Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 InfoMaster Aprel 19, 2025 1452 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 21 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 2025-yil 15 -18- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 1 / 36 1. O‘qituvchi dars davomida turli jadvallardan, sxemalardan foydalandi. Shunda o‘qituvchi Blum taksonomiyasining qaysi turini qo‘llagan? A) Baholash B) Sintez C) Bilish D) Tushunish 2 / 36 2. O'qituvchi yangi mavzuni o'tdi shundan so'ng bilimlarni mustahkamlash maqsadida bolalar bilan savol-javob o'tkazdi. Bunday holatda o'qituvchi qaysi an'anaviy ta'lim metodidan foydalandi? A) ma'ruza B) tasvir C) tushuntirish D) suhbat 3 / 36 3. 👩🏫 Oʻqituvchi yangi mavzuni tushuntirib bergach, sinfdagi oʻquvchilarni oʻzi guruhlarga ajratdi. 📝 So‘ng doskaga jadval chizdi va o‘quvchilardan uni mavzuga oid maʼlumotlar bilan to‘ldirishlarini so‘radi. 📌 Bu topshiriq orqali oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichini amalga oshirgan? A) Tushunish B) Bilish C) Tahlil qilish D) Sintez 4 / 36 4. Moslashtiring. 1. Kimyo fani o‘qituvchisi darsda o‘quvchilarni kundalik baholab boradi Javobni tanlangA) SummativB) FormativC) Diagnostik 2. Biologiya o‘qituvchisi o‘quv yili boshida o‘quvchilar bilimini o‘rganish uchun ularni baholab oladi Javobni tanlangA) SummativB) FormativC) Diagnostik 3. Fizika fani o‘qituvchisi o‘quvchilarni semestr tugaganida baholadi Javobni tanlangA) SummativB) FormativC) Diagnostik 5 / 36 5. Moslashtiring. 1. Lokal daraja Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 2. susiy metodika Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 3. Umumiy pedagogika Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 6 / 36 6. Moslashtiring 1. Andragogika Javobni tanlangA) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 2. Masofali ta'lim Javobni tanlangA) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 3. Informal ta'lim Javobni tanlangA) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 7 / 36 7. Fizika fani o'qituvchisi o'quvchilarni simestr tugaganida baholadi A) diagnostik B) formativ C) Hammasi to'g'ri D) summativ 8 / 36 8. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? Ketma-ketlikda berilgan javobni belgilang. 1.Kreativ 2.Kritik 3.Kombinatorika 4.Kommunikatsiya 5.Kollaboratsiya 6.Kooperatsiya A) 3, 5, 4, 1 B) 5, 4, 1, 2 C) 6, 4, 3, 2 D) 5, 4, 1, 6 9 / 36 9. Moslashtiring 1. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 2. Shaxsning ichki qobiliyati. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 3. Mantiqiy qobiliyat. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 10 / 36 10. Moslashtiring. 1. Deduksiya Javobni tanlangA) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.B) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 2. Analogiya Javobni tanlangA) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.B) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 3. Induksiya Javobni tanlangA) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.B) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 11 / 36 11. Moslashtiring. 1. Modul tizimli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi. 2. Evristik ta'lim Javobni tanlangA) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi. 3. Turli darajali ta'lim Javobni tanlangA) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi. 12 / 36 12. Bir o‘quvchining onasi maktabda jismoniy tarbiya o‘qituvchisidan shikoyat qilib keldi. U o‘qituvchi o‘quvchilar orasida janjal qo‘zg‘atishini aytdi. Janjalni bartaraf etish uchun direktor o‘rinbosari undan ruhiy holatini tushunishni, pedagogik takt va psixologik yondashuvni qo‘llab, o‘quvchilar bilan samimiy munosabatda bo‘lishni so‘radi. Savol: Bunday vaziyatda direktor o‘rinbosari pedagogda qaysi ko‘nikmalarni aniqladi? A) Kommunikativ qobiliyat B) Didaktik qobiliyat C) Tashkiliy qobiliyat D) Konstruktsion qobiliyat 13 / 36 13. Muvaffaqiyatsizlikka uchragan vaziyatlarda “Vaqtim yo‘q”, “Ilojsizman” kabi bahonalarni aytish o‘ziga dushman bo‘lgan qaysi yomon hislatni keltirib chiqaradi? A) Yo‘g‘onchilik B) Mustaqillik C) G‘azab D) Yalqovlik 14 / 36 14. Moslashtiring. 1. ARBITAJ Javobni tanlangA) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.B) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 2. MUZOKARALAR Javobni tanlangA) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.B) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 15 / 36 15. Maktabda o'quvchilar o'rtasida nizoli vaziyat yuz berdi. O'qituvchi bu jarayonga barham berish uchun har ikki tomonni eshitdi va adolatli xulosa chiqardi. Bunday holat takrorlanmisligi uchun bolalar bilan o'zaro suhbatlar olib bordi. Bunday holatda o'qituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalandi? A) Kelishuv B) Mediatsiya C) Muzokara D) Arbitraj 16 / 36 16. Moslashtiring. 1. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 2. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 3. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 17 / 36 17. Bu darsda pedagog o’quvchilarning o’rganilgan bilim va ko’nikmalarini real hayotiy vaziyatlarga tatbiq etishni o’rganganlik qobilyatlarini tekshirdi .Buning uchun u tajriba o’tkazish jarayonida dasturlash grafik dizayn va boshqa texnik vositalarni qoʼllash usullaridan foydalanadi. Shunda pedagog Blum toksonomiyasi bo’yicha o’quvchining qaysi kagnitiv darajasini aniqlashga harakat qildi? A) tushunish B) tahlil qilish C) qo’llash D) baholash 18 / 36 18. Moslashtiring 1. Material ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Incorrect match 2B) Incorrect match 3C) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin.D) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.E) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar. 2. deal ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Incorrect match 2B) Incorrect match 3C) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin.D) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.E) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar. 19 / 36 19. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi, so‘ng yomg‘ir yoki qor shaklida yana yerga tushadi,” — dedi va bu jarayonni doskada chizma orqali tushuntirdi. 🧠 Bu holatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan? A) Hikoya B) Tushuntirish C) Tasvir D) Ma’ruza 20 / 36 20. Moslashtiring. 1. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 2. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 3. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi. 21 / 36 21. 7-sinf o‘quvchilari kimyo fanidan yaxshi bilimga ega. Shu sababli o‘qituvchi dars tuzilishini, tarqatma materiallar va yangi qo‘shimcha ma’lumotlarni tayyorlashga alohida e’tibor beradi. Savol: Ushbu holatda o‘qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi aks etgan? A) Rejalashtirish B) Bashoratlash C) Loyihalashtirish D) Tashxislash 22 / 36 22. O‘qituvchi o‘quvchilardan Yevropa davlatlarining poytaxtlarini aytib berishni so‘radi. Bu qanday kognitiv darajaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Tushunish D) Tahlil qilish 23 / 36 23. Tarix fani oʻqituvchisi “Buyuk Ipak yoʻli” mavzusini tushuntirayotganida, boshqa maktabdagi oʻqituvchi tomonidan qoʻllangan “Davrlar” metodini oʻz darsida sinab koʻrdi. 🧠 U bu orqali oʻz tajribasini boyitdi va yangicha uslubni oʻrgandi. 🔎 Sizningcha, bu holatda oʻqituvchi “Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish” standartining qaysi vazifasini bajargan bo‘ladi? A) Kuchli va zaif tomonlarini tahlil qilib, kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini aniqlash. B) Tajribasini namoyish etish maqsadida ochiq darsga tayyorgarlik koʻrish va oʻtkazish. C) Seminar, trening va kasbiy rivojlanishga oid boshqa tadbirlarda faol qatnashish. D) Oʻzaro darslarda ishtirok etish, ularni tahlil qilish va oʻz amaliyotida qoʻllash 24 / 36 24. O‘z ustida ko‘p ishlaydigan boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi bir xillikdan zerikib, har bir dars uchun texnologik xarita tuzdi va darslarini xilma-xil o‘tishini ta’minladi. Ushbu vaziyatda pedagogik texnologiyaning qaysi darajasi namoyon bo‘lmoqda? A) Makro daraja B) Bilmadim C) Mezo daraja D) Mikro daraja 25 / 36 25. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi va yana yomg‘ir yoki qor ko‘rinishida yerga tushadi,” — dedi va bu holatni rasm orqali ko‘rsatib berdi. 🧠 Bu qaysi metod hisoblanadi? A) Hikoya B) Tushuntirish C) Tasvir D) Ma’ruza 26 / 36 26. Qaysi xalqaro dastur 3 yilda bir marta o‘tkazilib, o‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha bilim sifati 1000 ballik tizimda baholanadi? A) PIRLS B) TALIS C) TIMSS D) PISA 27 / 36 27. O‘quv jarayonini tashkil etishda o‘qituvchi uchun zarur bo‘lgan bilimlarni aniqlang. (Bir nechta javob belgilashingiz mumkin) A) Insoniyatni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari B) O‘quv reja va davlat ta’lim standartlari, shuningdek maktab ishlari bilan bog‘liq boshqa hujjatlar C) Fanni o‘qitishning turli usullari D) Hayot xavfsizligi asoslari Tekshirish 28 / 36 28. Moslashtiring 1. Suhbat metodi Javobni tanlangA) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirB) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadiC) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakli 2. Hikoya metodi Javobni tanlangA) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirB) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadiC) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakli 3. Maktab ma'ruzasi Javobni tanlangA) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirB) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadiC) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakli 29 / 36 29. Maktabning beshinchi sinf o'quvchilari matematika fanidan juda aqlli va bilimdon, chunki ular ko'p vaqt tayyorlov kurslaiga borishgan. O'qituvchi darsga kirishdan oldin uning texnalogik modeli va xaritasini tuzib kirishi kerak. Aks xolda o'quvchilar o'qituvchi bilimsiz deyishlari mumkin. Ushbu vaziyatda pedagogik texnalogiyaning qaysi darajasi namoyon bo'lmoqda? A) Quyi daraja B) Umumpedagogik daraja C) Lokal daraja D) Xususiy metodik daraja 30 / 36 30. Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi. A) Namoyish B) Amaliy C) Tasvir D) Tushuntirish 31 / 36 31. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) Kombinaterika B) Kreativ C) Kooperatsiya D) Kritik E) Komminikatsiya F) Kollaboratsiya Tekshirish 32 / 36 32. Moslashtiring. 1. Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash Javobni tanlangA) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarishB) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lishC) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 2. Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Javobni tanlangA) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarishB) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lishC) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirish 33 / 36 33. Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish o’qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasiga mansub harakatlar hisoblanadi? A) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim taqdim etish B) Ta’lim samaradorligini taminlash C) O’quv jarayonini rejalashtirish D) Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish 34 / 36 34. Moslashtiring 1. Eshitish qobiliyati buzilgan bolalarni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaC) Surdopedagogika va surdopsixologiya 2. Aqli zaif bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaC) Surdopedagogika va surdopsixologiya 3. Ko‘rish qobiliyati buzilgan bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaC) Surdopedagogika va surdopsixologiya 35 / 36 35. Saida opa doimiy ravishda faniga doir "Ustoz" jurnalining va "Mahoratli Ustoz" o'quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa "O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish" yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi. A) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo‘llash B) Maktabning “uslubiy kengashlari”da qatnashib, tajriba almashish C) Muntazam malaka oshirish kurslaridan o‘tish D) Sminar, treninglar va kasbiy rivojlanish tadbirlarida qatnashish 36 / 36 36. Bilimdon pedagogga xos bo‘lgan sifatlar berilgan qatorklarni toping: (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) O‘quv axborotlarini talabalarga yetkazib bera olish B) Mutaxassislik yo‘nalishi bo‘yicha axborotlarni izlash, topish, ularni ta’lim mazmuniga tayangan holda qayta ishlash va kasbiy faoliyatda qo‘llay bilish C) Ijtimoiy subyektlar bilan o‘zaro aloqada, madaniy muloqotda bo‘lish Tekshirish 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2