Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 InfoMaster Aprel 19, 2025 1559 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 21 1 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 2025-yil 15 -18- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 1 / 36 1. Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi. A) Amaliy B) Tushuntirish C) Namoyish D) Tasvir 2 / 36 2. 7-sinf o‘quvchilari kimyo fanidan yaxshi bilimga ega. Shu sababli o‘qituvchi dars tuzilishini, tarqatma materiallar va yangi qo‘shimcha ma’lumotlarni tayyorlashga alohida e’tibor beradi. Savol: Ushbu holatda o‘qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi aks etgan? A) Tashxislash B) Loyihalashtirish C) Bashoratlash D) Rejalashtirish 3 / 36 3. Moslashtiring 1. Informal ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi. 2. Masofali ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi. 3. Andragogika Javobni tanlangA) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul.B) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.C) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi. 4 / 36 4. Maktabda o'quvchilar o'rtasida nizoli vaziyat yuz berdi. O'qituvchi bu jarayonga barham berish uchun har ikki tomonni eshitdi va adolatli xulosa chiqardi. Bunday holat takrorlanmisligi uchun bolalar bilan o'zaro suhbatlar olib bordi. Bunday holatda o'qituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalandi? A) Mediatsiya B) Arbitraj C) Kelishuv D) Muzokara 5 / 36 5. O'qituvchi yangi mavzuni o'tdi shundan so'ng bilimlarni mustahkamlash maqsadida bolalar bilan savol-javob o'tkazdi. Bunday holatda o'qituvchi qaysi an'anaviy ta'lim metodidan foydalandi? A) ma'ruza B) suhbat C) tasvir D) tushuntirish 6 / 36 6. Moslashtiring. 1. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 2. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 3. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 7 / 36 7. Bu darsda pedagog o’quvchilarning o’rganilgan bilim va ko’nikmalarini real hayotiy vaziyatlarga tatbiq etishni o’rganganlik qobilyatlarini tekshirdi .Buning uchun u tajriba o’tkazish jarayonida dasturlash grafik dizayn va boshqa texnik vositalarni qoʼllash usullaridan foydalanadi. Shunda pedagog Blum toksonomiyasi bo’yicha o’quvchining qaysi kagnitiv darajasini aniqlashga harakat qildi? A) tushunish B) tahlil qilish C) baholash D) qo’llash 8 / 36 8. Moslashtiring 1. Shaxsning ichki qobiliyati. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 2. Mantiqiy qobiliyat. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 3. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; C) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi. 9 / 36 9. O‘qituvchi dars davomida turli jadvallardan, sxemalardan foydalandi. Shunda o‘qituvchi Blum taksonomiyasining qaysi turini qo‘llagan? A) Sintez B) Tushunish C) Bilish D) Baholash 10 / 36 10. Moslashtiring. 1. MUZOKARALAR Javobni tanlangA) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.B) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 2. ARBITAJ Javobni tanlangA) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.B) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 11 / 36 11. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi va yana yomg‘ir yoki qor ko‘rinishida yerga tushadi,” — dedi va bu holatni rasm orqali ko‘rsatib berdi. 🧠 Bu qaysi metod hisoblanadi? A) Tushuntirish B) Hikoya C) Ma’ruza D) Tasvir 12 / 36 12. Fizika fani o'qituvchisi o'quvchilarni simestr tugaganida baholadi A) diagnostik B) Hammasi to'g'ri C) summativ D) formativ 13 / 36 13. Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish o’qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasiga mansub harakatlar hisoblanadi? A) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim taqdim etish B) Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish C) Ta’lim samaradorligini taminlash D) O’quv jarayonini rejalashtirish 14 / 36 14. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? Ketma-ketlikda berilgan javobni belgilang. 1.Kreativ 2.Kritik 3.Kombinatorika 4.Kommunikatsiya 5.Kollaboratsiya 6.Kooperatsiya A) 3, 5, 4, 1 B) 5, 4, 1, 2 C) 5, 4, 1, 6 D) 6, 4, 3, 2 15 / 36 15. 👩🏫 Oʻqituvchi yangi mavzuni tushuntirib bergach, sinfdagi oʻquvchilarni oʻzi guruhlarga ajratdi. 📝 So‘ng doskaga jadval chizdi va o‘quvchilardan uni mavzuga oid maʼlumotlar bilan to‘ldirishlarini so‘radi. 📌 Bu topshiriq orqali oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichini amalga oshirgan? A) Sintez B) Bilish C) Tahlil qilish D) Tushunish 16 / 36 16. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi, so‘ng yomg‘ir yoki qor shaklida yana yerga tushadi,” — dedi va bu jarayonni doskada chizma orqali tushuntirdi. 🧠 Bu holatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan? A) Tasvir B) Hikoya C) Tushuntirish D) Ma’ruza 17 / 36 17. Maktabning beshinchi sinf o'quvchilari matematika fanidan juda aqlli va bilimdon, chunki ular ko'p vaqt tayyorlov kurslaiga borishgan. O'qituvchi darsga kirishdan oldin uning texnalogik modeli va xaritasini tuzib kirishi kerak. Aks xolda o'quvchilar o'qituvchi bilimsiz deyishlari mumkin. Ushbu vaziyatda pedagogik texnalogiyaning qaysi darajasi namoyon bo'lmoqda? A) Quyi daraja B) Umumpedagogik daraja C) Lokal daraja D) Xususiy metodik daraja 18 / 36 18. Moslashtiring. 1. Fizika fani o‘qituvchisi o‘quvchilarni semestr tugaganida baholadi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 2. Biologiya o‘qituvchisi o‘quv yili boshida o‘quvchilar bilimini o‘rganish uchun ularni baholab oladi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 3. Kimyo fani o‘qituvchisi darsda o‘quvchilarni kundalik baholab boradi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 19 / 36 19. Moslashtiring. 1. Induksiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 2. Analogiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 3. Deduksiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 20 / 36 20. Bilimdon pedagogga xos bo‘lgan sifatlar berilgan qatorklarni toping: (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) O‘quv axborotlarini talabalarga yetkazib bera olish B) Mutaxassislik yo‘nalishi bo‘yicha axborotlarni izlash, topish, ularni ta’lim mazmuniga tayangan holda qayta ishlash va kasbiy faoliyatda qo‘llay bilish C) Ijtimoiy subyektlar bilan o‘zaro aloqada, madaniy muloqotda bo‘lish Tekshirish 21 / 36 21. Moslashtiring. 1. Umumiy pedagogika Javobni tanlangA) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. B) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 2. susiy metodika Javobni tanlangA) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. B) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 3. Lokal daraja Javobni tanlangA) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. B) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 22 / 36 22. Muvaffaqiyatsizlikka uchragan vaziyatlarda “Vaqtim yo‘q”, “Ilojsizman” kabi bahonalarni aytish o‘ziga dushman bo‘lgan qaysi yomon hislatni keltirib chiqaradi? A) Yalqovlik B) Yo‘g‘onchilik C) Mustaqillik D) G‘azab 23 / 36 23. Moslashtiring 1. Eshitish qobiliyati buzilgan bolalarni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Tiflopedagogika va tiflopsixologiya 2. Ko‘rish qobiliyati buzilgan bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Tiflopedagogika va tiflopsixologiya 3. Aqli zaif bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Tiflopedagogika va tiflopsixologiya 24 / 36 24. O‘z ustida ko‘p ishlaydigan boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi bir xillikdan zerikib, har bir dars uchun texnologik xarita tuzdi va darslarini xilma-xil o‘tishini ta’minladi. Ushbu vaziyatda pedagogik texnologiyaning qaysi darajasi namoyon bo‘lmoqda? A) Mezo daraja B) Bilmadim C) Makro daraja D) Mikro daraja 25 / 36 25. Moslashtiring 1. Hikoya metodi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 2. Maktab ma'ruzasi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 3. Suhbat metodi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 26 / 36 26. Bir o‘quvchining onasi maktabda jismoniy tarbiya o‘qituvchisidan shikoyat qilib keldi. U o‘qituvchi o‘quvchilar orasida janjal qo‘zg‘atishini aytdi. Janjalni bartaraf etish uchun direktor o‘rinbosari undan ruhiy holatini tushunishni, pedagogik takt va psixologik yondashuvni qo‘llab, o‘quvchilar bilan samimiy munosabatda bo‘lishni so‘radi. Savol: Bunday vaziyatda direktor o‘rinbosari pedagogda qaysi ko‘nikmalarni aniqladi? A) Kommunikativ qobiliyat B) Tashkiliy qobiliyat C) Konstruktsion qobiliyat D) Didaktik qobiliyat 27 / 36 27. Tarix fani oʻqituvchisi “Buyuk Ipak yoʻli” mavzusini tushuntirayotganida, boshqa maktabdagi oʻqituvchi tomonidan qoʻllangan “Davrlar” metodini oʻz darsida sinab koʻrdi. 🧠 U bu orqali oʻz tajribasini boyitdi va yangicha uslubni oʻrgandi. 🔎 Sizningcha, bu holatda oʻqituvchi “Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish” standartining qaysi vazifasini bajargan bo‘ladi? A) Kuchli va zaif tomonlarini tahlil qilib, kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini aniqlash. B) Tajribasini namoyish etish maqsadida ochiq darsga tayyorgarlik koʻrish va oʻtkazish. C) Oʻzaro darslarda ishtirok etish, ularni tahlil qilish va oʻz amaliyotida qoʻllash D) Seminar, trening va kasbiy rivojlanishga oid boshqa tadbirlarda faol qatnashish. 28 / 36 28. Moslashtiring. 1. Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Javobni tanlangA) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lishB) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirishC) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarish 2. Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash Javobni tanlangA) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lishB) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirishC) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarish 29 / 36 29. Moslashtiring. 1. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi. 2. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi. 3. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi.C) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi. 30 / 36 30. Saida opa doimiy ravishda faniga doir "Ustoz" jurnalining va "Mahoratli Ustoz" o'quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa "O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish" yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi. A) Sminar, treninglar va kasbiy rivojlanish tadbirlarida qatnashish B) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo‘llash C) Maktabning “uslubiy kengashlari”da qatnashib, tajriba almashish D) Muntazam malaka oshirish kurslaridan o‘tish 31 / 36 31. O‘qituvchi o‘quvchilardan Yevropa davlatlarining poytaxtlarini aytib berishni so‘radi. Bu qanday kognitiv darajaga kiradi? A) Tushunish B) Tahlil qilish C) Baholash D) Bilish 32 / 36 32. Qaysi xalqaro dastur 3 yilda bir marta o‘tkazilib, o‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha bilim sifati 1000 ballik tizimda baholanadi? A) PISA B) PIRLS C) TALIS D) TIMSS 33 / 36 33. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) Kritik B) Kombinaterika C) Komminikatsiya D) Kreativ E) Kooperatsiya F) Kollaboratsiya Tekshirish 34 / 36 34. Moslashtiring. 1. Evristik ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 2. Modul tizimli ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 3. Turli darajali ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 35 / 36 35. Moslashtiring 1. deal ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Incorrect match 2B) Incorrect match 3C) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar.D) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.E) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. 2. Material ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Incorrect match 2B) Incorrect match 3C) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar.D) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.E) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. 36 / 36 36. O‘quv jarayonini tashkil etishda o‘qituvchi uchun zarur bo‘lgan bilimlarni aniqlang. (Bir nechta javob belgilashingiz mumkin) A) Hayot xavfsizligi asoslari B) Fanni o‘qitishning turli usullari C) Insoniyatni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari D) O‘quv reja va davlat ta’lim standartlari, shuningdek maktab ishlari bilan bog‘liq boshqa hujjatlar Tekshirish 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 12 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 6 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2