Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) masofadan o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) A. Navoiy B) Yusuf Xos Hojib C) Avloniy D) M.Qoshq’ariy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Ibn Sino B) A.Navoiy C) .M. Qoshg’ariy D) Yusuf Xos Xojib 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) so’z boyligi notiqligi B) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi C) O’qituvchining notiqlik sa’nati D) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. C) Ishontirish va maqulash D) Pedagogik tajriba 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. B) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim C) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . D) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Lokk, Ushiniskiy B) Platon, Sitseron C) YA.Komenskiy, Demosfen D) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. B) Barcha javoblar to`g`ri C) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. D) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni C) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni D) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) S.Makarenko B) A Avloniy C) K.D Ushinskiy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnikasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Kommunikativ vositalar B) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari C) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. D) Rivojlantiruvchi maqsad 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Stapionar, erkin-eksternat B) Nazariy va amaliy C) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy D) Individual, guruhli, frontal 16 / 50 16. Test-bu A) Sinov B) Topshiriq va etalon C) Nazorat D) Topshiriq 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. B) To’g’ri va teskari aloqadan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Lerner I.Ya B) Saidaxmedov N.S. C) Nazarova T.S D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) Davidov, I.S.Ladenko C) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Savollarga javob berish B) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish C) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish D) Muammoni yechish usulini izlash 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish nazariyasi B) o’qitish texnologiyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnikasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. D) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog faoliyati B) Pedagogning ish faoliyati C) Pedagog shaxsiyati D) Pedagogning muomalasi bilan 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) A)Xeyvlox C) R.Karlson D) E.Rodjers 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni B) Hammasi C) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi D) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Idrok qilish qobiliyati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Muloqot madaniyati D) Yangilikka bo’lgan munosabati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson D) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy tafakkur B) Intizomliylik C) Ijodiy yondashish D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Yoshi C) Faoliyat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari C) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish D) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) P.Esipov C) M.N.Skatkin D) L.P.Aristova 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Al-Kindiy B) Beruniy C) Forobiy D) Ibn Sino 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) Sh.A Amanashvili C) M.N Statkin D) S Makarenko 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» B) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” C) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi D) Induktiv va Deduktiv 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) Shaxsiy va kasbiy C) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Ijtimoiy madaniyat D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) lektor o’qitish B) innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Pedagogik mahoratni aniqlash