Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 116 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) lektor o’qitish B) innovatsion o’qitish C) internet tarmoqlararo D) masofadan o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.Gang’e B) F.S.Keller C) A.Romishevskiy D) C.Guzeev 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) analiz C) sintez D) bilish 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) baholash C) tushunish D) sintez 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) bilish B) analiz C) baholash D) sintez 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) bilish C) baholash D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) bilish C) analiz D) sintez 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) analiz C) bilish D) baholash 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. C) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish D) Xotira obrazlarini solishtirish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring D) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. B) matnli belgi, ovozli belgi. C) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) harakatlarni tekshirish C) xatoni tuzatish, baholash D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) mazmun C) Motiv D) baholash 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) ijodiy yondashuv jarayoni D) harakatning yangi usullarini topish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) gaplarni yozib, saqlab olish C) ijodiy yondashuv D) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) ijodiy yondashuv B) o’zaro ta’sirlar C) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) ijodiy yondashuvda C) o’zaro ta’sirlarda D) pedagogikada monitoringda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) pedagogikada monitoringda B) o’quv jarayonini uzluksizligida C) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) ta’limning baholash shkalasida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish B) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan D) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish D) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) arabcha nova – yangilik kiritish. C) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. D) lotincha innotion – yangilik yaratish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Nazariya va amaliyot. C) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari D) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. D) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 5-bosqich B) 2-bosqich C) 4-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - metod, «act» - harakat. B) Inter- nofaol, faol-harakat C) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. D) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 8 B) 7 C) 6 D) 5 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Varr B) Keys C) Venn D) Assisment 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. C) tushuncha, tikish, chiziq. D) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Demokratik, Intelektual. B) Liberal, Demokratik, Trening. C) Avtoritar, Liberal, Demokratik. D) Avtoritar ,Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi B) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. C) So’z mimika aks sado axborot. D) Og’zaki va yozma nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) nutqsiz ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni B) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Shaxslararo munasobatlar tizimi. 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Suqrot B) Demosfen C) Sitseron D) Platon 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) Verbal qobiliyati D) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) o’zaro ta’sirlar C) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi D) pedagogikada monitoring 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda B) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Birgalikda o’qiymiz» B) .«Aqliy hujum» C) .«Arra» D) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. B) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Muammoli vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. B) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid C) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot C) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish D) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1