Pedagogik mahorat №6 Fevral 13, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №6 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) lektor o’qitish C) internet tarmoqlararo D) innovatsion o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) A.Romishevskiy B) C.Guzeev C) R.Gang’e D) F.S.Keller 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) analiz C) sintez D) baholash 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) tushunish C) qo’llash D) baholash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) bilish B) analiz C) baholash D) sintez 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) tushunish C) bilish D) baholash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) tushunish C) bilish D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) analiz D) bilish 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Xotira obrazlarini solishtirish B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari D) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) matnli belgi, ovozli belgi. B) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) xatoni tuzatish, baholash B) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Motiv B) baholash C) maqsad D) mazmun 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish D) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) ijodiy yondashuv jarayoni C) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon D) mustaqil o’zlashtirish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) gaplarni yozib, saqlab olish D) ijodiy yondashuv 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) o’zaro ta’sirlar B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) ijodiy yondashuv D) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) ijodiy yondashuvda C) pedagogikada monitoringda D) o’zaro ta’sirlarda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) ta’limning baholash shkalasida C) pedagogikada monitoringda D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish C) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) arabcha nova – yangilik kiritish. B) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) lotincha innotion – yangilik yaratish. D) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari C) Nazariya va amaliyot. D) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. C) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 5-bosqich B) 4-bosqich C) 2-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) Inter- nofaol, faol-harakat B) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. C) «Inter» - metod, «act» - harakat. D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 8 B) 7 C) 5 D) 6 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Venn B) Assisment C) Keys D) Varr 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) tushuncha, tikish, chiziq. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar ,Demokratik. B) Demokratik, Intelektual. C) Liberal, Demokratik, Trening. D) Avtoritar, Liberal, Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi B) So’z mimika aks sado axborot. C) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. D) Og’zaki va yozma nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) nutqsiz ta’sir etish. B) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. C) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Shaxslararo munasobatlar tizimi. B) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni C) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni D) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Suqrot B) Platon C) Demosfen D) Sitseron 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati B) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Verbal qobiliyati B) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati C) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati D) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) o’zaro ta’sirlar B) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) pedagogikada monitoring 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda B) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Aqliy hujum» B) .«Birgalikda o’qiymiz» C) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» D) .«Arra» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; B) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi C) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. D) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Baholash uchun vaziyat B) Ko’rsatmali vaziyat C) Muammoli vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. B) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. C) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . D) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. D) Pedagogik mehnat samarasi. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. B) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim B) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot D) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Pedagogik mahoratni aniqlash