Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Biologiya mavzulashtirilgan » 10-sinf Biologiya » Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 10-sinf BiologiyaPedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 InfoMaster Aprel 22, 2025 401 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 3 38 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 2025-yil 19- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur 1 / 27 1. O'quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi? A) mavzuni o'zgartiradi B) o'quvchilarga darlik bilan ishlash kerakligini tushuntirish C) o'quvchilar mustaqil ishlashlari uchun uyga vazifa berish D) o'quvchilarni qiziqishlarini inobatga olib qoshimcha materiallar bilan taminlash Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 2 / 27 2. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi A) o'quvchilar bilan nega aynan shunday bo'layotganligi haqida suhbat o'tkazish B) O'z faoliyatini qayta ko'rib chiqib o'quvchilarda qiziqishlar uyg'otish uchun izlanish C) bu haqida maktab ma'muriyati bilan suhbatlashish D) maktab psixologidan yordam sorash Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 3 / 27 3. Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring. 1. Zarur bilimlar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishC) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari 2. Zarur koʻnikmalar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishC) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari 4 / 27 4. O'qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o'qituvchining darsda foydalangan metodini o'zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sishning qaysi vazifa turiga kiradi? A) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish B) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish C) eminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish D) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash 5 / 27 5. Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak? A) Kelishmovchilikda aybdorni aniqlab, faqat unga chora ko‘radi. B) Kelishmovchiliklarni e’tiborsiz qoldirib, o‘quvchilardan mustaqil hal qilishni talab qiladi. C) Guruh ishini to‘xtatib, faqat individual topshiriqlarga o‘tadi. D) Muammoni ochiq muhokama qilib, o‘quvchilarni muloqotga chorlaydi va hamkorlik muhitini yaratadi. Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. 6 / 27 6. Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak? A) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish B) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish C) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash D) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O'quvchiga qatiy chora korilishi kerak Tekshirish Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. 7 / 27 7. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan? A) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish B) O’quv jarayonini rejalashtirish C) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish D) Ta’lim samaradorligini oshirish 8 / 27 8. O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani ta’minlash B) Ta’lim samaradorligini ta’minlash C) O’quv jarayonini rejalashtirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 9 / 27 9. O'qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o'qituvchining darsini kuzatdi. O'rgangan bilimlarini o'z darslarida qo'lladi. Bunday holatda o'qituvchi o'z o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi? A) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish B) Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish C) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish D) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash 10 / 27 10. O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda? A) Arbitaj B) Mediatsiya C) Muzokaralar 11 / 27 11. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi. Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi A) Qoʻllash B) Sintez C) Tushunish D) Bilish 12 / 27 12. -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash -Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish -Darsda vaqtdan oqilona foydalanish. -Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda -AKTdan foydalanish. Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli A) o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish B) o'quv jarayonini rejalashtirish C) Ta'lim samaradorligini oshirish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish 13 / 27 13. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi B) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi C) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi D) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi 14 / 27 14. O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) Ta’lim samaradorligini ta’minlash C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish D) O’quv jarayonini rejalashtirish Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 15 / 27 15. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi B) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi C) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi D) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 16 / 27 16. O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) O’quv jarayonini rejalashtirish C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. 17 / 27 17. Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi? A) Soʻzlarni yodlashda kartochkalar va kontekstda foydalanish tavsiya qilinadi B) Faqat darslikdagi soʻzlarni yodlashi buyuriladi C) Har kuni 50 ta yangi soʻz yodlashi talab qilinadi D) Yodlay olmagan soʻzlar uchun jazo Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. 18 / 27 18. O'quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak? A) o'quvchini toxtatib so'zni to'g'rilab o'qib berishi kerak, B) boshqa o'quvchidan o'qishda davom etishini sorashi kerak C) o'quvchiga tanbeh berib to'g'irlab o'qitish kerak D) matnni tugatgach qaysi jihatida oqsayotgan bolsa tushuntirishi kerak, Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. 19 / 27 19. Moslashtiring. 1. HAMKASBLAR VA TAʼLIM Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish B) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish C) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish 2. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish B) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish C) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . 20 / 27 20. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi? A) O'quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish C) bu o'quvchini loyiha ishidan chetlatish D) Unga loyiha ishidan tashqari qiziqarliroq mashg'ulot bilan shug'ullanishi uchun imkon berish Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi 21 / 27 21. Ingliz tili o'qituvchisi o'quvchilarga tana a'zolar haqida mavzu o'tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so'zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o'quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo'ldi. O'qituvchi bunday vaziyatda qanday yo'l tutadi? A) so'zlarni qayta takrorlash uchun qo'shimcha mashg'ulotlar o'tkazdi B) o'quvchilarni bu ishlari uchun qattiq jazoladi C) topshiriqni yana qaytib bajarishga majburladi D) O'quvchilar nega topshiriqni bajarmaganliklarining sabalarini izladi Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 22 / 27 22. Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi? A) Bozlashtirish darajasiga qarab qoshimcha mashq berdi B) bilim egallashda qiyinchiliklar bolishi tabiiy holat dedi C) Unga yaxshi o'qishi kerakligi haqida doimiy tanbeh berib bordi D) O'quvchi bilan ota -onasini chaqirib ular oldida gaplashib oldi Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 23 / 27 23. Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating. A) Xorijiy til B) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish C) Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalar D) Nutq madaniyati E) AKT texnologiyalari F) Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash Tekshirish Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. 24 / 27 24. O'qituvchi o'quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to'g'ri A) So'zlayotganda intonatsiyalarga, ovozning ko'tarilish tushish ritmiga to'g'ri etibor bering B) O'zinngiz uchun tinglovchini tanlay oling C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering D) Pauzalardan qochishga harakat qiling chunki bu nutq so'zlovchining o'ziga ishonchiszligi va tayyor emasligini ifodalaydi C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak 25 / 27 25. O'qituvchi sinfidagi o'zlashtirishi boshqalardan yuqori bo'lgan o'quvchi bilan qanday ishlashi kerak? A) Uni o'z holiga tashlab qo'yish kerak B) Bu o'quvchini boshqa o'quvchilar bilan bir xil olib borish kerak C) Oʻquvchiga doimiy oʻsib borishini chun qoʻshimcha topshiriqlar berish kerak D) O'quvchini maxsus ixtisoslashtirilgan maktabga yuborish kerak Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak 26 / 27 26. Moslashtiring 1. Arbitraj Javobni tanlangA) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. B) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. C) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. 2. Mediatsiya Javobni tanlangA) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. B) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. C) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. 27 / 27 27. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin? A) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin B) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish C) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin D) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o'qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko'rsatib berish 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3