Pedagogik mahorat testlari-2025 №2

30

Savol haqida xabar bering

Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing.
Tomonidan yaratilgan InfoMaster

Pedagogik mahorat testlari-2025 №2

2025-yil 19- aprelda

Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 

1 / 27

1. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi?

2 / 27

2. Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating.

3 / 27

3. Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi.
Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak?

Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak .

4 / 27

4. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi?

5 / 27

5. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish

Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan?

6 / 27

6. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin?

7 / 27

7. Moslashtiring

1. Mediatsiya
2. Arbitraj

8 / 27

8. O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi.
Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda?

9 / 27

9. O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi.

Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni
yumshatish osonlashadi.
3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik
mustahkamlanadi.
4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi.
2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi.

10 / 27

10. Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak?

Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan
kunga ortib borishi mumkin

11 / 27

11. Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi?

12 / 27

12. O'qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o'qituvchining darsda foydalangan metodini o'zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sishning qaysi vazifa turiga kiradi?

Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi.

13 / 27

13. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi?

Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi.

14 / 27

14. O'qituvchi o'quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to'g'ri

15 / 27

15. O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi.

Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

16 / 27

16. Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring.

1. Zarur koʻnikmalar
2. Zarur bilimlar

17 / 27

17. O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi.

Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda?

Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija
boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin

18 / 27

18. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib  borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi

Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi

19 / 27

19. Ingliz tili o'qituvchisi o'quvchilarga tana a'zolar haqida mavzu o'tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so'zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o'quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo'ldi. O'qituvchi bunday vaziyatda qanday yo'l tutadi?

Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga
ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab
qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining
motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi.

20 / 27

20. O'quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak?

21 / 27

21. O'qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o'qituvchining darsini kuzatdi.
O'rgangan bilimlarini o'z darslarida qo'lladi. Bunday holatda o'qituvchi o'z o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi?

22 / 27

22. Moslashtiring.

1. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH
2. HAMKASBLAR VA TAʼLIM

23 / 27

23. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi.

Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi

Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa
u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur

24 / 27

24. O'quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi?

Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak.
Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda –
ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni
osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini
charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini
soʻndiradi.

25 / 27

25. Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi?

26 / 27

26. -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash
-Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish
-Darsda vaqtdan oqilona foydalanish.
-Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda
-AKTdan foydalanish.

Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli

Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak

27 / 27

27. O'qituvchi sinfidagi o'zlashtirishi boshqalardan yuqori bo'lgan o'quvchi bilan qanday ishlashi kerak?

0%

InfoMaster
Author: InfoMaster

Foydali bo'lsa mamnunmiz

Info-Master.uz
Logo
Elementlarni Solishtiring
  • Jami (0)
Solishtiring
0