Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 68 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) innovatsion o’qitish C) lektor o’qitish D) internet tarmoqlararo 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) F.S.Keller B) A.Romishevskiy C) R.Gang’e D) C.Guzeev 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) bilish C) sintez D) baholash 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) sintez C) baholash D) qo’llash 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) baholash B) sintez C) analiz D) bilish 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) tushunish C) baholash D) qo’llash 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) sintez C) analiz D) tushunish 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) sintez C) analiz D) baholash 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Xotira obrazlarini solishtirish B) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. B) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. C) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari B) harakatlarni tekshirish C) xatoni tuzatish, baholash D) maqsad, xatoni tuzatish 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) baholash B) mazmun C) maqsad D) Motiv 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi B) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish C) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish D) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon C) ijodiy yondashuv jarayoni D) mustaqil o’zlashtirish jarayoni 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar C) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) gaplarni yozib, saqlab olish B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) ijodiy yondashuv D) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) ijodiy yondashuv C) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) pedagogikada monitoringda B) ijodiy yondashuvda C) o’zaro ta’sirlarda D) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) ta’limning baholash shkalasida B) pedagogikada monitoringda C) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish C) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish D) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan D) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) lotincha innotion – yangilik yaratish. B) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) arabcha nova – yangilik kiritish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. C) Nazariya va amaliyot. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 4-bosqich B) 5-bosqich C) 2-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - metod, «act» - harakat. B) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. C) Inter- nofaol, faol-harakat D) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 7 B) 5 C) 6 D) 8 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Keys B) Assisment C) Venn D) Varr 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) tushuncha, tikish, chiziq. B) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. C) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. D) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Demokratik, Intelektual. B) Liberal, Demokratik, Trening. C) Avtoritar, Liberal, Demokratik. D) Avtoritar ,Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) So’z mimika aks sado axborot. B) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. C) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi D) Og’zaki va yozma nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. B) So’z orqali ta’sir etish. C) nutqsiz ta’sir etish. D) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni B) Shaxslararo munasobatlar tizimi. C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Demosfen B) Sitseron C) Suqrot D) Platon 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati B) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. B) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Verbal qobiliyati B) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati C) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati D) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) pedagogikada monitoring B) o’zaro ta’sirlar C) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) D) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda C) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda D) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«Aqliy hujum» B) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» C) .«Arra» D) .«Birgalikda o’qiymiz» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. B) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Ko’rsatmali vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Muammoli vaziyat D) Tasvirlovchi vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . B) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid C) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. D) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. B) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. C) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. D) Pedagogik mehnat samarasi. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim B) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish D) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 7 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 4 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1