Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №6 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №6 InfoMaster Fevral 13, 2024 138 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0% 0 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) internet tarmoqlararo B) innovatsion o’qitish C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) C.Guzeev B) F.S.Keller C) R.Gang’e D) A.Romishevskiy 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) sintez C) bilish D) baholash 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) qo’llash C) baholash D) sintez 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) sintez B) analiz C) bilish D) baholash 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) baholash C) qo’llash D) bilish 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) bilish B) tushunish C) sintez D) analiz 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) analiz C) bilish D) sintez 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) Xotira obrazlarini solishtirish B) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. C) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari B) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari D) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. C) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash B) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) xatoni tuzatish, baholash B) maqsad, xatoni tuzatish C) harakatlarni tekshirish D) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) maqsad B) baholash C) mazmun D) Motiv 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish B) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish C) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi D) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) harakatning yangi usullarini topish jarayoni B) mustaqil o’zlashtirish jarayoni C) ijodiy yondashuv jarayoni D) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan C) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish C) ijodiy yondashuv D) gaplarni yozib, saqlab olish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) o’zaro ta’sirlar B) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) C) ijodiy yondashuv D) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) ijodiy yondashuvda B) o’zaro ta’sirlarda C) pedagogikada monitoringda D) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) ta’limning baholash shkalasida B) pedagogikada monitoringda C) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi D) o’quv jarayonini uzluksizligida 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish B) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish D) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. B) lotincha innotion – yangilik yaratish. C) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. D) arabcha nova – yangilik kiritish. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Nazariya va amaliyot. B) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari C) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. B) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. C) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. D) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 5-bosqich B) 4-bosqich C) 3-bosqich D) 2-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. B) «Inter» - metod, «act» - harakat. C) Inter- nofaol, faol-harakat D) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 6 B) 5 C) 7 D) 8 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Varr B) Assisment C) Venn D) Keys 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) tushuncha, tikish, chiziq. B) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. C) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. D) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Avtoritar ,Demokratik. B) Avtoritar, Liberal, Demokratik. C) Liberal, Demokratik, Trening. D) Demokratik, Intelektual. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. B) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi C) Og’zaki va yozma nutq. D) So’z mimika aks sado axborot. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) So’z orqali ta’sir etish. B) nutqsiz ta’sir etish. C) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. D) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni B) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni C) Shaxslararo munasobatlar tizimi. D) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Sitseron B) Demosfen C) Platon D) Suqrot 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. C) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. D) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati B) Verbal qobiliyati C) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. D) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi B) pedagogikada monitoring C) o’zaro ta’sirlar D) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda D) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» B) .«Birgalikda o’qiymiz» C) .«Aqliy hujum» D) .«Arra» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. C) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. D) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Tasvirlovchi vaziyat B) Baholash uchun vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Muammoli vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid B) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. C) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. B) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. B) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. C) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. D) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish B) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim C) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim D) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 15 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 22 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1