Tarbiya attestatsiya №9 May 20, 2022May 20, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №9 ga 1 fikr bildirilgan 0% 6 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №9 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar 2-qism DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 52-moddasini aniqlang. A) Fuqarolar soliqlar va boshqa mahalliy to’lovlarni to’lashga majburdirlar B) Har kim mulkdor bo’lish huquqiga ega C) Fuqarolar atrof tabiiy muhitga ehtiyotkorona munosabatda bo’lishga majburdirlar D) O’zb.Res.ni himoya qilish - O’zb.Res. har bir fuqarosining burchidir 2 / 40 2. ''Men doim bir-birining qo‘lidan tutib, g‘alaba sari borishga yordam beradigan odamlar yashaydigan jamiyatni orzu qilaman'' degan edi sportchi..... A) Abel Mutay B) Malala Yusufzay C) Ivan Fernandez D) Lev Bogush 3 / 40 3. «Hurmatli mehmon! Siz mehmonxonamizdan 200 metr radiusdan uzoqlashmang. Mabodo uzoqqa ketib qolsangiz, mehmonxona ma’muriyati sizning hayotingiz, sog‘lig‘ingiz, mol-mulkingiz daxlsizligiga kafolat bermaydi», – deb qaysi yirik shaharlar mehmonlari o’z mijozlarini ogohlantirishadi. A) Janubiy Koreya, Hindiston B) Germaniya, Indoneziya, C) Barcha javoblar to’g’ri D) AQSh, Malayziya 4 / 40 4. Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta kòprik, bir qancha masjid-madrasa, tòĝon, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta kòprik B) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta kòprik C) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik D) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik 5 / 40 5. . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,2,3,4,5 B) 1,3,4,5,6,7 C) 1,2,3,4,5,7 D) 1,2,3,4,5,6,7 6 / 40 6. ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 7 / 40 7. Tinch okeandagi chiqindi dog‘i maydon bo‘yicha Fransiya hududidan necha kara oshdi A) 1 B) 4 C) 3 D) 2 8 / 40 8. Fazilatlarning eng yaxshisi-...... A) Halollik B) Axloq C) Vijdoniylik D) Xushmuomalalilik 9 / 40 9. ......... ikkisi bir-biriga yaqinlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo’qolsa, boshqasi ham yo’qoladi. Hadisda tushurib qoldirilgan jumlani aniqlang. A) Hayo va iymon B) Ilm va tarbiya C) Vijdon va g’urur D) Sog’lik va vaqt 10 / 40 10. Fazilatlarning eng yaxshi - ..... A) Axloq B) Vijdoniylik C) Halollik D) Xushmuomalalik 11 / 40 11. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi o’rtasidagi o’zaro ishonch, hamkorlik asosida pedagogik munosabatlar mohiyatini o’zgartirishga nima deyiladi? A) Tarbiyani demokratiyalash B) Tarbiyaning uyg’unligi C) Tarbiyaning umumiyligi D) Tarbiyaning izchilligi 12 / 40 12. Inson o'zining yaxshi odobi bilan baxt-saodatga erishishi mumkin, deb kim aytgan? A) Abu Rayhon Beruniy B) Alisher Navoiy C) Abu Layz Samarqandiy D) Abu Nasr Forobiy 13 / 40 13. Quyidagilardan hasadni keltirib chiqaruvchi illatlarni ajrating. 1). Boshqa odamda mavjud yutuqlardan g’azablanadi; 2). Nima uchun menda bunday imkoniyat yo’q, mening nimam kam, deydi; 3). Baxillik qiladi; 4). Men ham shunday qila olaman, deydi va harakat qiladi; 5). Ishonchni suiste'mol qiladi (so’zida turmaydi);6). Natijaga erishish uchun imkoniyatlarini safarbar qiladi; 7). Dushman orqali zarar yetkazadi; 8). Yutuqqa erishganlarning tajribalarini o’rganadi va ulardan foydalanadi; 9). Yaxshilikni inkor qiladi. A) 1,3,5,7 B) 1,4,6,7,8,9 C) 1,2,3,5,7,9 D) 1,2,3,4,5,6,7,8,9 14 / 40 14. Tomas Edisonga oid ma'lumotlarni aniqlang. 1). Uni "kashfiyotlar dahosi" deyishgan, Saboqni onasidan olgan. 2). Cho’g’lanma chiroq, fonografni yaratgan. 3). O’n yoshida uyining yerto’lasida labarotoriya ochgan. 4). Telefon va konetografni ixtiro qilgan. 5). G’ildirakni o’ylab topgan. 6). Mototsikl yasash orzusiga erishgan. 7). Bosma uskunani kashf etgan. 8). Tarjimonlik bilan shug’ullangan. A) 1,2,3,4,6 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3,5,6 D) 1,2,3,4,5,6,7,8 15 / 40 15. Naf' yetkurmakka shior aylading, O‘zungga ul naf'ni yor aylading. Naf'ing agar xalqqa beshak durur, Bilki, bu naf ........ ko‘prak durur. A) O’zingga B) Jamiyatga C) Avlodga D) Xalqqa 16 / 40 16. An'ana - bu .... A) Milliy urf-odatlar B) Bayram C) O’ziga xos ijtimoiy hodisa D) Avloddan avlodga o’tib takrorlanadigan tartib-qoida 17 / 40 17. Tiriklik sir-u asrori ilm, odob, ongli faoliyat bo’lsa uning asosi zukko aql, davomiyligi - ............dir” ("Hikmatlar xazinasi"dan) A) Ulkan maqsad B) Ezgu niyat C) Yaxshi xulq D) Samarali mehnat 18 / 40 18. O’qituvchining ta’lim-tarbiya vositalari yordamida o’quvchilarga muayyan sharoitda ta’sir ko’rsatishi va bu faoliyat mahsuli sifatida ularda oldindan belgilangan shaxsiy sifatlarni shakllantirish jarayoni nima? A) Pedagogik texnologiya B) Pedagogik mahorat C) Pedagogik innovatsiya D) Pedagogik taksanomiya 19 / 40 19. Dinning vazifalarini aniqlang. 1). Tasalli beruvchi. 2). Birlashtirish. 3). Tartibga solish. 4). Kommunikativlik. 5). Ruhiy-ma'naviy tarbiyalash. a). Inson boshiga musibat tushganida dindan ovutuvchi, yupatuvchi kuch topgan. b). Insonlar orasida hamjihatlikni mustahkamlashga xizmat qilgan. c). Din axloq normalarini tartibga solib, halol va harom, savob va gunoh nimalagini belgilaydi. d). Diniy urf-odat, marosimlarni birgalikda o’tkazishga, birodarlik aloqalarini mustahkamlashga chaqiradi. e). Inson hayotining ezgulik mohiyatini ochadi. A) 1-a, 2-d, 3-e, 4-b, 5-c B) 1-c, 2-b, 3-a, 4-d, 5-e C) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d, 5-e D) 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d 20 / 40 20. Mashaqqat va sinovlarga qaramasdan muvaffaqiyatga erishish uchun oldinga borishga nima deyiladi? A) Mahorat B) Qat'iylik C) Sabrlilik D) Mardlik 21 / 40 21. Etiket qoidalarini aniqlang. 1. Ayol va erkak kishi salomlashayotganda, birinchi ayol kishi qo’l uzatmasa, erkak qo’l uzatmaydi. 2. Ko’chada ayol kishi erkak kishining o’ng tomonida yuradi. 3. Transport vositasidan oldin erkak kishi tushadi. Chiqayotganda esa avval ayol kishi chiqadi. 4. Eskalatorga chiqqanda chap tomonda turing. O’ng tomon bo’sh qolsin. 5. Boshqa din vakillarining e'tiqodiga hurmat bilan munosabatda bo’ling. A) 1,2,3 B) 1,2,3,5 C) 1,2,3 D) 1,2,3,4 22 / 40 22. Subordinatsiya nima? A) Nutq mahoratini oshirish ko’nikmasi B) Pog’onama-pog’ona muloqotga kirishish C) To’g’ri talaffuz qoidasi D) Harakat, tuyg’u, fikr-mulohaza 23 / 40 23. Ikki narsa borki kopchilik uning qadriga yetmaydi? A) Sog’lik va bo’sh vaqt B) Umr va imkoniyat C) Yoshlik va sog’lik D) Bo’sh vaqt va imkoniyat 24 / 40 24. Jamoaviy murojaatlar portalini aniqlang. A) meningfikrim.data.uz B) meningfikrim.com C) meningfikrim.gov.uz D) meningfikrim.uz 25 / 40 25. Yer yuzidagi 1600 dan ortiq millatning qanchasi o’z davlatiga ega? A) 200 nafari B) 200 dan ortig’i C) 200 ga yaqini D) 250 ga yaqini 26 / 40 26. Fikrni to’ldiring. Agar o’qisang-u, o’ylamasang chalkashib qolasan, o’ylasang-u o’qimasang ...... (Konfutsiy) A) Befoyda qolasan B) Shubha gumonlar ostida qolasang C) To’g’ri yo’ldan adashib qolasan D) Hech narsa tushunmaysan 27 / 40 27. Buxorodagi Abdullaxon madrasasi nechanchi asrda qurilgan? A) XIV B) XVI C) XV D) XVII 28 / 40 28. SCORE metodida S muammoning belgisini bildirsa, O qanday ma'noni bildiradi? A) Samara B) Muammoni bartaraf etish resusrsi C) Kutilayotgan natija D) Muammoning sababi 29 / 40 29. Mnemonika nima? A) Tez o’qish san'ati B) Chiroyli husnixat C) Eslab qolish san'ati D) Ravon nutq mahorati 30 / 40 30. Alohni eslatadi, qiyomatda oxiratni eslatadigan kim? A) Ustoz B) Aka-singil C) Ota-ona D) Qiyomatli do’st 31 / 40 31. "Pora faqat nohaqligu zolimlarga yordam berguvchidir". Pora haqida fikr bildirgan alloma kim? A) Buhoriy B) Xorazmiy C) Ali ibn Abu Tolib D) Zamaxshariy 32 / 40 32. Bu o‘z shaxsiy ish vaqtini boshqarish mahoratidir, bu faqatgina zarur ishlar ro‘yxatini tuzish emas, balki vaqt va yuklamani to‘g‘ri taqsimlash hamdir. A) Smart texnologiyasi B) Taym menejment C) Pedagogik kompetensiya D) Boshqaruv mahorati 33 / 40 33. Ta'lim tarbiyaga qarshi turadigan kuchlar orasida eng xavfli bo’lgan illat nima? A) Ta'magirlik B) G’ofillik C) Manmanlik D) Johillik 34 / 40 34. Saylov kuni 18 yoshga to’lgan O’zbekiston Respublikasi fuqarolari saylash huquqiga egadir. A) Saylov kodeksi, 6-modda B) Saylov kodeksi, 1- modda C) Saylov kodeksi, 4-modda D) Saylov kodeksi, 10-modda 35 / 40 35. Insonlarning xatti-harakatini ezgulik va yovuzlik, yaxshi yoki yomon oqibatga olib kelishi nuqtayi nazaridan tartibga solishga nima deyiladi? A) Samimiylik B) Adolat C) Axloq D) Rostgo’ylik 36 / 40 36. Qaysi mutafakkir musiqani sonlarga birlashtirgan? A) Arastu B) Pifagor C) Suqrot D) Forobiy 37 / 40 37. Mehnatga munosabat axloq kategoriyasiga kiradi. Baxt - axloq degani, axloq - mehnat degani bo’ladi. Axloq mukammalligi baxtga erishuv stimulidir. Fikr muallifi kim? A) Abu Rayhon Beruniy B) Abdulla Avloniy C) G’afur G’ulom D) Konfutsiy 38 / 40 38. Maqolni davom ettiring. .......... - qolipsiz g’isht. A) Shoshqaloq kishi B) Rejasiz ish C) Tavakkal ish D) Yakunsiz ish 39 / 40 39. Malala Yusufzay 17 yoshida qizlarning ta'lim olish huquqini himoya qilish bo’yicha faoliyati uchun Nobel mukofoti sovrindori bo’lgan. A) To’g’ri B) Noto’g’ri 40 / 40 40. Taraqqiyot strategiyasining qaysi yo’nalishida korrupsiya haqida fikr bildirilgan band bor? A) 4-yo’nalish B) 2-yo’nalish C) 5-yo’nalish D) 6-yo’nalish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Tarbiya attestatsiya