Pedagogik mahorat testlari-2025 №1

7

Savol haqida xabar bering

Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing.
Tomonidan yaratilgan InfoMaster

Pedagogik mahorat testlari-2025 №1

2025-yil 15 -18- aprelda

Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 

1 / 36

1. Moslashtiring

1. Hikoya metodi
2. Maktab ma'ruzasi
3. Suhbat metodi

2 / 36

2. 7-sinf o‘quvchilari kimyo fanidan yaxshi bilimga ega. Shu sababli o‘qituvchi dars tuzilishini, tarqatma materiallar va yangi qo‘shimcha ma’lumotlarni tayyorlashga alohida e’tibor beradi.

Savol: Ushbu holatda o‘qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi aks etgan?

3 / 36

3. Bir o‘quvchining onasi maktabda jismoniy tarbiya o‘qituvchisidan shikoyat qilib keldi. U o‘qituvchi o‘quvchilar orasida janjal qo‘zg‘atishini aytdi. Janjalni bartaraf etish uchun direktor o‘rinbosari undan ruhiy holatini tushunishni, pedagogik takt va psixologik yondashuvni qo‘llab, o‘quvchilar bilan samimiy munosabatda bo‘lishni so‘radi.

Savol: Bunday vaziyatda direktor o‘rinbosari pedagogda qaysi ko‘nikmalarni aniqladi?

4 / 36

4. O‘quv jarayonini tashkil etishda o‘qituvchi uchun zarur bo‘lgan bilimlarni aniqlang. (Bir nechta javob belgilashingiz mumkin)

5 / 36

5. Bilimdon pedagogga xos bo‘lgan sifatlar berilgan qatorklarni toping:

(Bir nechta javob tanlashingiz mumkin)

6 / 36

6. Tarix fani oʻqituvchisi “Buyuk Ipak yoʻli” mavzusini tushuntirayotganida,
boshqa maktabdagi oʻqituvchi tomonidan qoʻllangan “Davrlar” metodini oʻz darsida sinab koʻrdi.
🧠 U bu orqali oʻz tajribasini boyitdi va yangicha uslubni oʻrgandi.
🔎 Sizningcha, bu holatda oʻqituvchi “Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish” standartining qaysi vazifasini bajargan bo‘ladi?

7 / 36

7. Moslashtiring

1. Aqli zaif bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi
2. Eshitish qobiliyati buzilgan bolalarni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashni o‘rganadi
3. Ko‘rish qobiliyati buzilgan bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi

8 / 36

8. Moslashtiring.

1. Kimyo fani o‘qituvchisi darsda o‘quvchilarni kundalik baholab boradi
2. Fizika fani o‘qituvchisi o‘quvchilarni semestr tugaganida baholadi
3. Biologiya o‘qituvchisi o‘quv yili boshida o‘quvchilar bilimini o‘rganish uchun ularni baholab oladi

9 / 36

9. Moslashtiring.

1. Deduksiya
2. Induksiya
3. Analogiya

10 / 36

10. Bu darsda pedagog o’quvchilarning o’rganilgan bilim va ko’nikmalarini real hayotiy vaziyatlarga tatbiq etishni o’rganganlik qobilyatlarini tekshirdi .Buning uchun u tajriba o’tkazish jarayonida dasturlash grafik dizayn va boshqa texnik vositalarni qoʼllash usullaridan foydalanadi.

Shunda pedagog Blum toksonomiyasi bo’yicha o’quvchining qaysi kagnitiv darajasini aniqlashga harakat qildi?

11 / 36

11. O‘z ustida ko‘p ishlaydigan boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi bir xillikdan zerikib, har bir dars uchun texnologik xarita tuzdi va darslarini xilma-xil o‘tishini ta’minladi.

Ushbu vaziyatda pedagogik texnologiyaning qaysi darajasi namoyon bo‘lmoqda?

12 / 36

12. 👩‍🏫 Oʻqituvchi yangi mavzuni tushuntirib bergach, sinfdagi oʻquvchilarni oʻzi guruhlarga ajratdi.
📝 So‘ng doskaga jadval chizdi va o‘quvchilardan uni mavzuga oid maʼlumotlar bilan to‘ldirishlarini so‘radi.

📌 Bu topshiriq orqali oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichini amalga oshirgan?

13 / 36

13. Moslashtiring.

1. Dasturlashtirilgan ta'lim
2. Muammoli ta'lim
3. Rivojlanuvchi ta'lim

14 / 36

14. Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish o’qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasiga mansub harakatlar hisoblanadi?

15 / 36

15. Saida opa doimiy ravishda faniga doir "Ustoz" jurnalining va "Mahoratli Ustoz" o'quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa "O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish" yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi.

16 / 36

16. Moslashtiring.

1. Rivojlanuvchi ta'lim
2. Dasturlashtirilgan ta'lim
3. Muammoli ta'lim

17 / 36

17. O‘qituvchi dars davomida:
“Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi, so‘ng yomg‘ir yoki qor shaklida yana yerga tushadi,” — dedi va bu jarayonni doskada chizma orqali tushuntirdi.

🧠 Bu holatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan?

18 / 36

18. Moslashtiring.

1. ARBITAJ
2. MUZOKARALAR

19 / 36

19. Moslashtiring.

1. Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash
2. Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish

20 / 36

20. O‘qituvchi dars davomida:
“Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi va yana yomg‘ir yoki qor ko‘rinishida yerga tushadi,” — dedi va bu holatni rasm orqali ko‘rsatib berdi.
🧠 Bu qaysi metod hisoblanadi?

21 / 36

21. O‘qituvchi o‘quvchilardan Yevropa davlatlarining poytaxtlarini aytib berishni so‘radi. Bu qanday kognitiv darajaga kiradi?

22 / 36

22. Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi.

23 / 36

23. O'qituvchi yangi mavzuni o'tdi shundan so'ng bilimlarni mustahkamlash maqsadida bolalar bilan savol-javob o'tkazdi. Bunday holatda o'qituvchi qaysi an'anaviy ta'lim metodidan foydalandi?

24 / 36

24. Maktabning beshinchi sinf o'quvchilari matematika fanidan juda aqlli va bilimdon, chunki ular ko'p vaqt tayyorlov kurslaiga borishgan. O'qituvchi darsga kirishdan oldin uning texnalogik modeli va xaritasini tuzib kirishi kerak. Aks xolda o'quvchilar o'qituvchi bilimsiz deyishlari mumkin. Ushbu vaziyatda pedagogik texnalogiyaning qaysi darajasi namoyon bo'lmoqda?

25 / 36

25. Qaysi xalqaro dastur 3 yilda bir marta o‘tkazilib, o‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha bilim sifati 1000 ballik tizimda baholanadi?

26 / 36

26. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin)

27 / 36

27. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? Ketma-ketlikda berilgan javobni belgilang.

1.Kreativ
2.Kritik
3.Kombinatorika
4.Kommunikatsiya
5.Kollaboratsiya
6.Kooperatsiya

28 / 36

28. Moslashtiring

1. deal ta’lim vositalari
2. Material ta’lim vositalari

29 / 36

29. Muvaffaqiyatsizlikka uchragan vaziyatlarda “Vaqtim yo‘q”, “Ilojsizman” kabi bahonalarni aytish o‘ziga dushman bo‘lgan qaysi yomon hislatni keltirib chiqaradi?

30 / 36

30. Maktabda o'quvchilar o'rtasida nizoli vaziyat yuz berdi. O'qituvchi bu jarayonga barham berish uchun har ikki tomonni eshitdi va adolatli xulosa chiqardi. Bunday holat takrorlanmisligi uchun bolalar bilan o'zaro suhbatlar olib bordi. Bunday holatda o'qituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalandi?

31 / 36

31. Moslashtiring

1. Shaxsning ichki qobiliyati.
2. Mantiqiy qobiliyat.
3. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat

32 / 36

32. Moslashtiring.

1. Umumiy pedagogika
2. susiy metodika
3. Lokal daraja

33 / 36

33. Moslashtiring

1. Andragogika
2. Masofali ta'lim
3. Informal ta'lim

34 / 36

34. O‘qituvchi dars davomida turli jadvallardan, sxemalardan foydalandi.
Shunda o‘qituvchi Blum taksonomiyasining qaysi turini qo‘llagan?

35 / 36

35. Fizika fani o'qituvchisi o'quvchilarni simestr tugaganida baholadi

36 / 36

36. Moslashtiring.

1. Turli darajali ta'lim
2. Evristik ta'lim
3. Modul tizimli ta'lim
0%

InfoMaster
Author: InfoMaster

Foydali bo'lsa mamnunmiz

Info-Master.uz
Logo
Elementlarni Solishtiring
  • Jami (0)
Solishtiring
0