Pedagogik mahorat №6 Fevral 13, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 176 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) innovatsion o’qitish C) lektor o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.Gang’e B) A.Romishevskiy C) F.S.Keller D) C.Guzeev 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) bilish C) sintez D) analiz 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) baholash C) sintez D) qo’llash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) baholash B) bilish C) sintez D) analiz 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) baholash C) tushunish D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) bilish C) tushunish D) sintez 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) analiz C) baholash D) sintez 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish B) Xotira obrazlarini solishtirish C) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. D) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) matnli belgi, ovozli belgi. B) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) xatoni tuzatish, baholash B) maqsad, xatoni tuzatish C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Motiv B) baholash C) maqsad D) mazmun 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) ijodiy yondashuv jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) harakatning yangi usullarini topish jarayoni D) mustaqil o’zlashtirish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa B) gaplarni yozib, saqlab olish C) ijodiy yondashuv D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) o’zaro ta’sirlar B) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) ijodiy yondashuv 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) pedagogikada monitoringda C) ijodiy yondashuvda D) o’zaro ta’sirlarda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) pedagogikada monitoringda B) o’quv jarayonini uzluksizligida C) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) ta’limning baholash shkalasida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish B) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik C) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. B) lotincha innotion – yangilik yaratish. C) arabcha nova – yangilik kiritish. D) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari C) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 2-bosqich B) 3-bosqich C) 4-bosqich D) 5-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) Inter- nofaol, faol-harakat B) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. C) «Inter» - metod, «act» - harakat. D) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 5 B) 6 C) 7 D) 8 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Assisment B) Varr C) Keys D) Venn 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) tushuncha, tikish, chiziq. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar, Liberal, Demokratik. B) Avtoritar ,Demokratik. C) Demokratik, Intelektual. D) Liberal, Demokratik, Trening. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi B) So’z mimika aks sado axborot. C) Og’zaki va yozma nutq. D) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) nutqsiz ta’sir etish. B) So’z orqali ta’sir etish. C) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. D) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni D) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Sitseron B) Platon C) Demosfen D) Suqrot 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. C) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati D) Verbal qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) pedagogikada monitoring B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi D) o’zaro ta’sirlar 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda B) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Arra» B) .«Aqliy hujum» C) .«Birgalikda o’qiymiz» D) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. B) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; C) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. D) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Ko’rsatmali vaziyat B) Tasvirlovchi vaziyat C) Muammoli vaziyat D) Baholash uchun vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. B) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. C) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Pedagogik mehnat samarasi. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. D) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot C) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim D) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Pedagogik mahoratni aniqlash