Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 3 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 “Shashmaqom” asosan qaysi cholg’u asbobida ijro etilgan? A) Dutor B) Sato C) Ud D) Tanbur 2 / 40 Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) ikkinchi B) Uchinchi C) To’rtinchi D) birinchi 3 / 40 Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? A) Applikatura B) Klavir C) Pozitsiya D) Partitura 4 / 40 Oilaviy marosimlar bilan bog’liq aytimlarni ko’rsating? A) Alla, Oho yalla, Ramazon, o’rgilay B) Ramazon, Zikr, E, voy, Kunlarim. C) O’rgilay, Oho yalla, Yor-yor, Munojot. D) Yig’i, Yor-yor, Kelin salom, Alla. 5 / 40 Damli cholg’ular guruhiga kiruvchi naypachoqli puflama cholg’ular gurihini ko’rsating? A) Qo’shnay, bo’lamon, sibiziq, surnay B) Surnay, cho’pon nay, nay, changqobuz C) Sibiziq, karnay, surnay, nay D) Changqobuz, cho’pon nay, qo’shnay, karnay 6 / 40 Metr deb nimaga aytiladi? A) Kuchli va kuchsiz hissalarning tekis almashinib turishiga B) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga C) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga D) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga 7 / 40 Cholg’u musiqasi o’z xususiyatlari, ijro etadigan vazifalariga qarab necha guruhga bo’linadi? A) Bo’linmaydi B) Ikki guruhga C) Uch guruhga D) to’rt guruhga 8 / 40 Engarmonik teng tovushlar deb nimaga aytiladi? A) Bir-biriga ohangdosh tovushlarga B) Jarangli tovushlarga C) Bir-biriga qo’shilmaydigan tovushlarga D) Eshitishi bir xil, nomi har xil tovushlarga 9 / 40 Kvinta nechchi pog`ona interval ? A) 5 pog`ona B) 6 pog`ona C) 4 pog`ona D) 7pog`ona 10 / 40 Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Istagan faoliyat turidan B) Musiqa savodidan C) Jamoa bo’lib ko’ylashdan D) Musiqa tinglashdan 11 / 40 12 maqom tizimi nechanchi asrlarda shakllandi? A) XIII-XVIII asrlarda B) XVI-XVII asrlarda C) IX-XII asrlarda D) X-XIII asrlarda 12 / 40 Intervallar miqdori qanday aniqlanadi? A) Son va sifat miqdori bilan B) Sifat miqdori bilan C) Son miqdori bilan D) Ton va yarim ton bilan 13 / 40 Buxoro Samarqand musiqa uslubining yirik nomoyondalari kimlar? A) M. Toshmuhammedov, xamroqul qori, jo’raxon sultonov B) Ma’murjon uzoqov,karimjon zokirov, matpano xudoyberganov C) Niyozjon xo’ja, hojixon boltayev, matyoqub xarrat D) Domla halim ibodov, ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov. 14 / 40 Xorazm musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi? A) Doira, tanbur,sato,qashqar rubobi B) Qashqar rubobi, nay, surnay, chang C) Doira, nay, safoil, chang D) Dutor, bo’lamon, g’ijjak, doira 15 / 40 Musiqiy folklor namunalarini xalq hayotida tutayotgan o’rni va bajarayotgan vazifasiga ko’ra necha guruhga bo’lib o’rganiladi? A) Besh guruhga B) Ikki guruhga C) Uch guruhga D) To’rt guruhga 16 / 40 Qish fasli bilan bog’liq mavsumiy marosim aytimlarini ko’rsating? A) “ Yas-yusun” , “Gap-gashtak” B) “Obla-baraka”, “Yas-yusun” C) “Shamol chaqirish”, D) “Choy momo” 17 / 40 Terma-aytimining lug’aviy ma’nosini ko’rsating? A) She’r aytmoq, tanlamoq B) O’zlashtirmoq, ijro etmoq C) Yig’moq, tanlamoq, saralab olmoq D) Kuylamoq, chalmoq 18 / 40 Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 68 ta B) 92 ta C) 78 ta D) 88 ta 19 / 40 “Terma”-aytimi lug’aviy jihatdan nima ma’nolarni anglatadi? A) “Chorlamoq”, “Raqs tushmoq” B) “Yig’moq”, “Tanlamoq”, “Saralab olmoq” C) “Kuylamoq”, “Chalmoq” D) “Ijro etmoq”, “o’ymanoq” 20 / 40 .«Interval» so’zi qaysi tildan olingan va nima ma`noni anglatadi ? A) Fransuzcha oraliq va masofa B) Arabcha oraliq va masofa C) Nemischa oraliq va masofa D) Lotincha oraliq va masofa 21 / 40 Keltirilgan janrlardan qaysi biri teatrlashgan raqs va o’yinlar? A) Dorboz o’yin, duchava, charx B) Otashbozlik, Chillik o’yin, dorbozi C) Ot o’yin, kema o’yin, Otashbozlik. D) Qo’g’irchoq o’yin, kema o’yin, dorboz o’yin 22 / 40 Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlar B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Mehnat qo’shiqlari 23 / 40 Keltirilgan kuylardan qaysi biri dasturli musiqaviy asar janriga mansub? A) Cho’li iroq”. B) “Ilg’or” C) “Kelinoyni suvga borishi” D) “Cho’poncha” 24 / 40 Musiqa o’qituvchisiga qo’yilgan zamonaviy talablarni ko’rsating. A) Milliy qadriyatlarimizni xar tomonlama o’rganish. B) O’z kasbiga va bolalarga mexr qo’ygan madaniyatli, keng dunyoqarashga ega bo’lgan shaxs bo’lmogi lozim. C) Yangi dastur mazmunida dars o’tish o’qituvchi oldiga qo’yilgan vazifalarni bajarish.. D) Milliy musiqamiz qonuniyatlarini bilish. 25 / 40 O’zbekistonda birinchi xalq cholg’ulari orkestri nechanchi yili tashkil etildi? A) 1938-yilda B) 1940-yilda C) 1937-yilda D) 1936- yilda 26 / 40 “Jarchi”, “darakchi” yoki “xabarchi” ohanglari qaysi aytimlar tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim aytimlari B) Mehnat jarayoni bilan bog’liq aytimlar C) Oilaviy marosim aytimlari D) Mavsumiy marosim aytimlari 27 / 40 Buxoro an’anaviy cholg’u ansamblini tashkil etuvchi guruhni ko’rsating? A) Tanbur, nay, doira B) G’ijjak, rubob, qo’shnay C) Tanbur, dutor, bo’lamon D) G’ijjak, doira, dutor 28 / 40 Ko’cha ansamblini qaysi cholg’ular tashkil etadi? A) Karnay, surnay, nog’ora, doira. B) Sibiziq, gajir nay, karnay, sato. C) Qo’shnay, qonun, qashqar rubobi, do’mbira. D) Bo’lamon, surnay, tanbur, nog’ora. 29 / 40 Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa tushunishga o’rgatadi. B) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. C) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi. D) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. 30 / 40 Bolalarning past ovozi qanday nomlanadi? A) Tenor B) Saprano yoki diskant C) Alt D) Soprano 31 / 40 Dostonlardan olingan parcha va termalarni xotin-qizlar orasidagisi ijro qanday san’at turi? A) Maqomchlik san’ati B) Dostonchilik san’ati C) Xalfachilik san’ati D) Ashulachilik san’ati 32 / 40 Zarbli cholg’ular guruhiga kiruvchi teri qoplamali cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Qoshiq, nog’ora B) Doira, nog’ora C) Nog’ora, safoil D) Safoil, doira 33 / 40 Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul avliyoqul o’g’li, abdulla nurali o’g’li, orifxon xotamov B) Hojixon boltayev, niyozjon xo’ja, rasul qori mamadaliyev C) Shorahim shoumarov, mulla to’ychi toshmuhamedov, yunus rajabiy D) ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov, xamroqul qori 34 / 40 Buxoro Shashmaqom”i sikliga kiruvchi maqom yo’llarini ko’rsating? A) Dugoh, chorgoh, bayot, iroq, rost, navo B) Rost, shahnoza gulyor, buzruk, navo, iroq, dugoh C) Buzruk, rost, navo, dugoh, segoh, iroq. D) Dugoh husayniy, chorgoh, iroq, rost,buzruk, segoh 35 / 40 “Tanbur” qaysi so’zdan olingan va u nima ma’noni bildiradi? A) Tojikcha tan-nabz, harakat: bur- yurak urushi B) Yunoncha tan- yurak, dil: bur-tirnovchi, qitiqlovchi C) Arabcha tan-ishq, sevgi: bur-tirnovchi, qitiqlovchi D) Lotincha tan-yurak; bur- tirnovchi, qitiqlovchi 36 / 40 Xor ansambli necha asosiy partiyadan tuzilgan ? A) Bir asosiy partiyadan B) To’rt asosiy partiyadan C) Besh asosiy partiyadan D) ikki asosiy partiyadan 37 / 40 Qaysi metod boshlangich sinflarda o’qituvchilarni musiqiy qobiliyatini, nutqini xotirasini, qiziqishini, psixologik-fiziologik xususichtlarini rivojlantiradi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) Ko’rgazmali o’qitish metodi C) O’yin metodi D) amaliy metodi 38 / 40 Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari B) Amaliy metod C) Ko’rgazmali o’qitish metod D) O’yin metodi 39 / 40 Lapar aytimlari qaysi kuy-qo’shiqlar tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlari B) Diniy mavzuli kuy-aytimlar C) Mavsumiy marosim qo’shiqlari D) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar 40 / 40 Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) To’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) B) Uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) C) Ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ) D) Bir ko’rinishga (Baxshi termalari) 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya