Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 287 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) A. Navoiy C) Yusuf Xos Hojib D) M.Qoshq’ariy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) A.Navoiy B) Ibn Sino C) Yusuf Xos Xojib D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi B) O’qituvchining notiqlik sa’nati C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) Pedagogik tajriba B) Ishontirish va maqulash C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) rag’batlantirish, jazolash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. B) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak C) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim D) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) Platon, Sitseron C) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy D) Lokk, Ushiniskiy 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. B) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. C) Barcha javoblar to`g`ri D) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) K.D Ushinskiy B) Sh.A Amanashveli C) S.Makarenko D) A Avloniy 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish nazariyasi C) o’qitish texnikasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Kommunikativ vositalar B) Rivojlantiruvchi maqsad C) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. D) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy B) Nazariy va amaliy C) Individual, guruhli, frontal D) Stapionar, erkin-eksternat 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Topshiriq va etalon C) Sinov D) Topshiriq 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. C) To’g’ri va teskari aloqadan iborat D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Ta’lim va tarbiya berish 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni B) Mikro maqsadlarga aylantirish C) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi D) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Bespalg’ko P C) Lerner I.Ya D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy B) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova C) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova D) Davidov, I.S.Ladenko 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish B) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish C) Savollarga javob berish D) Muammoni yechish usulini izlash 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnologiyasi B) o’qitish texnikasi C) Barcha javoblar to’g’ri D) o’qitish nazariyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagogning muomalasi bilan B) Pedagogning ish faoliyati C) Pedagog shaxsiyati D) Pedagog faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) M.Mayrs B) R.Karlson C) A)Xeyvlox D) E.Rodjers 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Hammasi B) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni C) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi D) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Yangilikka bo’lgan munosabati B) Idrok qilish qobiliyati C) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati D) Muloqot madaniyati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson B) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson C) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson D) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Mustaqil fikr B) Ijodiy yondashish C) Intizomliylik D) Ijodiy tafakkur 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida B) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Muloqot doirasining kengayishida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Tashqi qiyofa C) Harakat D) Faoliyat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.Esipov B) M.N.Skatkin C) L.P.Aristova D) P.P.Blonskiy 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Beruniy B) Al-Kindiy C) Ibn Sino D) Forobiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Y.P Azarov B) Sh.A Amanashvili C) M.N Statkin D) S Makarenko 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi B) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” C) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» D) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq B) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq C) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Induktiv va Deduktiv D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Shaxsiy va kasbiy C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 3 B) 2 C) 5 D) 4 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish B) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi C) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish D) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Ijtimoiy madaniyat C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. C) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) lektor o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) masofadan o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish C) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish D) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari B) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona C) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish D) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi B) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1