Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 259 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 2 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) masofadan o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) Yusuf Xos Hojib C) M.Qoshq’ariy D) A. Navoiy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) A.Navoiy C) Ibn Sino D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi C) so’z boyligi notiqligi D) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. C) rag’batlantirish, jazolash D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) Platon, Sitseron C) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy D) Lokk, Ushiniskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish D) Barcha javoblar to`g`ri 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) S.Makarenko B) K.D Ushinskiy C) A Avloniy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish nazariyasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Rivojlantiruvchi maqsad C) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari D) Kommunikativ vositalar 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Individual, guruhli, frontal B) Stapionar, erkin-eksternat C) Nazariy va amaliy D) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy 16 / 50 16. Test-bu A) Topshiriq B) Sinov C) Topshiriq va etalon D) Nazorat 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) Muloqotmandlik va tashkilotchilik D) To’g’ri va teskari aloqadan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat B) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat C) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi B) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni C) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi D) Mikro maqsadlarga aylantirish 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Bespalg’ko P B) Saidaxmedov N.S. C) Nazarova T.S D) Lerner I.Ya 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy C) Davidov, I.S.Ladenko D) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Muammoni yechish usulini izlash C) Savollarga javob berish D) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. B) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog shaxsiyati B) Pedagog faoliyati C) Pedagogning muomalasi bilan D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish C) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash D) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) A)Xeyvlox B) E.Rodjers C) R.Karlson D) M.Mayrs 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi D) Hammasi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Yangilikka bo’lgan munosabati C) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati D) Idrok qilish qobiliyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson B) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson C) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy yondashish B) Intizomliylik C) Ijodiy tafakkur D) Mustaqil fikr 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida B) Muloqot doirasining kengayishida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Harakat B) Tashqi qiyofa C) Faoliyat D) Yoshi 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari D) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) P.Esipov C) L.P.Aristova D) M.N.Skatkin 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Forobiy B) Al-Kindiy C) Ibn Sino D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) S Makarenko C) M.N Statkin D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Reproduktiv va muammoli-ijodiy B) Induktiv va Deduktiv C) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy D) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish C) Shaxsiy va kasbiy D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 5 B) 3 C) 4 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi B) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash C) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish D) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish B) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi C) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar D) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) internet tarmoqlararo D) masofadan o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari B) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish C) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona D) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya B) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi C) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1