Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 70 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) masofadan o’qitish C) innovatsion o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) F.S.Keller B) A.Romishevskiy C) R.Gang’e D) C.Guzeev 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) analiz D) bilish 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) baholash C) qo’llash D) tushunish 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) baholash B) sintez C) bilish D) analiz 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) tushunish C) bilish D) baholash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) tushunish C) bilish D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) bilish C) analiz D) sintez 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Xotira obrazlarini solishtirish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. B) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) harakatlarni tekshirish B) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) maqsad, xatoni tuzatish D) xatoni tuzatish, baholash 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) baholash B) mazmun C) Motiv D) maqsad 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish B) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish C) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon B) mustaqil o’zlashtirish jarayoni C) harakatning yangi usullarini topish jarayoni D) ijodiy yondashuv jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan B) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar C) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) gaplarni yozib, saqlab olish B) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) ijodiy yondashuv 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) ijodiy yondashuv C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) pedagogikada monitoringda B) o’zaro ta’sirlarda C) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi D) ijodiy yondashuvda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) pedagogikada monitoringda C) ta’limning baholash shkalasida D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish C) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) arabcha nova – yangilik kiritish. B) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) lotincha innotion – yangilik yaratish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 2-bosqich B) 4-bosqich C) 5-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) Inter- nofaol, faol-harakat B) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. C) «Inter» - metod, «act» - harakat. D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 6 B) 8 C) 5 D) 7 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Assisment B) Keys C) Varr D) Venn 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. B) tushuncha, tikish, chiziq. C) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. D) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar, Liberal, Demokratik. B) Liberal, Demokratik, Trening. C) Avtoritar ,Demokratik. D) Demokratik, Intelektual. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) So’z mimika aks sado axborot. B) Og’zaki va yozma nutq. C) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. D) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) So’z orqali ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) nutqsiz ta’sir etish. D) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni D) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Suqrot B) Sitseron C) Demosfen D) Platon 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) Verbal qobiliyati D) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) o’zaro ta’sirlar D) pedagogikada monitoring 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda B) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» B) .«Aqliy hujum» C) .«Arra» D) .«Birgalikda o’qiymiz» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; B) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. C) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. D) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Ko’rsatmali vaziyat B) Muammoli vaziyat C) Baholash uchun vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. B) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . C) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid D) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. D) Pedagogik mehnat samarasi. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. B) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim C) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot D) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 12 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 5 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1