Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Mart 24, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 9 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) birinchi guruhiga: B) to’rtinchi guruhiga C) ikkinchi guruhiga D) uchinchi guruhiga 2 / 50 2. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: B) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla C) Munojot, alla, yor-yor D) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin 3 / 50 3. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 68 ta B) 92 ta C) 88 ta: D) 78 ta 4 / 50 4. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Oilaviy marosim aytimlar D) Mehnat qo’shiqlari: 5 / 50 5. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) to’rt miqdorda B) yarim miqdorda: C) uch miqdorda D) ikki miqdorda 6 / 50 6. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) Forscha so’z va tojikchka so`z: B) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: C) Arabcha so’z va yunoncha so`z D) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z 7 / 50 7. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov D) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: 8 / 50 8. Katta septima intervali necha ton? A) 5 ton B) 4,5 ton: C) 5,5 ton: D) 6 ton 9 / 50 9. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Taqqoslash metodlari: B) O’yin metodlari C) Ko’rgazmali o’qitish metodlari D) Amaliy o’qitish metodlari 10 / 50 10. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1957-yilda B) 1962-yilda: C) 1959-yilda D) 1958- yilda: 11 / 50 11. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: B) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida C) to’garak va xor shaklida D) Ommaviy va to’garak shakllarida 12 / 50 12. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) dag’al tovushlar B) yumshshoq-ohangdor tovushlar C) no oxangdosh tovushlar: D) qichqiriq tovushlar 13 / 50 13. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi B) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi C) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: D) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas 14 / 50 14. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Amaliy metod B) O’yin metodi C) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari D) Ko’rgazmali o’qitish metod 15 / 50 15. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Sato B) Qo’biz. C) G’ijjak D) Dutor: 16 / 50 16. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) M.Ashrafiy, Vaselenko: B) T.Sodiqov C) S.Yudakov D) T.Jalilov 17 / 50 17. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: C) ½ ton, ½ ½ ½ D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 18 / 50 18. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi B) Birinchi: C) Uchinchi: D) To’rtinchi 19 / 50 19. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla B) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar C) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma D) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: 20 / 50 20. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. B) Musiqa tushunishga o’rgatadi. C) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. D) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: 21 / 50 21. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 20-22 ta B) 18-20 ta C) 12-14 ta: D) 8-10 ta: 22 / 50 22. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa savodidan B) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: C) Musiqa tinglashdan D) Istagan faoliyat turidan: 23 / 50 23. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning o’rtacha ovozi B) erkaklarning past ovozi: C) erkaklarning yuqori ovozi: D) ayollar tovushiga yaqin ovoz 24 / 50 24. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) besh yirik bo’limdan iborat: B) olti yirik bo’limdan iborat C) to’rt yirik bo’limdan iborat D) ikki yirik bo’limdan iborat: 25 / 50 25. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) diatonik intervallar: C) Engramonik intervallar D) Xromatik intervallar 26 / 50 26. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) tamom degani B) musobaqa degani: C) asosiy qism degani D) muqaddima , kirish degani: 27 / 50 27. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lirik ashula, Lapar, Yalla B) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar C) Lapar, Maqom, Yalla D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 28 / 50 28. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) besh guruhni B) to’rt guruhni C) ikki guruhni D) uch guruhni: 29 / 50 29. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Tuzuk”: B) “Alxon” C) “Naqr” D) “Parda”: 30 / 50 30. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) B) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): C) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) D) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 31 / 50 31. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) B) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) C) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 32 / 50 32. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Kantata C) Operetta D) Oratoriya 33 / 50 33. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 440 ta: B) 600 ta C) 510 ta: D) 348 ta 34 / 50 34. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi: B) Birinchi C) Uchinchi D) To’rtinchi 35 / 50 35. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) amaliy metodi C) ko’rgazmali o’qitish metodi D) o’yin metodi: 36 / 50 36. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) Matnli belgi, ovozli belgi. D) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. 37 / 50 37. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 38 / 50 38. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Gaplarni yozib, saqlab olish B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Ijodiy yondashuv D) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 39 / 50 39. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar C) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 40 / 50 40. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Analiz B) Baholash C) Bilish D) Sintez 41 / 50 41. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Ijodiy yondashuv jarayoni B) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni C) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 42 / 50 42. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) Inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) Lotincha innotion – yangilik yaratish. C) Arabcha nova – yangilik kiritish. D) Yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 43 / 50 43. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) O’quv jarayonini uzluksizligida B) Pedagogikada monitoringda C) Ta’limning baholash shkalasida D) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi 44 / 50 44. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Maqsad, xatoni tuzatish B) Harakatlarni tekshirish C) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari D) Xatoni tuzatish, baholash 45 / 50 45. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 46 / 50 46. Pedagogik tizim komponentlari. A) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Nazariya va amaliyot. C) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari D) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 47 / 50 47. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) Takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 48 / 50 48. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 49 / 50 49. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 50 / 50 50. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Ijodiy yondashuv B) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi C) O’zaro ta’sirlar D) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya