Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 130 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) lektor o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Yusuf Xos Hojib B) Avloniy C) M.Qoshq’ariy D) A. Navoiy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) .M. Qoshg’ariy B) Ibn Sino C) A.Navoiy D) Yusuf Xos Xojib 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat B) so’z boyligi notiqligi C) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi D) O’qituvchining notiqlik sa’nati 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) Pedagogik tajriba C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak B) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) Lokk, Ushiniskiy C) Platon, Sitseron D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. B) Barcha javoblar to`g`ri C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni D) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashveli B) S.Makarenko C) K.D Ushinskiy D) A Avloniy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish texnologiyasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Rivojlantiruvchi maqsad C) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Individual, guruhli, frontal C) Nazariy va amaliy D) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy 16 / 50 16. Test-bu A) Topshiriq B) Sinov C) Nazorat D) Topshiriq va etalon 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat B) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. C) To’g’ri va teskari aloqadan iborat D) Muloqotmandlik va tashkilotchilik 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Ta’lim va tarbiya berish B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni B) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi C) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Lerner I.Ya B) Bespalg’ko P C) Saidaxmedov N.S. D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) Davidov, I.S.Ladenko B) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy C) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova D) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammoni yechish usulini izlash B) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish C) Savollarga javob berish D) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. B) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayonida D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning muomalasi bilan B) Pedagog shaxsiyati C) Pedagog faoliyati D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash D) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) E.Rodjers C) A)Xeyvlox D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Hammasi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Idrok qilish qobiliyati D) Yangilikka bo’lgan munosabati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson B) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy yondashish C) Mustaqil fikr D) Ijodiy tafakkur 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Faoliyat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari B) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) L.P.Aristova C) M.N.Skatkin D) P.Esipov 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Beruniy B) Ibn Sino C) Forobiy D) Al-Kindiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) M.N Statkin C) S Makarenko D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi B) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq B) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq C) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq D) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Induktiv va Deduktiv 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Shaxsiy va kasbiy C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 5 B) 4 C) 3 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash C) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy faoliyatda yetukligi B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Ijtimoiy madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) internet tarmoqlararo B) lektor o’qitish C) innovatsion o’qitish D) masofadan o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar C) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz