Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 112 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.Gang’e B) C.Guzeev C) F.S.Keller D) A.Romishevskiy 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) baholash C) bilish D) sintez 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) qo’llash C) tushunish D) baholash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) sintez B) bilish C) analiz D) baholash 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) tushunish C) baholash D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) tushunish C) analiz D) bilish 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) bilish C) analiz D) sintez 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. B) Xotira obrazlarini solishtirish C) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. C) matnli belgi, ovozli belgi. D) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) xatoni tuzatish, baholash C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) Motiv B) baholash C) mazmun D) maqsad 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi B) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish C) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) ijodiy yondashuv jarayoni C) harakatning yangi usullarini topish jarayoni D) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar B) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan C) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) ijodiy yondashuv D) gaplarni yozib, saqlab olish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi C) ijodiy yondashuv D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) o’zaro ta’sirlarda B) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi C) ijodiy yondashuvda D) pedagogikada monitoringda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) ta’limning baholash shkalasida B) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi C) pedagogikada monitoringda D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish C) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) arabcha nova – yangilik kiritish. B) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. C) lotincha innotion – yangilik yaratish. D) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. C) Nazariya va amaliyot. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. B) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. C) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. D) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 3-bosqich B) 4-bosqich C) 5-bosqich D) 2-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - metod, «act» - harakat. B) Inter- nofaol, faol-harakat C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 6 B) 7 C) 8 D) 5 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Venn B) Keys C) Assisment D) Varr 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. B) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) tushuncha, tikish, chiziq. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar, Liberal, Demokratik. B) Liberal, Demokratik, Trening. C) Avtoritar ,Demokratik. D) Demokratik, Intelektual. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Og’zaki va yozma nutq. B) So’z mimika aks sado axborot. C) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. D) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) So’z orqali ta’sir etish. B) nutqsiz ta’sir etish. C) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. D) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Shaxslararo munasobatlar tizimi. B) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni C) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni D) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Demosfen B) Platon C) Suqrot D) Sitseron 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Verbal qobiliyati C) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. D) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) o’zaro ta’sirlar B) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) pedagogikada monitoring 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda B) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» B) .«Birgalikda o’qiymiz» C) .«Aqliy hujum» D) .«Arra» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. B) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Baholash uchun vaziyat B) Tasvirlovchi vaziyat C) Muammoli vaziyat D) Ko’rsatmali vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid B) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. C) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . D) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. B) Pedagogik mehnat samarasi. C) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. D) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot B) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish D) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1