Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 549 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) masofadan o’qitish C) internet tarmoqlararo D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Yusuf Xos Hojib B) Avloniy C) M.Qoshq’ariy D) A. Navoiy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) .M. Qoshg’ariy C) Ibn Sino D) A.Navoiy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) so’z boyligi notiqligi C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. B) Ishontirish va maqulash C) rag’batlantirish, jazolash D) Pedagogik tajriba 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . B) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) Lokk, Ushiniskiy D) Platon, Sitseron 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. D) Barcha javoblar to`g`ri 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni B) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. C) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) A Avloniy B) S.Makarenko C) Sh.A Amanashveli D) K.D Ushinskiy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish texnologiyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish nazariyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari B) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. C) Kommunikativ vositalar D) Rivojlantiruvchi maqsad 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Nazariy va amaliy B) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy C) Stapionar, erkin-eksternat D) Individual, guruhli, frontal 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Sinov C) Topshiriq va etalon D) Topshiriq 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. D) To’g’ri va teskari aloqadan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Ta’lim va tarbiya berish B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni B) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi C) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Bespalg’ko P B) Lerner I.Ya C) Nazarova T.S D) Saidaxmedov N.S. 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova B) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova C) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy D) Davidov, I.S.Ladenko 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish B) Savollarga javob berish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish nazariyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish texnologiyasi D) o’qitish texnikasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayonida B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog faoliyati B) Pedagogning muomalasi bilan C) Pedagog shaxsiyati D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash C) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish D) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) E.Rodjers B) A)Xeyvlox C) M.Mayrs D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Hammasi D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati B) Idrok qilish qobiliyati C) Yangilikka bo’lgan munosabati D) Muloqot madaniyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson B) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy tafakkur B) Intizomliylik C) Ijodiy yondashish D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida B) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Muloqot doirasining kengayishida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Faoliyat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari C) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish D) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) M.N.Skatkin B) P.Esipov C) L.P.Aristova D) P.P.Blonskiy 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Forobiy B) Beruniy C) Ibn Sino D) Al-Kindiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) M.N Statkin B) S Makarenko C) Sh.A Amanashvili D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq B) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq C) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq D) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Reproduktiv va muammoli-ijodiy B) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy C) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi D) Induktiv va Deduktiv 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) Shaxsiy va kasbiy D) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 4 C) 5 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) lektor o’qitish B) masofadan o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju B) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Pedagogik mahoratni aniqlash