Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga 1 fikr bildirilgan 0% 6 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. D) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) M.Qoshq’ariy C) A. Navoiy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) .M. Qoshg’ariy B) A.Navoiy C) Yusuf Xos Xojib D) Ibn Sino 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi B) O’qituvchining notiqlik sa’nati C) so’z boyligi notiqligi D) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. C) rag’batlantirish, jazolash D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . B) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) Platon, Sitseron C) YA.Komenskiy, Demosfen D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish B) Barcha javoblar to`g`ri C) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. D) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. B) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) A Avloniy B) S.Makarenko C) Sh.A Amanashveli D) K.D Ushinskiy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) Barcha javoblar to’g’ri B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnikasi D) o’qitish texnologiyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Rivojlantiruvchi maqsad C) Kommunikativ vositalar D) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Individual, guruhli, frontal B) Nazariy va amaliy C) Stapionar, erkin-eksternat D) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Topshiriq va etalon C) Sinov D) Topshiriq 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) To’g’ri va teskari aloqadan iborat B) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. C) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat D) Muloqotmandlik va tashkilotchilik 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni B) Mikro maqsadlarga aylantirish C) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi D) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Nazarova T.S B) Lerner I.Ya C) Saidaxmedov N.S. D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy B) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova C) Davidov, I.S.Ladenko D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammoni yechish usulini izlash B) Savollarga javob berish C) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri D) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog faoliyati B) Pedagog shaxsiyati C) Pedagogning ish faoliyati D) Pedagogning muomalasi bilan 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) R.Karlson B) M.Mayrs C) E.Rodjers D) A)Xeyvlox 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Hammasi C) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Idrok qilish qobiliyati D) Muloqot madaniyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson B) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson C) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy yondashish C) Ijodiy tafakkur D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida B) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida C) Muloqot doirasining kengayishida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Tashqi qiyofa D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari D) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) L.P.Aristova C) P.Esipov D) M.N.Skatkin 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Al-Kindiy B) Ibn Sino C) Forobiy D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) Y.P Azarov C) M.N Statkin D) S Makarenko 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” B) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq D) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va Deduktiv B) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot B) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 2 C) 5 D) 4 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. B) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi C) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) internet tarmoqlararo B) lektor o’qitish C) innovatsion o’qitish D) masofadan o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Pedagogik mahoratni aniqlash
Hi my friend! I want to say that this post is amazing, nice written and include approximately all vital infos. I’d like to see more posts like this.
Hi my friend! I want to say that this post is amazing, nice written and include approximately all vital infos. I’d like to see more posts like this.