Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 38 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.Gang’e B) C.Guzeev C) F.S.Keller D) A.Romishevskiy 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) bilish D) analiz 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) qo’llash C) tushunish D) sintez 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) analiz B) baholash C) bilish D) sintez 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) bilish C) tushunish D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) bilish C) sintez D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) baholash C) sintez D) analiz 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Xotira obrazlarini solishtirish D) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring B) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) matnli belgi, ovozli belgi. B) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. C) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) maqsad, xatoni tuzatish C) harakatlarni tekshirish D) xatoni tuzatish, baholash 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) baholash C) Motiv D) mazmun 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi D) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) ijodiy yondashuv jarayoni C) mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish D) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) ijodiy yondashuv C) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) gaplarni yozib, saqlab olish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) ijodiy yondashuv B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) o’zaro ta’sirlar D) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) o’zaro ta’sirlarda B) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi C) pedagogikada monitoringda D) ijodiy yondashuvda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) o’quv jarayonini uzluksizligida C) ta’limning baholash shkalasida D) pedagogikada monitoringda 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish B) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish C) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik C) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish D) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. B) lotincha innotion – yangilik yaratish. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) arabcha nova – yangilik kiritish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari C) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) Nazariya va amaliyot. 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. D) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 2-bosqich B) 4-bosqich C) 5-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. B) «Inter» - metod, «act» - harakat. C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) Inter- nofaol, faol-harakat 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 5 B) 6 C) 8 D) 7 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Keys B) Varr C) Venn D) Assisment 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. C) tushuncha, tikish, chiziq. D) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar, Liberal, Demokratik. B) Demokratik, Intelektual. C) Liberal, Demokratik, Trening. D) Avtoritar ,Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) So’z mimika aks sado axborot. B) Og’zaki va yozma nutq. C) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi D) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) nutqsiz ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni B) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni C) Shaxslararo munasobatlar tizimi. D) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Demosfen B) Sitseron C) Platon D) Suqrot 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati C) Verbal qobiliyati D) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) o’zaro ta’sirlar B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) pedagogikada monitoring D) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda B) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Birgalikda o’qiymiz» B) .«Arra» C) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» D) .«Aqliy hujum» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. B) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Baholash uchun vaziyat B) Tasvirlovchi vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Muammoli vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. B) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . C) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid D) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Pedagogik mehnat samarasi. C) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. D) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. C) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. D) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish B) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot C) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim D) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz