Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Ona tili mavzulashtirilgan » 6-sinf Ona tili » 6-sinf Ona tili №6 6-sinf Ona tili 6-sinf Ona tili №6 InfoMaster Mart 30, 2022 7 Ko'rishlar 0 SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 0 0 Vaqtingiz tugadi! 6-sinf Ona tili №6 HOZIRGI VA KELASI ZAMON SIFATDOSHLARI SIFATDOSHNING BO’LISHLI VA BO’LISHSIZ SHAKLLARI RAVISHDOSH RAVISHDOSHLARNING MA’NO TURLARI RAVISHDOSH YASOVCHI QO’SHIMCHALAR TALAFFUZI VA IMLOSI Mavzular yuzasidan testlar 1 / 50 jo’ja va jirafa so’zlaridagi j tovushlari qaysi jihatdan o’zaro farqlanadi? A) portlovchi va sirg’aluvchiligiga ko’ra B) jarangli va jarangsizligiga ko’ra C) talaffuzida labning ishtirokiga ko’ra D) til qismlarining harakatiga ko’ra 2 / 50 Asabiylashtirmoq so'zi tarkibidagi so'z yasovchi qo'shimchalar miqdorini toping, A) 2ta B) 1ta C) 3ta D) 4ta 3 / 50 Shaxslarning ichki kechinmalari va narsalarning bir holatdan ikkinchi holatga o'tish jarayonini ifodalovchi fe'Ilar... A) harakat tarzi B) holat fe'llari C) harakat fe'llari D) to'liqsiz fe'Ilar 4 / 50 Orttirma nisbatdagi fe’llardan iborat qatorni toping A) ko’rsat,ishlandi,olindi B) taraldi,yuvildi,yozildi C) oqiz ,keltir ,ishlat D) ko’rindi,uxlatildi ,sotdi 5 / 50 Harakat nomi berilmagan gapni toping A) Bilim o’qish va takrorlash mevasidir . B) Botirlar qo’rquvni bilmaydilar . C) Maqsadimiz – tinch yashash ,o’qish va ishlash D) O’qish,o’rganish—hammaning burchi 6 / 50 Hozirgi zampn sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi ? A) —ydigan ,adigan ,-(a ) r B) -(a) yotgan C) —b(ib) D) gan 7 / 50 Qaysi qatordagi gapda ravishdosh yasovchi qo’shimcha yetakchi fe'l bilan ko’makchi fe'lni bog’lashga xizmat qilgan ? A) Sayohatchilar qorong’u tushguncha yetib oldilar. B) Dadasi yangi uy pchun kerakli jihozlarni olb keldi. C) Sarvar devordan oshib tushdi . D) Usta Alim qo’shnisining yerini sotib oldi. 8 / 50 Bo’lishsiz fe’l qo’llangan gap qatorini belgilang A) Uzoqdan yoqimli kuy eshitilardi B) Birovga xolis xizmat qilib o’rganmaganman. C) Mayin shabada esmoqda D) Giloslar qiyg’os gullagan 9 / 50 Fe'lni hol vazifasiga ixtisoslashtiradigan maqsus shakl qaysi qatorda berilgan? A) bunday shakl mavjud emas.. B) ravishdosh shakli. C) harakat nomi shaili. D) sifatdosh shayli. 10 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang . A) Ko’klamda ko’katlar gurkirab o’sadi. B) Ovozi shovqinda zo’rg’a eshitildi.. C) Vaqtni o’g’irlamoq- baxt o’g’irlamoq. D) Navoiy kuy eshitilayotgan tomonga ildam yurdi. 11 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni anlqlang. A) -di, -gan, -(i)sh, -moq. B) -gan, -yotgan, -ar, -mas. C) -gach, -gani, -(i)b, -a, -y. D) -(i) b, -gach, -kacli, -di, -gan. 12 / 50 Ravishdosh haqida aytilgan qaysi fikr to’g’ri? 1.Ravishdosh fe’lning ravishga xoslangan shaklidir .2.Ravishdosh harakatning belgisini bildiradi . 3.Ravishdosh gapda hol bo’lib keladi . 4.jarangli undosh bilan tugagan fe’l asoslariga –gach, -guncha, -gani qo’shimchalari qo’shilib, -kach, -kuncha, -kani tarzida yoziladi . A) 1, 2 B) 1, 2, 3 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 2, 4 13 / 50 Qaysi gapda bo’lishsiz fe’ldan tasdiq ifodalangan? A) Hech kimga munofiqlik qila ko’rma B) Ish hech kimni o’ldirmaydi C) Bu gap aytilmay qolmaydi . D) Bu yerda uni ko’rgan emasman 14 / 50 Fe’ldan anglashilgan ish harakatning bajarilgan yoki bajarilmaganligini bildiruvchi grammatik xususiyat qanday nomlanadi ? A) nisbat B) mayl C) zamon D) bo’lishli ,bo’lishsizlik 15 / 50 Harakatning holatini anglatuvchi ravishdoshlar qaysi qo’shimchalar yordamida hosil qilinadi? 1)-(i) b 2- a(-y); 2) –gancha; 3) –gani; A) 3,4 B) 2,3 C) 1,4 D) 1,2 16 / 50 Fe’lning ravishdosh shakli haqida bildirilgan qaysi hukm noto’g’ri? A) -gani (-kani, -qani, -gali) qo’shimchali ravishdosh harakatning maqsadini bildiradi B) barcha javoblar to’g’ri C) -b (-ib), -a (y) shakllari harakatning paytini ham anglatadi D) -gancha (-kancha, -qancha) qo’shimchali ravishdosh harakatning holatini anglatadi 17 / 50 Tiz cho’kib turguncha tik turib, o’lmoq yaxshiroq. Gapdagi ravishdosh anglatgan ma'noni aniqlang. A) harakat belgisi. B) qiyos. C) maqsad. D) payt. 18 / 50 Qaysi qatordagi ravishdosh holat ma’nosini ifodalagan? A) Toqqa chiqqach, osmonning pastligini his qildi. B) Gapni bilib - bilmay gapirmaslik kerak. C) Bobur gulni yana bir hidlab, boshidagi sallasining qatiga qistirib qo’ydi. D) Murodxonlarnikiga qarab sekin yo’lga tushdim. 19 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi qatorda ? A) uvullamoq ,to’xtamoq,eslamoq B) qiziqmoq ,kiyinmoq,bajarmoq C) bormoqchi emas ,ko’rgan emas ,yirtmayman D) egallamoq ,aytmoq ,yozmoq 20 / 50 Quyidagi yasama sifat va otlarning qaysi biri fe’lning bo’lishsizlik shakli bilan omonim bo’lolmaydi ? A) suzma (qatiq) B) sochma (o’q) C) qo’llanma (kitob) D) qaynatma (sho’rva) 21 / 50 Qaysi qatorda payt ravishdoshi ishtirok etmagan ? A) Aslida ,qosh qorayguncha yetib olish kerak B) Suv qaynayvermagach olovni pasaytirdi C) Toqqa yetgach ,qo'ylarni o'z holiga tashlab qo'ydi D) Kechga yaqinlashgach ,havo aynib ,shamol turdi 22 / 50 Qaysi javobdagi ravishdoshlar ish harakatning paytini bildiradi. A) shoshgancha, kiygani, yurgach. B) kuchayguncha, tuqqach, ichikkuncha. C) topgani, bo’linib, yura-yura D) oqquncha, topgani, ezilib 23 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi qo’shimchalari qo’shiladi? A) –gach, -guncha, -gancha B) –kach, -kuncha, -kani C) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi D) –qach, -quncha, -qani 24 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Ko’rganni eshitgan yengadi. B) Bemor otamni korgani kasalxonaga bordim. C) Yaxshi ko’rgarimni bilasiz-da. D) Men gulxan atrofida o’tirganlarni yilqi boquvchilar deb yanglishgan ekanman. 25 / 50 Kelasi zamon sifatdoshi qaysi qo'shimcha yordamida hosil qilinadi A) —b(ib) B) —ydigan „adigan ,-(a ) r C) -(a) yotgan D) gan 26 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsizlik ma’nosi ifodalangan ? A) Boraman –a ,boraman ,borib bo’pman B) Kampir qishlog’iga qaytib ketdi C) Hali tong otganicha yo’q D) B,C 27 / 50 Qaysi qo’shimchalar bilan yasalgan ravishdoshlar takrorlanib ishlatiladi. A) faqat -a, -y. B) -b, -ib, -a, -y C) faqat -b, -ib. D) -b, -ib, -a, -gani. 28 / 50 Qaysi qatorda bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan ? A) aytib ketma B) aytma ketma C) aytmay ket D) aytmay ketma 29 / 50 Fe'lning ravishdosh shakli mavjud bo’lgan gapni toping. A) Bizdan ozod va obod vatan qolsin. B) Dushman navkari bizga qarshi qilich ko’tardi. C) Qadimiy Turon zaminida yashagan avlodlarimiz bir buloqdan suv ichganlar . D) Baliq chiqdi ilinib ,tumshuqlari tilinib . 30 / 50 Ravishdoshninng -b ,ib ,-a ,-y shakllari asosan qanday ma'noni bildiradi 1 sabab 2 payt 3 holat 4 vosita 5 chegara A) 3 B) 4,5 C) 1,2 D) 1,2,3,4,5 31 / 50 Bo’lishsiz fe’llar qaysi vositalar yordamida hosil qilinadi ? A) edi ,emish ,emas,ekan B) yo’q ,emas,-ma ,-mas C) –magan ,_maydigan ,ekan D) –ma ,-(i)sh ,-(i)b 32 / 50 Berigan gapda ravishdosh qanday ma'noni anglatyapti. Lom-lim demay chirqillab yig’layoftgan bolalarni kursiga o’tqazib qo’ydi. A) holat B) sabab. C) maqsad. D) payt. 33 / 50 Unli va jarangli undoshlar bilan tugagan fe’l asoslariga ravishdoshning qaysi o’shimchalari qo’shiladi? A) –gach, -guncha, -gancha B) –qach, -quncha, -qani C) –kach, -kuncha, -kani D) yuqoridagilarning barchasi qo’shiladi 34 / 50 Ravishdosh ko’rsatkichlaridan iborat bo’lgan qatorni aniqlang. A) -gach, -gani, -guncha, -y, -b. B) -y, -gali, -yapti, -clia, -a. C) -gani, -moq , -sa, -y, -kuncha. D) -guncha, -y, - ib, -gan, -gani. 35 / 50 Ravishdoshlarning qandy ma’no guruhlari mavjud? 1.holat 2.payt 3.maqsad 4.sabab 5.daraja-miqdor 6.o’rin A) 1, 2, 3, 4 B) 1, 2, 4, 5, 6 C) 1, 2, 4, 6 D) yuqoridagilarning barchasi 36 / 50 Ravishdoshning sabab ma'nosini ifodalaydigan turi berilgan javobni toping. A) qoroni tushguncha, yugurib kelmoq B) yig'lay-yig'lay uxlamoq, tikilgancha o'ylanibqolmoq. C) musiqa tingach, ko'rgani bormoq D) qo'rqib kirmadi, qaynayvermagach kuchaytirdi 37 / 50 Bo’lishlilik shakli orqali bo’lishsizlik ifodalangan gapni toping A) Tez orada uncha - muncha mexanikka gap bermay qo’yadi . B) Yordam bersangiz ,kolxozni ko’tarish uchun kuch –quvvatimni ayarmidim ?! C) Bu hol qishloqda sezilmay qolmaydi D) Men xalqni aldamoqchi emasman ! 38 / 50 Quyidagi qo’shimchalar qaysi biri sifatdoshning bo’lishsizlik shaklini hosil qiladi. A) –maslik B) –may ,-masdan C) –mayin D) –mas 39 / 50 Ravishdosh so’z birikmalari berilgan qatorni belgilang. A) chaqqon sakramoq, tez yugurmoq. B) ko’m-ko’k dalalar , sho’x musiqa. C) to’lqillanib gapirmoq, hayratlanib qaramoq. D) mayin shabada, sokin tun. 40 / 50 Sifatdoshning qaysi shakliga bo'lishsizlik qo'shimchasi qo'shilganda tovush o’zgarishi yuz beradi? A) -(a)yotgan B) - (a)r C) -gan D) -(a)digan 41 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) U boshini nomiga emas, balki tang’ib bog’ladi. B) U ataylab boshini bog’lab oldi. C) Boshi bog’langani ish qilmaslik uchun bahona bo’ldi D) U boshi bog’langan holda hovliga chiqdi. 42 / 50 Qaysi qatorda maqsad ravishdoshli birikmalar berilgan ? A) suvga tikilganpha o'ylanib qoldi, yig'lay-yig'lay uxlamoq B) qaynayvermagach olovni kuchaytirdi, qo'rqib kirmadi C) ko'rgani bormoq ,gaplashgani to'planganmiz D) musiqa tingach, qorong'u tushguncha 43 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Allaqayerda bo’rilar uvullashi eshitildi. B) Nur sochib oy chiqadi yorga boqqani. C) U voqea hech qachon yodimdan ko’tarilrnaydi . D) Asta sekin tong ota boshladi. 44 / 50 Bo’lishlilik ma’nosi ifodalangan qatorni aniqlang A) U na o’qiydi ,na yozadi B) Otaqo’zi shaharga kelsa ,kirmay ketmaydi C) Gapiradi-ya ,gapiradi ,gapirib bo’pti D) Bugungi ishni ertaga qo’yma 45 / 50 Qaysi qatorda bo’lishsiz ma’noli harakat nomlari qatnashgan ? A) Tanlovda Omon Turdi kuyini juda ta’sirli chaldi B) Bolalarning o’quv qurollarini avaylab asrashni ota –onalariga moddiy yordamdir . C) Bilmaslik ayb emas ,lekin bilishni istamaslik ayb . D) Tilni qunt bilan o’rganish nutqni boyitib borish demakdir 46 / 50 Yodgor kelib-kelmay hasharni adog’iga yetkazdi. Ushbu gapda ravishdoshning qanday ma’no turi bor? A) holat B) maqsad C) payt D) sabab 47 / 50 Tuslanmaydigan .ravishdoshlar qaysi qatorda berilgan. A) barcha ravishdoshlar tuslanadi. B) o’qiy , yoza. C) o’qigani , yozgani D) olib, yozib. 48 / 50 Uning ko’rmagan va eshitmagan hodisasi yo’q edi . Sifatdoshning bo’lishsiz shaklini ko’rsating A) ko’rmagan, eshitmagan, hodisasi yo’q edi B) ko’rmagan, eshitmagan C) ko’rmagan, eshitmagan, yo’q edi D) ko’rmagan 49 / 50 Ravishdosh qatnashgan gapni aniqlang. A) Alisher mehmonxonaga eng lazzatli taomlardan tortishni buyurdi. B) Ichkaridan muzika ovozi eshitilib turardi. C) Tirnoqqa zor bo’lib yurgan Yusuf ota qarshisidan kelayotgan qizchaga tikilib qoldi. D) Teparoqda sarvqomat bir terak qarsillab sinib tushdi. 50 / 50 Qaysi qo’shimchalar yordamida maqsad ma'nosini bildiruvchi ravishdosh hosil bo’ladi ? A) -gan, -kan, -qan.. B) -b, -ib. C) -gani, -kani, -qani. D) -a , (-y). 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz