Pedagogik mahorat testlari-2025 №3

60

Savol haqida xabar bering

Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing.
Tomonidan yaratilgan InfoMaster

Pedagogik mahorat testlari-2025 №3

2025-yil 21- aprelda

Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 

1 / 28

1. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida quiz testlar oldi. Bu testlarga yozma sharxlar berib oʻquvchilar bilan savol javob oʻtkazdi. Quyida oʻqituvchi qanday faoliyatni amalga oshirdi.

Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin

2 / 28

2. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi

3 / 28

3. Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz?

4 / 28

4. Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq?

5 / 28

5. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirishi mumkin?

6 / 28

6. Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi?

7 / 28

7. O‘qituvchi o‘quvchilarga lugʻat tanlashda qanday maslahatlar beradi?

Izoh:Guruhli ish — bu nafaqat bilim almashinuvi, balki o‘quvchilarning ijtimoiy va kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirish vositasi hamdir. Agar biror o‘quvchi guruhda ishlashda qiyinchilikka duch kelsa, o‘qituvchining vazifasi uni guruhdan ajratish emas, balki unga ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yordam berishdir. Bu o‘quvchining o‘ziga bo‘lgan ishonchini oshiradi va kelajakda guruh ishlarida faol ishtirok etishiga zamin yaratadi.

8 / 28

8. O‘quvchi guruhli ish vaqtida guruhdagi boshqa a’zolar bilan hamkorlik qila olmayapti. O‘qituvchi bu vaziyatda qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq?

9 / 28

9. Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi. Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ?

Izoh: Rasmiy xat quyidagi qismlardan iborat bo‘ladi: manzil (kimga yuborilayotgani), murojaat shakli (hurmatli...), mazmun (asosiy qism), ilova bo‘lsa ilovabqismini ko‘rsatish, va yakunda yozuvchi shaxsning ismi, imzosi, lavozimi.

10 / 28

10. Rasmiy xat qanday qismlardan iborat bo‘ladi?

Izoh:Oʻquvchi nazariy bilimlarni yaxshi o‘zlashtiradi, bu esa uni bilimli o‘quvchi sifatida ajratib turadi. Oʻqituvchi bu kuchli tomonini hisobga olib, uni kichik guruhli ishlarda yetakchi sifatida jalb qilsa, o‘quvchi o‘zini kerakli his qiladi va muloqotga asta-sekin kirishadi. Bunday yondashuv orqali o‘quvchining ijtimoiy ko‘nikmalari rivojlanadi va muloqot qilishga nisbatan ishonchi ortadi.

11 / 28

11. Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak?

12 / 28

12. Ota-ona maktabga kelib, o‘qituvchi bilan farzandining darsdagi qiyinchiliklari haqida suhbatlashishni xohlaydi. Ular farzandining darslarni tushunmayotganini, uyda ko‘p vaqt o‘qish bilan o‘tkazayotganini, lekin natija sezilmayotganini aytib, xavotir bildiradi. Quyidagi javoblardan qaysi biri o‘qituvchining eng to‘g‘ri yondashuvi hisoblanadi?

Izoh:Kommunikativ usul — bu tilni haqiqiy muloqot vositasi sifatida oʻrgatishga qaratilgan metod bo‘lib, o‘quvchilarni faol nutqiy faoliyatga jalb etadi. Ushbu usul orqali o‘quvchilar turli mavzularda suhbatlashish, savol- javob qilish, rolda o‘ynash (role-play), muhokama qilish kabi mashg‘ulotlar orqali tilni tabiiy va samarali o‘rganadi

13 / 28

13. Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi?

Izoh:O‘qituvchi har bir fanning hayotiy ahamiyatini tushuntirish orqali o‘quvchining motivatsiyasini oshirishi kerak. O‘quvchining tanlagan kasbi bilan o‘qilayotgan fan o‘rtasida bevosita bog‘liqlik bo‘lmasa ham, bu fan orqali rivojlanadigan tafakkur, tahliliy fikrlash, muammolarni hal qilish kabi ko‘nikmalar kasbiy rivojlanishda muhim rol o‘ynashi mumkin. Shuning uchun o‘qituvchi o‘quvchining qiziqishini uyg‘otadigan tarzda fan mazmunini hayotiy kontekstda tushuntirishi lozim.

14 / 28

14. O‘quvchi: “Bu fan mening tanlagan kasbimga aloqasi yo‘q, men bu fanni o‘qishni xohlamayman”, — deb darsga bo‘lgan qiziqishini yo‘qotmoqda. O‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq?

Izoh:O‘quvchilar chet tilini o‘rganayotganda, tabiiy ravishda ona tilining tovush tizimi ta’sirida bo‘ladi. Bu holatda ularni jazolash yoki masxara qilish emas, balki ularni qo‘llab-quvvatlab, to‘g‘ri talaffuzni shakllantirish

15 / 28

15. O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq?

16 / 28

16. 9-sinf rahbari o’z sinfi o’quvchilari bilan juda kam ishlaydi. Hozirgi davrda bu o’quvchilarda bo’layotgan o’zgarishlarga juda e’tiborsiz. Yaqinda sinf yigitlari guruh bo’lib mahallaning boshqa bolalari bilan qo’pol munosabatda bo’layotganliklari haqida gaplar tarqaldi. Lekin o’qituvchi maktabdan tashqari jarayonda bo’lgan deb o’quvchilar bilan qo’shimcha suhbatlar o’tkazmadi. O’qituvchida muloqot usulining qaysi biri namoyon bo’lmoqda ?

Izoh: O‘quvchi grammatikani tushunmasa, unga nisbatan tanbeh yoki e’tiborsizlik emas, balki sabr-toqat va aniqlovchi yondashuv kerak. Avvalgi bilimlarini aniqlab, qaysi bosqichda qiyinchilik borligini aniqlash muhim.

17 / 28

17. O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz?

18 / 28

18. Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ?

19 / 28

19. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi?

20 / 28

20. Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz?

21 / 28

21. Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz?

Izoh: Og‘zaki nutq ko‘nikmasi grammatikani bilish bilan avtomatik rivojlanmaydi. Suhbatlar, dialoglar, roliklar, rolli o‘yinlar orqali mashq qilish o‘qituvchining nutqiy faoliyatini rivojlantiradi. Shu bois, og‘zaki mashqlar samaraliroq bo‘ladi.

22 / 28

22. O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi?

Ikkalasi bilan suhbatlashish kerak. Sababi, o‘quvchilarning shaxsiy adovati loyiha ishiga salbiy ta’sir qilishi mumkin. O‘qituvchi vaziyatni tushunishga harakat qilib, muammoni hal qilish uchun ular bilan alohida yoki birga suhbatlashishi lozim. Bu, ijobiy muhit yaratish va hamkorlikni ta’minlashga yordam beradi.

23 / 28

23. Loyiha ishida ikkita shaxsiy adovati bor oʼquvchi bir guruhga tushdi. Shunda oʼqituvchi nima qilishi kerak ?

Izoh: Bu kabi vaziyatlarda oʻqituvchi sabr bilan yondashib, oʻquvchiga yangi soʻzni yodlash uchun qulay metodlarni (masalan, rasmli kartochkalar, sinonimlar, qisqa hikoya yoki jumlalar ichida ishlatish) taklif etishi kerak. Shuningdek, mashqlarni bosqichma-bosqich bajarishda koʻmaklashib, motivatsiyani oshirishi maqsadga muvofiq. Bu yondashuv oʻquvchining oʻrganishga boʻlgan ishonchini oshiradi va rivojlanishga yordam beradi.

24 / 28

24. Oʻquvchi yangi soʻzni yodlay olmayotgani va mashqlarni bajarishda qiynalayotgan vaziyatda oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi maqsadga muvofiq?

25 / 28

25. Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak?

Izoh: Oʻqituvchi oʻz faoliyati, yutuqlari va kamchiliklarini tahlil qilib, ularni yozib borayotgan boʻlsa, bu - u oʻzini kuzatmoqda, yaʼni oʻz-oʻzini bilish jarayonini amalga oshirmoqda. Bu kasbiy refleksiyaning birinchi bosqichi hisoblanadi.

26 / 28

26. Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi?

27 / 28

27. Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim?

Izoh: Avtoritar uslubda oʻqituvchi qatʼiy, buyruqboz boʻladi, oʻz fikrini majburan oʻtkazishga intiladi, tanqidga toqat qilmaydi, shuningdek, oʻquvchilarning mustaqil fikrlashini cheklaydi. Savolda aynan shunday holatlar tasvirlangan.

28 / 28

28. Oʻqituvchi oʻquvchilarga qattiq choralar qoʻllaydi. Doimo oʻz soʻzini oʻtkazishga harakat qiladi. Baʼzan oʻrtacha oʻqiydigan oʻquvcchi aʼlo baho olsa kimdan koʻchirding deya ularni izza qiladi. Ushbu holatda oʻqituvchida qanday muloqot uslubi koʻzga tashlanmoqda?

0%

InfoMaster
Author: InfoMaster

Foydali bo'lsa mamnunmiz

Info-Master.uz
Logo
Elementlarni Solishtiring
  • Jami (0)
Solishtiring
0