6-sinf Informatika №3 Oktabr 21, 2022Oktabr 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Informatika №3 ga 1 fikr bildirilgan 1 12345678910111213141516171819202122232425 Tomonidan yaratilgan InfoMaster 6-sinf Informatika №3 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 4-dars. SCRATCH MUHITIDA TAKRORLANUVCHIBLOKLAR BILAN ISHLASH 1 / 25 1. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish. B) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. D) O‘zgaruvchini yaratish. 2 / 25 2. Quyidagi rasmda “Variables” bo‘limidagi qaysi buyruq keltirilgan. A) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. C) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlardan foydalangan holda o‘zgaruvchilar qiymatini oshirish yoki kamaytirish. D) O‘zgaruvchini yaratish. 3 / 25 3. Tarmoqlanuvchi if..then va if..then..else bloklaridan foydalanib, A=6 va В=8 sonlariga teng bo’lsa qanday natija chiqadi? A) A soni B sonidan katta B) A soni B sonidan kichik C) A soni B soniga teng 4 / 25 4. Tarmoqlanuvchi if..then va if..then..else bloklaridan foydalanib, A=56 va В=56 sonlariga teng bo’lsa qanday natija chiqadi? A) A soni B sonidan katta B) A soni B soniga teng C) A soni B sonidan kichik 5 / 25 5. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) mantiqiy inkor (inversiya) amali: B) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali C) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; D) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; 6 / 25 6. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 7 / 25 7. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. B) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. C) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. 8 / 25 8. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. B) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. C) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. D) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. 9 / 25 9. Agar shart doim rost qiymatni qabul qilsa, bunday sikl…. deb ataladi. Nuqtalar o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) Barcha javob to’g’ri B) Shartsiz yoki cheksiz sikl C) Takrorlanuvchi sikl D) Biror martta ham takrorlanmaydigan sikl 10 / 25 10. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sichqoncha ko‘rsatkichining X yoki Y koordinata o‘qlari bo‘yicha qiymatini qaytaradi. B) Taymerning joriy qiymatini dastlabki paytdan boshlab sekundlarda qaytaradi. C) Mikrofon tovushining balandligini (1 ... 100) qaytaradi. D) To‘liq rejimli (kattalashtirilgan) sahnada spraytlarni sahna bo‘ylab sudrab o‘tish mumkin yoki mumkin emasligini belgilaydi. 11 / 25 11. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. B) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. 12 / 25 12. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. B) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. C) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. D) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. 13 / 25 13. Mazkur blok sikl tanasi necha martta takrorlanadi? A) 11 B) 8 C) Takrorlanmaydi D) 10 14 / 25 14. Cheksiz siklni qaysi blok yordamida to‘xtatish mumkin. A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 15 / 25 15. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. B) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. C) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. D) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. 16 / 25 16. Dastur ko‘rsatmalarining muayyan ketma-ketligi qayta-qayta takrorlanadigan algoritmga ….deyiladi. A) Takrorlanishlar soni deyiladi? B) Sikl C) Chiziqli algoritm D) Tarmoqlanuvchi algoritm 17 / 25 17. Scratch dasturida “…marta takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 18 / 25 18. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Skript bajarilishini to‘xtatib turadi. B) Klaviaturadan blokda ko‘rsatilgan tugmacha bosilsa, True, aks holda, False qaytadi. C) Agar sichqonchaning chap tugmachasi bosilsa, True qaytaradi, aks holda, False. D) “Ask” so‘rov bloki yordamida kiritilgan qiymatni o‘zlashtirib oladi. 19 / 25 19. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. B) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. C) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. D) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. 20 / 25 20. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. C) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. 21 / 25 21. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. B) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. C) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. D) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. 22 / 25 22. Scratch dasturida “doimiy takrorlash” jarayonini tashkil qilishda qaysi blok qo‘llaniladi? A) Barchasidan B) “forever” C) “repeat until” D) “repeat” 23 / 25 23. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. B) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. C) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. D) Foydalanuvchi nomini qaytaradi. 24 / 25 24. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Agar birorta rang (sprayt ichida) sahna yoki boshqa spraytdagi boshqa rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. B) Spraytgacha yoki sichqonchaning ko‘rsatkichi (kursori)gacha bo‘lgan masofani qaytaradi. C) Agar sprayt belgilangan rangga tegsa True, aks holda, False qiymatni qaytaradi. D) Sprayt sichqoncha ko‘rsatkichi yoki sahna chegaralariga tekkanida biror bir hodisa yoki effekt ro‘y beradi. 25 / 25 25. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. B) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. C) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. D) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. 0% tomonidan Wordpress Quiz plugin 6-sinf Informatika