Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 80 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Birinchi B) Uchinchi C) To’rtinchi D) Ikkinchi: 2 / 50 2. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Engramonik intervallar B) Xromatik intervallar C) Ortirilgan intervallar D) diatonik intervallar: 3 / 50 3. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) no oxangdosh tovushlar: B) dag’al tovushlar C) yumshshoq-ohangdor tovushlar D) qichqiriq tovushlar 4 / 50 4. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Kantata B) Musiqali drama: C) Oratoriya D) Operetta 5 / 50 5. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) muqaddima , kirish degani: B) musobaqa degani: C) asosiy qism degani D) tamom degani 6 / 50 6. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov B) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev 7 / 50 7. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Ko’rgazmali o’qitish metod B) O’yin metodi C) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari D) Amaliy metod 8 / 50 8. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: B) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z C) Forscha so’z va tojikchka so`z: D) Arabcha so’z va yunoncha so`z 9 / 50 9. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) uch guruhni: B) to’rt guruhni C) besh guruhni D) ikki guruhni 10 / 50 10. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. B) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: C) Musiqa tushunishga o’rgatadi. D) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. 11 / 50 11. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) ko’rgazmali o’qitish metodi B) musiqa o’qitishning ogzaki metodi C) amaliy metodi D) o’yin metodi: 12 / 50 12. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 348 ta B) 440 ta: C) 510 ta: D) 600 ta 13 / 50 13. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning o’rtacha ovozi B) erkaklarning past ovozi: C) ayollar tovushiga yaqin ovoz D) erkaklarning yuqori ovozi: 14 / 50 14. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lirik ashula, Lapar, Yalla B) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar C) Lapar, Maqom, Yalla D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 15 / 50 15. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) besh yirik bo’limdan iborat: B) ikki yirik bo’limdan iborat: C) to’rt yirik bo’limdan iborat D) olti yirik bo’limdan iborat 16 / 50 16. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas B) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi C) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi D) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: 17 / 50 17. Katta septima intervali necha ton? A) 5 ton B) 4,5 ton: C) 5,5 ton: D) 6 ton 18 / 50 18. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Munojot, alla, yor-yor B) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin C) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla D) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: 19 / 50 19. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: B) to’garak va xor shaklida C) Ommaviy va to’garak shakllarida D) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida 20 / 50 20. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1958- yilda: B) 1959-yilda C) 1962-yilda: D) 1957-yilda 21 / 50 21. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Amaliy o’qitish metodlari B) Taqqoslash metodlari: C) O’yin metodlari D) Ko’rgazmali o’qitish metodlari 22 / 50 22. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 92 ta B) 68 ta C) 78 ta D) 88 ta: 23 / 50 23. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) To’rtinchi B) Uchinchi: C) Birinchi: D) Ikkinchi 24 / 50 24. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) ½ ton, ½ ½ ½ D) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: 25 / 50 25. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar B) Mehnat qo’shiqlari: C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Oilaviy marosim aytimlar 26 / 50 26. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) ikki miqdorda B) to’rt miqdorda C) yarim miqdorda: D) uch miqdorda 27 / 50 27. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Istagan faoliyat turidan: B) Musiqa savodidan C) Musiqa tinglashdan D) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: 28 / 50 28. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) ikkinchi guruhiga B) to’rtinchi guruhiga C) birinchi guruhiga: D) uchinchi guruhiga 29 / 50 29. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Qo’biz. B) Dutor: C) Sato D) G’ijjak 30 / 50 30. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar B) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma C) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla D) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: 31 / 50 31. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): B) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) C) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): D) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) 32 / 50 32. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) T.Jalilov B) M.Ashrafiy, Vaselenko: C) S.Yudakov D) T.Sodiqov 33 / 50 33. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) B) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) C) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) D) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): 34 / 50 34. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Parda”: B) “Tuzuk”: C) “Naqr” D) “Alxon” 35 / 50 35. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 8-10 ta: B) 18-20 ta C) 20-22 ta D) 12-14 ta: 36 / 50 36. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Xatoni tuzatish, baholash B) Harakatlarni tekshirish C) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari D) Maqsad, xatoni tuzatish 37 / 50 37. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar 38 / 50 38. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) O’zaro ta’sirlarda B) Pedagogikada monitoringda C) Ijodiy yondashuvda D) Boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 39 / 50 39. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 40 / 50 40. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 41 / 50 41. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. B) Matnli belgi, ovozli belgi. C) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 42 / 50 42. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) O’zaro ta’sirlar C) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) Ijodiy yondashuv 43 / 50 43. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) Ijodiy yondashuv jarayoni 44 / 50 44. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Ta’limning baholash shkalasida B) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi C) Pedagogikada monitoringda D) O’quv jarayonini uzluksizligida 45 / 50 45. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Maqsad B) Motiv C) Baholash D) Mazmun 46 / 50 46. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Sintez D) Analiz 47 / 50 47. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 48 / 50 48. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring B) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 49 / 50 49. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) O’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish B) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish C) O’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) O’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish 50 / 50 50. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Arabcha nova – yangilik kiritish. B) Lotincha innotion – yangilik yaratish. C) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya