Uy » Attestatsiya testlar » Musiqa attestatsiya » Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Musiqa attestatsiya Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 InfoMaster May 1, 2024 254 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 11 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №13 Attsetatsiya 2024 Musiqiy madaniyat fani ustozlari uchun! 1 / 50 1. Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “Tuzuk”: B) “Naqr” C) “Alxon” D) “Parda”: 2 / 50 2. «Uvertyura» so’zining ma’nosi nima? A) tamom degani B) musobaqa degani: C) muqaddima , kirish degani: D) asosiy qism degani 3 / 50 3. Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida: B) Ommaviy va to’garak shakllarida C) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida D) to’garak va xor shaklida 4 / 50 4. Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi B) ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi: C) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas D) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi 5 / 50 5. Keltirilgan aytimlarning qaysi biri lapar janriga mansub? A) Bilaguzuk, Qoraqosh, Qilpillama: B) Munojot, alla, yor-yor C) Laylak keldi, Arg’amchi, yalla D) Boychechak, Chitti gul, Sust xotin 6 / 50 6. Har bir maqom necha bo’limdan iborat? A) to’rt yirik bo’limdan iborat B) besh yirik bo’limdan iborat: C) olti yirik bo’limdan iborat D) ikki yirik bo’limdan iborat: 7 / 50 7. Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa tinglashdan B) Istagan faoliyat turidan: C) Musiqa savodidan D) Jamoa bo’lib ko’ylashdan: 8 / 50 8. Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 20-22 ta B) 12-14 ta: C) 8-10 ta: D) 18-20 ta 9 / 50 9. Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Mehnat qo’shiqlari: B) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar C) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar D) Oilaviy marosim aytimlar 10 / 50 10. O’quvchilarning vokal-xor malakalarini rivojlantirishda qaysi metod muhim vosita bo’lib hisoblanadi? A) Amaliy o’qitish metodlari B) O’yin metodlari C) Taqqoslash metodlari: D) Ko’rgazmali o’qitish metodlari 11 / 50 11. “Uforlar” raqs kuylarining qaysi guruhiga mansub? A) to’rtinchi guruhiga B) ikkinchi guruhiga C) uchinchi guruhiga D) birinchi guruhiga: 12 / 50 12. Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton: D) ½ ton, ½ ½ ½ 13 / 50 13. Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) yumshshoq-ohangdor tovushlar B) no oxangdosh tovushlar: C) dag’al tovushlar D) qichqiriq tovushlar 14 / 50 14. Bir nuqta nota cho’zimini qancha miqdorda uzaytiradi? A) uch miqdorda B) to’rt miqdorda C) ikki miqdorda D) yarim miqdorda: 15 / 50 15. Katta septima intervali necha ton? A) 6 ton B) 5 ton C) 5,5 ton: D) 4,5 ton: 16 / 50 16. Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) besh guruhni B) ikki guruhni C) to’rt guruhni D) uch guruhni: 17 / 50 17. Og’zaki an’anadagi professional (kasbiy) musiqaga tegishli janrlarni ko’rsating? A) Lapar, Maqom, Yalla B) Yor-yor, Duet, Tarixiy qo’shiqlar C) Lirik ashula, Lapar, Yalla D) Maqom, Katta ashula, epik doston: 18 / 50 18. Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ): B) to’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) C) bir ko’rinishga (Baxshi termalari) D) uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 19 / 50 19. CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Musiqali drama: B) Operetta C) Kantata D) Oratoriya 20 / 50 20. Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa tushunishga o’rgatadi. B) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. C) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. D) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi.: 21 / 50 21. «Bastakor» qanday so’zdan olinib iste’molga kiritilgan? A) O’zbekcha so’z va tojikcha so`z B) Tojikcha so’z va uyg`urcha so`z: C) Forscha so’z va tojikchka so`z: D) Arabcha so’z va yunoncha so`z 22 / 50 22. “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi: B) To’rtinchi C) Birinchi D) Uchinchi 23 / 50 23. lya tovushi bir sekundda necha tebranishga ega? A) 348 ta B) 600 ta C) 440 ta: D) 510 ta: 24 / 50 24. Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) G’ijjak B) Sato C) Qo’biz. D) Dutor: 25 / 50 25. Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) diatonik intervallar: B) Engramonik intervallar C) Xromatik intervallar D) Ortirilgan intervallar 26 / 50 26. Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Qo’shiq, Terma, Lapar, Yalla.: B) Yalla, Kelin salom, Terma, Lapar C) Yor-yor, Terma, Alla, Yalla D) Lapar, Kelin salom, Churiya, Terma 27 / 50 27. Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) Uchinchi: B) Ikkinchi C) Birinchi: D) To’rtinchi 28 / 50 28. Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Ota Jalol Nosirov, Xoji Abdulaziz Rasulov, Xamroqul qori B) Hojixon Boltayev, Niyozjon Xo’ja, Rasul qori Mamadaliyev C) Shorahim Shoumarov, Mulla To’ychi Toshmuhamedov, Yunus Rajabiy: D) Mardonqul Avliyoqul o’g’li, Abdulla Nurali o’g’li, Orifxon Xotamov 29 / 50 29. “Folklor” termini qaysi tildan olingan, kim tomonidan nechanchi yil birinchi marotaba ilgari surilgan va u nima ma’noni anglatadi? A) Inglizcha 1846 yil Vilyam Tomos (xalq donoligi, donishmandligi): B) Ruscha 1883 yil A.N.Veselovkiy (tarixiy qo’shiq) C) Fransuzcha 1870 yil TS.A.Kyui (donolik, xalq raqsi) D) Lotincha 1863 yil F.N.Buslaev (afsona, naql, marosim): 30 / 50 30. Tenor qanday ovoz? A) erkaklarning o’rtacha ovozi B) ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning yuqori ovozi: D) erkaklarning past ovozi: 31 / 50 31. Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 68 ta B) 92 ta C) 88 ta: D) 78 ta 32 / 50 32. Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) S.Yudakov B) T.Jalilov C) M.Ashrafiy, Vaselenko: D) T.Sodiqov 33 / 50 33. Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) ko’rgazmali o’qitish metodi C) amaliy metodi D) o’yin metodi: 34 / 50 34. Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Amaliy metod B) Ko’rgazmali o’qitish metod C) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari D) O’yin metodi 35 / 50 35. O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1959-yilda B) 1957-yilda C) 1958- yilda: D) 1962-yilda: 36 / 50 36. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Xotira obrazlarini solishtirish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 37 / 50 37. Pedagogik tizim komponentlari. A) O’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) O’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) Nazariya va amaliyot. 38 / 50 38. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) Takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon B) Ijodiy yondashuv jarayoni C) Mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) Harakatning yangi usullarini topish jarayoni 39 / 50 39. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) Gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) Ijodiy yondashuv C) O’zaro ta’sirlar D) Nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) 40 / 50 40. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) Umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) Pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) Pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 41 / 50 41. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) Gaplarni yozib, saqlab olish B) Qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) Ijodiy yondashuv 42 / 50 42. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Baholash C) Analiz D) Sintez 43 / 50 43. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) Predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) O’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari D) O’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 44 / 50 44. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) Harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) Mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi C) Shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) Harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish 45 / 50 45. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Baholash B) Motiv C) Maqsad D) Mazmun 46 / 50 46. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) Sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) Pedagogikada monitoringda C) Ta’limning baholash shkalasida D) O’quv jarayonini uzluksizligida 47 / 50 47. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) Pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) Tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) Gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 48 / 50 48. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. C) Shaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 49 / 50 49. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) Ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) Matnli belgi, ovozli belgi. C) Ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) Harakatlarni, shakllar va chizuvlar. 50 / 50 50. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) Harakatlarni tekshirish B) Maqsad, xatoni tuzatish C) Xatoni tuzatish, baholash D) Maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Musiqa fanidan attestatsiya savollari №14