Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 250 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. D) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) A. Navoiy B) Yusuf Xos Hojib C) M.Qoshq’ariy D) Avloniy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) .M. Qoshg’ariy C) Ibn Sino D) A.Navoiy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat B) so’z boyligi notiqligi C) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi D) O’qituvchining notiqlik sa’nati 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Ishontirish va maqulash B) Pedagogik tajriba C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) rag’batlantirish, jazolash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . B) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. C) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) Platon, Sitseron C) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy D) YA.Komenskiy, Demosfen 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish B) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. C) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. D) Barcha javoblar to`g`ri 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashveli B) S.Makarenko C) K.D Ushinskiy D) A Avloniy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnikasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Rivojlantiruvchi maqsad B) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. C) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy C) Nazariy va amaliy D) Individual, guruhli, frontal 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Topshiriq va etalon C) Topshiriq D) Sinov 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. D) To’g’ri va teskari aloqadan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) Ta’lim va tarbiya berish D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni C) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Lerner I.Ya B) Saidaxmedov N.S. C) Bespalg’ko P D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy B) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova C) Davidov, I.S.Ladenko D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish B) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Savollarga javob berish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnikasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. C) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri B) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri C) Ob’ektiv jarayonida D) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning ish faoliyati B) Pedagog faoliyati C) Pedagogning muomalasi bilan D) Pedagog shaxsiyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) A)Xeyvlox C) R.Karlson D) E.Rodjers 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Hammasi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi D) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Yangilikka bo’lgan munosabati D) Idrok qilish qobiliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy yondashish B) Mustaqil fikr C) Ijodiy tafakkur D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Faoliyat C) Tashqi qiyofa D) Harakat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) M.N.Skatkin B) P.P.Blonskiy C) P.Esipov D) L.P.Aristova 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Al-Kindiy B) Forobiy C) Ibn Sino D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) M.N Statkin B) S Makarenko C) Y.P Azarov D) Sh.A Amanashvili 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” B) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq D) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Induktiv va Deduktiv D) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish C) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 5 B) 4 C) 3 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi C) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish B) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi C) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. D) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) masofadan o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish B) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar C) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1