Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 123 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) innovatsion o’qitish C) internet tarmoqlararo D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. D) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Yusuf Xos Hojib B) A. Navoiy C) Avloniy D) M.Qoshq’ariy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Ibn Sino B) A.Navoiy C) Yusuf Xos Xojib D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi B) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat C) O’qituvchining notiqlik sa’nati D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Ishontirish va maqulash B) Pedagogik tajriba C) rag’batlantirish, jazolash D) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim B) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . C) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak D) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Platon, Sitseron B) YA.Komenskiy, Demosfen C) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy D) Lokk, Ushiniskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. B) Barcha javoblar to`g`ri C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) A Avloniy B) K.D Ushinskiy C) S.Makarenko D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnikasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Kommunikativ vositalar B) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Nazariy va amaliy B) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy C) Individual, guruhli, frontal D) Stapionar, erkin-eksternat 16 / 50 16. Test-bu A) Sinov B) Topshiriq C) Topshiriq va etalon D) Nazorat 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat B) To’g’ri va teskari aloqadan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Ta’lim va tarbiya berish B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat D) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Bespalg’ko P B) Nazarova T.S C) Lerner I.Ya D) Saidaxmedov N.S. 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy C) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova D) Davidov, I.S.Ladenko 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Savollarga javob berish C) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish D) Muammoni yechish usulini izlash 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish nazariyasi D) o’qitish texnikasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog faoliyati B) Pedagogning muomalasi bilan C) Pedagogning ish faoliyati D) Pedagog shaxsiyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish D) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) A)Xeyvlox B) E.Rodjers C) R.Karlson D) M.Mayrs 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi B) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi C) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni D) Hammasi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Yangilikka bo’lgan munosabati C) Idrok qilish qobiliyati D) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy tafakkur B) Mustaqil fikr C) Ijodiy yondashish D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Tashqi qiyofa C) Yoshi D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) L.P.Aristova C) P.Esipov D) M.N.Skatkin 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Beruniy B) Al-Kindiy C) Ibn Sino D) Forobiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) M.N Statkin C) S Makarenko D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq C) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Induktiv va Deduktiv C) Reproduktiv va muammoli-ijodiy D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Shaxsiy va kasbiy C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 2 B) 4 C) 5 D) 3 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy ahamiyatli madaniyat C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) masofadan o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) lektor o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya B) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz