Boshlang’ich attestatsiya №13 Oktabr 14, 2022Oktabr 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 4 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. 2 ta sinfda 60 ta o‘quvchi bor. 1-sinf o‘quvchilari 2-sinf o‘quvchilaridan 2 ta ko‘p bo‘lsa, sinflarda nechtadan o‘quvchi bor? A) 30 va 30 B) 30 va 28 C) 32 va 28 D) 31 va 29 2 / 40 2. Boshlang‘ich sinflarda ekran qurilmalari necha xil bo‘ladi? A) 3 B) 4 C) 2 D) 5 3 / 40 3. Yupiter Quyosh atrofini necha marta aylanib chiqadi? A) 1 yilda 1 marta B) 12 yilda C) 12 yilda 2 marta D) 12 yilda 1 marta 4 / 40 4. Duradgorda 9 ta yog'och taxta bor edi. U bir nechta taxtani 5 bo'lakdan qilib arraladi. Taxtalar soni 33 ta bo'lgan bo'lsa, duradgor nechta taxtani bo'laklagan? A) 6 B) 4 C) 5 D) 7 5 / 40 5. Qadimiy shaharlarda hozirgacha saqlanib qolgan ko'xna bino va inshoatlar qurulishida foydalanilgan murakkab geometrik shakllar, gumbazlar, qubbalar, charxpalaklar muxandislik qadimdan tarraqqiy etganligini bildiradi. Nechta imlo xatosi bor? A) 4 B) 6 C) 5 D) 3 6 / 40 6. Maktabim qutluğ makonim, Kitobim buyuk imkonim. Bõlimi nechta mavzudan iborat? A) 11 B) 13 C) 10 D) 21 7 / 40 7. Yangi tug'ilgan chaqaloqlar bir minutda necha martagacha nafas oladilar? A) 16-18 marta B) 30-45 marta C) 40-45 marta D) 20-25 marta 8 / 40 8. 3 xonali sonlarning nechtasida 3 ta bir xil son qatnashgan? A) 9 tasida B) 11 tasida C) 8 tasida D) 10 tasida 9 / 40 9. O'quvchilarni badiiy adabiyot o'qishga yo'naltiruvchi dars turi qaysi? A) Sinfdan tashqari o‘qish B) Muammoli o‘qish C) Izohli o‘qish D) Sidirg‘a o‘qish 10 / 40 10. Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Tabel kalendar yordamida C) Soat maketi yordamida D) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida 11 / 40 11. Inshoning janriga ko‘ra turlari qaysi javobda to‘g‘ri berilgan? A) Individual va jamoaviy insholar B) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar C) Hikoya, tasvir tarzidagi insholar, Muhokama tarzidagi insho D) Jamoaviy insholar 12 / 40 12. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 B) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 C) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 D) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi B) 3 C) 8 D) 4 14 / 40 14. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid C) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik 15 / 40 15. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Everestik C) Katexezik va everestik D) Savol-javob 16 / 40 16. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 17 / 40 17. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Erkin diktant C) Izohli diktant D) Saylanma diktant 18 / 40 18. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 1, 3 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3, 4 19 / 40 19. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 1 2 3 4 B) 2 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 3 4 5 20 / 40 20. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 2, 3 B) 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 21 / 40 21. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish B) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish C) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish D) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish 22 / 40 22. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 3, 4, 5 B) 1, 2, 3 C) 1, 3, 4 D) 2, 4, 5 23 / 40 23. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 1 C) 4 D) 3 24 / 40 24. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Bir xillikda bo'ladi. B) Integrallashtirilgan C) Komplektlashtirilgan D) Dars jadvali tuzilmaydi. 25 / 40 25. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 2, 3 B) 2, 3 C) 1, 3 D) 1, 2 26 / 40 26. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 10-25 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 5-10 daqiqaga D) 3—5 daqiqaga 27 / 40 27. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Gap B) Tovush C) So'z D) Bo'g'in 28 / 40 28. Metodikada imloga oid mashqlarga nimalarkiradi? 1) grammatik-orfografik tahlil; 2) ko'chirib yozuv: 3) diktantlar; 4) leksik-grammatik tahlil; 5) bayonlar A) 2, 3 B) 1, 2, 3, 4, 5 C) 1, 4 D) 1, 2, 4 29 / 40 29. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 30 / 40 30. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) ekskursiya B) ona tili darslari C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari 31 / 40 31. Ta'limiy diktantning bu turida o'qituvchi avval matnni bir marta ifodali o'qib beradi, so'ngra matn mazmuni yuzasidan suhbat o'tkazadi. Ayrim qoidalarni eslatadi. Keyin matnning bir qismi qayta o'qib beriladi, o'quvchilar uning mazmunini yozadilar. A) Erkin diktant B) Ta'kidiy diktant C) O'z diktant D) Saylanma diktant 32 / 40 32. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) ifodali yodlash B) izohlash C) ifodali o'qish D) ma'nosini anglash 33 / 40 33. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintez B) Analiz C) Morfologik D) Sintaktik 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflarda o'quvchilar bilimini yetarli darajaga keltirish maqsadida sonlar ishtirok etgan gapiar asosida kuzatish, aniqlash, guruhlash va umumlashtirish faoliyati sonni o'rganishning nechanchi bosqichida bosqichida ishga solinadi? A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 35 / 40 35. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 2, 3 C) 1, 2 D) 1 36 / 40 36. Tilga oid tushunchalarni shakllantirish jarayonining 1-bosqichi nimani nazarda tutadi? A) tushunchaning muhim belgilarini ajratish maqsadida til materialini tahlil qilish B) tushunchaning belgilarini umumlashtirish C) yangi til materiali asosida o'rganilayotgan tushunchani aniqlashtirish D) tushuncha ta’rifini ifodalashni tushunish 37 / 40 37. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 38 / 40 38. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni B) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Til hodisalariga oid qoidalarni 39 / 40 39. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 4-sinfdan B) 3-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 2-4-sinfdan 40 / 40 40. Sinfdan tashqari o ‘qish uchun kitob tanlashda qanday tamoyillarga amal qilinadi? 1. tarbiyaviy maqsad ko‘zda tutiladi. 2. asarlar janri va mavzusining xilma-xilligie ’tiborga olinadi. 3. o‘quvchilar yoshi va saviyasiga mosligi hisobga olinadi. 4. o ‘quvchilarning shaxsiy qiziqishi va mustaqil o‘qishi hisobga olinadi. 5. mavsumiy tamoyilga amal qilinadi A) 1, 3, 4 B) 1, 2, 4 C) 1, 2, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf