Pedagogik mahorat №10

30-aprelgacha tushgan savollar

0%
27

Savol haqida xabar bering

Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing.

Pedagogik mahorat №10

Attsetatsiya 2024

30-aprelgacha tushgan savollar

Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 

1 / 50

1. O’qituvchi sinfdagi o’quvchining matematikaga qobiliyati borligini inobatga olgan holda uni fan olimpiadasiga tayyorlamoqchi bòldi. O’quvchi esa boshqa fandan olimpiadaga qatnashishga xohish bildirdi. Ammo o’qituvchi o’z fikrini o’zgartirmay o’quvchini aynan matematika fanidan ishtirok etishini ta'kidladi. Bunda ta'lim-tarbiya jarayonining qanday tamoyili buzilgan?

2 / 50

2. O’qituvchi o’quvchilarga yangi mavzuni ma'ruza tarzida tushuntirib berdi. Dars davomida o’qituvchi faol bo'lib, o’quvchilarga qaratilgan nutq so’zladi. Bunda o’qituvchi faoliyatida kuzatiladigan nutqning qanday shakli namoyon bo'ldi?

3 / 50

3. Siz darsni o’ta boshladingizida, barcha O’quvchilar tinchlanishdi, jimlik cho’kdi va birdan sinfda kimdir baland ovozda kulib yubordi. Siz hech narsa deyishga ulgurmay, kulayotgan o’quvchiga savol va hayrat bilan qaraganingizda, u ko’zingizga tik qarab: "Menga har doyim sizga qarash kulgili tuyuladi va siz dars boshlaganingizda kulgim keladi"-dedi. Bunga nisbatan o’qituvchi "Kayfiyating yaxshi ekanligidan xursandman"-deb javob berdi va darsni davom ettirdi. Bunda o’qituvchi o’quvchi bilan muloqotning modellashtirish bosqichida nimalarga e'tibor berdi?

4 / 50

4. Pedagogik faoliyatni tashkil etish va ijtimoiy xulq-atvor ko’nikmalarini shakllantirish usullarini aniqlang. 1) pedagogik tahlil; 2) o’rganish 3) mashq qilish; 4) tarbiyalovchi vaziyatlar 5) musobaqa; 6) rag’batlash.

5 / 50

5. Yosh o'qituvchi dars davomida turli vaziyatlarga duch keladi. Masalan, dars jarayonida yangi mavzuni tushuntirish, o'quvchiga ba'zi holatlarda tanbeh berish va hokazolar. Bunday holatlarda o'qituvchi pedagogik ta'sir o'tkazish bo'yicha e'tibor berishi kerak bo'lgan jihatlarning to'g'ri ketma-ketligini aniqlang. 1. Pedagogik ta'sir ko'rsatish. 2. Optimal metodlarni tanlash. 3. Murakkab vaziyatdan chiqishning mumkin bo'lgan variantlarini saralash 4. Vaziyatni tahlil qilish.

6 / 50

6. [ Опрос : [50/62 Tanaffus vaqtida ikkita o’quvchi tadbirga boshlovchi bo'lish uchun o’zaro tortishib qolishdi. Bu holatning ustiga kelib qolgan o’qituvchi vaziyatni yumshatish uchun qanday yo’l tutgani ma'qul?

7 / 50

7. Ziddiyatlarni hal qilish sinfda muloqot qilish uchun ijobiy muhit yaratishda qo’llaniladigan faoliyatlarni belgilang. 1. Odob-axloq haqida davra suhbatlari uyushtirish 2. Do’stona muhitni qo’llab quvvatlash 3. Bolalarni maktabdan tashqari to’garaklarga yo’naltirish 4. Tarbiyaviy ishlarni olib borishda o’quvchilarning jinsi, Yoshi, madaniy xususiyatlarini inobatga olish 5. O’quvchilarda bag’rikenglik, odob-axloq va hayotga tayyorgarlik bo’yicha ko’nikmalarni shakllantirish

8 / 50

8. O’qituvchining pedagogik jarayonda sog'lom muhitni yarata olishi, o’quvchilar va ta'lim jarayonining boshqa ishtirokchilari bilan ijobiy muloqotni tashkil etishi, turli ziddiyatlarni o’z vaqtida anglay olishi va bartaraf etishi qaysi kasbiy kompetensiyada namoyon bo’ladi?

9 / 50

9. Pedagogik ta'sir ko'rsatish usuli sifatida ishontirish nimalarni talab etadi?

10 / 50

10. Yosh mutaxassis maktabda ish faoliyatini boshladi. Lekin o'quvchilarini boshqara olmadi. Ma'naviy-ma'rifiy ishlar boʻyicha o'rinbosari yosh mutaxassisning darsini kuzatdi va kommunikativ madaniyat pedagogik faoliyatida juda muhim o'rin egallashini uqtirdi. Pedagogning kommunikativ madaniyatı qanday bo'lishi kerak? Berilgan qatorni toping.

11 / 50

11. O’qituvchi darsdan tashqari vaqtda bolalar bilan maslahatlashib faoliyat yuritadi. Biror tadbir o’tkazishdan avval kim qaysi vazifani bajarishi haqida kelishib oladi. Bu sinf o’quvchilari doimo faollik bilan ajralib turadi. Bu uslubda o’qituvchi jamoa fikriga tayanadi, har bir òquvchining qiziqish va qobiliyatlari hisobga olinadi, har bir o’quvchi taqdirlanadi, tashabbusga keng yo’l ochiladi. Bunday usul qanday nomlanadi?

12 / 50

12. Boshlang’ich sinf o’quvchisi so’nggi paytlarda ish jarayonida o’zining emotsional holati barqaror emasligini kuzatdi. Shu masala yuzasidan maktab psixologiga murojaat qildi. Psixolog o’zini-o’zi tarbiyalashni maslahat berdi. O’zini-o’zi tarbiyalash tushunchasi to’g’ri izohlangan qatorni toping.

13 / 50

13. O'qituvchi darsda bir o'quvchining topshiriqni tezda bajarib unga sezdirmasdan rasm chizib o'tirganini ko'rdi. Fan o'qituvchisi darsdan so'ng uni tasviriy san'at o'qituvchisining oldiga olib borib shu o'quvchining qiziqishlari haqida gaplashdi. Yakunda o'quvchi tasviriy san'at to'garagiga yozildi. Mazkur holatda o’qituvchining qanday qobiliyati namoyon bo’lgan?

14 / 50

14. O’qituvchi o’quvchilarga zamonaviy ommaviy axborot vositalari dunyosida to’g’ri faoliyat (kerakli ma’lumotlar tahlili) yuritishni o’rgatdi. Shunda o’qituvchi “Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish kasbiy faoliyat turining qaysi mehnat vazifalarini bajardi?

15 / 50

15. Quyida ko’rsatilgan tadbirlarning qay biri mustaqil kasbiy rivojlanishga omil bo’la oladi? 1. Onlayn kurslarda o’qish; 2. Hamkasblarning darslarini kuzatish; 3. Fanga oid maqolalar bilan tanishish; 4. Seminar, trening, konferensiyalarda ishtirok etish; 5. Hamkasblar bilan hordiq chiqarish; 6. Xayriya tadbirlarida ishtirok etish;

16 / 50

16. Kechqurun ustozga maktab rahbariyati qo'ng'iroq qilib, boshlag ich sinf o'qituvchisi betob bo'lib qolgani va ertaga uning o'miga ishga chiqish lozimligi haqida xabar berdi. Shu kungacha bu ustoz faqat 5-7 sinflarga dars berib kelgan edi. Darsga tayyorgarlik ko'rish uchun bu o'qituvchi to'g'ri tanlagan faoliyat turini aniqlang.

17 / 50

17. Moslashtiring. 1. Dars vaqtidan oqilona foydalanish. 2. O’qitishning faol usullaridan foydalanish. 3. Sinfda samarali muloqotni ta'minlash. a. Dars bosqichlarini, sinfdagi o’quvchilarning o’zlashtirish darajasi turli ekanligini hisobga olgan holda rejalashtirish. b. Dars jarayonlarida ta'limiy maqsadlarga erishish uchun turli pedagogik texnologiyalardan samarali foydalanish. c. Darsning turli bosqichlarida savol-javob, fikr almashish, qayta muloqot usullaridan foydalanish. d. Darsning turli bosqichlarida o’quvchilarning motivatsiyasini oshirishga qaratilgan suhbat o’tkazish.

18 / 50

18. Ota-onalarni ta’lim jarayonida ishtirok etishga jalb etish uchun o’qituvchi qanday zarur bilimlarga ega bo’lishi lozim? 1. Samarali ijtimoiy muloqot asoslari. 2. Insoniyatni o’qitish va tarbiyalashning zamonaviy nazariyalari. 3. Yosh pedagogikasi, psixologiya asoslari 4. Inkluzivlik

19 / 50

19. Ota-onalar yig’ilishida o’qituvchi bir onaga bolasi ustidan shikoyat qildi, natijada ota-ona va o’qituvchi o’rtasida janjal kelib chiqdi. Jahli chiqqan ota-ona farzandini boshqa maktabga olib ketdi. O’qituvchi xato qilgan tushundi. Mazkur holatda o’qituvchida qanday refleksiya turi shakllanmagan?

20 / 50

20. Òqituvchi oʻquvchiga xatti-harakati uchun tanbeh berdi. Òquvchi ustozga eʼtiroz bildirib gap qaytardi, Òqituvchi òquvchining ota-onasini chaqirtirib, ularning oldida oʻquvchi bn gaplashdi. Oʻqituvchi ta'lim amaliyotida qanday jazo chorasini qolladi?

21 / 50

21. Biologiya o'qituvchisi darsni maktab issiqxonasida o'tdi va bolalarga vazifalarni taqsimlab berdi.Bolalar topshiriqlarni bajarish bilan birga mavzuni tushunishdi. Dars turini aniqlang.

22 / 50

22. Darsda boshlang'ich sinf o'quvchisi havoning ifloslanishi rasmlarini ko'rsatdi va uning sabalarini tushuntirdi. So'ngra o'qituvchi o'quvchilar bilan kelajakda ifloslanishning oldini oldini olish va kamaytirish yo'llarini muhokama qildi. Eng yaxshi yechimlarni doskaga yozishdi. Ushbu darsda qanday o'qitish strategiyasi qo'llanildi?

23 / 50

23. O’qituvchi maktab faoliyatida o’quvchining ota-onasi bilan tortishib qoldi. Mana shu vaziyatda pedagog qanday hodisaga duch keldi.

24 / 50

24. Monitoring so‘zining ma’nosi nima?

25 / 50

25. Ta'lim samaradorligini oshirish uchun o’qituvchi darsda ko'rgazmali qurollardan foydalanishni rejalashtirdi. Qo’l ostida ko'rgazmali va tarqatma materiallar juda ko'p edi. O’qituvchi tomonidan to'g'ri tanlangan tarqatma materiallar qatorini belgilang.

26 / 50

26. O’qituvchi o’quvchilarga bir qoida aytdi va unga mos misollar keltirishlarini so'radi. O’qituvchi qaysi usuldan foydalandi?

27 / 50

27. O'qituvchi darsda mavzuga oid holatni barcha tafsilotlari bilan tasvirlab berdi. Bu vaziyatda o'qituvchi nutqning qaysi shaklidan foydalandi?

28 / 50

28. Ota-onalarni ta'lim jarayonida ishtirok etishga jalb qilish uchun O’qituvchi qanday zarur bilimlarga ega bo'lishi lozim? 1. Samarali ijtimoiy muloqot asoslari. 2. Insoniyatni o’qitish va tarbiyalashning zamonaviy nazariyalari. 3. Yosh pedagogikasi, psixologiya asoslari. 4. Inklyuzivlik tamoyilini amalga oshirish usullari.

29 / 50

29. Ta'lim tòg’risidagi Qonunning nechanchi moddasida òqituvchilarning malaka toifasini oshirish haqida aytilgan?

30 / 50

30. O’quvchilar o’zlarini juda yomon tutmoqdalar: baland ovozda gaplashmoqdalar, urishmoqdalar, bir-birlariga turli qog'oz qushchalarni otmoqdalar va xokozo. O’qituvchiga nisbatan betoblik (ehtiyotkorona, tòg’ridan-to’g’ri emas) qilmoqdalar. Bunday vaziyatda o’qituvchi nima qilishi kerak? 1. O’quvchilar diqqatini qiziqarli ma'lumotlar bilan jalb etish kerak. 2. Darsni shu holatda davom ettirish kerak. 3. Ko’proq qiziqarli o’yinlar o’tkazish orqali o’quvchilarning diqqatini darsga qaratish zarur. 4. O’quvchilarga tartib intizom va o’quvchining majburiyatlari haqida talab qo'yishi mumkin.

31 / 50

31. Yosh o’qituvchi dars davomida bir hil ohangda so’zladi, natijada uning nutqi zerikarli va jonli bo'lmadi. O’qituvchi pedagogik texnikasida yo’l qo'ygan kamchilik nima deb ataladi?

32 / 50

32. “Dars vaqtini oqilona tashkillashtirish, darsning maqsad, shakl va usullarini aniqlash” o‘qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasidagi ko‘nikmalariga kiradi?

33 / 50

33. Pedagogik muloqotbu...

34 / 50

34. Boshlangi’ich sinfning bir o’quvchisi darslarda o’zini yomon tutishi va o’qituvchisiga sinfdoshlari oldida gap qaytarishi kuzatildi. Sinf rahbarining alohida suhbatlari natija bermadi. O’qituvchi bolani tarbiyalashda uning or-nomusi, izzat-nafsi, his-tuyg’ularini ehtiyotkorlik bilan o’stirish kerakligini inobatga olgan holda uni koyidi. Bola qilgan ishidan hijolat bo’ldi. Shunda sinf rahbari motivatsion metodlarning qaysi biridan unumli foydalangan?

35 / 50

35. Refleksiyabu....

36 / 50

36. Ta’lim vositalariga kiruvchi javob variantlarini tanlang. 1. O’quv qo’llanmalari 2. Namoyishli qurilmalar 3. Texnik vositalar 4. O’qituvchining ish rejasi 5. Ko’rgazmali qurollar 6. O’quv ustaxonasi jixozlari 7. Darslik

37 / 50

37. Yosh mutaxassis hamkasbining tajribasini o’rganish va ta'lim jarayonini tahlil qilish maqsadida uning darsini kuzatdi. Dars davomida hamkasbi mavzuni oddiydan murakkabga tomon tushuntirgani, barcha berilayotgan mavzular ilmiyligi, yangi axborotlarning hayotiyligini qayd qilib o’tdi. Yosh mutaxassis qanday dars tahlili usulidan foydalandi?

38 / 50

38. Pedagogning o’z ustida ishlash bosqichlarining to’g’ri ketma-ketligini aniqlang: 1. Ushbu qaror bo'yicha va kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan aniq izlash. 2. Yutuqlarini boyitish va kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan aniq qarorga kelish. 3. O’z faoliyatini tahlil qilish asosida yutuq va kamchiliklarini aniqlash.

39 / 50

39. O'qituvchi dars davomida o'quvchilarga o'tilgan mavzular yuzasidan savollar berdi. So'ng o'quvchilar olgan bilimlarini qo'llash maqsadida kichik guruhlarda amaliy topshiriq bajardilar. Dars yakunida oʻrganilgan mavzu yuzasidan o'z xulosalarini taqdimot qildilar. Shunda o'qituvchi qaysi dars turidan foydalandi?

40 / 50

40. Bir guruh o’quvchilar loyiha ishi ustida juda ko'p mehnat qildilar. Uni bajarib bo'lgach, darsda sinfdoshlari oldida taqdimot o’tkazdilar. O’qituvchi loyiha ishida ba'zi kamchiliklar bo'lsada, vazifa yaxshi bajarilganligi va dolzarbligi haqida gapirib, guruh a'zolarini maqtab qo'ydi. U nima uchun bunday qildi?

41 / 50

41. Pedagogik nizolarning kelib chiqishiga qanday muayyan omillar ta'sir etadi? 1. Tarbiya omili. 2. Munosabat omili. 3. Axborot omili. 4. Xulq omili.

42 / 50

42. Sinf rahbari bir o'quvchisining ba'zi fanlardan orqada qolayotganini aniqladi. Bolaga darslarni o'zlashtirishga yordam tariqasida uni darsdan keyingi faoliyatga jalb etdi. Nima deb o'ylaysiz, sinf rahbari o'quvchini ta'limni tashkil etishning qaysi yordamchi shakli bilan shug'ullanishga yo'naltirgan? To'g'ri bo'lishi mumkin bo'lgan variantlarni belgilang. 1. Fan to'garaklari; 2. Fakultativ mashg'ulotlar 3. O'qituvchi maslahati; 4. O'quv ekskursiyalari 5. O'quv konferensiyalari

43 / 50

43. Ta'lim vositalariga kiruvchi javob variantlarini tanlang. 1. O’quv qo’llanmalari 2. Namoyishli qurilmalar 3. Texnik vositalar 4. O’qituvchining ish rejasi 5. Ko’rgazmali qurollar 6. O’quv ustaxonasi jixozlari 7. Darslik

44 / 50

44. Ta'lim tòg’risidagi Qonunning nechanchi moddasida òqituvchilarning kasbiy darajasini tizimli oshirib borishi aytilgan.

45 / 50

45. Taʼlim vositalari bu – .......

46 / 50

46. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? 1.Kollaboratsiya 2.Komminikatsiya 3.Kombinaterika 4.Kreativlik 5.Kooperatsiya 6.Kritik

47 / 50

47. Pessimist insonga mos javoblarni toping. 1. Tushkunklikka moyil. 2. Qiyinchilikga oson yengiladi. 3. Orzusiga qanday erishishni biladi. 4. Xushchaqchaq bo’ladi. 5. Hamma narsaga qodirligini aytoladi. 6. O’ziga ishonmaydi.

48 / 50

48. O'qituvchi o'quvchilar bilan maslahatlashib tadbir rejalashtirdi, har bir bola o'zi uchun rol tanlab oldi. Bu qanday ta'lim turi?

49 / 50

49. Qadimda ushbu kasb egalari qonuniyatlarga amal qilgan holda o’quvchilarga, ya'ni "tinglovchilarga halovat bag’ishlash" orqali ularni ezgulikka, adolatparvarlik, vatan oldidagi burchga sadoqatli bo'lishga, yaxshi amallarni bajarishga, axloq va odob qoidalariga rioya qilishga chorlar edi. Qaysi kasb egalari haqida fikr yuritilyapti?

50 / 50

50. Pedagogik amaliyotda yosh o’qituvchilarning pedagogik texnikasida uchraydigan juziy kamchiliklarni aniqlang. 1. O‘quvchi yoki uning ota-onasi bilan sidqidildan so'zlasha olmaslik. 2. G’azabni to’xtata olmaslik yoki uni o’z o’rnida ishlata olmaslik. 3. O’zini erkin tutish va xushmuomala bo'lish. 4. Nutqni ravon bayon eta olmaslik. 5. Ortiqcha qattiqqo'llik. 6. Monotonbir ohangda so’zlash, nutqining zerikarli, jonli emasligi. 7. Juda tez gapirish (ayniqsa darsda) 8. Ortiqcha harakat yoki bir joyda qotib qolish, qo’llarni qayerga qo'yishni bilmaslik.

0%

InfoMaster
Author: InfoMaster

Foydali bo'lsa mamnunmiz

1 Izoh

Javob qoldiring

Info-Master.uz
Logo
Elementlarni Solishtiring
  • Jami (0)
Solishtiring
0