Uy » Attestatsiya testlar » Pedagogik mahoratni aniqlash » Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 Pedagogik mahoratni aniqlash Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 InfoMaster Aprel 19, 2025 1991 Ko'rishlar SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 22 75 Savol haqida xabar bering Bu savolda nima bo'ldi? Siz bo'sh hisobotni taqdim eta olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Tomonidan yaratilgan InfoMaster Pedagogik mahorat testlari-2025 №1 2025-yil 15 -18- aprelda Pedagogik mahoratdan tushgan savollar 1 / 36 1. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi va yana yomg‘ir yoki qor ko‘rinishida yerga tushadi,” — dedi va bu holatni rasm orqali ko‘rsatib berdi. 🧠 Bu qaysi metod hisoblanadi? A) Tasvir B) Hikoya C) Tushuntirish D) Ma’ruza 2 / 36 2. Bilimdon pedagogga xos bo‘lgan sifatlar berilgan qatorklarni toping: (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) Mutaxassislik yo‘nalishi bo‘yicha axborotlarni izlash, topish, ularni ta’lim mazmuniga tayangan holda qayta ishlash va kasbiy faoliyatda qo‘llay bilish B) O‘quv axborotlarini talabalarga yetkazib bera olish C) Ijtimoiy subyektlar bilan o‘zaro aloqada, madaniy muloqotda bo‘lish Tekshirish 3 / 36 3. Moslashtiring. 1. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 2. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 3. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 4 / 36 4. Geografiya fani o‘qituvchisi vulqon va uning turlari haqida ma‘lumot berdi.Darsni yanada qiziqarli bo‘lishi uchun vulqon otilishini 3HD formatda virtual holatda namoyish etdi. O‘qituvchi qaysi metoddan foydalandi. A) Tushuntirish B) Amaliy C) Namoyish D) Tasvir 5 / 36 5. Qaysi xalqaro dastur 3 yilda bir marta o‘tkazilib, o‘quvchilarning o‘qish, matematika va tabiiy fanlar bo‘yicha bilim sifati 1000 ballik tizimda baholanadi? A) TIMSS B) PIRLS C) PISA D) TALIS 6 / 36 6. O‘qituvchi dars davomida turli jadvallardan, sxemalardan foydalandi. Shunda o‘qituvchi Blum taksonomiyasining qaysi turini qo‘llagan? A) Sintez B) Baholash C) Tushunish D) Bilish 7 / 36 7. O‘qituvchi dars davomida: “Suv bug‘lanib havoga ko‘tariladi, so‘ng yomg‘ir yoki qor shaklida yana yerga tushadi,” — dedi va bu jarayonni doskada chizma orqali tushuntirdi. 🧠 Bu holatda o‘qituvchi qaysi metoddan foydalangan? A) Tushuntirish B) Ma’ruza C) Tasvir D) Hikoya 8 / 36 8. Bu darsda pedagog o’quvchilarning o’rganilgan bilim va ko’nikmalarini real hayotiy vaziyatlarga tatbiq etishni o’rganganlik qobilyatlarini tekshirdi .Buning uchun u tajriba o’tkazish jarayonida dasturlash grafik dizayn va boshqa texnik vositalarni qoʼllash usullaridan foydalanadi. Shunda pedagog Blum toksonomiyasi bo’yicha o’quvchining qaysi kagnitiv darajasini aniqlashga harakat qildi? A) baholash B) tushunish C) tahlil qilish D) qo’llash 9 / 36 9. O‘z ustida ko‘p ishlaydigan boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi bir xillikdan zerikib, har bir dars uchun texnologik xarita tuzdi va darslarini xilma-xil o‘tishini ta’minladi. Ushbu vaziyatda pedagogik texnologiyaning qaysi darajasi namoyon bo‘lmoqda? A) Bilmadim B) Makro daraja C) Mezo daraja D) Mikro daraja 10 / 36 10. Moslashtiring 1. Suhbat metodi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 2. Maktab ma'ruzasi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 3. Hikoya metodi Javobni tanlangA) Bir soatlik mashg‘ulot davomida o‘rganilayotgan mavzuning haqiqiy mohiyatini ochib berish, unda ilgari surilgan g‘oyalar asosida ilmiy xulosalar chiqarish, ularni umumlashtirish asosida bilimlarni muayyan izchillikda bayon etish shakliB) O‘qituvchi tomonidan yangi o‘tilayotgan mavzuga oid dalil, hodisa va voqealarning yaxlit yoki qismlarga bo‘lib, obrazli tasvirlash yo‘li bilan ixcham, qisqa, izchil bayon qilishdirC) Bu o‘qitishning dialogik, savol-javobga asoslangan usuli bo‘lib, u o‘quvchilarning bilimlarni o‘zlashtira olganliklari, ularda muayyan ma’naviy-axloqiy sifatlarning shakllanganligi suhbat asosida aniqlanadi 11 / 36 11. O'qituvchi yangi mavzuni o'tdi shundan so'ng bilimlarni mustahkamlash maqsadida bolalar bilan savol-javob o'tkazdi. Bunday holatda o'qituvchi qaysi an'anaviy ta'lim metodidan foydalandi? A) tushuntirish B) tasvir C) suhbat D) ma'ruza 12 / 36 12. Moslashtiring 1. Masofali ta'lim Javobni tanlangA) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.B) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 2. Informal ta'lim Javobni tanlangA) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.B) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 3. Andragogika Javobni tanlangA) Rasmiy tizimdan tashqari, o‘z-o‘zini o‘rganish va hayotiy faoliyat orqali o‘zlashtirilgan ta’lim.B) Kattalar ta’limi bilan shug‘ullanadi, tajriba va ehtiyojlarni inobatga olgan holda o‘quv dasturlarini ishlab chiqadi.C) O‘quvchilarga o‘z joyidan turib, internet va texnologiyalar yordamida bilim olish imkonini beradigan usul. 13 / 36 13. Moslashtiring. 1. Induksiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 2. Deduksiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 3. Analogiya Javobni tanlangA) Xususiy holatlardan umumiy xulosa chiqarish usuli.B) Umumiy qoida yoki qonunni xususiy holga tadbiq qilish usuli.C) Ikki narsaning o‘xshash belgilariga asoslanib, boshqa belgilarda ham o‘xshashlik bor deb taxmin qilish. 14 / 36 14. 👩🏫 Oʻqituvchi yangi mavzuni tushuntirib bergach, sinfdagi oʻquvchilarni oʻzi guruhlarga ajratdi. 📝 So‘ng doskaga jadval chizdi va o‘quvchilardan uni mavzuga oid maʼlumotlar bilan to‘ldirishlarini so‘radi. 📌 Bu topshiriq orqali oʻqituvchi Blum taksonomiyasining qaysi bosqichini amalga oshirgan? A) Tushunish B) Tahlil qilish C) Sintez D) Bilish 15 / 36 15. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? Ketma-ketlikda berilgan javobni belgilang. 1.Kreativ 2.Kritik 3.Kombinatorika 4.Kommunikatsiya 5.Kollaboratsiya 6.Kooperatsiya A) 6, 4, 3, 2 B) 5, 4, 1, 6 C) 5, 4, 1, 2 D) 3, 5, 4, 1 16 / 36 16. Bir o‘quvchining onasi maktabda jismoniy tarbiya o‘qituvchisidan shikoyat qilib keldi. U o‘qituvchi o‘quvchilar orasida janjal qo‘zg‘atishini aytdi. Janjalni bartaraf etish uchun direktor o‘rinbosari undan ruhiy holatini tushunishni, pedagogik takt va psixologik yondashuvni qo‘llab, o‘quvchilar bilan samimiy munosabatda bo‘lishni so‘radi. Savol: Bunday vaziyatda direktor o‘rinbosari pedagogda qaysi ko‘nikmalarni aniqladi? A) Didaktik qobiliyat B) Konstruktsion qobiliyat C) Kommunikativ qobiliyat D) Tashkiliy qobiliyat 17 / 36 17. Dars mavzusiga mos keladigan namoyish va tarqatma materiallardan foydalanish o’qituvchilar kasbiy kompetensiyasining qaysi mehnat vazifasiga mansub harakatlar hisoblanadi? A) O’zlashtirishni baholash va qayta aloqani taqdim taqdim etish B) Ta’lim samaradorligini taminlash C) O’quv jarayonini rejalashtirish D) Ta’lim va tarbiya jarayonini boshqarish 18 / 36 18. Moslashtiring. 1. Xavfsiz rivojlantiruvchi taʼlim muhitini yaratish va taʼminlash Javobni tanlangA) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirishB) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarishC) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lish 2. Tarbiyaviy faoliyatni tashkil etish Javobni tanlangA) Taʼlimning aniq va o‘lchanadigan natijalarini, shuningdek, ushbu natijalarga erishishda aniq muddatlar uchun vazifalarni aniqlash va ularni rejalarda shakllantirishB) O‘quvchilarni taʼlim va tarbiya jarayoniga jalb qilish, ularning o‘quv va bilim faoliyatiga qiziqtirish maqsadida o‘quv guruhlarini boshqarishC) Turli madaniyatdagi bolalar, o‘spirinlar bilan ishlashga imkon beradigan madaniyatlararo kompetensiyalarga ega bo‘lish 19 / 36 19. Moslashtiring. 1. ARBITAJ Javobni tanlangA) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.B) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 2. MUZOKARALAR Javobni tanlangA) Bunday holatda, o‘qituvchi vaziyatni o‘rganib, “qaror qabul qiluvchi” hakam rolini bajaradi. U o‘quvchilarga kim nima qilishi va kelajakda qanday tutishi kerakligini tushuntiradi.B) O‘quvchilar nizoni qanday hal qilishni bilmasalar, muloqotga holis vositachi jalb qilinadi. Vositachi his-tuyg‘ularni tinchlantiradi va yakuniy qaror qabul qiladi. Bu rolga odatda maktab psixologi yoki boshqa betaraf shaxs jalb qilinadi.C) O‘qituvchi nizoning sabablarini tushunishga yordam beradi va o‘quvchilarga kelishmovchilikni mustaqil hal qilish imkonini beradi. 20 / 36 20. Moslashtiring 1. Eshitish qobiliyati buzilgan bolalarni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashni o‘rganadi Javobni tanlangA) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiya 2. Ko‘rish qobiliyati buzilgan bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiya 3. Aqli zaif bolalarni o‘qitish, tarbiyalash va rivojlantirishni o‘rganadi Javobni tanlangA) Tiflopedagogika va tiflopsixologiyaB) Surdopedagogika va surdopsixologiyaC) Oligofrenopedagogika va oligofrenopsixologiya 21 / 36 21. 4K modelini nimalar tashkil qiladi? (Bir nechta javob tanlashingiz mumkin) A) Kooperatsiya B) Kombinaterika C) Kritik D) Komminikatsiya E) Kreativ F) Kollaboratsiya Tekshirish 22 / 36 22. Maktabda o'quvchilar o'rtasida nizoli vaziyat yuz berdi. O'qituvchi bu jarayonga barham berish uchun har ikki tomonni eshitdi va adolatli xulosa chiqardi. Bunday holat takrorlanmisligi uchun bolalar bilan o'zaro suhbatlar olib bordi. Bunday holatda o'qituvchi nizoni hal qilishning qaysi usulidan foydalandi? A) Arbitraj B) Muzokara C) Kelishuv D) Mediatsiya 23 / 36 23. O‘quv jarayonini tashkil etishda o‘qituvchi uchun zarur bo‘lgan bilimlarni aniqlang. (Bir nechta javob belgilashingiz mumkin) A) Insoniyatni rivojlantirish, o‘qitish va tarbiyalashning klassik va zamonaviy nazariyalari B) Fanni o‘qitishning turli usullari C) O‘quv reja va davlat ta’lim standartlari, shuningdek maktab ishlari bilan bog‘liq boshqa hujjatlar D) Hayot xavfsizligi asoslari Tekshirish 24 / 36 24. Moslashtiring. 1. Evristik ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 2. Turli darajali ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 3. Modul tizimli ta'lim Javobni tanlangA) O‘qituvchi maslahatchi, yo‘l ko‘rsatuvchi bo‘lib, o‘quvchilar mustaqil bilim topishga undaladi.B) O‘quvchilarning bilim darajalari va ehtiyojlariga mos holda shaxsiylashtirilgan ta'lim beriladi.C) O‘quv materiallari modullarga bo‘lingan bo‘lib, har bir modul alohida mavzuni o‘z ichiga oladi. O‘quvchilar bosqichma-bosqich va o‘z-o‘zini nazorat qilgan holda o‘rganadilar. 25 / 36 25. Moslashtiring 1. Kinestetik (teri-muskul) qobiliyat Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi.C) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; 2. Shaxsning ichki qobiliyati. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi.C) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; 3. Mantiqiy qobiliyat. Javobni tanlangA) О'qituvchining о 'z xatti harakatlariri muvofiqlashtirish qobiliyati, harakat ohangini his qilgan holda yo‘naltiradi, vaqtni harakat sur’ati bilan his qiladi, о'zi uchun maishiy qulayliklarni yarata oladi, hayot marhamatlaridan rohatlanishni biladi. B) О‘z-o‘zini mukammal bilishi, tushunishi va his qilish q obiliyati, erkin shaxsda ichki qobiliyat mukamma rivojlanadi, irodasi mustahkam, qat ’iyatli, har qanday vaziyatda о'zfikr mulohazasini erkin bayon eta oladi.C) Falsafiy mulohazalar yuritishni, raqamlarni matematikani, murakkab masalalarni hal qilishni sevadi, sababi va oqibat natijalarini tushunish malakasiga ega, voqelikda asosiylikni ikkinchi darajalisidan ajrata oladi; 26 / 36 26. Moslashtiring 1. Material ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar.B) Incorrect match 3C) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.D) Incorrect match 2E) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. 2. deal ta’lim vositalari Javobni tanlangA) Bular pedagog va o‘quvchilar yangi bilimlarni egallashda qo‘llaydigan vositalar: chizmalar, sxemalar, diagrammalar, tasviriy, san’at, nutq, xat va boshqalar.B) Incorrect match 3C) Namoyishli-tajriba qurollari. Bunday qurollar o‘qituvchi tomonidan mavzuni tushuntirish va mustahkamlash uchun qo‘llaniladi.D) Incorrect match 2E) Bu o‘quv qo‘llanmalari, darsliklar, jadvallar, maketlar, modellar, o‘quv-texnik vositalar, mebel, o‘quv-laboratoriya qurilmalari, ko‘rgazmali vositalar bo‘lishi mumkin. 27 / 36 27. Maktabning beshinchi sinf o'quvchilari matematika fanidan juda aqlli va bilimdon, chunki ular ko'p vaqt tayyorlov kurslaiga borishgan. O'qituvchi darsga kirishdan oldin uning texnalogik modeli va xaritasini tuzib kirishi kerak. Aks xolda o'quvchilar o'qituvchi bilimsiz deyishlari mumkin. Ushbu vaziyatda pedagogik texnalogiyaning qaysi darajasi namoyon bo'lmoqda? A) Quyi daraja B) Umumpedagogik daraja C) Lokal daraja D) Xususiy metodik daraja 28 / 36 28. Tarix fani oʻqituvchisi “Buyuk Ipak yoʻli” mavzusini tushuntirayotganida, boshqa maktabdagi oʻqituvchi tomonidan qoʻllangan “Davrlar” metodini oʻz darsida sinab koʻrdi. 🧠 U bu orqali oʻz tajribasini boyitdi va yangicha uslubni oʻrgandi. 🔎 Sizningcha, bu holatda oʻqituvchi “Oʻz-oʻzini rivojlantirish va kasbiy oʻsish” standartining qaysi vazifasini bajargan bo‘ladi? A) Kuchli va zaif tomonlarini tahlil qilib, kasbiy rivojlanish ehtiyojlarini aniqlash. B) Tajribasini namoyish etish maqsadida ochiq darsga tayyorgarlik koʻrish va oʻtkazish. C) Seminar, trening va kasbiy rivojlanishga oid boshqa tadbirlarda faol qatnashish. D) Oʻzaro darslarda ishtirok etish, ularni tahlil qilish va oʻz amaliyotida qoʻllash 29 / 36 29. Moslashtiring. 1. Kimyo fani o‘qituvchisi darsda o‘quvchilarni kundalik baholab boradi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 2. Biologiya o‘qituvchisi o‘quv yili boshida o‘quvchilar bilimini o‘rganish uchun ularni baholab oladi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 3. Fizika fani o‘qituvchisi o‘quvchilarni semestr tugaganida baholadi Javobni tanlangA) FormativB) DiagnostikC) Summativ 30 / 36 30. Saida opa doimiy ravishda faniga doir "Ustoz" jurnalining va "Mahoratli Ustoz" o'quv markazining qo‘llanmalarini o‘qib ,olgan bilimlarini darslari davomida qo‘llab boradi.Shunda Saida opa "O‘z-o‘zini rivojlantirish va kasbiy o‘sish" yo‘nalishining qaysi mehnat ko‘nikmasini amalga oshiradi. A) Muntazam malaka oshirish kurslaridan o‘tish B) Sminar, treninglar va kasbiy rivojlanish tadbirlarida qatnashish C) Maktabning “uslubiy kengashlari”da qatnashib, tajriba almashish D) Doimiy ravishda fanga oid adabiyotlar bilan tanishib, yangi bilimlarni amaliyotda qo‘llash 31 / 36 31. 7-sinf o‘quvchilari kimyo fanidan yaxshi bilimga ega. Shu sababli o‘qituvchi dars tuzilishini, tarqatma materiallar va yangi qo‘shimcha ma’lumotlarni tayyorlashga alohida e’tibor beradi. Savol: Ushbu holatda o‘qituvchining darsga tayyorgarligining qaysi bosqichi aks etgan? A) Loyihalashtirish B) Rejalashtirish C) Tashxislash D) Bashoratlash 32 / 36 32. Moslashtiring. 1. susiy metodika Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 2. Umumiy pedagogika Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 3. Lokal daraja Javobni tanlangA) (makro) daraja – muammoli tabaqalashtirilgan integratsion shaxsga yo‘naltirilgan B) (mikro) daraja – mantiqiy fikrlashni shakllantirish texnologiyasi o‘quvchilarning aqliy qobiliyatini rivojlantirish texnologiyasidir. C) (mezo) daraja – ushbu daraja o‘zida ma'lum bir o‘quv fanni o‘qitish jarayonini loyihalash va rejalashtirishni o‘zida aks ettiradi. 33 / 36 33. Fizika fani o'qituvchisi o'quvchilarni simestr tugaganida baholadi A) Hammasi to'g'ri B) diagnostik C) formativ D) summativ 34 / 36 34. Moslashtiring. 1. Dasturlashtirilgan ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 2. Rivojlanuvchi ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 3. Muammoli ta'lim Javobni tanlangA) O‘quvchilarga murakkab vazifalar orqali bilim beriladi; analitik fikrlash rivojlanadi.B) Ta’lim bosqichma-bosqich, reja asosida tizimli tarzda olib boriladi.C) O‘quvchilarning mustaqil fikrlashi, yangi g‘oyalar yaratishi, faol ishtirokchi bo‘lishi ta'minlanadi. 35 / 36 35. O‘qituvchi o‘quvchilardan Yevropa davlatlarining poytaxtlarini aytib berishni so‘radi. Bu qanday kognitiv darajaga kiradi? A) Tahlil qilish B) Tushunish C) Bilish D) Baholash 36 / 36 36. Muvaffaqiyatsizlikka uchragan vaziyatlarda “Vaqtim yo‘q”, “Ilojsizman” kabi bahonalarni aytish o‘ziga dushman bo‘lgan qaysi yomon hislatni keltirib chiqaradi? A) G‘azab B) Yalqovlik C) Mustaqillik D) Yo‘g‘onchilik 0% Testni qayta ishga tushiring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 14 Pedagogik mahorat testlari-2025 №3
Istaklar ro'yxatiga qo'shildiIstaklar ro'yxatidan olib tashlandi 8 Pedagogik mahorat testlari-2025 №2