Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Biologiya mavzulashtirilgan » 10-sinf Biologiya » Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 10-sinf BiologiyaPedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 InfoMaster Aprel 22, 2025 418 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 4 2 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 2025-yil 19- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 1 / 27 1. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi A) o'quvchilar bilan nega aynan shunday bo'layotganligi haqida suhbat o'tkazish B) O'z faoliyatini qayta ko'rib chiqib o'quvchilarda qiziqishlar uyg'otish uchun izlanish C) maktab psixologidan yordam sorash D) bu haqida maktab ma'muriyati bilan suhbatlashish Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 2 / 27 2. Moslashtiring. 1. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH Javobni tanlangA) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish C) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish 2. HAMKASBLAR VA TAʼLIM Javobni tanlangA) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish C) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 3 / 27 3. Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi? A) Bozlashtirish darajasiga qarab qoshimcha mashq berdi B) O'quvchi bilan ota -onasini chaqirib ular oldida gaplashib oldi C) Unga yaxshi o'qishi kerakligi haqida doimiy tanbeh berib bordi D) bilim egallashda qiyinchiliklar bolishi tabiiy holat dedi Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 4 / 27 4. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan? A) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish B) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) O’quv jarayonini rejalashtirish D) Ta’lim samaradorligini oshirish 5 / 27 5. Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring. 1. Zarur koʻnikmalar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishB) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish C) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari 2. Zarur bilimlar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishB) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish C) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. 6 / 27 6. O'qituvchi o'quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to'g'ri A) O'zinngiz uchun tinglovchini tanlay oling B) Pauzalardan qochishga harakat qiling chunki bu nutq so'zlovchining o'ziga ishonchiszligi va tayyor emasligini ifodalaydi C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering D) So'zlayotganda intonatsiyalarga, ovozning ko'tarilish tushish ritmiga to'g'ri etibor bering Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. 7 / 27 7. Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak? A) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash B) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O'quvchiga qatiy chora korilishi kerak C) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish D) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish Tekshirish Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. 8 / 27 8. O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) Ta’lim samaradorligini ta’minlash C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish D) O’quv jarayonini rejalashtirish 9 / 27 9. O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash D) O’quv jarayonini rejalashtirish Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak 10 / 27 10. O'qituvchi sinfidagi o'zlashtirishi boshqalardan yuqori bo'lgan o'quvchi bilan qanday ishlashi kerak? A) Oʻquvchiga doimiy oʻsib borishini chun qoʻshimcha topshiriqlar berish kerak B) Uni o'z holiga tashlab qo'yish kerak C) O'quvchini maxsus ixtisoslashtirilgan maktabga yuborish kerak D) Bu o'quvchini boshqa o'quvchilar bilan bir xil olib borish kerak Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. 11 / 27 11. Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi? A) Yodlay olmagan soʻzlar uchun jazo B) Faqat darslikdagi soʻzlarni yodlashi buyuriladi C) Soʻzlarni yodlashda kartochkalar va kontekstda foydalanish tavsiya qilinadi D) Har kuni 50 ta yangi soʻz yodlashi talab qilinadi Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. 12 / 27 12. O'qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o'qituvchining darsda foydalangan metodini o'zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sishning qaysi vazifa turiga kiradi? A) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish B) eminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish C) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish D) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash 13 / 27 13. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin? A) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish B) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin C) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin D) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o'qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko'rsatib berish 14 / 27 14. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi. Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi A) Tushunish B) Bilish C) Qoʻllash D) Sintez 15 / 27 15. -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash -Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish -Darsda vaqtdan oqilona foydalanish. -Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda -AKTdan foydalanish. Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli A) o'quv jarayonini rejalashtirish B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish C) Ta'lim samaradorligini oshirish D) o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish 16 / 27 16. O'qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o'qituvchining darsini kuzatdi. O'rgangan bilimlarini o'z darslarida qo'lladi. Bunday holatda o'qituvchi o'z o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi? A) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash B) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish C) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish D) Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur 17 / 27 17. O'quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi? A) o'quvchilar mustaqil ishlashlari uchun uyga vazifa berish B) o'quvchilarga darlik bilan ishlash kerakligini tushuntirish C) o'quvchilarni qiziqishlarini inobatga olib qoshimcha materiallar bilan taminlash D) mavzuni o'zgartiradi Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 18 / 27 18. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi B) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi C) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi D) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 19 / 27 19. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi B) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi C) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi D) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi 20 / 27 20. Ingliz tili o'qituvchisi o'quvchilarga tana a'zolar haqida mavzu o'tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so'zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o'quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo'ldi. O'qituvchi bunday vaziyatda qanday yo'l tutadi? A) topshiriqni yana qaytib bajarishga majburladi B) so'zlarni qayta takrorlash uchun qo'shimcha mashg'ulotlar o'tkazdi C) O'quvchilar nega topshiriqni bajarmaganliklarining sabalarini izladi D) o'quvchilarni bu ishlari uchun qattiq jazoladi Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. 21 / 27 21. O'quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak? A) o'quvchiga tanbeh berib to'g'irlab o'qitish kerak B) boshqa o'quvchidan o'qishda davom etishini sorashi kerak C) o'quvchini toxtatib so'zni to'g'rilab o'qib berishi kerak, D) matnni tugatgach qaysi jihatida oqsayotgan bolsa tushuntirishi kerak, Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . 22 / 27 22. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi? A) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish B) bu o'quvchini loyiha ishidan chetlatish C) O'quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish D) Unga loyiha ishidan tashqari qiziqarliroq mashg'ulot bilan shug'ullanishi uchun imkon berish Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . 23 / 27 23. O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda? A) Mediatsiya B) Arbitaj C) Muzokaralar 24 / 27 24. Moslashtiring 1. Arbitraj Javobni tanlangA) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. B) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. C) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. 2. Mediatsiya Javobni tanlangA) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. B) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. C) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi. 25 / 27 25. O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash D) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani ta’minlash 26 / 27 26. Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating. A) AKT texnologiyalari B) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish C) Nutq madaniyati D) Xorijiy til E) Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash F) Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalar Tekshirish 27 / 27 27. Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak? A) Kelishmovchilikda aybdorni aniqlab, faqat unga chora ko‘radi. B) Guruh ishini to‘xtatib, faqat individual topshiriqlarga o‘tadi. C) Kelishmovchiliklarni e’tiborsiz qoldirib, o‘quvchilardan mustaqil hal qilishni talab qiladi. D) Muammoni ochiq muhokama qilib, o‘quvchilarni muloqotga chorlaydi va hamkorlik muhitini yaratadi. 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 7 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3