On tili va adabiyot attestatsiya №7 Fevral 16, 2022Mart 4, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan On tili va adabiyot attestatsiya №7 ga fikr bildirilmagan. 0% 8 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! On tili va adabiyot fanidan attestatsiya savollari №7 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Quyidagi gapda mustaqil so`zlar miqdorini aniqlang? G`amgin qoyalar qilib qo`ygan gunohidan o`zi qo`rqib ketganday ingrab yubordi. A) 9 ta B) 6 ta C) 8 ta D) 7 ta 2 / 40 Fuzuliyning “Dahr bir bozordir – har kas mato’in arz edar” baytini aytgan oddiy qorovul tohir aka obrazi qaysi asarda uchraydi? A) “Kecha va kunduz” B) “O’tkan kunlar” C) “Yulduzli tunlar” D) “Mehrobdan chayon” 3 / 40 Mirkarim Osimning “Zulmat ichra nur” qissasida qaysi obrazni bir dehqon mo`g`ul-tatarlardan bir qop somon evaziga jonini qutqarib qoladi? A) Qosim Anvor B) Jomiy C) Farididdin Attor D) Ali Yazdiy 4 / 40 Quyidagi qaysi javobda –lar qo`shimchasi olib tashlansa, jumla mazmunidagi obrazli tasvir yo`qolib, badiiylik sayozlashadi? A) Sovun yuqi qo`llari bilan yuzlarimni, boshlarimni silab yig`ladi. B) Allaqayerdandir ayollarning ovozi eshitilyapti. C) Ko`chada ko`p bolalar bir-birlari bilan janjal qilishyapti. D) Bugun o`quvchilar testni maroq bilan yechishyapti. 5 / 40 Qaysi qatordagi gapda olmosh shaxs oti o`rnida kelgan? A) Men Azimdan qo`rqmayman, shunchaki uni hurmat qilaman. B) Shuni bildimki, sensiz hech narsani uddalay olmas ekanman. C) Ustozimiz juda mehribonlar, shuning uchun barchamiz ularni yaxshi ko`ramiz. D) Bugun o`ntasini yozishga ulgurdim, ertaga ham shuncha yoza olsam, ishim o`ylaganimdan ko`ra tezroq yakunlanar ekan. 6 / 40 Mirmuhsinning quyidagi qaysi asarlarida zulm-u zo‘ravonlikga qarshi kurashgan shaxslarning o‘ziga xos obrazlari yaratilgan? A) «Tungi chaqmoqlar», «Ilon o‘chi», «Chotqol yo‘lbarsi» B) «Ziyod va Adiba», «Jamila», «Oq marmar» C) «Jamila», «Me’mor», «Turon malikasi» D) «Oq marmar», «Cho‘ri», «Tungi chaqmoqlar» 7 / 40 Qaysi asarda mahallalarga chayon solig’ini solgani, odamlarni chayon zahri bilan o’ldirgani aytilgan? A) “O’tkan kunlar” B) “Zulmat ichra nur” C) “Yulduzli tunlar” D) “Ulug’bek xazinasi” 8 / 40 Quyida berilganlardan so’z tarkibi ot+so’z yasovchi qo’shimcha+ lug’aviy shakl yasovchi qo’shimcha + sintaktik shakl yasovchi qo’shimcha tartibida joylashmagan so’zlar ko’rsatilgan javobni aniqlang. 1) she’rxonlarning; 2) bilimdonliging; 3) qayg’urishdi; 4) bostirmada: 5) tushirtirmoq: 6) ranjitdi A) 1,3,5 B) 2,4,5 C) 1,2,4 D) 3,5,6 9 / 40 Oybekning “Bolaning ko’ngli podsho” parchasida supuruqsiz, qarovsiz qolgan keng hovli kimniki edi? A) Ahmadning B) Dadaqozining C) Mirahmat otaning D) Musoning 10 / 40 Mu...llif, ta...mil, ge...log, do...ra, sh...ira, j...iz, m...osh, m...ammo, m...orif, tabi...y, manf...at, ziro...t, insho...t. Qator unli qatnashgan so`zlarning nechtasida nuqtalar o`rniga keng unli qo`yiladi? A) 8 ta B) 12 ta C) 10 ta D) 6 ta 11 / 40 Qaysi shoir fikricha, farzandlar ham har xil bo’ladi. Onaning baxtiga sherik bo’lib, baxtsizligida yolg’iz tashlab ketadigan farzandlar ham topiladi. Vatanning ham go’zal tabiatini, ko’rkam bog’-rog’larini xush ko’radigan, lekin tashvish-g’amlarini o’ylamaydigan farzndlari yo’q emas deydi? A) A.Oripov B) E.Vohidov C) Avloniy D) M.Jalil 12 / 40 Kardiogramma so’zida nechanchi bo’g’inga urg’u tushadi? A) beshinchi bo’g’inga B) to’rtinchi bo’g’inga C) ikkinchi bo’g’inga D) uchinchi bo’g’inga 13 / 40 Qaysi javobda uslubiy xoslangan so’zlarning o’zaro ma’nodoshlik hosil qilishi kuzatiladi? A) Hammamiz quyoshda pishgan jizzamiz, qachon tiz cho’kuvdik, hamon izzamiz. B) Barglarda raqs etar shabboda, O’ynar sabo shaklinda kecha. C) Chiroylidir go’yo yosh kelin, Ikki daryo yuvar kokilin. D) Yurganmisiz birga oy bilan Oqshom payti ko’m-ko’k o’rmonda? 14 / 40 Nigora egniga oq xalat kiydi, termometr bilan eshitish trubkasini cho’ntagiga solib, kasallar oldiga ketdi. Ostiga chizilgan so’zning qaysi ma’nodoshi ”vaqtincha deb tasavvur qilinadigan kasal” ma’nosini bildiradi? A) Ham xudo bergan bir o’g’il, bir qizim bor. ularni notob deb eshitdim. B) Shifoli kasal bo’lsa-chi, suv ham dorudek amal qilib, bemor tuzalaverar ekan. C) O’lar og’riqning o’lgani yaxshi, uydagilarning tingani yaxshi. D) Bu faqir kasal bo’lsa-chi, suv ham dorudek amal qilib hujrada xasta yotgan do’stini tark etgisi kelmay, qayta-qayta to’xtab xayrlashdi. 15 / 40 Qaysi asar uch xil yakun bilan tugamaydi? A) “ Rinaldoning sarguzashtlari” B) “ Sehrli nog’ora” C) “ Shahzoda Plombir” D) “ Sahrodagi uy” 16 / 40 Qaysi gapda imloviy xatolikka yo’l qo’yilmagan? A) U bilan to’g’ridan-to’g’ri muomalada bo’lmaydiganlar uni “Mavlonov” deb atar edilar. B) Tabiat insonga turli-tuman ne’matlarni in’om etib, unga hayot bag’ishlab turadi. C) Kattalar duosiga sazovor bo’lgan yoshlar bu duo barakasidan doyim bahramand bo’ladilar. D) Sog’lom dunyoqarash kishidan ma’suliyat tuyg’usi bilan yashashni talab qiladi. 17 / 40 Ul kirib zavraqig’a ayladi azm, Bo’lub ul kema ahli qatlig’a jazm. Ushbu baytda shakl va ma’no munosabatiga ko’ra o’zaro qanday so’zlar qo’llangan? 1.sinonim so’zlar 2. omonim so’zlar 3. paronim soz’lar 4. antonim so’zlar A) 1,2 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3 D) 1,3,4 18 / 40 Beg’amlik, beparvolik, o’yin-kulgi yoki ixlos qo’ymaslik nimalarga putur yetkazadi deydi Abay? A) ilm va xulqqa B) aql va ilmga C) aql va vijdonga D) aql va fe’l-atvorga 19 / 40 Tarkibidagi har bir so’zning asosi shakldoshlik xususiyatiga ega bo’lgan gapni aniqlang. A) Yangi olgan shimim tor tikilibdi, yoqmadi. B) To’rt quti pilla boqdik. C) U uyalganidan bir zumda qizardi. D) Tepalikda zanglagan temir parchalari ko’rindi. 20 / 40 Ushbu matnda qanday xatoliklar kuzatiladi? 1.imloviy xato 2. ishoraviy xato 3.uslubiy xato A) 1.2 B) 1,2,3 C) 2.3 D) 1.3 21 / 40 Qaysi gapdagi xatolik paronimlarni qo’llash bilan bog’liq xatolik emas? A) Orif bobo tambur sadosiga mahliyo bo’lib, mayda-chuyda tashvishlarini jindak unutganday bo’ldi. B) Poygachilar tez suratda harakatlanib, oldingi marralarni ishg’ol etdilar. C) Qishloqning kiraverishida adl teraklar saf tortib turgan uzun ko’cha bor ekan. D) Uning bunday bezbetlikka hech qachon jurati yetmagan bo’lardi. 22 / 40 Qaysi gapda og’zaki so’zlashuv uslubiga xos unsur kuzatiladi? A) Bahorda yaylovga borganlaringizda og’iz ichgali bemalol tashrif buyurishlaring mumkin. B) Akalari izidan Samarqand borsa, “Ko’nglim shuni xohladi, borib aytinglar otamga”, - deb ularni qaytarib yuborgan ekan. C) Bahor kelishi bilan bog’larda ko’chat o’tqazish ishlari avj oldi. D) Fuqarolar yig’inlari faoliyatini samarali yo’lga qo’yishda jamoatchilik komissiyalarining o’rni sezilarli bo’lyapti. 23 / 40 Uka, qo’zichoqni ushla. Mazkur gapdagi kesim vazifasidagi so’zning ma’nodoshiga shakldosh bo’la oladigan so’z qaysi javobda qatnashgan? A) Unaqa mulla emas u, uning nodonligidan Sodiq cholning jahli qo’zidi. B) Raqibini kuch bilan yengolmagach, uni hiyla bilan qo’lga tushiradi. C) Cho’ntagidan g’ijimlangan qog’ozni olib unga uzatdi. D) Tut xalq xo’jaligida foydasi eng ko’p tegadigan daraxtlardan biridiur. 24 / 40 Darhaqiqat, shunday illatlar borki, ular harom: jamiyatning olg’a qadam qo’yishiga to’sqinlik qiladi. Barcha yomonliklar kaliti va odam umrining kushandasi – “oq ajal”ga ruju qo’yish qanchadan qancha oilalarning buzilib, farzandlarini yetim qolishiga sababchi bo’ladi. Hali balog’at ostonasidan o’tmagan bolalarning qing’ir ish va bezorilikka qo’l urishi esa ota-onalar qaddini egib, sha’nini toptaydi. Bugun raqamli iqtisodiyotga o’tish jarayonining tezlashishi natijasida taraqqiyot kushandasining payi qirqilmoqda. Yoshlarimiz halol va haromnni farqlab olishlari, shubhasiz jamiyatga tushkan qurtlar olamining kamayishiga olib keladi. Insoniyat kelajagiga qora tamg’a bo’lgan bu illatlarni oynayi jahon va hayot ko’zgusi orqali ayovsiz fosh qilish, adolat qo’rg’oni hukmiga topshirish davr talabidir. Ushbu matnda necha o’rinda tasviriy ifoda qo’llangan? A) 7ta B) 8ta C) 6ta D) 9ta 25 / 40 Sen men uchun bir xayol eding, Yaxshi bor, yo yaxshi qol eding. Jon kerakmi- mana, ol endi, Qiynar bo’lsang qiynab to’yding-ku. Berilgan she’riy parchada bir tovushdan iborat qo’shimchalar necha o’rinda qo’llangan? A) 8 B) 7 C) 5 D) 6 26 / 40 “O’tkan kunlar” romanida kimni zamona hokimlarining tuzugi bo’lsa ham, ko’p bo’lmasa ham, ozroq ularning ta’siri bunda hamn bor edi deb aytiladi? A) Xoliqbek B) Normuhammad C) O’tabboy D) Musulmonqul 27 / 40 Orzum shul, o’chmasin yongan charog’ing, Quyoshday nur sochsin chashming-qarog’ing, Magar chinor bo’lsang, chinorday yasha, Bevaqt uzilmasin biror yaprog’ing. Ushbu satrlarda nechta tovush o’zgarish mavjud? A) 3ta B) 2ta C) 5ta D) 4ta 28 / 40 Qaysi gapda o’zaro shakldosh so’zlar qo’llanmagan? A) O’ng qoshi ustidagi kichkina ortiq ham quruq qolmadi, tiniq yuzda “mana men” deb o’z rassomini quvontirdi. // Darrov hovlini o’z bahosidan ancha ortiqqa olibdi. B) Dunyo ekan… ishq degan savdo Bormi faqat mening boshimda?! // Bir kuni qaynatasi Yodgorga maslahat soldi: “Qachongacha qishli-qirovli kunlardayam loy changallab yurasiz? Savdoga kiring – savdoda ga C) Nazarimda, yuragimning urishini butun dunyo eshitayotgandek edi. // Men dunyoga kelib, dunyo orttirdim. D) Ularning hozirgi hollarini sezib yotgan Kumushning-da qaynab chiqqan ko’z yoshlari ikki chekkasidan yostiqqa oqib tusha boshlandi. // Baqirlab qaynab yotgan dorini birov qoshiq bilan shopirib turdi 29 / 40 Ishq ichra oning fidosi yuz jon, Har jonki, sango fido bo’lubtur. Ushbu baytda qanday she’riy san’at qo’llangan? A) husni ta’lil B) iyhom C) istiora D) tajohul orif 30 / 40 Gahi topdim falakdin notavonlig’, Gahi ko’rdum zamondin komronlig’, Base issig’, sovug’ ko’rdum zamonda, Base achchig’, chuchuk totdim jahonda. Navoiy ushbu baytlarni qaysi asarida keltirgan? A) “Hayrat ul-abror” B) “Saddi Iskandiry” C) “Muhokamt ul-lug’atayn” D) “Mahbub ul-qulub” 31 / 40 Qaysi gapda -dir qo‘shimchasi gumon ma’nosini bildirib kelgan? A) Bir vaqtlar meni deb halok bo‘lgan kimdir, Men uning uchun ham yashab yuribman. B) Taskin berib onam yig‘laydir, Qolganlari yolg‘on yig‘laydir. C) Ot mindirib kim qaytardi yurtga uni? Jahongiri bexonumon yurt edi bu. D) Nadir millat qudratining tamadduni, Amir Temur haykalidan so‘rang buni. 32 / 40 Quyida keltirilgan gapdagi ma’no ko’chishning turini aniqlang. Men Farmonbibi xonadoniga radiodan keldim. A) vazifadoshlik B) metonimiya C) sinekdoxa D) metafora 33 / 40 “Yulduzlar mangu yonadi” qissasida kim men raisman, deb o’tirmay olishib keta beradi? A) Xidir polvon B) Bo’ri polvon C) Sanaqul polvon D) Normurod polvon 34 / 40 Ostingda o’ynaydi chin tulpor oting, Rustamga o’xshaydi shon-u shvakating, Qayerda, mehmonjon, sening elating, Ajdaho nishonim, qaydin bo’larsan? “Go’ro’g’lining tug’ilishi” dostonidan olingan ushbu parchada bu gapni kim aytgan? A) Go’ro’g’li Rayhon arabga B) Zaydinoy Go’ro’g’liga C) Bibi Hilol Ravshanga D) Xoljuvon Go’ro’g’liga 35 / 40 Qaysi gapning mazmuni fikrlar zanjiridan uzilib qolgan? A) Tadbir bilan mushkul oson bo’lar. B) Ertangi ishga bugun reja tuz. C) Qalovini topsang, qor yonar. D) Bilganing daryo bo’lsa, bilmaganing – dengiz. 36 / 40 Qaysi gapda o’zaro sinonim so’zlar qo’llanmagan? A) Bu mo’ysafid Hotamtoy emas, Valiy emas, keksa, nuroniy B) Bog’-rog’larning husn-tarovati shahrimizga ko’rk bag’ishlaydi C) Asror uning qalbida katta dard, alam borligini sezgan edi. D) Yaxshi kayfiyat charchoqni yo’q qiladi, toliqishni ham yo’q iladi.. 37 / 40 Dunyo keng, do’stim, sen torlanma, Shashtiga mos tuhsmay xorlanma, Bir zum tin bergil deb zorlanma, O’zi tin izlagan olam bu. Ushbu satrlar muallifi kim? A) A.Obidjon B) A.Oripov C) E.Vohidov D) Zulfiya 38 / 40 Ushbu matnda nechta fonetik o’zgarish mavjud? A) 6ta B) 4ta C) 5ta D) 7ta 39 / 40 Bunim yo’q, unim yocq, Uyimda unim yo’q. Ishimda unum yo’q, Aytishga unim yo‘q. Ushbu gapda o‘zaro shakldoshlik hosil qilgan so‘zlar haqidagi qaysi fikr to‘g‘ri? A) Ushbu gapdagi o’zaro shakldoshlik hosil qilgan so’zlar tub va yasama so’zlar sanaladi. B) Ushbu gapdagi shakldoshlik hosil qilgan so’zlarning barchasi o’zaro bir turkumga mansub so’zlar sanaladi. C) Ushbu gapdagi o’zaro shakldoshlik hosil qilgan barcha so’zlarning asoslari bir xil turkumga mansub so‘z sanaladi. D) Ushbu gapdagi o‘zaro shakldoshlik hosil qilgan so’zlar tarkibida vazifasiga ko‘ra faqat bir turga mansub qo’shimchalar qatnashgan. 40 / 40 So’zlarning ma’nolarini moslashtiring. A) 1-b, 2-c, 3-a B) 1-b, 2-a, 3-c C) 1-a, 2-b, 3-c D) 1-c, 2-b, 3-a 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya