7-sinf Informatika №23 Mart 15, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 7-sinf Informatika №23 ga fikr bildirilmagan. 15 12345678910111213141516171819202122232425 7-sinf Informatika №23 NAZORAT ISHI 3-CHORAK UCHUN 1 / 25 1. Axborotlani kritish qurilmalari to’g’ri ko’rsatilgan javobni tanlang. A) Printer, Web kamera, Skaner, ovoz kuchaytirgich B) Web kamera, monitor, ovoz kuchaytirgich C) Skaner, mikrafon, klaviatura D) Printer, klaviatura, monitor, quloqchin 2 / 25 2. Quyidagi sonni ixcham ko‘rinishda yozing: 4 ∙ 16² + 11 ∙ 16¹ + 1 ∙ 16⁰ A) 4B1₁₆ B) 4B1₁₀ C) 4111₁₆ D) 4111₈ 3 / 25 3. Triada kodlash usuli sonni … o‘tkazishda qo‘llaniladi. Nuqtalar o’rniga to’g’ri javobni tanlang. A) O’nlik sanoq sistemasidan o‘n oltilik sanoq sistemasiga va aksincha, o‘n oltilik sanoq sistemasidan o’nlik sanoq sistemasiga B) Ikkilik sanoq sistemasidagi sonni sakkizlik sanoq sistemasidagi songa va aksincha, sakkizlik sanoq sistemasidan ikkilik sanoq sistemasiga C) Ikkilik sanoq sistemasidan o‘n oltilik sanoq sistemasiga va aksincha, o‘n oltilik sanoq sistemasidan ikkilik sanoq sistemasiga D) Ikkilik sanoq sistemasidan to‘rtlik sanoq sistemasiga va aksincha, to‘rtlik sanoq sistemasidan ikkilik sanoq sistemasiga 4 / 25 4. 8 lik sanoq sistemasidagi 7060 sonini 15 lik sanoq sistemasigao'tkazing A) 4040 B) 4200 C) 3330 D) 1122 5 / 25 5. 1 kilobayt (Kb) necha bayt? A) 2²³ B) 2²² C) 2¹⁰ D) 2²⁰ 6 / 25 6. Ikkilikda berilgan kodlarni ASCII jadvali yordamida belgilarga kodlang: 01000000010110000101101101001101 A) @X[M B) @W[M C) AX[M D) @XZM 7 / 25 7. Ranglarni ikkilikda kodlash uchun kimning formulasidan foydalaniladi? A) Frank B) Xartli C) Jon Ekkert D) William 8 / 25 8. Audiofayl yozilish jarayonida kodning uzunligi 32 bitga, bir sekunddagi chastota esa 32 000 Hz ga teng. Audiofaylning davomiyligi 5 minutga teng bo‘lsa, audiofayl hajmini hisoblang. A) 6,6 Mb B) 36,6 Mb C) 16,6 Mb D) 36 Mb 9 / 25 9. Uch o'lchovli grafikaga qaysi javobda to’g’ri ta’rif berilgan? A) tasvir deganda, bo'yi, eni va balandligiga ega bo'lgan tasvirlar tushuniladi. B) tasvirlar rangli nuqtalar to‘plamidan tashkil topadi. C) o‘ziga o‘xshash qismlardan iborat shakllarga aytiladi. D) tuzilish jihatidan murakkabroq va har xil ko‘rinishga ega geometrik obyektlar to‘plamiga aytiladi. 10 / 25 10. – tarmoqda eng keng tarqalgan grafik format. Nuqtalar o’rniga to’g’ri formatni qo’ying. A) PNG B) GIF C) JPEG D) TIFF 11 / 25 11. Ushbu rasmqaysi dastur logotipi? A) Adobe Illustrator B) CorelDRAW Graphics Suite C) Adobe Lightroom D) Affinity Designer 12 / 25 12. Adobe Photoshop dasturida Blur Tool uskuna vazifasini toping. (14-rasm) A) Uskuna ishlatilganda, tasvirdagi yorqinlik ortadi. „Alt“ klavishi bilan qo‘llanilganda esa tasvir xiralashadi. B) Uskuna rasm qismlarining oldingi holatini tiklaydi. C) Uskuna yordamida piksellardagi ranglar yorqinlashadi. „Alt“ klavishi bilan qo‘llanilganda esa piksellardagi ranglar xiralashadi. D) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. 13 / 25 13. „Elliptical Marquee Tool“ uskunasi yordamida obyekt qanday ko‘rinishda belgilanadi? A) istaganday belgilash mumkin B) to‘g‘ri to‘rtburchak C) to‘g‘ri chiziq chaklida D) aylana yoki ellips 14 / 25 14. Qatlamlar palitrasini ekranga chiqarish uchun asosiy menyuning qaysi menyudan foydalaniladi? A) Edit→Layers B) File→Layers C) Window →Layers D) Image→Layers 15 / 25 15. Photoshop dasturida asl qatlamdan nusxa ko‘chirib olib uchun qanday tezkor klavishlaridan foydalaniladi? A) Ctrl + J B) Ctrl + S C) Ctrl + N D) Ctrl + T 16 / 25 16. Quyudagi rasmda “E” ni vazifasini toping. A) matn rangini o‘zgartirish B) o‘zgarishlarni bekor qilish C) matnning tekislanishini o‘zgartirish D) matn shaklni o‘zgartirish 17 / 25 17. Quyudagi rasmda “C” ni vazifasini toping. A) matn o‘lchamini o‘zgartirish B) shrift uslubini o‘zgartirish C) matn yo‘nalishini o‘zgartirish D) matn ko‘rinishi (qirrasi)ni o‘zgartirish 18 / 25 18. ….obyekt yoki uning qismlari harakatining ketma-ket fazasi tasvirlari. Ta’rif berilgan javobni toping A) Animatsiya B) Kadrlar C) Illyuziya D) Kompyuter animatsiyasi 19 / 25 19. Animatsiya turlarini to’g’ri ko’rsatilgan javobni toping. A) Klassik animatsiya, 2D vektorli, Qo‘g‘irchoq animatsiyasi B) Klassik animatsiya, 2D vektorli, 3D kompyuter, C) Klassik animatsiya, Qo‘g‘irchoq animatsiyasi D) Klassik animatsiya, 2D vektorli, 3D kompyuter, Qo‘g‘irchoq animatsiyasi 20 / 25 20. Adobe Animate dasturda yaratilgan fayllar kengaytmasini toping. A) *.psd B) *.GIF C) *.flash D) *.fla 21 / 25 21. EASY GIF ANIMATOR dastur, asosan, qanday kengaytmali animatsiyalarni yaratishda ishlatiladi? A) *.gif, *.avi, *.flash va *.html B) *. fla, *.avi, *.flash va *.html C) *.gif, *.avi, *.flash va *. psd D) *.gif, *.Mp4, *.flash va *.html 22 / 25 22. Quyidagi rasmda Adobe Animate dasturi interfeysining (3) qaysi qism keltirilgan? A) Menyular bandi B) Uskunalar paneli C) Interfeys sozlamasi D) Hodisalar 23 / 25 23. Adobe Animate dasturida Selection Tool uskunasining vazifasi toping. A) Gradientli o‘zgartirish uskunasi B) O‘zgartirish, o‘lchamini o‘zgartirish, aylantirish uskunasi C) Tanlash va ko‘chirish uskunasi D) Tanlash va chiziqni tahrirlash uskunasi 24 / 25 24. Adobe Animate dasturida chiziq chizish uchun qaysi uskunasidan foydalaniladi? A) „Properties“ B) „Line Tool“ C) „Oval Tool“ D) „Rectangle Tool“ 25 / 25 25. Adobe Animate dasturida to‘rtburchak hosil qilish uchun qaysi uskunasidan foydalaniladi? A) „Line Tool“ B) „Oval Tool“ C) „Rectangle Tool“ D) „Properties“ 0% Author: InfoMaster 7-sinf Informatika, Informatika choraklik