Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 188 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. C) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. D) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) M.Qoshq’ariy B) A. Navoiy C) Avloniy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) Ibn Sino C) A.Navoiy D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi C) so’z boyligi notiqligi D) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) Pedagogik tajriba C) Ishontirish va maqulash D) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. B) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . C) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) Platon, Sitseron C) Lokk, Ushiniskiy D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Barcha javoblar to`g`ri B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) K.D Ushinskiy B) Sh.A Amanashveli C) S.Makarenko D) A Avloniy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish texnologiyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish nazariyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Individual, guruhli, frontal C) Nazariy va amaliy D) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy 16 / 50 16. Test-bu A) Topshiriq va etalon B) Topshiriq C) Sinov D) Nazorat 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) To’g’ri va teskari aloqadan iborat C) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat D) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) Ta’lim va tarbiya berish D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi B) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi C) Mikro maqsadlarga aylantirish D) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Nazarova T.S C) Lerner I.Ya D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy C) Davidov, I.S.Ladenko D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Savollarga javob berish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish nazariyasi B) o’qitish texnikasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnologiyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. B) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayonida B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning muomalasi bilan B) Pedagogning ish faoliyati C) Pedagog shaxsiyati D) Pedagog faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) E.Rodjers C) A)Xeyvlox D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi C) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni D) Hammasi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Muloqot madaniyati D) Idrok qilish qobiliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson B) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson C) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson D) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy tafakkur C) Ijodiy yondashish D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Muloqot doirasining kengayishida B) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida C) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida D) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Faoliyat B) Yoshi C) Harakat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari C) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish D) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) P.Esipov C) L.P.Aristova D) M.N.Skatkin 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Beruniy B) Al-Kindiy C) Forobiy D) Ibn Sino 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) S Makarenko B) Y.P Azarov C) Sh.A Amanashvili D) M.N Statkin 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” B) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq C) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Reproduktiv va muammoli-ijodiy B) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Induktiv va Deduktiv D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot B) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot C) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 5 B) 2 C) 3 D) 4 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi B) Ijtimoiy madaniyat C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) internet tarmoqlararo B) masofadan o’qitish C) innovatsion o’qitish D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1