Uy » Mavzulatshitilgan testlar » Biologiya mavzulashtirilgan » 10-sinf Biologiya » Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 10-sinf BiologiyaPedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 InfoMaster Aprel 22, 2025 586 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 8 45 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №2 2025-yil 19- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 1 / 27 1. O'qituvchi tumandagi boshqa maktabga borib tajribali o'qituvchining darsini kuzatdi. O'rgangan bilimlarini o'z darslarida qo'lladi. Bunday holatda o'qituvchi o'z o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish kompetensiya standartining qaysi vazifasini bajardi? A) Seminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish B) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish C) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish D) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. 2 / 27 2. Oʻquvchi, oʻqituvchi va ota-onalar oʻrtasidagi ziddiyatli holatlarda ijobiy ijtimoiy-psixologik iqlim yaratish uchun quyidagilardan qaysilarini qilish kerak? A) Har bir tomonning fikrini hurmat bilan tinglash B) Ziddiyat sababchisiga bosim oʻtkazish va jazolash, O'quvchiga qatiy chora korilishi kerak C) Muommoni ochiq muloqot orqali hal qilish D) Ota-onalarni maktab hayotiga faol jalb qilish Tekshirish Izoh: 1.Bu muhim tamoyildir. Har bir tomon oʻzini eshitilgan va qadrlangan deb his qilsa, ziddiyatni yumshatish osonlashadi. 3. Ota-onalar taʼlim jarayonida faol ishtirok etsa, tushunmovchiliklar kamayadi va hamkorlik mustahkamlanadi. 4. Ochiq va samimiy muloqot — ijobiy muhit yaratishning asosiy vositasi. Bu ishonchni oshiradi. 2. Bu salbiy yondashuvdir. Jazolash ziddiyatni yanada kuchaytiradi, ijobiy iqlimga toʻsqinlik qiladi. Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . 3 / 27 3. O'qituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida o'quvchilaridan biri boshqalarga nisbatan ustunlik qilayotganini va boshq o'quvchilarga bajarishga biron bir ish qoldirmayotganligini sezib qoldi . Quyida o'qituvchi qanday yo'l tutadi? A) bu o'quvchini loyiha ishidan chetlatish B) Loyiha ishidagi rollarni barcha o'quvchilar saviyasiga mos qilib muqobillashtirish C) O'quvchiga boshqlarga ham imkon berish kerakligini tushuntirish D) Unga loyiha ishidan tashqari qiziqarliroq mashg'ulot bilan shug'ullanishi uchun imkon berish Izoh: Oʻqituvchi loyiha ishini amalga oshirish jarayonida har bir oʻquvchi uchun saviyasiga mos rol taqsimlab berishi kerak . Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. 4 / 27 4. O'qituvchi o'quvchilarga nutqning samaradorligini yaxshilash un aytgan gapi qaysi to'g'ri A) Pauzalardan qochishga harakat qiling chunki bu nutq so'zlovchining o'ziga ishonchiszligi va tayyor emasligini ifodalaydi C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering B) So'zlayotganda intonatsiyalarga, ovozning ko'tarilish tushish ritmiga to'g'ri etibor bering C) Ovozning yo'g'on ingichkaligigga e'tibor bering D) O'zinngiz uchun tinglovchini tanlay oling Izoh: gap nutqning yo'qligini intonatsiyaga xizmat qiladi, chunki e'tiborini ushlab turadi va fikrni aniq nazorat qilish yordam beradi. 5 / 27 5. O'qituvchi boshqa maktabda ishlaydigan o'qituvchining darsda foydalangan metodini o'zini darsida foydalandi. Kasb standartidagi o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sishning qaysi vazifa turiga kiradi? A) eminar va treninglarda, shuningdek kasbiy rivojlanishni taminlashga qaratilgan boshqa tadbirlarda qatnashish B) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo'llash C) Maqsadli ishni takomillashtirish va tajriba almashishdan iborat bo'lgan maktabning "uslubiy kengashlari" da qatnashish D) O'zaro darslarda qatnashish, ularni tahlil qilish, undan o'zining kasbiy faoliyatida foydalanish Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. 6 / 27 6. Oʻquvchi lugʻat yodlashda qiynalayapti. Qanday yoʻl tutish eng maqbul hisoblanadi? A) Soʻzlarni yodlashda kartochkalar va kontekstda foydalanish tavsiya qilinadi B) Yodlay olmagan soʻzlar uchun jazo C) Faqat darslikdagi soʻzlarni yodlashi buyuriladi D) Har kuni 50 ta yangi soʻz yodlashi talab qilinadi Izoh:Oʻquvchining lugʻat boyligini oshirish uchun samarali va qiziqarli usullar qoʻllanishi kerak. Soʻzlarni kartochkalar yordamida, rasm va tarjimasi bilan birga oʻrganish, hamda ularni kontekstda – ya’ni jumla ichida ishlatish orqali yodlash samaraliroq boʻladi. Bu usul soʻzlarni eslab qolishni osonlashtiradi va amaliyotda qoʻllashni oʻrgatadi. Har kuni koʻp soʻz yodlash talab etilishi oʻquvchini charchatadi va demotivatsiya qiladi. Jazolash esa oʻquvchining soʻz oʻrganishga boʻlgan qiziqishini soʻndiradi. Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak 7 / 27 7. O'qituvchi sinfidagi o'zlashtirishi boshqalardan yuqori bo'lgan o'quvchi bilan qanday ishlashi kerak? A) Bu o'quvchini boshqa o'quvchilar bilan bir xil olib borish kerak B) Oʻquvchiga doimiy oʻsib borishini chun qoʻshimcha topshiriqlar berish kerak C) Uni o'z holiga tashlab qo'yish kerak D) O'quvchini maxsus ixtisoslashtirilgan maktabga yuborish kerak Izoh: oʻzladhtirishi yuqori boʻlgan oʻquvchilarni qoʻshimcha topshiriqlar bilan yanada rivojlantirish kerak 8 / 27 8. Farzandining o'qishlari pasayib borayotganligidan xavotirlanib kelgan ota -ona bilan o'qituvchi qanday faoliyatni amalaga oshirishi mumkin? A) Ularni maktab psixologi oldiga maslahat olsh uchun yuborishi mumkin B) Ota-ona bilan suhbatlashib ularga farzandining o'qishlaridagi pasayishlarining aniq sabablarini ko'rsatib berish C) Vaqti muammo ekanligini aytib suhbatni keyinga qoldirish D) Ularga farzandining bilimi pasayganidan shikoyat qilishi mumkin 9 / 27 9. Guruhda ishlash jarayonida o‘quvchilar o‘rtasida shaxsiy kelishmovchiliklar yuzaga keldi. Bunday vaziyatda o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi kerak? A) Muammoni ochiq muhokama qilib, o‘quvchilarni muloqotga chorlaydi va hamkorlik muhitini yaratadi. B) Kelishmovchiliklarni e’tiborsiz qoldirib, o‘quvchilardan mustaqil hal qilishni talab qiladi. C) Kelishmovchilikda aybdorni aniqlab, faqat unga chora ko‘radi. D) Guruh ishini to‘xtatib, faqat individual topshiriqlarga o‘tadi. 10 / 27 10. Bolalarning madaniy tafovutlari, jinsi, yoshi va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda taʼlim faoliyatini tashkil qilish Bolalar bilan muloqot qilish, ularning qadr-qimmatini tan olish Quyida kasb standartining qaysi sohasiga tegishli zarur ko’nikmalar berilgan? A) O’quv jarayonini rejalashtirish B) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish C) Ta’lim samaradorligini oshirish D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish 11 / 27 11. O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. Quiyda nizolarni hal qilishning qaysi strategiyasi haqida gap ketmoqda? A) Mediatsiya B) Muzokaralar C) Arbitaj 12 / 27 12. Oʻqituvchi oʻquvchilarning bilim saviyasini aniqlash maqsadida text berdi va qayta soʻzlab berishlarini aytdi. Quyida oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichidan foydalandi A) Bilish B) Tushunish C) Sintez D) Qoʻllash 13 / 27 13. Moslashtiring 1. Mediatsiya Javobni tanlangA) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi.B) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. 2. Arbitraj Javobni tanlangA) Bunday holda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganish asosida “qaror qabul qiladigan” «hakam» rolini o‘z zimmasiga oladi. U o‘quvchilarga qanday qilib yarashish kerakligini, yaʼni kim nima qilishi va kelajakda o‘zini qanday tutishi kerakligini aytadi. Maktabdagi nizolar bo‘lsa, o‘qituvchi ko‘pincha hakam rolini o‘z zimmasiga oladi.B) O‘quvchilar nizoni o‘zlari qanday hal qilishni bilmasalar, ular muloqotga xolis yordam beradigan, his- tuyg‘ular darajasini pasaytiradigan va yakuniy qarorni qabul qiladigan vositachi yordamida taʼminlanishi mumkin. C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni hal qilish yo‘llari bo‘yicha mustaqil ravishda qaror qabul qilish imkonini beradi. Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. 14 / 27 14. O'quvchi matnni oʼqish jarayonida soʼzlarni notoʼgʼri talaffuz qildi. Oʼqituvchi qanday yoʼl tutishi kerak? A) o'quvchini toxtatib so'zni to'g'rilab o'qib berishi kerak, B) matnni tugatgach qaysi jihatida oqsayotgan bolsa tushuntirishi kerak, C) o'quvchiga tanbeh berib to'g'irlab o'qitish kerak D) boshqa o'quvchidan o'qishda davom etishini sorashi kerak Izoh: Bu ham foydali metod. O‘quvchining izchil o‘qishini buzmaslik uchun avval matnni yakunlashiga ruxsat berib, so‘ng analiz qilish yondashuvi. Bu holatda o‘quvchining o‘qishga bo‘lgan ishonchini saqlab qolishga yordam beradi.Bu yondashuv didaktik jihatdan eng yumshoq va samarali bo‘lib, o‘quvchining motivatsiyasini saqlab qolishga yordam beradi. 15 / 27 15. O’qituvchi darslarida hamisha baholashning yangicha usullarini qo’llaydi. Aksariyat yangi bilimlar berishdan oldin bu mavzu yuzasidan o’quvchilarga savollar berib o’tadi. Qaysi mavzuga qanday metod qo’llashini, o’quvchilariga bu usulda o’zlashtirish qanday natija berishini oldingi tahlillari asosida aniqlaydi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani ta’minlash B) O’quv jarayonini rejalashtirish C) Ta’lim samaradorligini ta’minlash D) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 16 / 27 16. 7 yillik tajribaga ega tarix fani o'qituvchisi o'quvchilarning o'zining faniga nisbatan qiziqishlari kamayib borayotganligini sezib qoldi. bunday vaziyatda o'qituvchi qanday faoliyatni amalga oshirsa samaraliroq bo'ladi A) o'quvchilar bilan nega aynan shunday bo'layotganligi haqida suhbat o'tkazish B) bu haqida maktab ma'muriyati bilan suhbatlashish C) maktab psixologidan yordam sorash D) O'z faoliyatini qayta ko'rib chiqib o'quvchilarda qiziqishlar uyg'otish uchun izlanish Izoh: Oʻqituvchi eng avvalo oʻzidagi kamchiliklarni bartaraf qilib oʻz ustida ishlaydi . Shunda ham natija boʻlmasa boshqalarga murojaat qilishi mumkin 17 / 27 17. Kasbiy standartining o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli ma’lumotlarni moslashtiring. 1. Zarur bilimlar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishB) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari C) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish 2. Zarur koʻnikmalar Javobni tanlangA) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirishB) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish AKT texnologiyalari C) Oʻzining taʼlim faoliyatini tahlil qilish va baholash, modifikatsiyani talab qiladigan yoʻnalishlarni aniqlash Kasbiy rivojlanishida AKT muhitidan foydalanish Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 18 / 27 18. Oʼqituvchi oquvchini past ozlashtirishiga bildirayotgan salbiy munosabati sababli oquvchining ozlashtirishi kundan kunga kamayib borganini sezdi va bu holatda oqituvchi qanday yol tutdi? A) Unga yaxshi o'qishi kerakligi haqida doimiy tanbeh berib bordi B) bilim egallashda qiyinchiliklar bolishi tabiiy holat dedi C) Bozlashtirish darajasiga qarab qoshimcha mashq berdi D) O'quvchi bilan ota -onasini chaqirib ular oldida gaplashib oldi Izoh: oʻquvchi oʻzlashtirish darajasiga qarab qoʻshimcha mashqlar berish orqali undagi bilim kundan kunga ortib borishi mumkin 19 / 27 19. Kasb standartinig o’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish sohasiga tegishli zarur bilimlarni ko’rsating. A) Taʼlim muassasalarida mehnat gigiyena qoidalar B) Oʻz-oʻzini baholash jarayoni, kuchli va kuchsiz tomonlarini aniqlash C) Oʻzining kasbiy rivojlanishini rejalashtirish D) Nutq madaniyati E) Xorijiy til F) AKT texnologiyalari Tekshirish Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 20 / 27 20. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi B) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi C) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi D) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi Izoh:Ingliz tilini o'rganish jarayonida tilini aralashtirib yuborishni aniqlashtirish, ayniqsa muhim bosqichda. O'qituvchi bu holatni tushunib, o'quvchiga tazyiq o'tkazmasdan, uni rag' davolashi va asta-sekin ingliz tilida ifoda o'rgatishi kerak. Bu o'qishning o'ziga bo'lgan ishonchini olish va uni bilishga yordam beradi. To'g'ri yorug'lik bu – sabrli va qo'llab-quvvatlovchi bo'ladi. 21 / 27 21. O’qituvchi o’z darslarida hamisha AKT dan foydalanadi, darslar tushunarli bo’lishi uchun turli xil didaktik vosidalarni samarali qo’llaydi, turli xil interfaol metodlarni o’rganib chiqib doimiy ulardan foydalanadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish B) O’quv jarayonini rejalashtirish C) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish D) Ta’lim samaradorligini ta’minlash 22 / 27 22. Moslashtiring. 1. HAMKASBLAR VA TAʼLIM Javobni tanlangA) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish C) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish 2. OʻZ-OʻZINI RIVOJLANTIRISH VA KASBIY OʻSISH Javobni tanlangA) Oʻquvchilarga turli xil tahdidlarning mohiyati, favqulodda vaziyatlarda protseduralarning mazmuni va harakatlar ketma ketligini tushuntirish Oʻquvchilarning ehtiyojlariga javob beradigan aniq koʻrsatmalar berish orqali sinf(guruh)dagi oʻquvchilar faoliyatini boshqarish B) Oʻzining taʼlim faoliyatini (kuchli va zaif tomonlarini) yetarlicha baholash va kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini belgilay olish Oʻzining ish amaliyotida kerakli oʻzgarishlarni amalga oshirish C) Jamoada ishlash Kasbiy muammolarni hamkorlikda hal qilish uchun boshqa oʻqituvchilar va oʻquvchilarning ota-onalari bilan hamkorlik qilish 23 / 27 23. O’qituvchi dars jarayoni uchun aniq maqsadlar, shakllar va usullarini ishlab chiqadi. Dars vaqtidan oqilaona foydalanish va darsda qanday tarqatma materiallardan foydalanish uchun aniq maqsadlar qo’yadi. Quyida o’qituvchi kasb standartining qaysi sohasiga amal qilmoqda? A) Ta’lim samaradorligini ta’minlash B) O’z-o’zini rivojlantirish va kasbiy o’sish C) O’quv jarayonini rejalashtirish D) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur 24 / 27 24. O'quvchilar darslikka umuman qiziqish bildirmayaptilar va undan foydalanishni xohlamayaptilar. Bu holda oqituvchi qanday vaziyatni qollaydi? A) o'quvchilar mustaqil ishlashlari uchun uyga vazifa berish B) o'quvchilarga darlik bilan ishlash kerakligini tushuntirish C) mavzuni o'zgartiradi D) o'quvchilarni qiziqishlarini inobatga olib qoshimcha materiallar bilan taminlash Izoh: Agar oʻquvchilar darslik bilan ishlashni maʼqul koʻrishmasa , darslik ular uchun qiziqarli boʻlmasa u holda oʻqituvchi boshqa bir qiziqarli materiallar orqali mavzuni oʻquvchoga yetkazib berishi zarur Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi 25 / 27 25. Ingliz tili o'qituvchisi o'quvchilarga tana a'zolar haqida mavzu o'tdi va shu mavzu yuzasidan yangi so'zlarni yodlashga berdi. Ammo keyingi darsda o'quvchilar bu topshiriqni bajarmay kelganliklarinin g guvohi bo'ldi. O'qituvchi bunday vaziyatda qanday yo'l tutadi? A) o'quvchilarni bu ishlari uchun qattiq jazoladi B) so'zlarni qayta takrorlash uchun qo'shimcha mashg'ulotlar o'tkazdi C) topshiriqni yana qaytib bajarishga majburladi D) O'quvchilar nega topshiriqni bajarmaganliklarining sabalarini izladi Izoh: Oʻqituvchi oʻquvchilar bilan qoʻshimcha shugʻullanadi va soʻzlarni takrorlanib yodlatadi 26 / 27 26. Ingliz tilini o‘rganayotgan o‘quvchi dars davomida ba’zida ona tilini (masalan, o‘zbek tilini) aralashtirib yuborsa, o‘qituvchi qanday yo‘l tutishi eng to‘g‘ri bo‘ladi? A) O‘quvchini darhol to‘xtatib, faqat ingliz tilida gapirishni talab qiladi B) O‘quvchini qo‘llab-quvvatlab, asta-sekin ingliz tilida fikr bildirishga undaydi C) O‘quvchining xatolarini e’tiborga olmaydi D) Ona tilida gapirgani uchun tanbeh beradi 27 / 27 27. -Dars maqsadlari asosida oʻquvchilar uchun erishimli vazifalarni belgilash -Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish -Darsda vaqtdan oqilona foydalanish. -Taʼlim jarayonini qoʻllab-quvvatlash va taʼlimiy muammolarni hal qilishda -AKTdan foydalanish. Kasb standartining qaysi sohasiga tegishli A) Tarbiyaviy faoliyatni tashkil qilish B) Ta'lim samaradorligini oshirish C) o'z-o'zini rivojlantirish va kasbiy o'sish D) o'quv jarayonini rejalashtirish 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz