Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 "Ta'vilot ahl as sunna" adarining muallifi kim? A) Abu Mansur Moturudiy B) Abu Nasr Forobiy C) Burhoniddin Marg’inoniy D) Mahmud Zamaxshariy 2 / 40 Bundan 1100 yil avval mahalla boshqaruv tizimi haqida kim aytgan edi? A) Narshahiy B) Alisher Navoiy C) Ibn Arabshoh D) Zamaxshariy 3 / 40 2020- yil Toshkent shahtidagi ''G‘alaba bog‘i'' ning markazida Zulfiya Zokirova va uning frontdan qaytmagan besh o‘g‘li, sadoqatli kelinlari xotirasiga atab muhtasham haykal o‘rnatildi. Obidaga qanday nom berildi? A) ''Vafo timsoli'' B) ''Sabr-toqat namunasi'' C) ''Matonat madhiyasi'' D) ''El-yurt tayanchi'' 4 / 40 ''Katta kelajagi bor kasblar yo‘q, ammo kelajagi buyuk mutaxassislar bor''.... A) J. Renar B) Ilf va Yevgeniy Petrov C) A. Bebel D) Jeyms Aigateb 5 / 40 Konfutsiyning fikricha, insonning eng katta ehtiyoji nima? A) Tushunish va tushunarli bo’lish B) Maqsadi tomon qat'iy borishdir C) Moddiy va ma'naviy to’kin hayotga ega bo’lish D) O’zini kelajakda tasavvur qilishdir 6 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini ketma-ketlikda aniqlang. 1. Muvaffaqiyatlarni rejalashtirish 2. Yangi vazifalar qo’yish 3. Barqaror harakat 4. Natijalarni tahlil qilish A) 1,3,2,4 B) 1,3,4,2 C) 1,4,2,3 D) 1,2,3,4 7 / 40 Muzokara olib borishdagi eng muhim sifat nima? A) Fikrni juda tez tushuntira olish. B) Ravon nutq va fikrni aniq ifoda qilish; C) Toʻgʻri muomala qila bilish va oʻzaro munosabat oʻrnatish; D) Oʻz hissiyotlarini boshqara olish; 8 / 40 Mashhur faylasuf Sitseronning fikriga koʻra inson nimaga itoat qilishni oʻrganmogʻi lozim? A) Oʻz qalbiga B) Ota — onaga C) Oʻz qarorlariga D) Qonunlarga 9 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) Shavkat Mirziyoyev B) Abdurauf Fitrat C) Mahmud Zamaxshariy D) G‘afur G‘ulom 10 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Pyotr Kapitsa B) Jorj Bernard Dansig C) Tomas Edison D) Albert Eynshteyn 11 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis 12 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish B) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish C) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish D) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish 13 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Tartibli odam B) Saxovatpesha odam C) Vatanparvar odam D) Tashkilotchi va izlanuvchan odam 14 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Jaloliddin Rumiy B) Kaykovus C) Martin Lyuter King D) Konfutsiy 15 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik C) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik D) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik 16 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash B) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati C) Barcha javoblar to’g’ri D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 17 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Kreativ yondashuv B) Hissiy bilish C) Tanqidiy fikrlash D) Tahlil qilish 18 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Suqrot B) Migel de Servantes C) Jaloliddin Rumiy D) Kaykovus 19 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild 20 / 40 Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan 21 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,4 B) 1,2,3,4,5 C) 1,2,3,4 D) 1,3,4,5 22 / 40 Qat'iy irodaning asosi nechta va ular nimalar? A) Ikkita: sabrli bo’lish va tinimsiz harakatda bo’lish. B) To’rtta: sabrli bo’lish, izlanish, kuchli iroda va shukronalik. C) Beshta: sabrli bo’lish, tanqidiy fiklash, bilim olish, taqlid qilish, harakatda bo’lish. D) Uchta: sabrli bo’lish, ilm olish va mehnat qilish. 23 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Avesto B) Budda 24 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1,2,3 B) 1.3 C) 1,2,3,4 D) 2,3,4 25 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini aniqlang: 1. Muvaffaqiyatni rejalashtirish; 2. Barqaror harakat; 3. Me'yor va tanaffus; 4. Natijalarni tahlil qilish; 5. Xatolardan qo’rqmaslik; 6. Yangi vazifalar qo’yish. A) 1,2,4,6 B) 1,2,3,4,5,6 C) 1,2,4,5,6 D) 1,2,3,6 26 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Abu Rayhon Beruniy B) Hakim at-Termiziy C) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf D) Imomi A’zam Abu Hanifa 27 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Mahmudxo’ja Behbudiy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 28 / 40 "Men doimo odamlarni baxtli qilish uchun bir finjon ......, bir qoshiq ....., bir choy qoshiq ....., yana biroz ..... yetarli ekanini aytaman". (Muhammad Ali) A) Muhabbat / sabr / saxiylik / g’amxòrlik B) Muhabbat / vaqt / harakat / mas'uliyat C) Muhabbat / iroda / matonat / baxt D) Muhabbat / ilm / bag’rikenglik / e'tibor 29 / 40 Har bir millatning saodati va izzati, albatta, shu xalqning ichki intizomi va totuvligiga bog‘liq... Qayerda oila munosabati kuchli intizomga tayansa, mamlakat va millat ham shuncha kuchli va muazzam bo‘ladi. Oila va farzand masalasi erkak yo ayolning xususiy masalasi emas. Farzand nafaqat ota-ona hayotining davomi, balki ayni paytda millatning ham iqtidori, obro‘ va e’tiborini belgilaydigan zanjir halqasidir. Millat esa Vatan, mamlakatning yuragi. . A) Abdurauf Fitrat, “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” B) Mahmud Zamaxshariy “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” C) G‘afur G‘ulom “Oila yoki oila boshqarish tartiblari” 30 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat 31 / 40 . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,3,4,5,6,7 B) 1,2,3,4,5,6,7 C) 1,2,3,4,5,7 D) 1,2,3,4,5 32 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Alfred Mexen, siyosatchi B) Qamariddin Islamov C) Martin Lyuter King D) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi 33 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Hakim at-Termiziy B) Arxiyepiskop Vladimir C) F. Shalyapin D) Migel de Servantes 34 / 40 Yevropaning barcha sohalardagi taraqqiyotida Islom madaniyatining xizmati beqiyos va uning Yevropa taraqqiyotiga katta ta’sir o‘tkazgan keskin asarlari bor... Yevropaga hayot bag‘ishlagan nafaqat tabiat ilmlari, balki Islom madaniyati bu o‘lkaga ilk nurini yuborganidayoq har tomonlama o‘z ta’sirini o‘tkazgan edi. . A) Martin Lyuter King “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) noml B) Migel de Servantes “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. C) Robert Briffault, “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. D) Аntonio Аlonso Markos “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. 35 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish B) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish C) Barcha javoblar to’g’ri D) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish 36 / 40 Sizlarning yaxshilaringiz dunyo ishini deb oxiratni, oxiratni deb dunyo ishini tark qilmaydigan va odamlarga og‘irligini tushirmaydiganlaringizdir. A) Rivoyatdan B) Hadisdan 37 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Hakim at-Termiziy B) Isaak Nyuton C) Suqrot D) Mahmud Koshg‘ariy 38 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik B) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. C) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. D) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. 39 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 40 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Yusuf Xos Hojib B) Mahmud Zamaxshariy C) Jaloliddin Rumiy D) Mahmud Koshg‘ariy 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya