting tutsam, nigoro debki, zavqidin zabon o'rtar. C) Kishiga ishq o'tidin zarraye yetsa, bo'lur giryon, Bo'lub besabr-u betoqat, yurak-bag'ri chunon o'rtar. D) Agar oshiqlig'im aytsam, kuyub jon-u jahon o'rtar, Bu ishq sirrin bayon qilsam. taqi ul xonumon o'rtar. 12 / 26 Mashrab «O‘ttum» radifli g‘azalida nafsni, tanholikni va xomushlikni nimalarga o‘xshatadi? A) mayxona, may, qadah B) kofir, qilich, pichoq C) TJY D) dunyo, kofir, bolta 13 / 26 Mashrab qalamiga mansub «0'rtar» g'azalidan olingan quyidagi baytda qo'llanilgan «jovidon» so'zining ma'nosini toping.Bu Mashrab dardini, jonoki, harkim boshig'a sol ma, Agar mahsharda oh ursam, bihishti jovidon o'rtar. A) abadiy B) makonsiz C) suyak D) go'zal 14 / 26 Mashrabning «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» g'azalidagi qaysi obraz oshiq (solik) qalbida sodir bo'layotgan ilohiy ma'rifat darajasining ortib borishi bilan aloqador? A) ag'yor B) pir C) do'st D) jonon 15 / 26 Mashrabning Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!, g’azalining boshidan oxirigacha qanday holat ustunlik qiladi? A) Yorga bo’lgan ishtiyoq B) bir uyada birlashadigan so‘zlar miqdorining ko'pligi C) so‘roq ohangining saqlanishi D) Xudoga munojot 16 / 26 Quyidagi qaysi misrada Mashrab ma'naviy olamining o'zak nuqtasl bo'y ko'rsatlb turibdi deyish mumkin? A) «Ma'rifatnl xonaqosina qadam kelturmisham» B) «Soldim tun-u kun nafs itim birla urushni» C) «Bir xudodin o'zgasi barcha g'alatdur Mashrabo» D) «Qaroqchi qo'rqitar har yerda topsa karvon уolg'iz» 17 / 26 Mashrab she'rlarida qo'llangan «lomakon» so'zining ma'nosini toping. A) makonsiz B) sermakon C) ishq makonl D) nafs makoni 18 / 26 Mashrab kimning qo'lida din va falsafa tarixini, fors tilini o'rganadi? A) So'fi Eshon Mavlaviy qo'lida B) Hidoyatullo Ofoq Xoja eshon qo'lida C) So'fi Eshon mullo Bozor Oxund qo'lida D) So'fi Eshon Nasimiy qo'lida 19 / 26 Mashrabning "Hoh inon, hoh inonma" radifli g’azali qaysi shoirning ayni shunday radifli g’azaliga tazmin qilingan? A) Lutfiy B) Sayfi Saroyi C) Sakkokiy D) Atoiy 20 / 26 Mashrab she’rlarning katta qismida qaysi san’atning yorqin namunalari namoyon bo’Iadi? A) Tajohuli orifona B) Saj va saraxbori navo C) Sahli mumtane D) Raddul-matla 21 / 26 Mashrab bir hikmatida “Qaroqchi qo‘rqitar har verda topsa...” nimani voki kimni yolg‘iz, devdi? A) Karvonni yolg‘iz B) Oshiqni yolg‘iz C) Insonni yolg'iz D) Yorni yolg'iz. 22 / 26 Mashrab qaysi she'rida bir solik (yo'lovchi) sifatida bu uzun yo'lning asosiy bosqichlarini bosib o'tgan solik tilidan «bodani ichgan solik Arsh kungarasining ustiga ham oyoq qo'ya» olishini aytadi? A) «Bulbuldayinkim faryod etarman...» B) «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» C) «Agar oshiqlig'im aytsam...» D) «Na g'urbatlarni chektim charxi bebunyod dastingdin...» 23 / 26 Mashrabning “Hech ilme siynaga jo bo lmadi takrorsiz” misrasi haqidagi to’g’ri xulosa: A) Na g‘urbatlami chektim charxi bebunyodl dastingdin, muxammasidar. B) Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!, g’azalidan olingan C) hayotiy hikmatlar darajasiga yetgan misralaridan D) Bulbuldayinkim faryod etarman, murabba’sidan 24 / 26 Mashrabning «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» g'azalidagi qaysi baytda ilohiy ma'rlfatga intilmasdan yashash umr mazmunini yo'qqa chiqaradi, degan haqiqat mujassamlashgan? A) Zarraye nuri quyoshdek bu jahon ichra tamom, Oshkoro bo'lmasa, sirri nihonni na qilay?! B) Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?! Bo'lmasa qoshlmda jonon, bu jahonni na qilay? C) Arshning kungurasin ustig'a qo'ydum oyog'im, Lomakondon xabar oldim, bul makonnl na qilay? D) Yorsiz ham bodasiz Makkaga bormoq ne kerak?! Ibrohimdin qolg'on ul eski do'konni na qilay?! 25 / 26 Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!Bo'lmasa qoshimda jonon, bu jahonni na qilay?! Mazkur g’azal bavtida qaysi badiiy san’at qo’Uangan? A) tazod B) tanosub C) tajnis D) tajohuli orifona 26 / 26 Mashrabning qaysi she'rida lirik qahramon Yaratganning o'zidan boshqa hamma narsaning xato - g'alat ekanini ta'kidlaydi? A) «Agar oshiqlig'im aytsam...» B) «Bulbuldayinkim faryod etarman...» C) «Bu tani xokini-yu ruhi ravonni na qilay?!» D) «Na g'urbatlarni chektim charxi bebunyod dastingdin...»g'azalidan uramanmi 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz