Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 165 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 7 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) internet tarmoqlararo D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. D) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) A. Navoiy B) Yusuf Xos Hojib C) M.Qoshq’ariy D) Avloniy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) A.Navoiy B) Yusuf Xos Xojib C) .M. Qoshg’ariy D) Ibn Sino 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) so’z boyligi notiqligi C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) rag’batlantirish, jazolash C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) Lokk, Ushiniskiy D) Platon, Sitseron 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. B) Barcha javoblar to`g`ri C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashveli B) K.D Ushinskiy C) A Avloniy D) S.Makarenko 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish texnikasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Kommunikativ vositalar C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy B) Individual, guruhli, frontal C) Stapionar, erkin-eksternat D) Nazariy va amaliy 16 / 50 16. Test-bu A) Sinov B) Topshiriq C) Nazorat D) Topshiriq va etalon 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) To’g’ri va teskari aloqadan iborat B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Mikro maqsadlarga aylantirish C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Lerner I.Ya C) Nazarova T.S D) Bespalg’ko P 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) Davidov, I.S.Ladenko C) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova D) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Savollarga javob berish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish texnologiyasi D) o’qitish nazariyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri C) Ob’ektiv jarayonida D) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning muomalasi bilan B) Pedagog shaxsiyati C) Pedagog faoliyati D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish C) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) R.Karlson B) E.Rodjers C) M.Mayrs D) A)Xeyvlox 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi D) Hammasi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Muloqot madaniyati D) Idrok qilish qobiliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Intizomliylik B) Ijodiy tafakkur C) Mustaqil fikr D) Ijodiy yondashish 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida D) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Tashqi qiyofa C) Faoliyat D) Harakat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish B) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) M.N.Skatkin B) L.P.Aristova C) P.Esipov D) P.P.Blonskiy 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Beruniy B) Al-Kindiy C) Ibn Sino D) Forobiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) Sh.A Amanashvili C) M.N Statkin D) S Makarenko 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» B) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” C) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq B) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq D) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Induktiv va Deduktiv C) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy D) Reproduktiv va muammoli-ijodiy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot C) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot D) Shaxsiy va kasbiy 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy faoliyatda yetukligi B) Ijtimoiy madaniyat C) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) lektor o’qitish D) masofadan o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya D) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 17 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1