Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 287 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) lektor o’qitish D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. C) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. D) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) A. Navoiy B) Avloniy C) M.Qoshq’ariy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) A.Navoiy B) Yusuf Xos Xojib C) .M. Qoshg’ariy D) Ibn Sino 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat C) so’z boyligi notiqligi D) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) Pedagogik tajriba C) Ishontirish va maqulash D) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . D) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Platon, Sitseron B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) YA.Komenskiy, Demosfen D) Lokk, Ushiniskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Barcha javoblar to`g`ri B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. D) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashveli B) K.D Ushinskiy C) S.Makarenko D) A Avloniy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish nazariyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnologiyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari B) Kommunikativ vositalar C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy C) Individual, guruhli, frontal D) Nazariy va amaliy 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Sinov C) Topshiriq D) Topshiriq va etalon 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. D) To’g’ri va teskari aloqadan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) Ta’lim va tarbiya berish D) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi B) Mikro maqsadlarga aylantirish C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Bespalg’ko P B) Saidaxmedov N.S. C) Lerner I.Ya D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) Davidov, I.S.Ladenko B) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova C) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova D) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Savollarga javob berish C) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish D) Muammoni yechish usulini izlash 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish texnikasi D) o’qitish nazariyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning ish faoliyati B) Pedagog shaxsiyati C) Pedagog faoliyati D) Pedagogning muomalasi bilan 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish D) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) R.Karlson B) A)Xeyvlox C) E.Rodjers D) M.Mayrs 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi B) Hammasi C) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi D) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati B) Idrok qilish qobiliyati C) Muloqot madaniyati D) Yangilikka bo’lgan munosabati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson B) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson C) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy yondashish B) Ijodiy tafakkur C) Mustaqil fikr D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Muloqot doirasining kengayishida B) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Tashqi qiyofa B) Yoshi C) Harakat D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish B) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari D) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) M.N.Skatkin B) L.P.Aristova C) P.P.Blonskiy D) P.Esipov 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Forobiy B) Al-Kindiy C) Beruniy D) Ibn Sino 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) M.N Statkin C) Sh.A Amanashvili D) S Makarenko 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq B) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq C) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq D) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va Deduktiv B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy D) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Shaxsiy va kasbiy C) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot D) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 2 B) 3 C) 5 D) 4 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Ijtimoiy madaniyat D) Kasbiy faoliyatda yetukligi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) masofadan o’qitish B) innovatsion o’qitish C) internet tarmoqlararo D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar C) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1