Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga 1 fikr bildirilgan 0% 6 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) lektor o’qitish C) internet tarmoqlararo D) innovatsion o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. D) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) M.Qoshq’ariy C) A. Navoiy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Ibn Sino B) .M. Qoshg’ariy C) A.Navoiy D) Yusuf Xos Xojib 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi B) O’qituvchining notiqlik sa’nati C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. C) Ishontirish va maqulash D) rag’batlantirish, jazolash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) Platon, Sitseron D) YA.Komenskiy, Demosfen 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. B) Barcha javoblar to`g`ri C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) A Avloniy B) Sh.A Amanashveli C) S.Makarenko D) K.D Ushinskiy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnikasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Rivojlantiruvchi maqsad B) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari C) Kommunikativ vositalar D) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Individual, guruhli, frontal B) Nazariy va amaliy C) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy D) Stapionar, erkin-eksternat 16 / 50 16. Test-bu A) Sinov B) Topshiriq va etalon C) Topshiriq D) Nazorat 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. B) To’g’ri va teskari aloqadan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat B) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat C) Ta’lim va tarbiya berish D) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Nazarova T.S C) Lerner I.Ya D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) Davidov, I.S.Ladenko B) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova C) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Savollarga javob berish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnikasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi D) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish C) Ob’ektiv jarayonida D) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning muomalasi bilan B) Pedagogning ish faoliyati C) Pedagog shaxsiyati D) Pedagog faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) E.Rodjers B) M.Mayrs C) A)Xeyvlox D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi C) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni D) Hammasi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Yangilikka bo’lgan munosabati C) Idrok qilish qobiliyati D) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson B) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson C) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Mustaqil fikr B) Ijodiy yondashish C) Ijodiy tafakkur D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Muloqot doirasining kengayishida B) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Faoliyat B) Yoshi C) Harakat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish B) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) L.P.Aristova B) P.Esipov C) P.P.Blonskiy D) M.N.Skatkin 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Forobiy B) Al-Kindiy C) Ibn Sino D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) Sh.A Amanashvili C) S Makarenko D) M.N Statkin 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» B) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” C) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq B) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq C) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy B) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi C) Induktiv va Deduktiv D) Reproduktiv va muammoli-ijodiy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Shaxsiy va kasbiy C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 5 C) 4 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy faoliyatda yetukligi B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Ijtimoiy madaniyat D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish C) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi C) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya D) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Pedagogik mahoratni aniqlash
Hi my friend! I want to say that this post is amazing, nice written and include approximately all vital infos. I’d like to see more posts like this.
Hi my friend! I want to say that this post is amazing, nice written and include approximately all vital infos. I’d like to see more posts like this.