Pedagogik mahorat №6 Fevral 13, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №6 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.Guzeev B) A.Romishevskiy C) F.S.Keller D) R.Gang’e 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) analiz D) bilish 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) tushunish C) baholash D) qo’llash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) sintez B) baholash C) analiz D) bilish 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) qo’llash C) bilish D) baholash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) tushunish C) sintez D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) baholash C) sintez D) analiz 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, xatoni tuzatish B) xatoni tuzatish, baholash C) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari D) harakatlarni tekshirish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) Motiv C) mazmun D) baholash 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) ijodiy yondashuv jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) harakatning yangi usullarini topish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) gaplarni yozib, saqlab olish C) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) ijodiy yondashuv 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) o’zaro ta’sirlar C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) ijodiy yondashuv 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) ijodiy yondashuvda B) o’zaro ta’sirlarda C) pedagogikada monitoringda D) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) ta’limning baholash shkalasida B) pedagogikada monitoringda C) o’quv jarayonini uzluksizligida D) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) arabcha nova – yangilik kiritish. B) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) lotincha innotion – yangilik yaratish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. D) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 3-bosqich B) 2-bosqich C) 5-bosqich D) 4-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. B) Inter- nofaol, faol-harakat C) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. D) «Inter» - metod, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 5 B) 8 C) 6 D) 7 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Keys B) Assisment C) Venn D) Varr 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. C) tushuncha, tikish, chiziq. D) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar ,Demokratik. B) Liberal, Demokratik, Trening. C) Demokratik, Intelektual. D) Avtoritar, Liberal, Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Og’zaki va yozma nutq. B) So’z mimika aks sado axborot. C) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. D) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. B) nutqsiz ta’sir etish. C) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni B) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni C) Shaxslararo munasobatlar tizimi. D) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Suqrot B) Platon C) Demosfen D) Sitseron 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. B) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati C) Verbal qobiliyati D) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) o’zaro ta’sirlar B) pedagogikada monitoring C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Arra» B) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» C) .«Birgalikda o’qiymiz» D) .«Aqliy hujum» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Muammoli vaziyat B) Tasvirlovchi vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Baholash uchun vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. B) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid C) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. B) Pedagogik mehnat samarasi. C) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. B) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. C) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish B) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot D) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Pedagogik mahoratni aniqlash