Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat testlari-2025 №3 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №3 InfoMaster Aprel 22, 2025 752 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 6 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 12345678910111213141516171819202122232425262728 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №3 2025-yil 21- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar Ikkalasi bilan suhbatlashish kerak. Sababi, o‘quvchilarning shaxsiy adovati loyiha ishiga salbiy ta’sir qilishi mumkin. O‘qituvchi vaziyatni tushunishga harakat qilib, muammoni hal qilish uchun ular bilan alohida yoki birga suhbatlashishi lozim. Bu, ijobiy muhit yaratish va hamkorlikni ta’minlashga yordam beradi. 1 / 28 1. Loyiha ishida ikkita shaxsiy adovati bor oʼquvchi bir guruhga tushdi. Shunda oʼqituvchi nima qilishi kerak ? A) Ikkalasi bilann suhbatlashishi kerak B) Adovatli oʻquvchilar yolgʼiz oʼzi loyiha topshirishi kerak C) E'tibor bermaslik kerak, kelishib olgani yaxshi D) Ikkalasini ikkita guruhga ajratib qoʻyishi kerak Ikkalasi bilan suhbatlashish kerak. Sababi, o‘quvchilarning shaxsiy adovati loyiha ishiga salbiy ta’sir qilishi mumkin. O‘qituvchi vaziyatni tushunishga harakat qilib, muammoni hal qilish uchun ular bilan alohida yoki birga suhbatlashishi lozim. Bu, ijobiy muhit yaratish va hamkorlikni ta’minlashga yordam beradi. Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 2 / 28 2. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi A) o'quvchilar bilan nega aynan shunday bo'layotganligi haqida suhbat o'tkazish B) maktab psixologidan yordam sorash C) bu haqida maktab ma'muriyati bilan suhbatlashish D) O'z faoliyatini qayta ko'rib chiqib o'quvchilarda qiziqishlar uyg'otish uchun izlanish Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin Izoh:Guruhli ish — bu nafaqat bilim almashinuvi, balki o‘quvchilarning ijtimoiy va kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirish vositasi hamdir. Agar biror o‘quvchi guruhda ishlashda qiyinchilikka duch kelsa, o‘qituvchining vazifasi uni guruhdan ajratish emas, balki unga ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yordam berishdir. Bu o‘quvchining o‘ziga bo‘lgan ishonchini oshiradi va kelajakda guruh ishlarida faol ishtirok etishiga zamin yaratadi. 3 / 28 3. O‘quvchi guruhli ish vaqtida guruhdagi boshqa a’zolar bilan hamkorlik qila olmayapti. O‘qituvchi bu vaziyatda qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? A) Guruhdagi boshqa o‘quvchilarni almashtiradi B) O‘quvchining bahosini pasaytiradi C) O‘quvchiga ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan individual yordam ko‘rsatadi D) O‘quvchini mustaqil ishlashga o‘tkazadi Izoh:Guruhli ish — bu nafaqat bilim almashinuvi, balki o‘quvchilarning ijtimoiy va kommunikativ ko‘nikmalarini rivojlantirish vositasi hamdir. Agar biror o‘quvchi guruhda ishlashda qiyinchilikka duch kelsa, o‘qituvchining vazifasi uni guruhdan ajratish emas, balki unga ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yordam berishdir. Bu o‘quvchining o‘ziga bo‘lgan ishonchini oshiradi va kelajakda guruh ishlarida faol ishtirok etishiga zamin yaratadi. 4 / 28 4. Dars davomida o‘quvchilar so‘z boyligini oshirish uchun yangi so‘zlar bilan tanishmoqda. Biroq, bir nechta o‘quvchilar yangi so‘zlarning ma’nosini tushunmayapti. Savol: Siz qanday chorani ko‘rasiz? A) So‘zlarni eslab qolish oson bo‘lmaydi, shuning uchun bu mavzuni keyinga qoldirasiz. B) Har bir yangi so‘zga misollar keltirasiz, rasm va o‘yinlar orqali izohlab berasiz. C) So‘zlarning tarjimasini aytasiz va o‘quvchilardan yodlab olishni so‘raysiz. D) So‘zlarni faqat ta’rif bilan tushuntirib, darsni davom ettirasiz. 5 / 28 5. Sinfingizda bir o‘quvchi bor. U darslarda faol emas, uy vazifalarini ko‘p hollarda bajarmaydi, testlardan past ball oladi. Siz unga yordam bermoqchisiz.Siz qanday choralar ko‘rasiz? A) Uni darslarda kamroq chaqirasiz, ko‘proq faol o‘quvchilarga e’tibor qaratasiz. B) Ota-onasi bilan bog‘lanib, bolani jazolashni tavsiya qilasiz. C) O‘quvchini sinfdoshlari oldida tanqid qilasiz, unga jiddiy ogohlantirish berasiz. D) O‘quvchini alohida suhbatga chaqirasiz, muammolarini aniqlashga harakat qilasiz va unga yordam berish rejasini tuzasiz. Izoh:Oʻquvchi nazariy bilimlarni yaxshi o‘zlashtiradi, bu esa uni bilimli o‘quvchi sifatida ajratib turadi. Oʻqituvchi bu kuchli tomonini hisobga olib, uni kichik guruhli ishlarda yetakchi sifatida jalb qilsa, o‘quvchi o‘zini kerakli his qiladi va muloqotga asta-sekin kirishadi. Bunday yondashuv orqali o‘quvchining ijtimoiy ko‘nikmalari rivojlanadi va muloqot qilishga nisbatan ishonchi ortadi. 6 / 28 6. Bir oʻquvchi nazariy mashqlarni ishlashni yoqtiradi, lekin oʻquvchilar bilan muloqot qilishdan qochadi. Oʻqituvchi uni muloqotga jalb qilish uchun qanday yo‘l tutishi kerak? A) Oʻquvchini muloqotga majburan jalb qilish B) Oʻquvchiga kichik guruhli ishlarda yetakchilik rolini topshirish C) Oʻquvchining mustaqil ishlashiga imkon berib, unga qo‘shimcha nazariy topshiriqlar berish D) Oʻquvchini faqatgina baho orqali rag‘batlantirish Izoh:Oʻquvchi nazariy bilimlarni yaxshi o‘zlashtiradi, bu esa uni bilimli o‘quvchi sifatida ajratib turadi. Oʻqituvchi bu kuchli tomonini hisobga olib, uni kichik guruhli ishlarda yetakchi sifatida jalb qilsa, o‘quvchi o‘zini kerakli his qiladi va muloqotga asta-sekin kirishadi. Bunday yondashuv orqali o‘quvchining ijtimoiy ko‘nikmalari rivojlanadi va muloqot qilishga nisbatan ishonchi ortadi. 7 / 28 7. Oʻqituvchi tayyorlagan koʻrgzma quroli qachon oʻquvchi uchun qanday boʻlishi lozim? A) Oʻquvchi uchun tushunarli boʻlishi kerak B) Oʻquvchini oʻziga jalb qilishi kerak C) Oʻqituvchi ishtirokini kamaytirishi kerak D) Oʻquvchi uchun qiziqarli boʻlishi kerak Izoh:Kommunikativ usul — bu tilni haqiqiy muloqot vositasi sifatida oʻrgatishga qaratilgan metod bo‘lib, o‘quvchilarni faol nutqiy faoliyatga jalb etadi. Ushbu usul orqali o‘quvchilar turli mavzularda suhbatlashish, savol- javob qilish, rolda o‘ynash (role-play), muhokama qilish kabi mashg‘ulotlar orqali tilni tabiiy va samarali o‘rganadi 8 / 28 8. Ingliz tili oʻqituvchisi oʻquvchilarning ogʻzaki nutqini rivojlantirishda asosan qaysi usuldan foydalanadi? A) Kommunikativ usul B) Diktant yozish C) Grammatik qoidalarni yodlash D) Matn tarjima qilish Izoh:Kommunikativ usul — bu tilni haqiqiy muloqot vositasi sifatida oʻrgatishga qaratilgan metod bo‘lib, o‘quvchilarni faol nutqiy faoliyatga jalb etadi. Ushbu usul orqali o‘quvchilar turli mavzularda suhbatlashish, savol- javob qilish, rolda o‘ynash (role-play), muhokama qilish kabi mashg‘ulotlar orqali tilni tabiiy va samarali o‘rganadi Izoh:O‘quvchilar chet tilini o‘rganayotganda, tabiiy ravishda ona tilining tovush tizimi ta’sirida bo‘ladi. Bu holatda ularni jazolash yoki masxara qilish emas, balki ularni qo‘llab-quvvatlab, to‘g‘ri talaffuzni shakllantirish 9 / 28 9. O‘quvchi chet tilidagi so‘zlarni ona tili ta’sirida noto‘g‘ri talaffuz qilmoqda. Bu holatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? A) Uning noto‘g‘ri talaffuzini inkor etib, e’tibor bermaydi. B) O‘quvchining talaffuzidagi xatoni kulgi ostiga ola C) O‘quvchini qattiq tanbeh qiladi. D) To‘g‘ri talaffuz namunalarini eshittirib, talaffuz ustida mashqlar tashkil etadi. Izoh:O‘quvchilar chet tilini o‘rganayotganda, tabiiy ravishda ona tilining tovush tizimi ta’sirida bo‘ladi. Bu holatda ularni jazolash yoki masxara qilish emas, balki ularni qo‘llab-quvvatlab, to‘g‘ri talaffuzni shakllantirish Izoh: Avtoritar uslubda oʻqituvchi qatʼiy, buyruqboz boʻladi, oʻz fikrini majburan oʻtkazishga intiladi, tanqidga toqat qilmaydi, shuningdek, oʻquvchilarning mustaqil fikrlashini cheklaydi. Savolda aynan shunday holatlar tasvirlangan. 10 / 28 10. Oʻqituvchi oʻquvchilarga qattiq choralar qoʻllaydi. Doimo oʻz soʻzini oʻtkazishga harakat qiladi. Baʼzan oʻrtacha oʻqiydigan oʻquvcchi aʼlo baho olsa kimdan koʻchirding deya ularni izza qiladi. Ushbu holatda oʻqituvchida qanday muloqot uslubi koʻzga tashlanmoqda? A) Demokratik uslub B) Liberal uslub C) Umumiy uslub D) Avtoritar uslub Izoh: Avtoritar uslubda oʻqituvchi qatʼiy, buyruqboz boʻladi, oʻz fikrini majburan oʻtkazishga intiladi, tanqidga toqat qilmaydi, shuningdek, oʻquvchilarning mustaqil fikrlashini cheklaydi. Savolda aynan shunday holatlar tasvirlangan. 11 / 28 11. Bir oʻquvchini ota- onasini maktabga chaqirgan oʻqituvchi ularga farzandlarining xulq atvorida boʻlayotgan oʻzgarishlar va oʻqishdagi pasayishlarini qanday tushuntirsa samarali boʻladi ? A) Oʻquvchining bor yomon xislatlarini ochib berib , uni ota- onasi oldida uyaltirsa B) Farzandlarining qilgan xatolarini toʻgʻri tushuntirib , birga muammoni hal qilish ohangida gapirsa C) Ota - ona bilan ziddiyatli holat kelib chiqmasligi uchun ayrim kamchiliklarini berkitsa D) Biz unga qoʻldan kelgancha koʻmaklashdik, endi uyda oʻzlaringiz qattiq oling deb uqtiradi 12 / 28 12. Oʻqituvchi oʻquvchining tartibi yomon tomonga oʻzgarayotganini ,baholari juda pasayib ketganini koʻrib u bilan koʻproq ishlashga harakat qildi . Turli xil usullarni qoʻllab koʻrdi .Foyda boʻlmagach hamkasblardan u bola haqida fikrlarini soʻradi. Metod birlashma rahbarlari bilan ham kengashib oldi. Quyida oʻqituvchi kasb standartining qaysi boʻlimidagi mehnat harakatlarni amalga oshiryapti ? A) Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish B) Hamkasblar va taʼlim oluvchilarning ota- onalari bilan hamkorlik C) Oʻzlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim etish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Izoh: Rasmiy xat quyidagi qismlardan iborat bo‘ladi: manzil (kimga yuborilayotgani), murojaat shakli (hurmatli...), mazmun (asosiy qism), ilova bo‘lsa ilovabqismini ko‘rsatish, va yakunda yozuvchi shaxsning ismi, imzosi, lavozimi. 13 / 28 13. Rasmiy xat qanday qismlardan iborat bo‘ladi? A) Kirish, asosiy qism, xulosa B) Manzil, murojaat, mazmun, ilova, imzo C) Mavzu, ruxsat, dalil To‘g‘ri D) Sarlavha, tanishtiruv, natija Izoh: Rasmiy xat quyidagi qismlardan iborat bo‘ladi: manzil (kimga yuborilayotgani), murojaat shakli (hurmatli...), mazmun (asosiy qism), ilova bo‘lsa ilovabqismini ko‘rsatish, va yakunda yozuvchi shaxsning ismi, imzosi, lavozimi. 14 / 28 14. Oʻqituvchi yozma ishlarni tekshirayotib , oʻquvchilar feʼl zamonlarini umuman tushunmaganlarini sezib qoldi. Shunda u taʼlim samaradorligini yaxshilash uchun nima qilsa maqsadga muvofiq? A) Oʻqituvchi shu mavzuga doir adabiyotlarni roʻyxatini shakllantirib bersa B) Feʼl zamonlari oʻzi murakkab mavzu ekanligini oʻquvchilarga toʻgʻri tushuntirsa C) Oʻquvchilarga shu mavzuga doir tushunarli materiallarni izohlab bersa D) Oʻquvchilarga zamonlardan foydalanib gap tuzib kelishni tushuntirib aytsa Izoh: Og‘zaki nutq ko‘nikmasi grammatikani bilish bilan avtomatik rivojlanmaydi. Suhbatlar, dialoglar, roliklar, rolli o‘yinlar orqali mashq qilish o‘qituvchining nutqiy faoliyatini rivojlantiradi. Shu bois, og‘zaki mashqlar samaraliroq bo‘ladi. 15 / 28 15. O‘qituvchi ingliz (yoki boshqa til) grammatikasini yaxshi biladi, lekin og‘zaki nutqda qiynaladi. Bu holatda qaysi chora eng samarali bo‘ladi? A) Og‘zaki suhbat mashqlarini ko‘paytirish B) Nazariy bilimlarni yana qayta ko‘rib chiqish C) Doimiy ravishda yozma tarjimalar qilish D) Grammatika darslarini yanada chuqurlashtirish Izoh: Og‘zaki nutq ko‘nikmasi grammatikani bilish bilan avtomatik rivojlanmaydi. Suhbatlar, dialoglar, roliklar, rolli o‘yinlar orqali mashq qilish o‘qituvchining nutqiy faoliyatini rivojlantiradi. Shu bois, og‘zaki mashqlar samaraliroq bo‘ladi. 16 / 28 16. Oʻqituvchi oʻqish darsligida berilgan bir matnni kritik fikrlash qobiliyatini oʻquvchilarda shakllantirishni maqsad qilganda Blum taksonomiyasiga asoslanib qanday yoʻl tutganda samaraliroq boʻladi? A) Matnni oʻqigach uni qayta - qayta oʻqib yodlatish B) Matnni oʻqib boʻlgach, matnga boʻlgan tanqidiy fikrini soʻrasa C) Matnni oʻquvchilarga koʻchirtirib, ostiga fikrini yozdirsa D) Matnni oʻqib tushunganini aytib berishini soʻraganda Izoh:O‘qituvchi har bir fanning hayotiy ahamiyatini tushuntirish orqali o‘quvchining motivatsiyasini oshirishi kerak. O‘quvchining tanlagan kasbi bilan o‘qilayotgan fan o‘rtasida bevosita bog‘liqlik bo‘lmasa ham, bu fan orqali rivojlanadigan tafakkur, tahliliy fikrlash, muammolarni hal qilish kabi ko‘nikmalar kasbiy rivojlanishda muhim rol o‘ynashi mumkin. Shuning uchun o‘qituvchi o‘quvchining qiziqishini uyg‘otadigan tarzda fan mazmunini hayotiy kontekstda tushuntirishi lozim. 17 / 28 17. O‘quvchi: “Bu fan mening tanlagan kasbimga aloqasi yo‘q, men bu fanni o‘qishni xohlamayman”, — deb darsga bo‘lgan qiziqishini yo‘qotmoqda. O‘qituvchi qanday yo‘l tutishi maqsadga muvofiq? A) O‘quvchining tanlagan kasbi va fanning umumiy hayotiy foydasi o‘rtasida bog‘liqlikni ko‘rsatib beradi. B) O‘quvchini o‘sha fan bo‘yicha imtihon topshirishga majbur ekanini eslatadi. C) O‘quvchini darsdan chetlatib, boshqalarga xalal bermaslikni buyuradi. D) O‘quvchining fikrini inkor qilib, faqat topshiriqni bajarishni talab qiladi. Izoh:O‘qituvchi har bir fanning hayotiy ahamiyatini tushuntirish orqali o‘quvchining motivatsiyasini oshirishi kerak. O‘quvchining tanlagan kasbi bilan o‘qilayotgan fan o‘rtasida bevosita bog‘liqlik bo‘lmasa ham, bu fan orqali rivojlanadigan tafakkur, tahliliy fikrlash, muammolarni hal qilish kabi ko‘nikmalar kasbiy rivojlanishda muhim rol o‘ynashi mumkin. Shuning uchun o‘qituvchi o‘quvchining qiziqishini uyg‘otadigan tarzda fan mazmunini hayotiy kontekstda tushuntirishi lozim. 18 / 28 18. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshqa o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi? A) Loyiha ishini barcha o'zi bajarishini tashkillash B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar nutqiga mos qilib taqsimlash C) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar saviyasiga mos qilib taqsimlash D) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar hohishiga mos qilib taqsimlash Izoh: O‘quvchi grammatikani tushunmasa, unga nisbatan tanbeh yoki e’tiborsizlik emas, balki sabr-toqat va aniqlovchi yondashuv kerak. Avvalgi bilimlarini aniqlab, qaysi bosqichda qiyinchilik borligini aniqlash muhim. 19 / 28 19. O‘quvchi grammatikani tushunmayotganini sezsangiz, avvalo nima qilasiz? A) Yangi mavzuga o‘tamiz B) Uni tanbeh qilaman C) Avvalgi bilimlarini aniqlab, tushunmagan joylarini aniqlayman D) Darsni to‘xtataman Izoh: O‘quvchi grammatikani tushunmasa, unga nisbatan tanbeh yoki e’tiborsizlik emas, balki sabr-toqat va aniqlovchi yondashuv kerak. Avvalgi bilimlarini aniqlab, qaysi bosqichda qiyinchilik borligini aniqlash muhim. 20 / 28 20. 9-sinf rahbari o’z sinfi o’quvchilari bilan juda kam ishlaydi. Hozirgi davrda bu o’quvchilarda bo’layotgan o’zgarishlarga juda e’tiborsiz. Yaqinda sinf yigitlari guruh bo’lib mahallaning boshqa bolalari bilan qo’pol munosabatda bo’layotganliklari haqida gaplar tarqaldi. Lekin o’qituvchi maktabdan tashqari jarayonda bo’lgan deb o’quvchilar bilan qo’shimcha suhbatlar o’tkazmadi. O’qituvchida muloqot usulining qaysi biri namoyon bo’lmoqda ? A) Demokratik B) Avtoritar C) A va B javoblar D) Liberal 21 / 28 21. Diktant yozish jarayonida ko‘pchilik o‘quvchilar imlo va tinish belgilaridan ko‘p xatolarga yo‘l qo‘ydi. Savol: Siz qanday yo‘l tutasiz? A) Xatolari ko‘p o‘quvchilarga nisbatan jazo choralarini qo‘llasiz. B) Har bir o‘quvchining daftarini tekshirib, ball qo‘yasiz va xatolarni ko‘rsatib o‘tasiz. C) Xatolar ko‘p bo‘lgani uchun sinfni tanqid qilasiz va qayta diktant yozdirasiz.. D) Umumiy muhokama o‘tkazasiz, keng tarqalgan xatolar ustida ishlaysiz. Izoh: Bu kabi vaziyatlarda oʻqituvchi sabr bilan yondashib, oʻquvchiga yangi soʻzni yodlash uchun qulay metodlarni (masalan, rasmli kartochkalar, sinonimlar, qisqa hikoya yoki jumlalar ichida ishlatish) taklif etishi kerak. Shuningdek, mashqlarni bosqichma-bosqich bajarishda koʻmaklashib, motivatsiyani oshirishi maqsadga muvofiq. Bu yondashuv oʻquvchining oʻrganishga boʻlgan ishonchini oshiradi va rivojlanishga yordam beradi. 22 / 28 22. Oʻquvchi yangi soʻzni yodlay olmayotgani va mashqlarni bajarishda qiynalayotgan vaziyatda oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi maqsadga muvofiq? A) Oʻquvchiga past baho qoʻyadi B) Soʻzni yodlashning oson usullarini tushuntiradi va mashqlarni bosqichma-bosqich bajarishda yordam beradi C) Uni boshqa darsga qadar kutib turishini aytadi D) Oʻquvchini mustaqil ishlashga majbur qiladi Izoh: Bu kabi vaziyatlarda oʻqituvchi sabr bilan yondashib, oʻquvchiga yangi soʻzni yodlash uchun qulay metodlarni (masalan, rasmli kartochkalar, sinonimlar, qisqa hikoya yoki jumlalar ichida ishlatish) taklif etishi kerak. Shuningdek, mashqlarni bosqichma-bosqich bajarishda koʻmaklashib, motivatsiyani oshirishi maqsadga muvofiq. Bu yondashuv oʻquvchining oʻrganishga boʻlgan ishonchini oshiradi va rivojlanishga yordam beradi. 23 / 28 23. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirishi mumkin? A) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin B) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin C) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o'qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko'rsatib berish D) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish 24 / 28 24. Dars jarayonida oʻquvchilar mavzuni zerikarli ekanligini bildirib,oʻqituvchidan boshqa mavzuda dars oʻtishni soʻradi. Oʻqituvchi qanday yoʻl tutishi kerak? A) Interfaol metodlardan foydalanib darsni qiziqarli oʻtish B) Zerikarli boʻlsada darslikdan chiqib ketmagan maʼqul C) Oldin darslikdagi mavzuni oʻtib, mavzuga doir qoʻshimcha materialdan foydalanish D) Mavzuni oʻz holicha qoldirib, qiziqarli oʻyin darsiga aylantirish kerak 25 / 28 25. O‘qituvchi o‘quvchilarga lugʻat tanlashda qanday maslahatlar beradi? A) Har doim inglizcha-o‘zbekcha lugʻatdan foydalanishni B) Faqat eski lug‘atlardan foydalanishni C) Yoshi va bilim darajasiga mos lugʻat tanlashni D) Eng katta hajmli lugʻatni tanlashni Izoh: Oʻqituvchi oʻz faoliyati, yutuqlari va kamchiliklarini tahlil qilib, ularni yozib borayotgan boʻlsa, bu - u oʻzini kuzatmoqda, yaʼni oʻz-oʻzini bilish jarayonini amalga oshirmoqda. Bu kasbiy refleksiyaning birinchi bosqichi hisoblanadi. 26 / 28 26. Oʻqituvchi Pedagogik mahorat doirasida oʻz faoliyati haqidagi maʼlumotlarni,kamchiliklarini qayd qilib bordi.Bu jarayonda oʻqituvchi kasbiy refleksiyaga oid qanday faoliyatni amalga misol boʻla oladi? A) Oʻz-oʻzini belgilash B) Oʻz-oʻzini rivojlantirish C) Oʻz-oʻzini bilish D) Oʻz- oʻzini anglash Izoh: Oʻqituvchi oʻz faoliyati, yutuqlari va kamchiliklarini tahlil qilib, ularni yozib borayotgan boʻlsa, bu - u oʻzini kuzatmoqda, yaʼni oʻz-oʻzini bilish jarayonini amalga oshirmoqda. Bu kasbiy refleksiyaning birinchi bosqichi hisoblanadi. 27 / 28 27. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida quiz testlar oldi. Bu testlarga yozma sharxlar berib oʻquvchilar bilan savol javob oʻtkazdi. Quyida oʻqituvchi qanday faoliyatni amalga oshirdi. A) Taʼlim jarayonida diagnostika B) Taʼlim tushuntirish metodi C) Taʼlim jarayonini muqobillashtirish D) Taʼlimda interfaol usul 28 / 28 28. Ota-ona maktabga kelib, o‘qituvchi bilan farzandining darsdagi qiyinchiliklari haqida suhbatlashishni xohlaydi. Ular farzandining darslarni tushunmayotganini, uyda ko‘p vaqt o‘qish bilan o‘tkazayotganini, lekin natija sezilmayotganini aytib, xavotir bildiradi. Quyidagi javoblardan qaysi biri o‘qituvchining eng to‘g‘ri yondashuvi hisoblanadi? A) "Bu sizning farzandingizning o‘ziga bog‘liq, biz bir xil dars o‘tamiz, qolganlar tushunmoqda." B) "Ehtimol, u darsga yaxshi e’tibor bermayotgandir, siz ko‘proq nazorat qiling." C) "Agar bu fan qiyin bo‘lsa, boshqa fanlarga urg‘u beraversin, hammaga ham bir xil bo‘lmaydi." D) "Keling, birgalikda muammoni aniqlaylik. Men kuzataman, siz uyda yordam berishda davom eting. Keyingi hafta yana suhbatlashamiz." 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1