9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 Iyul 15, 2022Avgust 19, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 ga 1 fikr bildirilgan 3 12345678910111213141516171819202122232425 Vaqtingiz tugadi! 9-sinf Ona tili va adabiyot olimpiada №2 2019-yil tuman bosqichida tushgan savollar 1 / 25 Ko‘k rang ochiq osmon va dengiz rangi sifatida o‘zida yuksaklik va chuqurlikni ifoda etadi. Ushbu gapdagi yasama so‘zlar qanday sintaktik vazifalarni bajargan? A) to‘ldiruvchi, kesim B) to‘ldiruvchi, aniqlovchi. C) to‘lduruvchi,aniqlovchi, hol. D) to‘ldiruvchi, aniqlovchi, kesim 2 / 25 A’loxon o‘zining xatosini angladi va gapirolmay g’uldirab javob berdi: “Sizsiz menga dunyo tor”. Gapdagi yasama so‘zlar miqdori. A) 6ta B) 3ta C) 5ta D) 4ta 3 / 25 Ergashtiruvchi bog'lovchilar yordamida bog'langan ergashgan qo'shma gaplarni toping. A) Odobli odam tabibga o'xshaydi, chunki u bilan suhbatlashish ko'ngildagi g'amni quvadi. B) Ilm bir daraxt, odob esa uning mevasidir. C) Kishida odob bo'lsa, ilm ham bo'lishi lozim. D) Odob ulug'lik va yuksaklik qasrining narvonidir, shuning uchun u orqali barcha maqsad va manzillarga yetish mumkin. 4 / 25 Dedi: “Qaydinsen ey majnuni gumrah?” Dedi: “Majnun vatandin qayda ogoh?” - parcha qaysi asardan olingan, savol- javob kimga tegishli? A) “Sab’ai sayyor” dostonida Jo’na va Mas’ud B) “Farhod va Shirin” dostonida Xusrav va Farhod C) “Layli va Majnun” dostonida Navfal-Majnun D) “Sab’ai sayyor”dostonida Bahrom va Moniy 5 / 25 Ogahiy tarjima qilgan asarlar qatorini toping. A) “Qobusnoma”, “Haft Paykar”, “Shoh va gado” B) “Haft Paykar”,” Ta’viz ul- oshiqin”, “Shoh va gado” C) “Shohidi lqbol”, “Guliston” D) “ Yusuf va Zulayxo” ,“ Gulshani davlat” 6 / 25 “Ko’zini yog’ bosgan” iborasining ma’nosi to’g’ri izohlangan qatorni toping. A) Bilib bilmaganga olgan B) Mag’rurlangan C) Qaysarlik qilgan D) Ko’rmay qolgan 7 / 25 Teng bog`lovchilar berilgan qatorni toping A) yoki,zeroki,chunki,-ki B) ammo,biroq balki, agar C) va,ham,ammo,lekin D) sababli,natijada,va lekin 8 / 25 Sodda gapni aniqlang A) Atrof yorishdi va biz yo`lga otlandik B) Atrof yorishgach biz yo`lga otlandik C) Qong`iroq chalindi va mashg`ulotlar boshlandi D) Opam ishdan tez qaytdilar 9 / 25 Nisbiy so 'zlar juftligidagi so' roq olmoshlari qaysi gap tarkibida keladi? A) Ergash gap tarkibida B) Bu olmoshlarning ishtiroki shart emas. C) Bosh gap gap tarkibida D) Har ikkala gap tarkibida 10 / 25 Ergashgan qo'shma gaplar, tarkibida nechta gap bolishidan qat'iy nazar, doimo nechta qismdan iborat bo'ladi? A) Kamida ikki qismdan B) Uch qismdan C) Qismlar miqdori chegaralanmagan D) Ikki qismdan 11 / 25 Bog 'lovchi vazifasidagi vositalarni toping. A) Nisbiy so'zlar, shuning uchun B) Bo'lsa, esa, deb, -sa C) -u,-yu,-da,-ki D) A,B,C 12 / 25 Bosh gap tarkibidagi ko'rsatish olmoshi ma'nosini izohlash uchun qo'llangan ergash gaplar bosh gapga qanday vosita yordamida bog'lanadi? A) To’g’ri javob yo’q B) Bunday gaplarning qismlari ko'rsatish olmoshlari yordamida bog'lanadi. C) Aniqlov boglovchisi yordamida D) -ki yuklamasi yordamida 13 / 25 Qaysi qo’shma gap tarkibida nisbiy so’z qo’llangan? A) Shu binafsha bahona bo’ldi-yu gap-gapga ulanib ketdi. B) Mana, bahor nishonasi hidla, sog’ingandirsan C) Kimki ajdodlar yaratgan boyliklarni bilmasa, demak u nafosatdan bebahra yashagan. D) Binafsha qo’ldan – qo’lga o’tdi. 14 / 25 XIX asrda yashab ijod etgan shoir, tarixchi va tarjimonni belgilang. A) Zavqiy B) Muqimiy C) Bobur D) Ogahiy 15 / 25 Kirish so'zlar ishtirok etgan gaplarni aniqlang. A) Muammoni hal qilish kerak. B) Xullas, qars ikki qo'ldan chiqadi. C) Hamma ham do'stlari ko'p bo'lishini istaydi D) Yurtim, dalalaring bebaho, tuprog'ing tabarruk. 16 / 25 deb so'zi yordamida bog'lanadigan ergash gaplarning kesimi qanday shaklda bo'ladi? A) III shaxs buyruq mayli shaklida. B) I shaxs buyruq mayli shaklida C) III shaxs shart mayli shaklida D) II shaxs buyruq mayli shaklida 17 / 25 Ergashgan qo 'shma gapda ko 'makchili qurilmalar qaysi gap tarkibida keladi? A) Bosh va tobe gap B) Ko'makchili qurilmalar qo'llanmaydi C) Bosh gap D) Tobe gap 18 / 25 “Demonkim ko’ngli pok-u, ham ko’zi pok, tili pok-u, so’zi pok-u o’zi pok” – ushbu ta’rif kim haqida? A) Iskandar B) Bahrom C) Shirin D) Farhod 19 / 25 “... men turli bo’hton, shaxsiyat va soxtalar bilan ikkinchi oqlanmaydurg’on bo’lib qoralandim. Ko’nglida shamsi g’uboroti, teskarichilik maqsadi bo’lmag’on sodda, vijdonli yigitga xo’rlikdan o’lim tansiqroqdir” – ushbu jumlalar kimning suddagi nutqidan? A) G’. G’ulom B) Cho’lpon C) Fitrat D) A. Qodiriy 20 / 25 Qismlari ergashtiruvchi bo’g’lovchilar yordamida bo’g’langan qo’shma qanday qo’shma gap hisoblanadi? A) Murakkab qo'shma gaplar.. B) Bog'lovchisiz qo'shma gap C) Ergashgan qo'shma gap D) Bog'langan qo'shma gap 21 / 25 Qaysi qatordagi gapda ega olmosh bilan ifodalangan? A) Undan yoqimli va shirin hid kjelardi B) U biz bilan ketishi lozim C) Iste`dodli adib ko`p nasriy asarlar va dramalar yozdi D) Soddalik –kamtarlik alomatidir 22 / 25 Yuklama vositasida bo’g’langan qo’shma gap qaysi qatorda berilgan? A) Kitoblar jonsiz, ammo sodiq do’stlardir. B) Kitoblar inson tafakkirining javohirlarini yig’ib, avlodlarga meros qoldiradi. C) Oy sekin-sekin havolanib terak bo’yi ko’tarildi-da, qimirlamay qoldi. D) Kitobni qadrlamoq kerak, bu tafakkur qasriga izzat-ikrom bilan qadam qo’ymoq lozim. 23 / 25 Tasavvuf adabiyotidagi markaziy tushuncha nima? A) Nafs B) Ishq C) Yo’l D) Ilm 24 / 25 Furqatning ijodida nechta ilmiy asar uchraydi? A) 2 ta B) 5 ta C) 3 ta D) 4 ta 25 / 25 Dostonda kim Ko’sa sinchining ko’zlarini o’yib oladi? A) Ko’kaman B) Alpomish C) Ko’kaldosh D) Qorajon 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Ona tili va adabiyot olimpiada, Tuman 2019-2020 o'quv yili