Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 65 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) A.Romishevskiy B) R.Gang’e C) C.Guzeev D) F.S.Keller 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) baholash C) sintez D) bilish 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) baholash C) sintez D) qo’llash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) bilish B) analiz C) baholash D) sintez 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) tushunish C) baholash D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) sintez C) tushunish D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) baholash C) sintez D) analiz 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Xotira obrazlarini solishtirish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. C) matnli belgi, ovozli belgi. D) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) maqsad, xatoni tuzatish C) harakatlarni tekshirish D) xatoni tuzatish, baholash 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) Motiv C) baholash D) mazmun 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi C) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish D) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) ijodiy yondashuv jarayoni C) harakatning yangi usullarini topish jarayoni D) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) ijodiy yondashuv B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) gaplarni yozib, saqlab olish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) ijodiy yondashuv B) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) pedagogikada monitoringda B) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi C) ijodiy yondashuvda D) o’zaro ta’sirlarda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) ta’limning baholash shkalasida B) pedagogikada monitoringda C) o’quv jarayonini uzluksizligida D) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish B) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish C) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) lotincha innotion – yangilik yaratish. B) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. C) arabcha nova – yangilik kiritish. D) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) Nazariya va amaliyot. 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 5-bosqich B) 3-bosqich C) 4-bosqich D) 2-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. B) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. C) Inter- nofaol, faol-harakat D) «Inter» - metod, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 7 B) 8 C) 6 D) 5 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Venn B) Varr C) Keys D) Assisment 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) tushuncha, tikish, chiziq. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Demokratik, Intelektual. B) Avtoritar, Liberal, Demokratik. C) Avtoritar ,Demokratik. D) Liberal, Demokratik, Trening. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. B) So’z mimika aks sado axborot. C) Og’zaki va yozma nutq. D) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. B) nutqsiz ta’sir etish. C) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni D) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Sitseron B) Suqrot C) Demosfen D) Platon 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. B) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati C) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. D) Verbal qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi B) pedagogikada monitoring C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) o’zaro ta’sirlar 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda C) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Birgalikda o’qiymiz» B) .«Arra» C) .«Aqliy hujum» D) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; B) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. C) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. D) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Baholash uchun vaziyat B) Muammoli vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . B) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. C) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid D) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot B) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim C) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim D) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1