Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 210 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) innovatsion o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) A. Navoiy C) M.Qoshq’ariy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) .M. Qoshg’ariy B) Ibn Sino C) Yusuf Xos Xojib D) A.Navoiy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) so’z boyligi notiqligi B) O’qituvchining notiqlik sa’nati C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Ishontirish va maqulash B) rag’batlantirish, jazolash C) Pedagogik tajriba D) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim B) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. C) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . D) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) YA.Komenskiy, Demosfen C) Platon, Sitseron D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. B) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Barcha javoblar to`g`ri 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. B) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) K.D Ushinskiy B) S.Makarenko C) A Avloniy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnologiyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy B) Nazariy va amaliy C) Stapionar, erkin-eksternat D) Individual, guruhli, frontal 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Sinov C) Topshiriq va etalon D) Topshiriq 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. B) To’g’ri va teskari aloqadan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi B) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni C) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Bespalg’ko P C) Nazarova T.S D) Lerner I.Ya 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova B) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy C) Davidov, I.S.Ladenko D) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammoni yechish usulini izlash B) Savollarga javob berish C) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) Barcha javoblar to’g’ri B) o’qitish texnikasi C) o’qitish texnologiyasi D) o’qitish nazariyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. D) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayonida B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog faoliyati B) Pedagog shaxsiyati C) Pedagogning muomalasi bilan D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish B) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash C) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish D) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) E.Rodjers C) A)Xeyvlox D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Hammasi C) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi D) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati B) Muloqot madaniyati C) Yangilikka bo’lgan munosabati D) Idrok qilish qobiliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson D) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy yondashish C) Ijodiy tafakkur D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Tashqi qiyofa D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) L.P.Aristova B) M.N.Skatkin C) P.P.Blonskiy D) P.Esipov 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Ibn Sino B) Beruniy C) Forobiy D) Al-Kindiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) M.N Statkin C) S Makarenko D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida B) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq D) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) Induktiv va Deduktiv D) Reproduktiv va muammoli-ijodiy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) Shaxsiy va kasbiy D) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 2 C) 5 D) 3 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Kasbiy faoliyatda yetukligi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) internet tarmoqlararo B) innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi B) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 12 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 5 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1