9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Iyul 15, 2022Iyul 15, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 ga fikr bildirilmagan. 2 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 2019-yil tuman bosqichida tushgan savollar 1 / 25 Qaysi qo‘shma gap qismlari nisbiy so‘z yordamida birikmagan? A) Qalandarov yugurdagini “Eshon, hoy!”, deb chaqirganda Saida qanchalik xursand bo‘lgan bo‘lsa, buni ko‘rib, ta’bi shunchalik tirriq bo‘ldi B) Siz Hindistonda neniki ko‘rgan bo‘lsangiz, shularning barchasini jam etib, bir kitob yozmog’ingiz darkor. C) Kimning ko‘ngli to‘g’ri bo‘lsa, uning o‘zi ham to‘g’ri bo‘ladi D) Yerga mehringni bersang, u senga rizq beradi 2 / 25 Kelishik qo'shimchalari bilan birikkan so’z birikmalari qatorini belgilang? A) Bog’da sayr,kitob uchun gilof B) Bulbul navosi,so’z sehri C) Diqqat bilan tinglash,kitobni o’qimoq D) Ijodiy uchrashuv,bahordagi shabada 3 / 25 Qaysi qatordagi gapda ega olmosh bilan ifodalangan? A) Iste`dodli adib ko`p nasriy asarlar va dramalar yozdi B) U biz bilan ketishi lozim C) Soddalik –kamtarlik alomatidir D) Undan yoqimli va shirin hid kjelardi 4 / 25 Ajratilgan izoh bo’lakli gapni toping. A) Afsuski, yer yuzida urushsiz yashab bo’lmayapti. B) Qobiljon Umaraliyev, tasviriy san’at o’qituvchisi, to’garak ishini yo’lga qo’yib yubordi. C) Sa’va, mayna, bulbullar, qanot qoqib kelinglar. D) Bektemir ko’zlarini ochganda, yomg’ir tez va shiddat bilan yog’moqda edi. 5 / 25 “Ko’zini yog’ bosgan” iborasining ma’nosi to’g’ri izohlangan qatorni toping. A) Ko’rmay qolgan B) Qaysarlik qilgan C) Mag’rurlangan D) Bilib bilmaganga olgan 6 / 25 Tasavvuf adabiyotidagi markaziy tushuncha nima? A) Ishq B) Ilm C) Yo’l D) Nafs 7 / 25 Egasi ma`lum gap berilgan qatorni A) Bugun biznikida qolsangiz bo`lmaydimi? B) Bunday unvonlar bekorga berilmaydi ,albatta. C) Tekslik ufq bilan tutashgan joyda bir suruv qo`y elas-elas ko`zga tashlandi D) Boshqalar ham xayrlashib chiqib ketishdi 8 / 25 Bosh gap tarkibidagi ko'rsatish olmoshi ma'nosini izohlash uchun qo'llangan ergash gaplar bosh gapga qanday vosita yordamida bog'lanadi? A) To’g’ri javob yo’q B) Bunday gaplarning qismlari ko'rsatish olmoshlari yordamida bog'lanadi. C) -ki yuklamasi yordamida D) Aniqlov boglovchisi yordamida 9 / 25 “Agar oshig’lig’im aytsam, kuyub jon-u jahon o’rtar...” deb boshlanuvchi g’azal muallifi kim? A) Z. M. Bobur B) Boborahim Mashrab C) Muhammad Rizo Ogahiy D) Alisher Navoiy 10 / 25 Uyushiq bo`lakli gap berilgan qatorni aniqlang A) Ilk bahor shamollari yoqimli esadi B) Butun zamin larzaga keldi C) Saida goh kuyunib,goh achinib gapirib berdi D) Birni birov beradi ,ko`pni mehnat beradi 11 / 25 Dostonda kim Ko’sa sinchining ko’zlarini o’yib oladi? A) Ko’kaman B) Ko’kaldosh C) Qorajon D) Alpomish 12 / 25 “Vasldin so’z derga yo’q yoro …..” tushib qolgan so’zni toping. A) alam B) yo qildi C) bor D) manga 13 / 25 “... men turli bo’hton, shaxsiyat va soxtalar bilan ikkinchi oqlanmaydurg’on bo’lib qoralandim. Ko’nglida shamsi g’uboroti, teskarichilik maqsadi bo’lmag’on sodda, vijdonli yigitga xo’rlikdan o’lim tansiqroqdir” – ushbu jumlalar kimning suddagi nutqidan? A) A. Qodiriy B) G’. G’ulom C) Cho’lpon D) Fitrat 14 / 25 XIX asrda yashab ijod etgan shoir, tarixchi va tarjimonni belgilang. A) Muqimiy B) Bobur C) Ogahiy D) Zavqiy 15 / 25 Teng bog’lovchili bog’langan qo’shma gapni aniqlang. A) Inson aql va idrok soyasida o’ziga keladigan zarar va zulmlradan saqlanur. B) Ko’p bilgan ems, kerakni bilgan dono C) Donolikning zamiri – sabr- qanoat D) Fan qudratli va bepayondir, ammo u mohirlik va halol shug’ullanishni talab qiladi. 16 / 25 Ergashgan qo'shma gaplar, tarkibida nechta gap bolishidan qat'iy nazar, doimo nechta qismdan iborat bo'ladi? A) Uch qismdan B) Ikki qismdan C) Qismlar miqdori chegaralanmagan D) Kamida ikki qismdan 17 / 25 Suqsuroy kim? A) Toychaxonning qizi B) Alpomishning singlisi C) Barchinning kanizi D) Surxayl kampirning qizi 18 / 25 Teng bog`lovchilar berilgan qatorni toping A) ammo,biroq balki, agar B) va,ham,ammo,lekin C) sababli,natijada,va lekin D) yoki,zeroki,chunki,-ki 19 / 25 Dedi: “Qaydinsen ey majnuni gumrah?” Dedi: “Majnun vatandin qayda ogoh?” - parcha qaysi asardan olingan, savol- javob kimga tegishli? A) “Sab’ai sayyor” dostonida Jo’na va Mas’ud B) “Sab’ai sayyor”dostonida Bahrom va Moniy C) “Layli va Majnun” dostonida Navfal-Majnun D) “Farhod va Shirin” dostonida Xusrav va Farhod 20 / 25 Bog 'lovchi vazifasidagi vositalarni toping. A) Bo'lsa, esa, deb, -sa B) A,B,C C) Nisbiy so'zlar, shuning uchun D) -u,-yu,-da,-ki 21 / 25 Ergashtiruvchi bog'lovchilar yordamida bog'langan ergashgan qo'shma gaplarni toping. A) Kishida odob bo'lsa, ilm ham bo'lishi lozim. B) Odob ulug'lik va yuksaklik qasrining narvonidir, shuning uchun u orqali barcha maqsad va manzillarga yetish mumkin. C) Odobli odam tabibga o'xshaydi, chunki u bilan suhbatlashish ko'ngildagi g'amni quvadi. D) Ilm bir daraxt, odob esa uning mevasidir. 22 / 25 Sodda gapni aniqlang A) Qong`iroq chalindi va mashg`ulotlar boshlandi B) Atrof yorishdi va biz yo`lga otlandik C) Atrof yorishgach biz yo`lga otlandik D) Opam ishdan tez qaytdilar 23 / 25 Ogahiy tarjima qilgan asarlar qatorini toping. A) “Shohidi lqbol”, “Guliston” B) “Qobusnoma”, “Haft Paykar”, “Shoh va gado” C) “ Yusuf va Zulayxo” ,“ Gulshani davlat” D) “Haft Paykar”,” Ta’viz ul- oshiqin”, “Shoh va gado” 24 / 25 “Demonkim ko’ngli pok-u, ham ko’zi pok, tili pok-u, so’zi pok-u o’zi pok” – ushbu ta’rif kim haqida? A) Iskandar B) Bahrom C) Shirin D) Farhod 25 / 25 Yuklama vositasida bo’g’langan qo’shma gap qaysi qatorda berilgan? A) Kitoblar inson tafakkirining javohirlarini yig’ib, avlodlarga meros qoldiradi. B) Oy sekin-sekin havolanib terak bo’yi ko’tarildi-da, qimirlamay qoldi. C) Kitoblar jonsiz, ammo sodiq do’stlardir. D) Kitobni qadrlamoq kerak, bu tafakkur qasriga izzat-ikrom bilan qadam qo’ymoq lozim. 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot olimpiada