Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 117 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) masofadan o’qitish C) internet tarmoqlararo D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.Guzeev B) F.S.Keller C) R.Gang’e D) A.Romishevskiy 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) bilish C) analiz D) sintez 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) tushunish C) baholash D) sintez 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) baholash B) bilish C) sintez D) analiz 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) baholash C) qo’llash D) bilish 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) tushunish C) bilish D) sintez 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) baholash C) bilish D) sintez 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Xotira obrazlarini solishtirish D) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. B) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. C) matnli belgi, ovozli belgi. D) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) xatoni tuzatish, baholash C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) mazmun C) Motiv D) baholash 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish D) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) ijodiy yondashuv jarayoni D) harakatning yangi usullarini topish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) gaplarni yozib, saqlab olish C) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) ijodiy yondashuv 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) o’zaro ta’sirlar B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) ijodiy yondashuv 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) o’zaro ta’sirlarda C) ijodiy yondashuvda D) pedagogikada monitoringda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) pedagogikada monitoringda B) o’quv jarayonini uzluksizligida C) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) ta’limning baholash shkalasida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish B) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) lotincha innotion – yangilik yaratish. B) arabcha nova – yangilik kiritish. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari B) Nazariya va amaliyot. C) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari D) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 4-bosqich B) 2-bosqich C) 3-bosqich D) 5-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) Inter- nofaol, faol-harakat B) «Inter» - metod, «act» - harakat. C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 7 B) 5 C) 8 D) 6 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Keys B) Assisment C) Venn D) Varr 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) tushuncha, tikish, chiziq. B) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Liberal, Demokratik, Trening. B) Avtoritar, Liberal, Demokratik. C) Avtoritar ,Demokratik. D) Demokratik, Intelektual. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Og’zaki va yozma nutq. B) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi C) So’z mimika aks sado axborot. D) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) So’z orqali ta’sir etish. D) nutqsiz ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni D) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Sitseron B) Suqrot C) Demosfen D) Platon 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. B) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. B) Verbal qobiliyati C) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati D) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) o’zaro ta’sirlar B) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) pedagogikada monitoring 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda B) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» B) .«Aqliy hujum» C) .«Arra» D) .«Birgalikda o’qiymiz» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. C) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. D) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Tasvirlovchi vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Muammoli vaziyat D) Ko’rsatmali vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid B) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. C) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. C) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim C) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish D) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1