Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat №7 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat №7 InfoMaster Fevral 18, 2024 194 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 2 0% 0 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) innovatsion o’qitish B) internet tarmoqlararo C) masofadan o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. B) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. C) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. D) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) Avloniy B) Yusuf Xos Hojib C) A. Navoiy D) M.Qoshq’ariy 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Ibn Sino B) Yusuf Xos Xojib C) A.Navoiy D) .M. Qoshg’ariy 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat C) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. B) rag’batlantirish, jazolash C) Pedagogik tajriba D) Ishontirish va maqulash 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak B) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . C) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. D) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) Platon, Sitseron B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) Lokk, Ushiniskiy D) YA.Komenskiy, Demosfen 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish B) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. C) Barcha javoblar to`g`ri D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) S.Makarenko B) K.D Ushinskiy C) A Avloniy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish nazariyasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish texnologiyasi D) o’qitish texnikasi 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Kommunikativ vositalar C) Rivojlantiruvchi maqsad D) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy B) Stapionar, erkin-eksternat C) Individual, guruhli, frontal D) Nazariy va amaliy 16 / 50 16. Test-bu A) Topshiriq B) Nazorat C) Topshiriq va etalon D) Sinov 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Muloqotmandlik va tashkilotchilik B) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat C) To’g’ri va teskari aloqadan iborat D) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) Ta’lim va tarbiya berish B) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat C) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat D) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Mikro maqsadlarga aylantirish B) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi C) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni D) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Lerner I.Ya C) Bespalg’ko P D) Nazarova T.S 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova B) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova C) Davidov, I.S.Ladenko D) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish B) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Savollarga javob berish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish nazariyasi B) o’qitish texnikasi C) o’qitish texnologiyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi B) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. C) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. D) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ob’ektiv jarayonida B) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri C) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish D) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog shaxsiyati B) Pedagogning ish faoliyati C) Pedagog faoliyati D) Pedagogning muomalasi bilan 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish B) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) E.Rodjers B) M.Mayrs C) A)Xeyvlox D) R.Karlson 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Hammasi B) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi C) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni D) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Muloqot madaniyati B) Idrok qilish qobiliyati C) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati D) Yangilikka bo’lgan munosabati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson B) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy yondashish B) Mustaqil fikr C) Ijodiy tafakkur D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Muloqot doirasining kengayishida B) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida C) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Harakat C) Faoliyat D) Tashqi qiyofa 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari B) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish C) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish D) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.P.Blonskiy B) M.N.Skatkin C) L.P.Aristova D) P.Esipov 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Forobiy B) Ibn Sino C) Al-Kindiy D) Beruniy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) M.N Statkin B) Sh.A Amanashvili C) S Makarenko D) Y.P Azarov 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq B) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq C) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq D) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Induktiv va Deduktiv D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot B) Shaxsiy va kasbiy C) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot D) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 2 C) 3 D) 5 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish C) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Kasbiy ahamiyatli madaniyat B) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi C) Kasbiy faoliyatda yetukligi D) Ijtimoiy madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. B) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar C) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi D) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) masofadan o’qitish B) internet tarmoqlararo C) lektor o’qitish D) innovatsion o’qitish 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish B) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju C) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish D) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari C) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish D) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi B) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 3 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 21 Pedagogik mahorat testlari-2025 №1