Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 Yanvar 7, 2022Yanvar 7, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adabiyot attestatsiya №2 ga 1 fikr bildirilgan 0% 14 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 Ona tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №2 1 / 40 Ayol kishiga Qo‘l ko‘tarish nimaligin bilurmisan? Ayt! Sen-ku odam bolasisan, Qaysi bir hayvon Emayotib, uzib olar onasin ko‘ksin. Shohlarni-ku qo‘ya turay, payg‘ambarlar ham, Nabilar ham tug‘ilgan-ku ayol zotidan. Unutibsan, Senga bir vaqt aytib bergandim, To‘maris deb atalguvchi yovqur momomiz Turon zamin erki uchun maydonga chiqib, Eron shohin kallasini qonga bo‘ktirgan. u ham ayol bo‘lgan, Bilib qo‘y, o‘g‘lim! Rafiqasiga qo‘l ko‘targan o‘g‘ilga qarata ota tomonidan aytilgan ushbu misralar “Sohibqiron” dramasida qaysi qahramonga qarata aytilganligini aniqlang? A) Jahongir mirzo B) Mironshoh mirzo C) Shohrux mirzo D) Umarshayx mirzo 2 / 40 Berilgan qo`shimchalardan nechtasi ham so`z yasovchi, ham lug`aviy shakl yasovchi, ham sintaktik shakl yasovchi qo`shimcha vazifasini bajara oladi? -ar, - y, -ish, -ib, - gan, - lab, - a, - ka. A) 7 tasi B) 5 tasi C) 3 tasi D) 4 tasi 3 / 40 Quyida berilgan qaysi so`zlar imloviy jihatdan noto`g`ri yozilgan? 1) xasrat; 2) mudofaa; 3) muddoa; 4) tobeylanmoq; 5) tamir A) 2, 3, 4, 5 B) 1, 2, 3, 5 C) 1, 3, 4, 5 D) 1, 2, 3, 4 4 / 40 Qaysi javobda imloviy xato yozilgan so’zlar soni ikkita? A) O’rtadagi xontaxtada sovub qolgan kabob va meva-cheva bor edi. B) Yaxshilik qilsang, ohirigacha yaxshilik qilgin, zinxor minnat qilma. C) Zebi yuragida tugulib yotgan zo’r tugunni yechib yuborgan edi. D) Qor urib turgan bir kun edi. Birdan ko’chada dod-faryod ko’tarilib qoldi. 5 / 40 Berilganlardan qo’shma sifatlarni aniqlang. 1) sovuqmijoz; 2) hozirjavob; 3) achchiqtosh; 4) mehnatkash; 5) issiqxona; A) 1, 3, 5 B) 1, 2 C) 1, 2, 4 D) 1, 3 6 / 40 Voqea-hodisa, shaxs-narsani nomlash uchun ishlatilgan (bir so‘z yoki so‘z birikmasi bilan ifodalangan) qisqa gapdan so‘ng ishlatiladigan tinish belgisi qaysi gapda qo`llangan? A) Yashash. Bu – orzular qanotin kermoq. Yashash. Bu – muhabbat gullarin termoq. (O. Matjon) B) Podshoh o‘sha bolani yoniga o‘tqazib, undan so‘rabdi: Mening uyim chiroylimi yoki otangnikimi? C) Ko‘klamoyim, ko‘kingdan ber bir chimdim! ( M. Yusuf ) D) She’rim! Yana o‘zing yaxshisan! ( U. Nosir ) 7 / 40 Umri… mazmuni… millat… dardi… darmon bo’lish… iborat deb bilgan Amir Temur xalqimiz… ardoqli, ulug’ farzandidir. Ushbu gapda nechta so’zdagi nuqtalar o’rniga qaratqich kelishigi qo’shimchasini qo’llash lozim? A) 4 ta B) 3 ta C) 2 ta D) 5 ta 8 / 40 Qaysi javobda quyidagi gap matn mazmuniga mos ravishda to’g’ri davom ettirilgan? Shoh Iskandar … A) umrining so’nggida bu dunyoning o’tkinchi, bevafo ekanligini anglab yetibdi. B) bitmas xazina, ko’p boylik o’z hayotining asosiy mazmuni ekanligini tushunibdi. C) o’z xazinalari, boyliklari bilan birga ko’mishlarini vasiyat qilibdi D) umrining so’nggida dunyoning ko’plab xalqlarini o’ziga tobe qilganidan g’ururlanibdi. 9 / 40 Qaysi javobdagi baytda tazod san’atidan foydalanilmagan? A) Fasli navbahor o‘ldi ketibon zimistonlar, Do‘stlar, g‘animatdur, sayr eting gulistonlar. B) Bu kun, ey do‘stlar, farzandi jononimni sog‘indim, Gado bo‘lsam ne ayb, ul shohi davronimni sog‘indim. C) Orzu qildim: “ Tutarmen ”, - deb visoli domanin, Pora bo‘ldi hajr ilgida giribon oqibat. D) Mumkin o‘lsa ko‘rmog‘im, ey sarvi ra’no, surating, Aylasa chashmim aro mardum kabi jo surating. 10 / 40 Qaysi asarda Turkistonda Qul Xoja Ahmad Yassaviy maqbarasining shundoq biqinida O’rta Osiyoni zabt etgan general Chernyayev qurdirgan besh-oltita g’ishtin binolarning borligi, Chernyayev bu binolarni chor askarlari uchun qurdirganligi, ammo Sovet hokimiyati ularni qamoqxonaga aylantirib atrofini tikanli sim bilan o’raganligi tasvirlangan? A) “Muzqaymoq” hikoyasida B) “O’tkan kunlar” romanida C) “Yulduzlar mangu yonadi” qissasida D) “Mehrobdan chayon” romanida 11 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolik mavjud emas? A) Vaholanki, til davlat miqyosida keng qo'llansagina, milliy til bo'lib qoladi va ravnaq topadi B) Orada qancha zamonlar o'tdi, uning nomini faxr bilan tilga olayapmiz C) Ular bilan xozir, o'smirlik chog'idayoq, qudratli qanot paydo qilayotibdi D) Manzilga yetkach, sen bilan alohida gaplashaman 12 / 40 Avaylaylik so'zi qaysi qatorda ma'noli qism(morfema)larga to'g'ri ajratilgan? A) avayla+ylik B) avayla+y+lik C) avay+la+y+lik D) ava+y+la+y+lik 13 / 40 Quyida berilgan gapda nechta yasama so'z bor? Oybek domla nihoyatda tiyraklik bilan, ko'pchilik nomdor insonlarda juda kam uchraydigan samimiyat va bolalarcha beg'uborlik bilan opaning gaplarini tasdiqladi. A) 8 ta B) 5 ta C) 7 ta D) 6 ta 14 / 40 Gumon olmoshlarini hosil qiluvchi so’zlar qatorini toping. A) Ba’zi bir, qaysi bir, bir narsa B) Hech kim, hech narsa C) Ammo, lekin, biroq, va D) Go'yo, hatto, ba’zan 15 / 40 Imloviy jihatdan xato yozilgan so'zni toping A) Xijolat, hijjalamoq, exson B) Hayol, hayot, harbiy C) Hasad, hasharot, hilqat D) Taxsin, tanbex, extirom 16 / 40 Bazm uyushtirilibdi. Fe’l nisbatini aniqlang. A) birgalik nisbat B) majhul nisbat C) orttirma nisbat D) o‘zlik nisbat 17 / 40 "Bu dunyoga kelib nima karomat ko'rsatdik? Ko'prik qurdikmi, machit soldikmi?" Ushbu gapda nechta boshqaruvli so'z birikmasi mavjud? A) 1ta B) 4ta C) 3ta D) 2ta 18 / 40 Qaysi gapda // belgisi o‘rnida ikki nuqta bo‘lishi kerak? A) Ruboiyni ichida o‘qidi // yuzini tabassum qopladi. B) Endi bildimki // unga tushuntirishning foydasi yo‘q ekan. C) Qamchibek boshqacharoq edi // ichidan o‘tayotganini yuzaga bilintirmasdi. D) G‘animlar duch kelar // jang bo‘lar puxta. 19 / 40 Qaysi qatorda olmosh gap o‘rnida kelgan? A) Maftuna guruhimizdagi eng a’lochi qiz, B) Homid toshni o'n marta ko’tardi, men ham shuncha ko'tarishni orzu qilaman. C) Toshkent qadimiy va navqiron shahar, u yerda hashamatli binolar qad rostlamoqda. D) Shuni bilingki, urush qurbonsiz bo‘lmaydi 20 / 40 Ergash gap qismida qo‘shimcha qo‘shilishi ta’sirida tovush tushishi yuz bergan va shunday yozilgan so‘z qatnashgan to‘ldiruvchi ergash gapli qo‘shma gapni toping. A) Shunisi ma’lumki, mening kasb tanlashimga otam sababchi bo‘lgan. B) Hulkar ularni tanirdi, shuning uchun ularga yordamlashdi. C) Hayotingda kim uchundir foydali inson bo‘lsang, mana shu sening eng katta yutug‘ingdir. D) Shuni bilki, qiynalib erishgan narsalaringning qadri baland bo‘ladi. 21 / 40 Quyidagi gapda ochiq bo`g`inlarning nechtasi keng unli bilan tugagan? Ilmdan bir shu’la dilga tushgan on, Aniq bilursankim, ilm bepoyon. A) 4ta B) 3ta C) 6ta D) 2ta 22 / 40 Ham qaratqich aniqlovchini, ham sifatlovchi aniqlovchini tobelantirgan ega ishtirok etgan javobni aniqlang. A) Dildoraning shohi ko'ylagini hamma yoqtirdi. B) Ularning turfa xil odatlari bor, Avval ganjlarini ko‘mgay tuproqqa. C) Kunduzning g‘aroyib chog‘idir oqshom, Saodat birla u nurafshon bo‘lsin. D) Yelkamizga oftobning tegganligi rost bo‘lsin... 23 / 40 –tir, -dir, qo’shimchalari orqali fe’lning qaysi nisbati yasaladi? A) Noaniq fe’l B) Fe’lning kichraytirma nisbati C) Fe’lning orttirma nisbati D) Fe’lning o’zlik nisbati 24 / 40 Qaysi qo‘shma gap tarkibidagi ikkala sodda gapda ham hol ishtirok etgan? A) Agar shaharga yolg‘iz borsang, sendan qattiq xavotirlanamiz. B) Katta gapirmagin, chunki sendan zo‘rlar ham topilishi shubhasiz. C) Kimki yaqiniga yaxshilik qilsa, dunyoda kam bo‘lmaydi. D) Shunday kuldiki, zal zirillab ketdi. 25 / 40 -(a)r qo’shimchasi bilan fe’lning xoslangan shakllaridan qaysi biri hosil qilinadi? A) harakat nomi B) sifatdosh C) ravishdosh D) sof fe’l 26 / 40 Qaysi javobda // belgisi o'rnida tireni qo'yib bo'lmaydi? A) Uylar, devorlar, daraxtlar// hammasi qorong'ilikka jimgina cho'kdi B) O'rinsiz g'azab// o'zingga azob C) Aziz kitobxon // hali katta oilaning qissalari tugamadi D) A'lo o'qish // bizning va sizning asosiy hamda sharafli vazifamiz 27 / 40 Quyidagi gapda nechta yasama so'z mavjud? O‘zni dono bilgan u uch-to‘rt nodon Eshak tabiatin qilur namoyon. Bular suhbatida sen ham eshak bo‘l, Bo‘lmasa "kofir" deb qilishar e’lon A) 5ta B) 4ta C) 2ta D) 3ta 28 / 40 –choq, -cha, -jon, -xon, -loq qo’shimchalari qanday qo’shimchalar sanaladi? A) Predmetning sanog’ini bildiruv-chi qo’shimchalar B) O’zak-negiz qo’shimchalari C) Erkalash va kichrayti-rish qo’shimchalari D) Tovush o’zgarturuv-chi qo’shimchalar 29 / 40 Qaysi gapdagi modal so‘z fikrga ishonch munosabatini bildiradi? A) Sizni ham tinch qo‘yishmayapti, chog‘i. B) Darhaqiqat, to‘y to‘ydek bo‘lsin. C) Siz, shubhasiz, bu testni yecha olasiz. D) Aytishlaricha, uchta davlatda biznesi bor ekan. 30 / 40 “Odina qanday o‘qiyapti?” – deb so‘radi onasi. Berilgan gapni o‘zlashtirma gapga aylantirganda onasi so‘zi qanday o‘zgarishga uchraydi? A) Chiqish kelishigidagi to‘ldiruvchiga aylanadi. B) Egaligicha qoladi. C) Vositasiz to‘ldiruvchi bo‘lib qoladi. D) Qaratqich aniqlovchi tusini oladi. 31 / 40 "O'quvchilar sanoq sistemasini o'rganishardi, gohida sanog'idan adashgan bolalar jahl bila ruchkani partaga urardilar." Ushbu gapda nechta fonetik o'zgarish mavjud? A) 6ta B) 5ta C) 8ta D) 7ta 32 / 40 Qaysi birliklar so‘z birikmasi deb ham, frazeologik ibora deb ham qaralishi mumkin? 1) ustidan chiqmoq; 2) kalishini to‘g‘rilamoq; 3) ko‘ngliga o‘tirmoq; 4) dumini bosmoq. A) 3.4 B) 1,2,3 C) 1,2,4 D) 2,3,4 33 / 40 Shu sevinch ikkovlariga ham kuch-g‘ayrat, ham dadillik baxsh etardi. Mazkur gapda qatnashgan mavhum otlar haqidagi qaysi ma’lumot to‘g‘ri emas? A) Gapdagi barcha mavhum otlar hokim qismga bitishuv usulida birikkan. B) Gapdagi mavhum otlar ikki xil gap bo‘lagi vazifasida kelgan. C) Gapdagi yasama mavhum otlar har xil turkumga oid so‘zdan yasalgan. D) Gapdagi mavhum otlar otlarning tuzilishiga ko‘ra ikki turiga oiddir. 34 / 40 Bog’lovchisiz qo’shma gaplarni tashkil etgan sodda gaplar orasida tire qanday mazmun ifodalash uchun qo’yilmaydi? A) Qiyoslash mazmuni B) Izohlash mazmuni C) Payt mazmuni D) Zidlash mazmuni 35 / 40 Qaysi qatordagi so'zlarda tutuq belgisi unlini undoshdan ajratib talaffuz etilishini ifodalaydi? A) Is'hoq, as'hob B) qat'iy, jur'at C) shu'la, ba'zan D) mo'jiza, mo'tadil 36 / 40 Qaysi qatorda asosidan -iy, -an, -ot qo‘shimchalari orqali yangi so‘z yasash mumkin bo‘lgan so‘z qo‘llangan? A) Shaxmatni boshlagandan keyin xayolparastlik odati yo‘qola bordi. B) Qonunchilikda bu kabi holatlar nazarda tutilmagan emish. C) Ijodkor yoshlarga adib bilan bo‘lgan suhbat yoqmagan ko‘rinadi. D) Nimaga asoslanib bunday deganini sira tushuna olmayapman. 37 / 40 Qaysi gapda 2 o‘rinda imloviy xatolikka yo‘l qo‘yilgan? A) Unutmangki, tanbal, bezori, sharobxo‘r, fosiq kishi manaviy nogiron degan so‘zdir. B) Do‘stim, ko‘rmayapsan-da, oy botib, yulduzlar birin-ketin so‘nib borayapti. C) Odam onadan tug‘ilib-oq ma’naviyatli, ma’rifatli bo‘lib qolmasligini yaxshi tushinasiz. D) Ona tilimiz orqali biz o‘z fikrimizni shakllantiramiz,o‘ylaymiz, mushohada yurutamiz. 38 / 40 Olmoshlar asosida yasalgan sifatlar berilgan javobni aniqlang. A) o‘shanday, shunaqa B) har xil, shunchaki C) o‘zboshimcha, o'zbilarmon D) manmanlik, o‘zboshimcha 39 / 40 Qaysi qatorda so’zlar alifbo tartibida berilgan? A) Sabr, niyat, oqil, ro’mol B) Belbog’, dehqon, fikr, kishi C) G’isht, hayo, kasr, o’zbek D) Ulug’, cho’pon, el, botir 40 / 40 Baland bolaxonali uy. Ushbu jumlada qanday holatda uyning balandligi anglashiladi? A) Ma’noli gap bo’laklarining kengayishidan B) Bolaxona so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa C) So’zlar orasida to’xtalish bo’lsa D) Baland so’zidan so’ng to’xtalish bo’lsa O'rtacha ball 59% 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya