Uy » Attestatsiya testlar » Boshlang'ich sinf » Boshlang’ich attestatsiya №14 Boshlang'ich sinf Boshlang’ich attestatsiya №14 InfoMaster Fevral 15, 2023 58 Ko'rishlar 1 izoh SaqlashSaqlanganOlib tashlandi 1 0% 1 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №14 Metodikadan savollar qo'shildi. 2022-yilda tushgan savollar 1 / 40 1. Yuzi 64 cm2 ga teng bo‘lgan kvadratning perimetrini toping A) 32 B) 18 C) 8 D) 16 2 / 40 2. Bayrog‘imiz haqida konstitutsiyamizning nechanchi moddasida berilgan? A) 3-moddasida B) 4-moddasida C) 10-moddasida D) 5-moddasida 3 / 40 3. Merkuriy Quyosh atrofini necha sutkada bir marta aylanib chiqadi? A) 44 sutkada B) 48 sutkada C) 88 sutkada D) 24 sutkada 4 / 40 4. Vertolyot 100 km masofaga 20 l yoqilg'i sarflaydi. 225 km masofa uchun qancha yoqilg'i sarflaydi? A) 11,25 l B) 50 l C) 45 l D) 40,5 l 5 / 40 5. Agar bir songa 7 ni qoʻshsa, yigʼindini 7 ga boʻlib, bo'linmadan 7ni ayrib, ayrima 7ga koʻpaysa natija 7 chiqadi bu qanday son. A) 49 B) 42 C) 52 D) 70 6 / 40 6. "Ona tilim" she'rida qaysi buyuk siymolar tilga olinadi? A) Uluğbek, Bobur, Farobiy B) Amir Temur, Alisher Navoiy, Bobur C) Amir Temur, Uluğbek,Farobiy D) TJY 7 / 40 7. Tenglama mavzusi nechanchi sinfda o‘tiladi? A) 2 B) 5 C) 4 D) 3 8 / 40 8. Hunarli er xor bo'lmas Do'st- dushmanga zor bo'lmas. Ushbu maqol qaysi matnga tegishli? A) Donishmand ustoz B) Hunarsiz kishi o'limga yaqin C) Ko'k arg'umchoq D) TJY 9 / 40 9. Husnixat va uni oʻqitish metodikasi? A) Pedagogik fan B) Didaktika C) Gumanitar fan D) To’g’ri javob yo’q 10 / 40 10. Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 11 / 40 11. Metodik an’anaga ko‘ra matnli mashqlar qaysilar? A) Tasvirlash,hikoya qilish, muhokama B) muhokama C) Tasvirlash,hikoya qilish D) Hikoya qilish, muhokama 12 / 40 12. Boshlang'ich sinflarda ijodiy qayta hikoyalashning qaysi turlaridan foydalaniladi? 1. Shaxsini o ‘zgartirib qayta hikoyalash va bayon 2. Hikoyada ishtirok etuvchi biror personaj tilidan qayta hikoya qilish 3. Matnni ijodiy to'ldirib qayta hikoyalash. 4. So‘z bilan tasvirlash yoki sahnalashtirish A) 1, 2, 4 B) 2, 3, 4 C) 1, 2, 3, 4 D) 1, 3 4 13 / 40 13. Eski maktabda harflarni bir-biriga qo'shib yozish mashqi qanday atalgan? A) Abjad: B) Murakkabbot: C) Muqattaol D) Mufradot: 14 / 40 14. Ona tili o‘qitish metodikasi fanining bosh vazifasi nima? A) Eng foydali materiallarni, metodlarni asoslash, tavsiyalarni eksperimental tekshirish B) o'quvchilaming o'zbek tili lug'at boyligini to'liq o'zlashtirib olishlarini ta ’minlash: C) tilni kishilar orasidagi munosabatning rivojlangan nozik quroliga aylantirish D) xat-savod o'rgatish, o'qish, grammatika, imlo, nutq o'stirish va h.k dasturini belgilash va asoslash: 15 / 40 15. O'zbek sinflari uchun yaratilgan dastlabki o'quv qo'llanmaning afzalliklari nimalardan iborat? A) o 'ta sifatli qog'ozda nashr etilgani, tipografik xususiyatlari betakrorligi: B) jahon adabiyoti namunalari bilan boyitilganligida C) bolalar yoshiga mos ilyustrasiyalar bilan bezatilganligida: D) tovush metodi talabiga muvofiq tuzilganligi: 16 / 40 16. Savod o'rgatish qaysi metodga asosan olib boriladi? A) analitik-sintetik tovush metodi: B) ko'rgazmali metod C) induksiya-deduksiya metodi: D) suhbat metodi: 17 / 40 17. Savod o'rgatish jarayonidagi darslar ta’limning predmetiga ko'ra qanday turlarga bo'linadi? A) a) alifbogacha bo‘lgan davrdagi darslar; b) alifboni o ‘rganish jarayonidagi darslar. : B) a) ,,Alifbe“ darsligi asosidagi o‘qish darslari; b) „Yozuv daftari“ asosidagi yozuv darslari.: C) a) yangi tovush-harf o'rganiladigan darslar b) yangi tovush-harf o'rganilmaydigan darslar 18 / 40 18. Oz komplektli maktablarda darslar davomiyligi qanday belgilanadi? A) qat'iy ravishda 45 minut etib belgilangan: B) darslar 50-55 daqiqagacha uzaytirilishi tirilishi mumkin. C) darslar 30 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: D) darslar 40 daqiqagacha qisqartirilishi mumkin.: 19 / 40 19. Diksiya ustida ishlash mashqlariga nimalar kiradi? A) O'rganilgan harflar bilan bo'g'in jadvalini tuzish;kesma harflardan bo'g'in jadvalini tuzish B) Tovushlarning o'rnini almashtirib yangi so'zni hosil qilish;Bo'g'in qo'shib yangi so'z hosil qilish: C) Baland talaffuzni mashq qilish:Talaffuz tempini mashq qilish: D) Ma’nodosh ,ohangdosh, qarama-qarshi ma'noli so‘zlar topish 20 / 40 20. Ona tili o'qitish metodikasining tekshirish metodlari necha xil ? A) 5: B) 2: C) 6: D) 8: 21 / 40 21. O'quvchilarga ona tilidan bilim berish va ko'nikma hosil qilishda ilmiy nuqtai nazardan eng foydali shart-sharoitlar haqidagi masalalarni hal qilish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: B) Qanday o'qitish kerak ?: C) Nimani o'qitish kerak ?: 22 / 40 22. Alifbogacha tayyorgarlik davri necha bosqichga bo'linadi? A) Bu yaxlit bir davr, bosqichlarga bo'linmaydi: B) 2: C) 4 D) 3: 23 / 40 23. Hozirgi o ‘zbek tilida nechta unli fonema mavjud? A) 6: B) 2 C) 8 D) 4 24 / 40 24. O'qitishning vazifalari va mazmunini aniqlash metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 25 / 40 25. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi fani qaysi bo'limlarni o'z ichiga oladi? a) 0 ‘qish metodikasi b) Savod o‘rgatish metodikasi d) Grammatika, fonetika, so'z yasalishini o'rganish metodikasi e) Nutq o‘stirish metodikasi A) a, e B) a, b, d ,e: C) b , d D) a,, d, e 26 / 40 26. Eksperiment vazifasiga ko'ra qanday hollarda o'tkaziladi? A) metod yoki qo'llanmaning muvofiqligini va samaradorligini aniqlashda: B) Barcha javoblar to'g'ri: C) yangi metod, yangi darslikning muvofiqligini tekshirishda D) metod yoki qo'llanmaning qay darajada foydaliligini tekshirishda: 27 / 40 27. Savod o'rgatishda analitik-sintetik tovush metodi shaxsni shakllantirish maqsadiga ko‘ra qanday xarakterda bo'ladi? A) ilmiy va amaliy xarakterda B) ta'limiy va tarbiyaviy xarakterda: C) amaliy va nazariy xarakterda: D) ta ’limiy va o'stiruvchi xarakterda: 28 / 40 28. Eski maktabda harflarni nusxaga qarab alifbo tartibida katta-katta qilib yozish qanday atalgan? A) Murakkabbot: B) Muqattaol: C) Mufradot: D) Abjad: 29 / 40 29. Alifbo davrida undosh tovushlar bilan tanishtirishni sonor tovushlar bilan boshlash maqsadga muvofiqdir.Bunga sabab esa... A) Sonorlarda ovoz shovqinga qaraganda koʻproq boʻladi va shu xususiyati bilan unlilarga yaqin turadi: B) sonor tovushlarni bo'g 'in va so'z tarkibidan ajratib olish oson C) sonor tovushlarni ifodalaydigan harflar imlosi oson D) sonor tovushlar bo'g'in hosil qiladi 30 / 40 30. Tutuq belgisi (’) unli tovushdan so'ng kelsa, ... A) bo'g'inlar bir-biridan ajratib talaffuz qilinadi B) unli tovushni cho'zib talaffuz qilinadi: C) undoshni unlidan ajratib talaffuz qilinadi: 31 / 40 31. Alifbe" darsligiqanday ilmiy-pedagogik tamoyillar asosida tuziladi: A) Barcha javoblar to'g'ri: B) ,,Alifbe“ ning tashqi ko‘rinishi chiroyli, bolalar diqqatini o ‘ziga tortadigan bo'lishi kerak C) ,,Alifbe“ning harfi, qog'ozi, rasmning bo'yoqlari gigiyenik talablarga javob berishi lozim. D) „Alifbe" tuzilishida tovush-harflarning ko'p ishlatilishi tamoyilidan foydalanish kerak 32 / 40 32. „Lotin yozuviga asoslangan o'zbek alifbosini joriv etish to'g'risida"gi qonun qachon qabul qilingan? A) 1991-yil 18-noyabr: B) 1997-yil 27-avgust: C) 1994-yil 21-oktabr D) 1993-yil 2-sentabr: 33 / 40 33. Alifbo davrini o'rganiladigan tovush-harfning va o'quv materialining murakkablik darajasiga ko'ra necha bosqichga ajratish mumkin? A) 5 B) 2: C) 3: D) 4 34 / 40 34. Berilgan so'zlarning qay birining shakldoshi bor? A) Odob: B) Yoz: C) Qosh: D) Vatan 35 / 40 35. Fonematik eshitish - bu... A) Barcha javoblar to'g'ri: B) so'zning tovush qobig'ini tashkil etadigan fonemalarni ajratish va tanib olish: C) nutq, eshtirish, ko‘rish analizatorlari faoliyatining buzilishlari D) nutqning buzilishi, til umumlashmalaming shakllanmaganligi 36 / 40 36. O'qitish metodlari, tamoyillari, usullari, dars va uning turlarining izchil tiziminiishlab chiqish metodikaning qaysi vazifasiga kiradi? A) Nimani o'qitish kerak ?: B) Nega xuddi mana shunday o'qitish kerak?: C) Qanday o'qitish kerak ?: 37 / 40 37. Oz komplektli maktablarda savod o'rgatish darslarining o'ziga xos xususiyatlarini belgilang A) Barcha javoblar to'g'ri: B) O'qituvchi bir vaqtning o'zida ikki yoki uch, ba’zan to 'rt sinf bilan ishlaydi C) Bunday sinflarda dars jadvali integrallashtirilgan bo'lishi kerak D) o'quvchilarning mustaqil ishlariga alohida ahamiyat beriladi 38 / 40 38. Qaysi sonor tovush yozuvda harf birikmasi bilan ifodalanadi? A) Hech biri harf birikmasi bilan ifodalanmaydi: B) ch: C) ng: D) sh 39 / 40 39. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasi faning predmetini ko'rsating. A) Ona tilini egallash, ya'ni nutqni, o'qish va yozishni, grammatika va imloni o'zlashtirib olish: B) Ikkalasi ham to'g'ri: C) O'quvchilarga o'zbek tilini o'rgatish yo'llari va vositalari 40 / 40 40. Metod so'zining ma'nosi nima? A) Lotincha " metodos"-bilish va tadqiqot yo'li, nazariya, ta'lim ma'nolarini bil-di: B) Inglizcha " method"- usul, yo'l, yo'nalish ma'nolarini bil-di: 0% Fikr-mulohaza yuboring Tomonidan Wordpress Quiz plugin Author: InfoMaster Foydali bo'lsa mamnunmiz