Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 536 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) lektor o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. B) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Yusuf Xos Hojib B) A. Navoiy C) M.Qoshq’ariy D) Avloniy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Ibn Sino B) A.Navoiy C) Yusuf Xos Xojib D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat C) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. C) Ishontirish va maqulash D) rag’batlantirish, jazolash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) Platon, Sitseron C) YA.Komenskiy, Demosfen D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Barcha javoblar to`g`ri B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni B) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. C) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) A Avloniy B) K.D Ushinskiy C) S.Makarenko D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish nazariyasi D) o’qitish texnikasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari B) Rivojlantiruvchi maqsad C) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Individual, guruhli, frontal B) Nazariy va amaliy C) Stapionar, erkin-eksternat D) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Topshiriq va etalon C) Topshiriq D) Sinov 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. C) To’g’ri va teskari aloqadan iborat D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) Ta’lim va tarbiya berish C) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mikro maqsadlarga aylantirish B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Bespalg’ko P B) Saidaxmedov N.S. C) Lerner I.Ya D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) Davidov, I.S.Ladenko B) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova C) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova D) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Savollarga javob berish B) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) Barcha javoblar to’g’ri B) o’qitish texnologiyasi C) o’qitish texnikasi D) o’qitish nazariyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayonida B) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog shaxsiyati B) Pedagog faoliyati C) Pedagogning ish faoliyati D) Pedagogning muomalasi bilan 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) A)Xeyvlox C) R.Karlson D) E.Rodjers 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Hammasi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Idrok qilish qobiliyati D) Muloqot madaniyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson B) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson C) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy tafakkur B) Mustaqil fikr C) Ijodiy yondashish D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida B) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida C) Muloqot doirasining kengayishida D) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Tashqi qiyofa D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) M.N.Skatkin B) L.P.Aristova C) P.Esipov D) P.P.Blonskiy 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Al-Kindiy B) Beruniy C) Forobiy D) Ibn Sino 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) S Makarenko C) Sh.A Amanashvili D) M.N Statkin 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» B) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq D) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va Deduktiv B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot B) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot C) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 2 C) 4 D) 5 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy ahamiyatli madaniyat C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar B) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi C) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju B) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish C) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari B) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar C) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish D) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Pedagogik mahoratni aniqlash