Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 218 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) M.Qoshq’ariy B) Yusuf Xos Hojib C) Avloniy D) A. Navoiy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) .M. Qoshg’ariy C) A.Navoiy D) Ibn Sino 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi B) O’qituvchining notiqlik sa’nati C) so’z boyligi notiqligi D) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) Pedagogik tajriba C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . B) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim C) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak D) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) Lokk, Ushiniskiy C) Platon, Sitseron D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. D) Barcha javoblar to`g`ri 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni D) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) S.Makarenko B) A Avloniy C) K.D Ushinskiy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish texnikasi D) o’qitish nazariyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Kommunikativ vositalar C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Nazariy va amaliy C) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy D) Individual, guruhli, frontal 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Sinov C) Topshiriq D) Topshiriq va etalon 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) To’g’ri va teskari aloqadan iborat B) Muloqotmandlik va tashkilotchilik C) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat D) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Ta’lim va tarbiya berish B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mikro maqsadlarga aylantirish D) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Nazarova T.S B) Saidaxmedov N.S. C) Lerner I.Ya D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) Davidov, I.S.Ladenko B) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova C) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy D) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammoni yechish usulini izlash B) Savollarga javob berish C) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ob’ektiv jarayonida 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning ish faoliyati B) Pedagog faoliyati C) Pedagogning muomalasi bilan D) Pedagog shaxsiyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash D) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) R.Karlson B) M.Mayrs C) E.Rodjers D) A)Xeyvlox 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Hammasi D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Idrok qilish qobiliyati C) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati D) Muloqot madaniyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson B) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson C) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson D) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy tafakkur C) Ijodiy yondashish D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida D) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Harakat C) Tashqi qiyofa D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.Esipov B) L.P.Aristova C) M.N.Skatkin D) P.P.Blonskiy 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Al-Kindiy B) Forobiy C) Ibn Sino D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) Sh.A Amanashvili C) S Makarenko D) M.N Statkin 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» B) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq B) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq C) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va Deduktiv B) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Shaxsiy va kasbiy B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Ijtimoiy madaniyat D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish D) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) masofadan o’qitish B) innovatsion o’qitish C) lektor o’qitish D) internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona C) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 13 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 7 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1