Uy » Diagnostika testlari » Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Diagnostika testlari Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari InfoMaster Dekabr 4, 2023 35 Ko'rishlar 4 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Iqtisodiy bilim asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davrida shaxsda egosentrizm qanaqa ko’rinishda bo’ladi? A) Sezilmaydi B) O’rtacha C) Yuqori D) Sust 2 / 50 2. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 5-Jun B) 5-Aug C) 4-May D) 7-Aug 3 / 50 3. O’smirlik davri insonni bolalikdan yoshlikka o’tuvchi o’z navbatida boshqa davrlardan qaysi tamonlari bilan farq qiladi? A) Keskinroq-murakkabroq do’stlik tuyg’ulari ortadi B) Kasb-hunar C) Intelekt D) Ta’limga bo’lgan munosabati 4 / 50 4. Xolerik temperamentiga xos psixologik xususiyatlarni ko’rsating? A) Qo’zg’alishi sust kam gap ikkilanuvchan B) Kuchli qo’zg’aluvchan besabr jo’shqin muloqatga kirishuvchan C) Muloqatga kirishuvchan ikkilanuvchan qatiyatsiz D) Kuchsiz qo’zg’aluvchan kam gap extiyotkor 5 / 50 5. Shaxsning bilish jarayonlari to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping? A) sezgi, idrok, xotira, tasavvur, tafakkur B) emotsiya, temperament C) temperament, xarakter, qobiliyat D) emotsiya, iroda 6 / 50 6. Muloqot deb nimaga aytiladi? A) Kishilar o‘rtasidagi o‘zaro aloqa o‘rnatilish va rivojlanish jarayoni. B) Boshqalardan nimalarnidir so‘rashi. C) Kishi o‘z fikrini boshqalarga tushuntirishi. D) Kishining dunyodagi voqyea hodisalar haqida ma'lumot olishi. 7 / 50 7. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. B) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. C) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. D) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. 8 / 50 8. Insonni tug‘ilganidan to umrining oxirigacha bo‘lgan davri nima deb ataladi? A) Bosqichli davr. B) Filogenez. C) Hayot. D) Ontogonez. 9 / 50 9. Inson faoliyatining asosiy turlari… A) O‘yin va ehtiyoj B) O‘yin, mehnat va o‘qish. C) O‘yin, o‘qish D) O‘yin, mehnat 10 / 50 10. Shaxsning shakllanishiga ta'sir etuvchi omillarni sanang? A) Irsiyat, ijtimoiy muhit, ta'lim-tarbiya hamda shaxs faoliyati B) Sog‘lom va qobilyatli shaxsning aqliy faoliyati C) Ijtimoiy muhit, insoning mustaqil faoliyati D) Irsiyat, ota-ona, bobo-buvi 11 / 50 11. O‘quvchining fikrlash va harakat strategiyasini inobatga olgan holda uning shaxsi, o‘ziga xos xususiyatlari, qobiliyatini rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta’lim qanday nomlanadi? A) Shaxsni tarbiyalovchi ta’lim B) Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim C) Individual ta’lim D) Shaxsni ijtimoiylashtiruvchi ta’lim 12 / 50 12. Iqtisodiy ta’limotda milliy ta’lim texnologiyalari birinchi navbatda qaysi tamoyilga asoslanadi? A) G’oyaviy B) Insonparvarlik C) Ibn Sino D) Bunyodkorlik 13 / 50 13. “Modellashtirish ” metodining afzalligi nimada? A) Ilmiy fikrlaydi B) Eshitadi, ko‘radi C) Ko‘radi D) Eshitadi, ko‘radi, ishtiroq etadi 14 / 50 14. pulning qanday vazifalari bor? A) Bank tizimi B) Muomila, qiymat o‘lchovi C) Muomila, qiymat o‘lchovi, jamg’arish, to‘lov D) Jamg’arish, to‘lov 15 / 50 15. Jamiyat ehtiyojining miqdoran o‘sib va tarkiban yangilanib borishiga nima ta’sir ko‘rsatadi? A) Ma’ruza matnini yozish B) Aholi sonining osishi C) Aholi bilim darajasining oshishi D) Fan-texnika taraqqiyoti 16 / 50 16. Byudjet difitsiti deganda nimani tushunasiz? A) Muayyan davrda davlat daromadlarining byudjet harajatlariga nisbatan ko‘pligi B) c)Paxta bank C) d)Muayyan davrda davlat byudjeti daromad va harajatlarining balanslashtirilgan shakli D) Muayyan davrda davlat byudjeti harajatlarining byudjet b)daromadlariga nisbatan ko‘pligi 17 / 50 17. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan? A) Yaxshi ijobiy baho olishga B) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga C) Bilimni mustahkamlashga D) Nimani bilish kerak 18 / 50 18. Ma’ruzaning vazifasi nima? A) Mavzuni bayon qilish B) Muayyan davrda davlat byudjetini bajarilishi C) O‘quvchilar nazariy bilimini oshirish D) Mavzuni yozdirish 19 / 50 19. Byudjetning taqchilligi qachon vujudga keladi? A) Byudjetning daromadlari xarajatlar qismidan kam bo‘lganda B) Sof eksport ijobiy bo‘lganda C) Daromad va xarajat qismlari teng bo‘lganda D) Daromadlar harajatlar qismidan ortiq bo‘lganda 20 / 50 20. Onglilik tamoyilida o‘qituvchi –o‘quvchi munosabati qanday bo‘lmog’i lozim? A) Ustoz-shogird B) Iqtisodiy faoliyat erkinligi yuzaga keladi C) Bilimdon-izlanuvchi D) Safdosh, sherik, hamkor 21 / 50 21. “Metod” atamasi nimani anglatadi? A) Ta’lim B) Bilim yo‘li C) Byudjet daromadlari xarajatlar qismidan ko‘proq bo‘lganida D) Nazariya 22 / 50 22. “Modellashtirish” metodining afzalligi? A) Eshitadi,ko‘radi, ishtiroq etadi B) Nazariy bilimi ortadi C) Ajurli arra D) Ilmiy fikrlaydi 23 / 50 23. O‘quvchilar o‘zlashtirish darajasini oshirish usullari afzalligini aniqlash tizimi nima deyiladi? A) Amaliy bilim olish mumkin B) Anglash piramidasi C) Aqliy hujum D) Usul va uslub 24 / 50 24. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) a)Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokama qiladi B) Ketma-ketlik C) Axborot bilan ta’minlaydi D) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi 25 / 50 25. Bozor iqtisodiyotining asosiy belgisini aniqlang? A) Iqtisodiy faoliyat erkinligi B) Talab va taklifning mos kelishi C) Erkin raqobatning amal qilishi D) a)Tarbiyachi va kuzatuvchi vazifasini bajarish 26 / 50 26. Mustaqil ishlar nimani hosil qilishga qaratilgan A) Ijodiy ishlash ko‘nikmasini shakllantirishga B) Nimani bilish kerak C) Yaxshi ijodiy baho olishga D) Bilimni mustahkamlashga 27 / 50 27. O‘zbekistonda iqtisodiy o‘sishning qaysi modeli qo‘llanadi? A) Rejalashtirilgan modeli B) Byurokratik-boshqaruvlar modeli C) Demokratik asosda ijtimoiy rivojlanishga qaratish D) Taklif qonuni 28 / 50 28. Quyidagilardan qaysi biri umumiy iqtisodiy qonunlarga kiradi? A) Byudjet ssudasi B) Talab qonuni C) Ehtiyojlarning yuksalish qonuni D) Qiymat qonuni 29 / 50 29. Bozorning asosiy vazifasi…? A) Soliqlarni yig’ilsh va boylikni taqsimlash B) Ishsizlikni oldini olish C) qiymatga ega D) Ishlab chiqaruvchilar bilan iste’molchilarni bir biriga bog’lash uchun 30 / 50 30. Oquvchilar o‘z fikrini qat’iy himoya qilishga undaydigan metod? A) Seminar B) moxirlik, voizlikni talab kiladi C) Munozara D) Ma’ruza 31 / 50 31. DTS ga o‘zgartirish vakolati qaysi boshqaruv muassasasiga berilgan ? A) Vazirlik B) Institut rektoriga C) Vazirlar Mahkamasi D) debat 32 / 50 32. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) uzviylik B) Mulkiy munosabatlarni islox qilish C) Moliya-kredit va narx-navo isloxati D) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor 33 / 50 33. Ma’ruzaga tayyorgarlik nimadan boshlanadi ? A) O‘kiladigan mavzu buyicha adabiyotlar tanlash va materiallar yigish B) o‘tilganlarni yodga olish C) Adabiyotlarni konspekt qilish D) Asosiy savollarni ajratib reja tuzish 34 / 50 34. Dars utishning interaktiv usullarini kursating ? A) faolligini oshirishga B) Kuproq tushuntirishga C) O‘quvchini taxlil qilish, baxolash xulosa chiqarishni o‘rgantishga D) Sabr-toqat bilan bilim olishga 35 / 50 35. Soliqlar iqtisodiy mohiyatiga ko‘ra qanday turlarga bo‘linadi? A) YUridik va jismoniy shaxslar to‘laydigan soliqlar B) Umumdavlat va mahalliy C) To‘g‘ri va egri soliqlar D) OAV materiallaridan foydalanadi. 36 / 50 36. Quyidagilardan qaysi biri firmaning moliyaviy manbasi hisoblanadi? A) kredit; B) nizom jamg‘armasi; C) Aralash iqtisodiyotda D) sof foyda; 37 / 50 37. Asosiy uzviy savollar deb qanday savolga aytamiz? A) 5 bosqich B) Mavzu rejasida birinchi quyilgan savoll C) Mavzuni tartibini ochib beradigan savollar D) Mavzuni moxiyatini ochib beradigan savollar 38 / 50 38. Mustaqil ishni tashkil etishning muhim xususiyati? A) O‘quv rejasiga muvofiq bo‘ladi B) Ishni bajarish vaqti belgilanadi C) Fransuzchadan “tushum va chiqim” D) O‘quvchining o‘zi tashkil qiladi 39 / 50 39. 32.Ta’limda onglilikning asosiy omili qaysi? A) Mavjud ilmiy xulosalarni qiyoslash va o‘rganish B) talab asosida ish yurituvchi xo‘jalik C) Amaliy mushohada orqali shaxsiy xulosa chiqarish D) Nazariy bilimni mahalliy voqyealar bilan bog‘lash 40 / 50 40. “Aqliy hujum” usulining afzalligi? A) O‘qituvchi faol, hal qiluvchi shaxs B) tezkorlikka amal qilinishi C) Talabalar tahlil qilish, xulosa chiqarish, qaror qabul qilishni D) O‘quvchilar diqqat bilan tinglashadi 41 / 50 41. Bozor iqtisodiyoti sharoitida bank tizimi asosan qanday tarkibiy tuzilishga ega? A) Bank tizimi ikki bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. B) aholining turmush darajasi. C) Bank tizimi bir bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. D) Bank tizimi uch bo‘g‘indan iborat bo‘ladi. 42 / 50 42. Iqtisodiyotda ayiraboshlash qanday nomlanadi? A) Tovar ayriboshlash B) Birja C) Barter D) Broker 43 / 50 43. Kredit tushunchasini to‘liq ifoda etuvchi javobni aniqlang? A) nazariy bilimni amaliyot bilan bog‘lash B) Vaqtincha bo‘sh bo‘lgan pullarni banka to‘plab, uni pulga muxtoj bo‘lgan subektlarga ma’lum shartlar asosida qarzga berish C) Bank va korxonalar ixtiyoridagi pullardan korxona va tadbirkorlarga qarz berish D) Korxona ixtiyoridagi pulni boshqa korxonalariga qarzga berish 44 / 50 44. Didaktika qanday masalalar bilan shug‘ullanadi? A) Axborot to‘plashning yordamida uqitish kerak B) Nimalar yordamida va qayta tarzda o‘qitish kerak C) talab va taklif qonuni asosida D) Nimani o‘qitish kerak 45 / 50 45. Test usulining “masala, mashq yechish” usulidan farqi? A) Test talabalar bilimini baholashning subyektiv usuli B) O‘qituvchi va talaba hamkorligi C) Test talabalar bilimini baholashning obyektiv usuli D) debat 46 / 50 46. Dars o‘tishda turli metodlarni qo‘llashda eng muhim jihat qaysi ? A) Axborotni yig‘adi B) Tahliliy fikrlash, mutaqil fikrlash C) Talabalar qobiliyati har xil D) Chuqur o‘zlashtirish imkoni kengayadi 47 / 50 47. Iqtisodiy isloxotlarni amalga oshirishning asosiy yo‘nalishlaridan qaysi biri bozor iqtisodiyotiga o‘tishning shart-sharoitlarini vujudga keltiradi? A) Uzviylik B) Moliya-kredit va narx-navo isloxati C) Mulkiy munosabatlarni islox qilish D) Boshqarish tizimini islox qilish va bozor 48 / 50 48. Kichik guruhlarga bo‘lib dars o‘tishda o‘qituvchi dars jarayonini qanday rejalashtiradi? A) Tayyorgarlik ko‘radi, axborot bilan ta’minlaydi, topshiriq tayyorlaydi, natijani muhokamaqiladi B) Ketma -ketlik C) Axborot bilan ta’minlaydi D) Maqsad qo‘yadi, material tanlaydi, topshiriqni tushuntiradi 49 / 50 49. Yangi goyalar, tizim yoki faoliyat yunalishini uzgatirishga karatilgan anik maksadlar, noan’anaviy yondashuvlar, odatiy bulmagan tashabbuslar, ilgor ish uslublari. Ular ... kurinishlari. A) metodikaning; B) innovatsiyaning; C) loyixalashning. D) texnologiyaning; 50 / 50 50. Jamiyatning ijtimoiy, iktisodiy va madaniy extiyojlarini,jamiyat va davlatning malakali kadrlarga, shaxsning esa sifatli ta’lim olish bulgan talabini kondirish yulida uzluksiz ta’lim tizimini barkaror rivojlanishini ta’minlash maksadida mavjud mexanizmning kayta ishlab chikilishi yoki takomillashtirilishi - bu ...? A) ta’lim tizimining rivojlanishi; B) ta’lim tizimining xolati; C) ta’lim tizimining shakllantirilishi; D) ta’lim tizimining modernizatsiyasi. 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Informatika fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Tasviriy san’at fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 Musiqa fanidan diagnostika savollari
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Texnologiya fanidan diagnostika savollari