On tili va adabiyot attestatsiya №9 Mart 7, 2022Mart 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №9 ga fikr bildirilmagan. 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №9 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Zulfiya qalamiga mansub “ Haykal” she`rida nima non, suv, she`r va durga o`xshatilgan? A) yo`ldosh B) bosh C) yuz D) yot (begona) 2 / 40 Qaysi ijodkor Pushkin, Bayron kabi ulug` shoirlarni o`ziga muallim deb bilgan? A) S.Zunnunova B) A.Oripov C) E.Vohidov D) H.Olimjon 3 / 40 “Shinni dog`i tekkan quroq dasturxon”, “ bo`shalgan sopol tovoq”, “bandi kuygan yog`och qoshiq”. Salbiylikni ifodalashga xizmat qilgan bu sifatlar qaysi asarda ko`zda tashlanadi? A) “ Muzqaymoq” B) “ Urushning so`nggi qurboni” C) “Bemor” D) “Qiyomat qarz” 4 / 40 Hosil bo`lish o`rniga ko`ra boshqalaridan farq qiluvchi ovozdorlar guruhiga kiruvchi undosh tovush alifboda nechanchi o`rinda joylashgan? A) 13 B) 12 C) 14 D) 18 5 / 40 Imloviy xatoliklar bo`yicha javoblarni moslashtiring. A) 1-b; 2-d; 3-c; 4-a; B) 1-c; 2-d; 3-a; 4-d; C) 1-c; 2-b; 3-d; 4-a; D) 1-b; 2-d; 3-a; 4-c; 6 / 40 Qaysi dostonning bosh qahramoni ikki gavhar donadan paydo bo`lgan? A) “Kuntug`mish” B) “Ravshan” C) “Rustamxon” D) “Alpomish” 7 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matn tarkibidagi fonetik hodisaga uchragan so`zlar miqdori nechta? A) 5 ta B) 8 ta C) 9 ta D) 7 ta 8 / 40 A. Avloniy she`rida aytilishicha, “milliy xayol” qayerda yoki kim (nima)da? A) iymonda B) Qur`onda C) yoshlarda D) maktabda 9 / 40 Qaysi javobda berilgan sifatlar belgini ta`kidlab, kuchaytirib ifodalagan? A) Menga o`xshash esli-hushli yigitga zoriqib o`tirgan ekan. B) Tuproq qatlami qalin, sersuv yerlarda o`sgan archalar yo`g`on va bo`ydor bo`ladi. C) Shirinsuxan, oqko`ngil insonlar mevali darxtga o`xshaydi. D) Sayyohlar chaqqon-chaqqon harakatlar bilan qirga ko`tarila boshlashdi. 10 / 40 Dunyoning ustunu - pul, pul topishqin, Meros – davlat demak, davlat pul demak”. Boylik haqida so`zlangan bu fikrlar qaysi asarda uchraydi? A) “Kecha va kunduz” B) “O`tkan kunlar” C) “Yulduzli tunlar” D) “Navoiy” 11 / 40 Jahon ertakchiligida yangi bir usulni yaratgan adibning asari berilgan javobni toping. A) “Bochka cho`pchagi” B) “Zolushka” C) “Bulbul” D) “Qutbdagi gunafsha” 12 / 40 Quyidagi vazifadosh ko`makchilardan nechtasi ot turkumidan hosil bo`lgan? Ost, tomon, oldin, yon, ust, orqa, so`ng, atab. A) 2 tasi B) 3 tasi C) 5 tasi D) 4 tasi 13 / 40 Qaysi javobdagi gapda barcha so‘zlar imloviy jihatdan to‘g‘ri yozilgan? A) Hozir unga juda alam qilardi, ammo kimga zahrini sochishni bilmasdi. B) Shu chog‘ xonaga Nozimjon otilib kirdiyu, uning yoqasiga yopishdi. C) Bu hayolparast bolaning qo‘lidan hech kitob tushmasdi. D) Hammasiga shu kalondimoq aybdor, – deb o‘yladi ichida. 14 / 40 Berilgan so`zlarning qaysilarining paronim jufti mavjud? 1) jodu; 2) ariq; 3) ba’d; 4) adl; 5) artish; 6) tambur; 7) tib; 8) tarif; A) 1, 2, 4, 6, 8 B) 1, 2, 4, 5, 6, 7 C) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 D) 1, 2, 3, 4, 6, 8 15 / 40 “Do`st ila dushman so`zining farqiga bor, Fahm etar har kimki, o`lsa hushyor”. Bayt quyida berilgan qaysi hikoyaga ilova qilingan? A) “ Ikki do`st” B) “ Xurs ila bo`ri” C) “ Janjalchilik zarari” D) “Chin do`st” 16 / 40 Qaysi javobda ma’noli qismlari asos+lug‘aviy shakl yasovchi qo‘shimcha+so‘z yasovchi qo‘shimcha+sintaktik shakl yasovchi qo‘shimcha tartibida joylashgan ot turkumiga oid so‘z qatnashgan? A) Abbos, parta ustidagi o‘chirg‘ichni menga uzatib yuborgin. B) Qizg‘anchiqdan, faqatgina o‘zini o‘ylaydigan odamdan, sen saxovat kutma. C) Bu do‘konda oziq-ovqat mahsulotlari, kiyim-kechak va hattoki yoqilg‘i sotiladi. D) Ko‘z-ko‘z qilma, ko‘z tegar, Maqtanchoqqa so‘z tegar. 17 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so’z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Tarixni anglash orqali insonda hayotini anglash qobiliyati shakllanadi. B) Do’stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi – chaqimchi. C) Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko’proq nafratlanadi. D) Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. 18 / 40 “Zarbulmasal”da Qul Muhammad Bahodirdan bo`lagini bilmaydigan obraz? A) sarbon B) Yodgor po`stindo`z C) zangi D) Ibrohimbek 19 / 40 Qaysi qatordagi misollarda aldoqchi unli tovushlar berilgan? A) munchoq, mashg`ulot B) o`tov, alanga C) matbaa, doira D) muomala, muallim 20 / 40 Qaysi gapda o‘z sinonimi o‘rniga xato qo‘llangan ot qatnashgan? A) Bazzoz do‘konini katta o‘g‘liga qoldirib, har kuni asir namozini uyiga kelib o‘qir edi. B) Birozdan keyin ona o‘g‘ ilchasi Xoliqjonning beg‘ubor basharasiga engashib tikildi. C) Qizini yer-ko‘kka ishonmagan ona uni katta dabdaba bilan uzatishni orzu qilardi. D) Cholning ovozi o‘zgardi, o‘pkasi to‘ldi, shekilli, birpas osuda qolib, keyin gapirdi. 21 / 40 Talabalar sevinganidan terisiga sig‘may ketdi. Ushbu gapda ishtirok etgan bo'laklarni aniqlang. A) ega, hol, to‘ldiruvchi, kesim B) ega, to‘ldiruvchi, to'ldiruvchi, hol, kesim C) ega, to'ldiruvchi, to‘ldiruvchi, kesim D) ega, hol, kesim 22 / 40 Orzum shul, o’chmasin yongan charog’ing, Quyoshday nur sochsin chashming-qarog’ing, Magar chinor bo’lsang, chinorday yasha, Bevaqt uzilmasin biror yaprog’ing. Ushbu satrlarda nechta tovush o’zgarish mavjud? A) 2ta B) 3ta C) 4ta D) 5ta 23 / 40 Qaysi qatorda harakat nomi shakli qo`llangan? A) Ko`chadagi shamchiroqlar xira-xira shu`la sochmoqda. B) Do`stning haqiqiy dilini bilmoqchi bo`lsang, sinab unga tilingda g`azab qilib yoki yuzingni tund, ya`ni qovog`ingni solib ko`r. C) Bir narsa kishida umid uyg`otadi: farg`onaliklar nafaqat asrimizning so`nggi yilini, balki yangi mingyillikni munosib ko`rsatkichlar bilan kutib olmoqdalar. D) Bimaslik ayb emas, bilmaganini bo`yniga olmaslik ayb. 24 / 40 Berilgan qaysi gapda undov, modal, taqlid so`zlarning barcha turiga mansub birliklar qo`llangan? A) Voy, juda kichkinasan-ku, adashib qolibsan, chamamda, obbo, sen-ey. B) Iye, shunday mas’uliyatli ishni bir o`zing qildingmi, barakalla, yashavor-ey! C) Jigarim olovga tegardi jiz-jiz, Sochlarim oqargan shunda, ehtimol. D) Obbo, bu shitir-shitir ovoz juda jonga tegdi-da, xullas, bezor bo`ldim, boshqa bu yerda tunamaymiz. 25 / 40 Jadvalda berilgan qaysi she`riy san`at(lar)ning ma`nosi notog`ri berilgan? A) 1, 2 B) 2, 3, 4 C) 2, 4 D) 3, 4 26 / 40 Qaysi gap tarkibidagi so`zlar faqat uch turkumga mansub? A) Hamma narsa oiladan boshlanadi. Kitobxonlik ham. B) Qaysidir yili, aniq esimda yo`q, qish juda erta keldi. C) Har kimki so`zi yolg`on, yolg`oni zohir bo`lg`och, uyolg`on D) Hamma nopok, hamma egri, yolg`iz siz to`g`ri. 27 / 40 Avstraliyada ajoyib yurt vakillari yashagan. Materikka kelgan yevropaliklar bu yerning o‘zgacha xalqini yovvoyi odamlar deb hisoblashgan. Chunki ularning davlati ham, uyi ham yo‘q. Ular jamoa tarzida yashab, oziq-ovqatni ov orqali topishadi. Aborigenlar hayoti va turmush tarzi bilan yaqindan tanishuv ularning yovvoyi emasligini ko‘rsatadi. Aynan aborigenlar aqlli bumerang nomli o‘roqsimon qurol o‘ylab topishgan. Buni qarangki, otilgan qurol mo‘ljalga olingan jonzotga tegmasa, yana aylanib ovchiga qaytib kelardi. Berilgan matnda fonetik hodisaga uchragan so`zlar miqdori nechta? A) 4 ta B) 5 ta C) 3 ta D) 6 ta 28 / 40 Og’ilxonada o’nga yaqin tuyoqlarimiz bor. Ostiga chizilgan so’zda ma’no ko’chishning qaysi turi qo’llangan? A) sinekdoxa B) vazifadoshlik C) metonimiya D) metafora 29 / 40 “Raymando” balladasi muallifining birinchi romanini aniqlang? A) “ Oltin zanglamas” B) “Jannat qidirganlar” C) “Mehrol” D) “Shinelli yillar“ 30 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. B) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, C) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. D) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi 31 / 40 Qaysi gapda tovush o’zgarishi bilan yozilgan ot+ot tipidagi qo’shma sifat qatnashgan? A) U o’zining shirinso’zligi bilan boshqalardan ajralib turardi. B) Achchiqtosh xalq tabobatida keng qo’llanib kelingan. C) Achchiq ko’z yoshlarin ichiga yutdi, Ilojsiz hayotning qo’lidan tutdi. D) Bolalar ichida eng sheryuragi Odiljon edi. 32 / 40 Berilgan parchada nechta yasama so`z qatnashgan? “Jang maydoni yigitlarga husn bag‘ishlaydi. Yigit uchun mardlik, qahramonlikdan o‘zga ulug‘roq, oliyroq bir fazilat bormi?” – dedi Navoiy. A) 1 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 2 ta 33 / 40 Saodat kampir uni chaqaloqligida xuddi shu supada beshikka belab tebratardi. Uch yoshga kirguncha shu supada bag`rida olib yotgandi. Bo`rixon do`mboqqina bola bo`lgandi. Uni yomon ko`zdan asrasin, deb kiyimlariga tumor-u ko`zmunchoqlar taqib qo`yardi. (“Qora ko`z majnun”) Ushbu gapda jami necha marta fonetik hodisa kuzatilgan? A) 7 ta B) 6 ta C) 4 ta D) 8 ta 34 / 40 Qaysi qatorda berilgan maqol fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Bo`linganni bo`ri yer, Ayrilganni ayiq yer. B) El qo`risang, o`zarsan, Qo`rimasang, to`zarsan. C) Daraxtni yer ko`kartiradi, Odamni el ko`kartiradi. D) Yeridan ayrilgan yetti yil yig`lar, Elidan ayrilgan o`lguncha yig`lar. 35 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Berilgan matnga mos bo`lmagan maqolni toping? A) Musofir bo`lmasang, musulmon bo`lmaysan. B) Birni ko`rib fikr qil, birni ko`rib shukur qil. C) Ko`kka boqma, ko`pga boq! D) Yo`lda yo zo`r yaraydi, yo zar yaraydi. 36 / 40 Shaytonning qamchisiday bu bepusht kimga kerak… (“Oq kema”) Ajratib ko`rsatilgan so`zda urg`u nechanchi bo`g`inda bo`ladi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 37 / 40 Kechagi har bir gapingiz biz ishonib kelgan aqidalarga mos bo`ladi. Ushbu gapda tarkibidagi undoshlari hosil bo`lish o`rniga ko`ra umumiylik kasb etuvchi so`zlar nechta? A) 5 ta B) 3 ta C) 4 ta D) 2 ta 38 / 40 Beg’amlik, beparvolik, o’yin-kulgi yoki ixlos qo’ymaslik nimalarga putur yetkazadi deydi Abay? A) aql va vijdonga B) ilm va xulqqa C) aql va ilmga D) aql va fe’l-atvorga 39 / 40 Basralik bir arabning javohirchilarga shunday hikoya aytib berganini eshitgandim: „Bir paytlar sahroda yo‘limni yo‘qotdim. Yonimda na yeydigan taom, na ichadigan bir qultum suv bor edi. O‘lishimga ishongan onimda uzoqda bir to‘rvani ko‘rib qoldim. Shunday yugurdimki, o‘sha paytdagi hayajonimni hech qachon unutolmayman. To‘rvani ochdim. Qarasam, uning ichi to‘la oltin ekan! To‘rvada non va suvning yo‘qligidan shunchalik xafa bo‘ldimki, bu achchiq iztirobni hech qachon unutolmayman“. Hikoyani eshitib, boriga shukur qilish ham ne’matdir, degan xulosaga keldim. (Shayx Sa’diy Sheroziy) Matnda qatnashgan so`z yasovchi qo`shimchalar qaysi qatorda berilgan? A) –lik, -chi, -ot, -um, -a, - q B) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -dagi C) –lik, -chi, -ot, -um, - q D) –lik, -chi, -ot, -um, -lik, -q, -im, -ki 40 / 40 To`rtlikdagi urg`u olmaydigan qo`shimchalar miqdori? Xormisan yo gulmisan, Tojdormisan yo qulmisan, Chug‘zmisan, bulbulmisan, Nolon o‘zing, xushxon o‘zing… A) 10 ta B) 12 ta C) 13 ta D) 9 ta 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya