Boshlang’ich sinf №11 Mart 22, 2022Mart 22, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich sinf №11 ga fikr bildirilmagan. 0% 5 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №11 Ma'rifat gazetasi test savollari DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Matematika o’qitish metodikasi haqidagi tushunchani birinchi bo’lib Shvetsariyalik pedagog,matematik G.Pestalosning 1802- yilda yozgan"Sonni ko’rgazmali o’rganish"asarida bayon qilingan. A) To’g'ri B) Noto’gri 2 / 40 Boshlang'ich sinflarda qaysi so’z turkumi o’rganilmaydi? A) Morfema B) to’g’ri javob yo’q C) Kishilik olmoshlari D) Ravish 3 / 40 Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi B) to’g’ri javob yo’q C) Formulalar ishlab chiqiladi D) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida 4 / 40 Ahmadda uch xil rangdagi 8 ta qalam bor. Agar qizil qalamlari yashil qalamlaridan 3 marta ko'p bo'lsa, sariq qalamlari soni nechta? A) 2 B) 4 C) 3 D) 1 5 / 40 Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) Soat maketi yordamida B) to’g’ri javob yo’q C) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida D) Tabel kalendar yordamida 6 / 40 Analiz deb nimaga aytamiz? A) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir B) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. C) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli D) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli 7 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 8 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... B) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. C) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... D) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... 9 / 40 Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) Punktuasiya B) to’g’ri javob yo’q C) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi D) So’z va gaplar orasidagi belgilar 10 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qanday metodlar qo‘llaniladi? A) Badiiy o‘qish, tez o‘qish, izlanish metodi B) Ifodali o‘qish, to‘g‘ri o‘qish, C) Izohli o‘qish, ifodali o‘qish, badiiy o‘qish, izlanish metodi D) Izlanish, to‘g‘ri o‘qish, tez o‘qish 11 / 40 11 kg 040 g ni gramda ifodalang. A) 1140 g B) 11040 g C) 114 g D) 11400 g 12 / 40 Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi B) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. C) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi D) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi 13 / 40 So’zning eng kichik bo’linmaydigan ma'noli qismi bu.. A) Bosh bo’lak B) Morfema C) O’zak D) to’g’ri javob yo’q 14 / 40 Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) to’g’ri javob yo’q B) Tayyorgarlik ishi C) Sinflarga ajratish D) Asosiy davr 15 / 40 Tezlik o’zgarmas bo’lganda masofa bilan vaqt qanday bog'lanisjda bo’ladi? A) To’g'ri proporsional B) Teskari proporsional 16 / 40 Og‘zaki nutq ko‘pincha qay tarzda ifodalanadi? A) Ichki B) Tashqi C) Dialog D) Monolog 17 / 40 1- sinf o’quvchilarining o’qish malakasi qaysi bosqichga to’g'ri keladi? A) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab sidirg'a o’qish B) Matnni ongli , to’g'ri va bo’g'inlab o’qish C) Ongli o’qish va to’gri o’qisj D) to’g’ri javob yo’q 18 / 40 4-sinf o'qish darsligi mualliflari-? A) Barchasi to'gri B) S.Matchonov, A.Shojalilov C) S.Matchonov, Z.Dolimov D) X.G'ulomova, Sh, Sariyev 19 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 20 / 40 Boshlangich sinflarda o’rganiladigan ko’pgina she'rlarni tahlil qilib ,ifodali o’qish mashq qilingach ,o’quvchilarga qanday vazifa beriladi? A) Ma'nosini izohlash B) Ifodali o’qish C) to’g’ri javob yo’q D) Ifodali yod aytib berish 21 / 40 Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 5 B) 2 C) 8 D) 4 22 / 40 Qanday paytda bo‘linuvchi bo‘linmaga teng bo‘ladi? A) Son 5 ga bo‘linganda B) Son 1 ga bo‘linganda C) Son o‘ziga bo‘lingabda D) Agar bo‘luvchi va bo‘linmai teng bo‘lsa 23 / 40 Epigraf nima? A) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. B) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni C) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish D) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. 24 / 40 Yupiterning diametri Yernikidan necha marta katta? A) 100 marta B) 11 marta C) 12 marta D) 10 marta 25 / 40 Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 5 B) 3 C) 4 D) 2 26 / 40 Morfema necha turga bo’linadi? A) 5 B) 2 C) 4 D) 3 27 / 40 Insho yozish darsining asosiy bosqichlarini aniqlang. A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi D) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi 28 / 40 2-sinf o‘quvchilarining o‘qish malakasi qaysi bosqichga to‘g‘ri keladi? A) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish ko‘nikmasi to‘la shakllanadi. B) Bo‘g‘inlab sidirg‘a o‘qishga C) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish malakasi shakllanadi D) Bo‘g‘inlamay sidirg‘a o‘qishga 29 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish B) barcha javoblar to’g’ri C) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish D) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish 30 / 40 Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) To’g'ri B) Noto’gri 31 / 40 Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi B) Barchasi C) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi D) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi 32 / 40 Ham undalma, ham uyushiq bo'lak qatnashgan gapni aniqlang. A) Esiz, bu rejamiz amalga oshmaydigan ko'rinadi. B) Gulla, yashna, diyorim! C) Seni shu niyatda ulg'aytirganmidim, nodon bola! D) Bolam, qo'g'girchog'ing qani? 33 / 40 Uchburchakning perimetri 28 cm, to'g'ri to'rtburchakning perimetri esa 4 marta ko'p. Uchburchakning perimetri to'g'ri to'rtburchakning perimetridan necha satimetr kam? A) 4 B) 21 C) 84 D) 24 34 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... B) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... C) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. D) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... 35 / 40 Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) Uslubiy B) Morfologik C) Sintaktik D) to’g’ri javob yo’q 36 / 40 Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash B) Predmetlarni aniqlash C) Voqealikni anglash D) to’g’ri javob yo’q 37 / 40 Oldindan belgilangan dastur asosida harakat qiladigan turli xil operatsiyalarni bajarish uchun mo'ljallangan avtomatik qurilma nima? A) Printer B) Elektronika C) Kompyuter D) Robot 38 / 40 Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) To'g'ri proporsional B) O'zgarmas C) Teng kuchli D) Teskari proporsional 39 / 40 Shaxmat toʻgaragida 17 ta oʻgil bola va bir nechta qiz bola bor edi. Toʻgarakka yana 8 ta qiz qoʻshilganidan keyin qizlar soni oʻgʻil bolalar sonidan 4 ta kam boʻldi. Shaxmat toʻgaragida nechta qiz bola boʻlgan? A) 9 B) 13 C) 6 D) 5 40 / 40 O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) 6890 B) 8000 dan ortiq C) to’g’ri javob yo’q D) 80 mingdan ortiq 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf