Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 95 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 8 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) F.S.Keller B) C.Guzeev C) R.Gang’e D) A.Romishevskiy 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) sintez B) baholash C) analiz D) bilish 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) sintez C) qo’llash D) baholash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) analiz B) bilish C) sintez D) baholash 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) tushunish C) bilish D) baholash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) tushunish C) bilish D) sintez 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) sintez C) analiz D) baholash 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Xotira obrazlarini solishtirish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish B) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. C) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) xatoni tuzatish, baholash B) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) mazmun B) baholash C) maqsad D) Motiv 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish B) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish C) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) mustaqil o’zlashtirish jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) ijodiy yondashuv jarayoni D) harakatning yangi usullarini topish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan C) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar D) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) gaplarni yozib, saqlab olish B) ijodiy yondashuv C) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi B) ijodiy yondashuv C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi B) pedagogikada monitoringda C) ijodiy yondashuvda D) o’zaro ta’sirlarda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi B) ta’limning baholash shkalasida C) pedagogikada monitoringda D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. B) lotincha innotion – yangilik yaratish. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) arabcha nova – yangilik kiritish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) Nazariya va amaliyot. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. B) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. C) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. D) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 2-bosqich B) 4-bosqich C) 5-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - metod, «act» - harakat. B) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) Inter- nofaol, faol-harakat 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 5 B) 7 C) 8 D) 6 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Varr B) Assisment C) Keys D) Venn 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. B) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) tushuncha, tikish, chiziq. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar ,Demokratik. B) Avtoritar, Liberal, Demokratik. C) Liberal, Demokratik, Trening. D) Demokratik, Intelektual. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Og’zaki va yozma nutq. B) So’z mimika aks sado axborot. C) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi D) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) So’z orqali ta’sir etish. D) nutqsiz ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni B) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni C) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni D) Shaxslararo munasobatlar tizimi. 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Demosfen B) Sitseron C) Platon D) Suqrot 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati B) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. C) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati B) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati C) Verbal qobiliyati D) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) pedagogikada monitoring C) o’zaro ta’sirlar D) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda C) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Aqliy hujum» B) .«Birgalikda o’qiymiz» C) .«Arra» D) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Tasvirlovchi vaziyat B) Muammoli vaziyat C) Baholash uchun vaziyat D) Ko’rsatmali vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. B) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . C) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. D) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. B) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. C) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim B) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish C) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim D) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 13 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 7 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1