Boshlang’ich attestatsiya №13 Oktabr 14, 2022Oktabr 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich attestatsiya №13 ga fikr bildirilmagan. 0% 27 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №13 Metodikadan savollar qo'shildi. DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Har bir parrandaning massasini topamiz. A) G'oz- 7 kg, tovuq-7 kg B) G'oz- 6kg, tovuq-3 kg C) G'oz- 6 kg, tovuq-7 kg D) G'oz- 3kg, tovuq-73kg 2 / 40 2. "Minora" she’ridagi minora kim tomonidan bunyod qilingan? A) Amir Temur B) Mirzo Ulug‘bek C) Zahiriddin Muhammad Bobur D) Ahmad Yassaviy 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 88 sutkada B) 48 sutkada C) 44 sutkada D) 24 sutkada 4 / 40 4. Benzin quyish shaxobchasiga 2400 l benzin keltirildi. 1kuni benzinning 3/10 qismi, 2-kuni 2/10 qismi sarflandi. Shu ikki kunda necha litr benzin sarflandi? A) 1100 l B) 1200 l C) 1100 l D) 480 l 5 / 40 5. Qaysi gapda kelishik qo'shimchasini qo'llash bilan bog'liq xatolik mavjud emas A) Uni millat, Vatan va istiqlol sharafiga bitgan she'rlari o'zining samimiyligi , soddaligi , badiiy m B) M. Yusufning bu she'ri asosida yaratilgan qo'shiqni eshitmagan, uni xonandaga jo'r bo'lib kuylamag C) Shoirning ona yurtga nisbatan mehri xuddi onaning mehridek iliq, u misralar bag'riga tariximizni eng D) Ijodkor o'tkinchi gapllarga berilmay, hayotda yuz berayotgan voqealarni tub zaminiga nazar tashlashi 6 / 40 6. O'qishdan bir hikoyaning nomi berilgan .Ota o'g'liga nima sovg'a qildi deb so'raladi . A) Uchqur ot B) Tilla uzuk C) Zarbob to'n D) Sehrli ko'zgu 7 / 40 7. " Sayilda" hikoyasi qahramonlari A) Tomoshabinlar,Zahiriddin Muhammad, shogirdlar B) Zahiriddin Muhammad, otboqar, navkar, jarchi C) Jarchi, Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo, navkar, tomoshabinlar D) Zahiriddin Muhammad, Umarshayx Mirzo,Abubakr, navkar 8 / 40 8. Bog’bon 0.35 g yerga 0.021 t urug’ sepdi.0.3 t urug’ni qancha joyga ekiladi? A) 5 g B) 6 g C) 7 g D) 4 g 9 / 40 9. Bahorda havoning birdan sovushi nima deyiladi? A) Izg‘irin B) Qora sovuq C) Gul shamoli D) Ayamajiz 10 / 40 10. 1- sinf o’quvchilarining o’qish malakasi qaysi bosqichga to’g'ri keladi? A) to’g’ri javob yo’q B) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab o’qish C) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab sidirg'a o’qish D) Ongli o’qish va to’gri o’qisj 11 / 40 11. O‘qituvchi yozilgan inshoni necha kun tekshiradi? A) Bir hafta davomida; B) 4-5 kun davomida C) Ikki kun ichida D) Shu kunning o‘zida tekshirishi shart 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda bayon qilish metodi o'quvchilarning yoshi va eslab qolish holatidan kelib chiqqan holda necha daqiqaga mo'ljallangan? A) 5-10 daqiqaga B) 5-8 daqiqaga C) 10-25 daqiqaga D) 3—5 daqiqaga 13 / 40 13. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 3, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 3 4 D) 1, 2, 4 14 / 40 14. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitishning yetakchi tamoyilini toping A) Fonetika bilan grafikani bog'liq holda o'rganish B) Tilning barcha jihatlarini bog'liq holda o'rganish C) Grafika bilan orfografiyani bog'liq holda o'rganish D) Morfologiya bilan sintaksisni bg'liq holda o'rganish 15 / 40 15. Fonetik tamoyil yangi o'zbek imlosining yetakchi tamoyili bo'lib, bunga binoan so'zlar va ularning tarkibiy qismi (o'zak va qo'shimchalar) ko'proq talaffuziga muvofiq yoziladi. A) Noto'g'ri B) To'g'ri 16 / 40 16. STO'ga rahbarlikning asosiy shaklini ko'rsating. A) maxsus sinfdan tashqari o'qish darslari B) ekskursiya C) maktab kutubxonasi bilan hamkorlik D) ona tili darslari 17 / 40 17. O'quvchilar gap haqida amaliy tushunchalarni nechanchi sinfda oladilar? A) 2 B) 1 C) 3 D) 4 18 / 40 18. O'quv dasturi davlat hujjati bo'lib, unda.... belgilangan bo'ladi. A) unda ona tilidan o'quvchilarning ko'nikma va malakalar darajasiga qo'yilgan talablar B) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shuningdek, shu predmetdan BKM baholash talablari C) o'quv predmetining mazmuni va hajmi, shu predmetdan BKM darajasiga qo'yilgan asosiy talablar D) boshlang'ich sinf ona tili darslari turlari va darsga qo'yiladigan talablar 19 / 40 19. Ona tili oʻqitish tamoyillari toʻgʻri va toʻliq berilgan qatorni aniqlang.1. Til materiyasiga, nutq organlarining oʻsishiga, nutq malakalarining toʻgʻri rivojlanishiga eʼtibor berish tamoyili.2. Til maʼnolarini (leksik, grammatik, morfemik, sintaktik maʼnolarini) tushunish tamoyili.3. Tilga sezgirlikni oʻstirish tamoyili.4. Nutqning ifodaliligiga baho berish tamoyili.5. Ogʻzaki nutqni yozma nutqdan oldin oʻzlashtirish tamoyili. A) 1, 3, 4, 5 B) 2, 3, 4, 5 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 3, 4, 5 20 / 40 20. Boshlang'ich sinflar ona tili dasturiga muvofiq nechanchi sinfda so'z turkumlarini o'rganish bilan bog'liq holda so'zning tarkibi haqidagi bilimlarni takomillashtirish ko'zda tutiladi? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 21 / 40 21. Berilgan mashqlardan mantiqiy mashq turlari berilgan qatorni toping 1) Narsalarning mavzuga tegishli guruhini tuzish 2) Namuna asoosidagi mashqlar 3) Berilgan narsalardan bir guruhga kirmaydiganlarini ajratish 4) Qarama-qarshi qo‘yish bilan umumlashtirish A) 1, 2, 3 B) 2, 4, 5 C) 1, 3, 4 D) 3, 4, 5 22 / 40 22. Boshlang'ich sinflarda she'rni o'rganishda ko'rgazmali ta’limning asosiy shakli nima hisoblanadi? A) izohlash B) ma'nosini anglash C) ifodali o'qish D) ifodali yodlash 23 / 40 23. Yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda ona tili o'qitish metodikasining qaysi tekshirish metodidan foydalaniladi? A) Analitik-sintetik metod B) Eksperiment C) Amaliy tekshirish metodlari D) Nazariy tekshirish metodlari 24 / 40 24. O'qitishda suhbatning qanday turlaridan foydalaniladi? A) Katexezik B) Savol-javob C) Katexezik va everestik D) Everestik 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda so'zlarni guruhlash mashqlarini bajarganda o'qituvchi o'quvchilarni nechanchi sinfda tire va ikki nuqtaning ishlatilishi bilan amaliy tanishtiradi? A) 2 B) 3 C) 4 D) 1 26 / 40 26. Oz komplektli maktablarda dars jadvali qanday tuziladi? A) Integrallashtirilgan B) Dars jadvali tuzilmaydi. C) Komplektlashtirilgan D) Bir xillikda bo'ladi. 27 / 40 27. Ertak matni bilan ishlash jarayonida unda qo'llangan qanday badiiy vositalar ustida ishlash muhim ahamiyat kasb etadi? 1) jonlantirsh 2) metafora 3) mubolag'a A) 1, 2, 3 B) 1 C) 1, 2 D) 2, 3 28 / 40 28. Boshlang'ich sinf ona tili dasturiga muvofiq so'zning morfemik tarkibi necha bosqichda o'rganiladi? A) 4 B) 2 C) 3 D) 5 29 / 40 29. O'quvchilar nechanchi sinfdan boshlab qo'shma fe’llar va ularning doim alohida yozilishi haqidagi tushunchani va dastlabki ko'nikmani hosil qiladilar ? A) 4-sinfdan B) 2-4-sinfdan C) 3-4-sinfdan D) 3-sinfdan 30 / 40 30. Agar o'quvchilar faoliyatining xarakteri, ya’ni m ashq jarayonida o'quvchilar bajaradigan aqliy omillar xarakteri asos qilib olinsa mashqlar qanday mashqlarga bo'linadi? A) taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid B) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga oid C) analitik, sintetik, taqqoslashga, guruhlashga, umumlashtirishga oid D) analitik, sintetik 31 / 40 31. Nutq faoliyatining turlari va ularning shakllanishini ko'rsating A) O'qish va yozish:og'zaki va yozma B) Og'zaki va yozma: ichki nutq va tashqi nutq C) O'qish va yozish: o'zgalar nutqini eshitish orqali D) O'qish va yozish: o'z fikrini og'zaki yoki yozma ifodalash 32 / 40 32. Nutq (gap)dan so'zni ajratish; so'zni aniq talaffuz qilish; bo 'g'inlarga bo'lish va bo'g'inlarni aniq talaffuz qilish, so'zdan, bo‘g'indan tovushni kuchli talaffuz qilib o'qish, muayyan tovushni ajratgan holda so'zni bo'g'inlab o'qish qanday mashq ? A) Sintaktik B) Analiz C) Morfologik D) Sintez 33 / 40 33. Ta'limiy diktantning qaysi turida o'qituvchining topshirig'iga mos qisminigina yozadilar? A) O'z diktant B) Erkin diktant C) Saylanma diktant D) Izohli diktant 34 / 40 34. Boshlang'ich sinflarda nechta tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi? A) 3 B) 8 C) 4 D) Barcha tinish belgisining ishlatilishi haqidagi qoidalar o'rgatiladi 35 / 40 35. Tovush ustida ishlash mashqlarini turlarga ajrating: 1. Nutq (gap)dan so'zni ajratish 2.So'zdan tovushni cho'zib talaffuz qilish bilan ajratish 3.Bo'g'in jadvalini tuzish 4.Bo'g'inlarni almashtirib yangi so'z hosil qilish va o'qish A) Analiz mashqlari- 2 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 3 B) Analiz mashqlari- 3 , 4 ; suntez mashqlari- 1 , 2 C) Analiz mashqlari- 1, 2 ; suntez mashqlari- 3 , ,4 D) Analiz mashqlari- 1, 3 ; suntez mashqlari- 2 , 4 36 / 40 36. O'zbek grafikasining yetakchi tamoyili A) Bo'g'in B) So'z C) Gap D) Tovush 37 / 40 37. Boshlang'ich sinf o'qish darslarida savol va topshiriqlar qaysi maqsadga yo'naltirilganiga ko'ra quyidagicha tasnif qilinadi: 1. Asar mazmunini o'zlashtirish va qayta hikoyalashga doir savol-topshiriqlar. 2. Asar tilini o'rganish va o'zlashtirishga doir savol-topshiriqlar.3.Asar qahramonlarining xususiyatlariga doir savol-topshiriqlar A) 1, 3 B) 1, 2, 3 C) 1, 2 D) 2, 3 38 / 40 38. O'quvchi savod o'rgatish jarayonida o'qish va yozishni o'zlashtirish uchun qanday qoidalarni o'zlashtirishi lozim? A) To'g'ri talaffuzga oid qoidalarni B) Til hodisalariga oid qoidalarni C) Tovush va harflarning o'zaro mumosabatiga oid qoidalarni D) Chiroyli yozuvga oid qoidalarni 39 / 40 39. Kelishiklar haqidagi malakani shakllantirish ustida ishlashning samaraliligini ta’minlaydigan shartlarni ko'rsating: 1.maqsadga muvofiq mashq tanlash 2.mashq materialini astmurakkablashtirib borish bilan o'quvchilaming mustaqqlligini oshirish 3.imloni grammatik bilimni takomillashtirib borish 4. o'quvchilaming nutqini o'stirish bilan bog'lab o'rgatish A) 3, 4 B) 1, 3 C) 1, 2, 3, 4 D) 2, 3 40 / 40 40. Quyidagilarning qaysilari diksiya ustida ishlash mashqlariga kiradi? A) 2 3 4 5 B) 1 3 4 5 C) 1 2 4 5 D) 1 2 3 4 0% Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf