Uy » Attestatsiya testlar » Ona tili va adabiyot attestatsiya » Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Ona tili va adabiyot attestatsiya Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 InfoMaster Yanvar 7, 2022 123 Ko'rishlar 108 izohlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Eldor akaning uyi o`n yetti tomdan keyin joylashgan, zo`rg`a topib bordik-da. Ushbu gapda ajratib ko`rsatilgan so`zda qanday ma’no ko'chishi kuzatiladi? A) sinekdoxa B) metafora C) metonimiya D) vazifadoshlik 2 / 40 Quyidagi ajratib ko’rsatilgan band so’zi haqida berilgan to’g’ri hukmni toping. 1)Usta pichoqqa band yasash bilan ovora ekan, bezovta qilmadik. 2)Suv kelmasdan band tashlama. 3)Shifokor hozir band birozdan keyin xabar oling. A) 2-va 3-gapdagi band so’zlari o’zaro ko’p ma’noli so’zlar sanaladi va ushbu so’zlar 1- gapdagi band so’ziga nisbatan shakldoshlik hosil qila oladi. B) 1- va 3-gaplardagi band so’zi o’zaro ko’p ma’noli so’zlar sanaladi va ushbu so’z 2-gapdagi band so’ziga nisbatan shakldoshlik qila oladi. C) Har uchala gapdagi band so’zi bir so’zning turli ma’nolarda qo’llanishidir. D) Ushbu gaplarda qatnashgan band so’zlarining barchasi o’zaro shakldosh so’zlar sanaladi. 3 / 40 Voqea-hodisa, shaxs-narsani nomlash uchun ishlatilgan (bir so‘z yoki so‘z birikmasi bilan ifodalangan) qisqa gapdan so‘ng ishlatiladigan tinish belgisi qaysi gapda qo`llangan? A) Podshoh o‘sha bolani yoniga o‘tqazib, undan so‘rabdi: Mening uyim chiroylimi yoki otangnikimi? B) Yashash. Bu – orzular qanotin kermoq. Yashash. Bu – muhabbat gullarin termoq. (O. Matjon) C) She’rim! Yana o‘zing yaxshisan! ( U. Nosir ) D) Ko‘klamoyim, ko‘kingdan ber bir chimdim! ( M. Yusuf ) 4 / 40 Qaysi qatordagi fe`llarda nisbat qo`shimchasi mavjud emas? A) Yomon qo`shni dushmandan yomon – turgan joyingdan ko`chirib yuborganini sezmay qolasan. B) Ko`ngli vayron bo`lgan qiz yelkalari titrab-titrab yig`lardi. C) Baxt oila ostonasidan boshlanishini unutmang! D) Uning vujudida ham mehr, ham vahshiylik yashiringan edi. 5 / 40 “Go`ro`g`lining tug`ilishi ” dostonida Gajdumbek kimning o`g`li? A) Shohdorxonning B) Qovushtixonning C) Odilxonning D) Jig`alixonning 6 / 40 Qaysi so’zlarning yozilishida bosh harflar imlosiga amal qilingan? A) Sog’liqni Saqlash Vazirligi, Markaziy Osiyo B) O’zbekiston Respublikasi Prezidenti, Oliy Majlis C) 21-mart – Navro’z Bayrami, Azamat Shuhrat O’g’li D) Marjonbuloq qishlog’i, Birlashgan millatlar tashkiloti 7 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so’z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) Do’stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi – chaqimchi. B) Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. C) Tarixni anglash orqali insonda hayotini anglash qobiliyati shakllanadi. D) Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko’proq nafratlanadi. 8 / 40 Odil Yoqubov qalamiga mansub “Olma gullaganda” asarining janrini aniqlang. A) pyesa B) qissa C) hikoyalar to’plami D) roman 9 / 40 Qaysi gapda paronimlarni qo’llash bilan bog’liq uslubiy xato mavjud? A) Bu gaplardan so’ng anchagacha otasining boshi xam bo’lib yurdi. B) Bir tup tut tagida bir tup turp turtib turibdi. C) Shifoxonada butunlay tuzalib bod balosidan qutuldim. D) Bu ta’rifda barcha aloqa xizmatlari bepul amalga oshiriladi. 10 / 40 Qaysi ijodkor o’z she’rida Vatanning tinchligini asrash xuddi “mo’rt shisha”ni asrashdek qiyin ekanligini eslatib o’tadi? A) E. Vohidov B) A. Obidjon C) A. Avloniy D) Zulfiya 11 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) ravishdosh B) sifatdosh C) harakat nomi D) sof fe’l 12 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) o‘shanday, shunaqa B) manmanlik, o‘zboshimcha C) har xil, shunchaki D) o‘zboshimcha, o'zbilarmon 13 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Hasad, hasharot, hilqat B) Xijolat, hijjalamoq, exson C) Taxsin, tanbex, extirom D) Hayol, hayot, harbiy 14 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 4ta B) 6ta C) 3ta D) 2ta 15 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. B) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. C) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. D) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. 16 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avayla+y+lik B) avayla+ylik C) avay+la+y+lik D) ava+y+la+y+lik 17 / 40 Kesimi faqat til undoshlaridan tashkil topgan yasama so‘z bilan ifodalangan gapni aniqlang. A) B)Oshkora yomonlikka nisbatan yasama ezgulikdan inson ko‘proq nafratlanadi. B) C)Tarixni anglash orqali insonda hayotni anglash qobiliyati shakllanadi. C) A)Hasad va baxillik nafratdan ham murosasizroqdir. D) D)Do‘stlikka yaramaydigan shaxsning eng yaramasi − chaqimchi. 18 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Egaligicha qoladi. B) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. C) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. D) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. 19 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) orttirma nisbat B) o‘zlik nisbat C) birgalik nisbat D) majhul nisbat 20 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. B) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... C) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. D) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. 21 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. B) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, C) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi D) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. 22 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. B) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. 23 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Hech kim, hech narsa C) Ammo, lekin, biroq, va D) Go'yo, hatto, ba’zan 24 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan B) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa C) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa D) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa 25 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 1,2,3 B) 2,3,4 C) 3.4 D) 1,2,4 26 / 40 Qaysi qatorda berilgan so‘zlarning ma’nolarini farqlovchi undoshlar jarangli yoki jarangsizligiga ko‘ra ham, til qismlarining harakatiga ko‘ra ham o‘zaro farqlanadi? A) chiroq – yiroq B) boshlamoq – boplamoq C) sanoq – sadoq D) xilof – g‘ilof 27 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. B) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. C) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. D) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. 28 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 3ta B) 4ta C) 1ta D) 2ta 29 / 40 "Bu ko'ylak sal qizilroq ekan." Ushbu gapda sifatning qaysi darajasi qatnashgan? Qaysi yo'l bilan hosil qilingan? A) orttirma daraja; morfologik yo'l bilan. B) ozaytirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. C) ozaytirma daraja; morfologik yo'l bilan. D) orttirma daraja; leksik-morfologik yo'l bilan. 30 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 7 ta B) 8 ta C) 5 ta D) 6 ta 31 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 7ta B) 6ta C) 5ta D) 8ta 32 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi B) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz C) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi D) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob 33 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Izohlash mazmuni B) Qiyoslash mazmuni C) Payt mazmuni D) Zidlash mazmuni 34 / 40 Qaysi gapda ikki o‘rinda vazifadosh bog‘lovchi ishtirok etgan? A) Aql va farosat quyoshga o‘xshaydi,beparvolik tufayli tushish mumkin bo‘lgan dog‘larga o‘rin qolmaydi B) Siz bilan bunday natijaga erishishimiz uchun tun-u kun mehnat qilishimiz lozim. C) Kumushbibi endi o‘n yettini qo‘yib, o‘n sakkizga qadam bosganida, bo‘yi ham onasiga yetayozgan edi. D) Mol ham davlatingiz bilan emas, balki ilm-hunaringiz, go‘zal xulq-atvoringiz bilan faxrlaning. 35 / 40 Vatanning baxti, porloq istiqloli, yorqin kelajagi uchun yashash, kerak bo'lganda jon fido etish shu zaminda yashayotgan har bir inson uchun ham farz, ham qarzdir. Parchada qanday fonetik o'zgarishlar ro'y bergan? A) tovush almashishi B) tovush tushishi va tovush almashishi C) tovush tushishi D) tovush almashishi va orttirilishi 36 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman B) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi C) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz D) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi 37 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) shu'la, ba'zan B) qat'iy, jur'at C) Is'hoq, as'hob D) mo'jiza, mo'tadil 38 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. B) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. C) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. D) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. 39 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari B) O’zak-negiz qo’shimchalari C) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar D) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar 40 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Belbog’, dehqon, fikr, kishi B) G’isht, hayo, kasr, o’zbek C) Sabr, niyat, oqil, ro’mol D) Ulug’, cho’pon, el, botir O'rtacha ball 0% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 10 Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 Ona tili va adabiyot attestatsiya №13
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 1 On tili va adabiyot attestatsiya №12
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 0 On tili va adabiyot attestatsiya №11