Uy » Attestatsiya testlar » Musiqa attestatsiya » Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Musiqa attestatsiya Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 InfoMaster May 1, 2024 89 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 20-22 ta B) 8-10 ta: C) 12-14 ta: D) 18-20 ta 2 / 50 2. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) diatonik intervallar: C) Engramonik intervallar D) Xromatik intervallar 3 / 50 3. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi: B) To’rtinchi C) Birinchi D) Uchinchi 4 / 50 4. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z B) Arabcha so’z va yunoncha so`z C) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: D) Forscha so’z va tojikchka so`z: 5 / 50 5. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) O’yin metodlari B) Amaliy o’qitish metodlari C) Ko’rgazmali o’qitish metodlari D) Taqqoslash metodlari: 6 / 50 6. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) musobaqa degani: B) tamom degani C) asosiy qism degani D) muqaddima , kirish degani: 7 / 50 7. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi B) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas C) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: D) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi 8 / 50 8. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) G’ijjak B) Qo’biz. C) Sato D) Dutor: 9 / 50 9. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1958- yilda: B) 1962-yilda: C) 1959-yilda D) 1957-yilda 10 / 50 10. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 92 ta B) 68 ta C) 78 ta D) 88 ta: 11 / 50 11. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lapar, Maqom, Yalla B) Lirik ashula, Lapar, Yalla C) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 12 / 50 12. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Ommaviy va to’garak shakllarida B) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: C) to’garak va xor shaklida D) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida 13 / 50 13. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori 14 / 50 14. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) no oxangdosh tovushlar: B) qichqiriq tovushlar C) dag’al tovushlar D) yumshshoq-ohangdor tovushlar 15 / 50 15. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar B) Mehnat qo’shiqlari: C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Oilaviy marosim aytimlar 16 / 50 16. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) to’rtinchi guruhiga C) birinchi guruhiga: D) uchinchi guruhiga 17 / 50 17. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) T.Jalilov B) T.Sodiqov C) S.Yudakov D) M.Ashrafiy, Vaselenko: 18 / 50 18. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Operetta B) Oratoriya C) Kantata D) Musiqali drama: 19 / 50 19. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla B) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: C) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin D) Munojot, alla, yor-yor 20 / 50 20. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Naqr” B) “Tuzuk”: C) “Parda”: D) “Alxon” 21 / 50 21. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Uchinchi: B) Ikkinchi C) Birinchi: D) To’rtinchi 22 / 50 22. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma B) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla C) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar D) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: 23 / 50 23. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. B) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. C) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: D) Musiqa tushunishga o’rgatadi. 24 / 50 24. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) B) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): C) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): D) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) 25 / 50 25. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) o’yin metodi: B) musiqa o’qitishning ogzaki metodi C) ko’rgazmali o’qitish metodi D) amaliy metodi 26 / 50 26. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: B) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) ½ ton, ½ ½ ½ 27 / 50 27. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) ikki miqdorda B) uch miqdorda C) yarim miqdorda: D) to’rt miqdorda 28 / 50 28. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 348 ta B) 600 ta C) 510 ta: D) 440 ta: 29 / 50 29. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) ikki yirik bo’limdan iborat: B) to’rt yirik bo’limdan iborat C) olti yirik bo’limdan iborat D) besh yirik bo’limdan iborat: 30 / 50 30. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): B) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) C) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) D) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) 31 / 50 31. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) O’yin metodi B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari C) Amaliy metod D) Ko’rgazmali o’qitish metod 32 / 50 32. Tenor qanday ovoz? A) ayollar tovushiga yaqin ovoz B) erkaklarning past ovozi: C) erkaklarning yuqori ovozi: D) erkaklarning o’rtacha ovozi 33 / 50 33. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Istagan faoliyat turidan: B) Musiqa tinglashdan C) Musiqa savodidan D) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: 34 / 50 34. Katta septima intervali necha ton? A) 4,5 ton: B) 5 ton C) 5,5 ton: D) 6 ton 35 / 50 35. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) to’rt guruhni B) uch guruhni: C) ikki guruhni D) besh guruhni 36 / 50 36. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 37 / 50 37. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan 38 / 50 38. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 39 / 50 39. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) O’zaro ta’sirlarda C) Pedagogikada monitoringda D) Ijodiy yondashuvda 40 / 50 40. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Sintez C) Bilish D) Analiz 41 / 50 41. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) Ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) Ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) O’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish D) Ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 42 / 50 42. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi 43 / 50 43. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. 44 / 50 44. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) Pedagogikada monitoringda C) Ta’limning baholash shkalasida D) O’quv jarayonini uzluksizligida 45 / 50 45. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 46 / 50 46. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Ijodiy yondashuv B) Gaplarni yozib, saqlab olish C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 47 / 50 47. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) O’zaro ta’sirlar C) Ijodiy yondashuv D) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi 48 / 50 48. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 49 / 50 49. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon B) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni C) Ijodiy yondashuv jarayoni D) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni 50 / 50 50. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Xotira obrazlarini solishtirish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 5 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №14