6-sinf Informatika №4 Oktabr 28, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 6-sinf Informatika №4 ga fikr bildirilmagan. 44 12345678910111213141516171819202122232425 6-sinf Informatika №4 6-sinf Informatika va axborot texnologiyalari fanidan mavzulashtirilgan testlar 5-dars. GRAFIK MUHARRIR YORDAMIDA YANGISPRAYTLAR HOSIL QILISH 1 / 25 1. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartira oladigan kattaliklar… deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) O‘zgaruvchilar B) O’zgarmaslar 2 / 25 2. Dastur bajarilishi jarayonida o‘z qiymatini o‘zgartira oladigan kattaliklar… deyiladi. Nuqtala o’rniga to’g’ri javobni qo’ying. A) Konstantalar B) ingl. Variable (o’zgaruvchilar) 3 / 25 3. Mantiqiy toifa necha xil qiymatni qabul qilishi mumkin? A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 4 / 25 4. Quyidagi blokda shartning natijasi rost qiymatni qabul qilsa qaysi bo‘limi ichidagi buyruqlar bajariladi? A) else B) Hech qaysi bajarilmaydi C) if 5 / 25 5. Sсratchda quyidagi blokning vazifasini toping. A) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; B) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik; C) mantiqiy ko‘paytirish (konyunksiya) amali D) ikkalasi teng; 6 / 25 6. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Ko‘rsatilgan oraliqdan tasodifiy sonni olish. B) Matndan ko‘rsatilgan son o‘rni (pozitsiyasi)da joylashgan harfni qaytaradi. C) Ikkita iborani bitta jumlaga birlashtiradi. D) Qo‘shish, ayirish, ko‘paytirish va bo‘lish amallarini bajaruvchi bloklar. 7 / 25 7. “Operators” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Berilgan songa eng yaqin butun sonni qaytaradi, ya’ni yaxlitlaydi. B) Berilgan matn uzunligi (harflar soni)ni qaytaradi. C) Birinchi sonni ikkinchi songa bo‘lgandagi qoldiqni qaytaradi. D) Harf (belgi)ning berilgan matnda joylashgan o‘rni (pozitsiyasi)ni qaytaradi. 8 / 25 8. “Sensing” bo‘limidagi blokning vazifasini toping. A) Taymer ko‘rsatkichini 0 ga qaytaradi. Taymerni qayta ishga tushiradi. B) Sahna fonini bir fondan boshqa fonga o‘zgartiradi. C) 2000-yildan joriy sanagacha bo‘lgan kunlar sonini qaytaradi. D) Joriy yil, oy, sana, hafta kuni, soat, minut va sekundni qaytaradi. 9 / 25 9. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna yordamida chizilgan shakllarni bo‘yash mumkin. B) Uskuna xolstda joylashgan bir yoki bir nechta obyekt (tasvir)ni tanlash uchun ishlatiladi. C) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. D) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. 10 / 25 10. Scratch dasturi necha xil grafik rejimga ega? A) 4 B) 1 C) 2 D) 3 11 / 25 11. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. B) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. C) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. D) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. 12 / 25 12. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. B) Uskuna xolstda yaratilgan obyektlarga tayanch nuqtalarini qo‘shish, ular orqali obyektlarni transformatsiya qilish (bir shakldan boshqa shaklga o‘tkazish) uchun ishlatiladi. C) Uskuna xolstda joylashgan bir yoki bir nechta obyekt (tasvir)ni tanlash uchun ishlatiladi. D) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. 13 / 25 13. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. B) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. C) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. D) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. 14 / 25 14. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna tasvirning o‘zini yoki tasvirning biror sohasini tanlash uchun ishlatiladi. B) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. C) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. D) Uskuna yordamida chizilgan shakllarni bo‘yash mumkin. 15 / 25 15. Scratch dasturi qanday grafik rejimga ega? A) Rastrli va froktal B) Rastrli va vektorli C) Faqat rastrli D) Faqat vektorli 16 / 25 16. Scratch dasturining qaydi sahifasida maxsus grafik muharrir o‘rnatiladi? A) “Motion” B) “Code” C) “Costums” D) “Sounds” 17 / 25 17. Qaysi uskunalar Rastrli rejimda mavjud? A) Brush, Line, Circle, Rectangle, Reshape B) Brush, Line, Reshape, Rectangle, Text, Fill, Eraser, Select C) Brush, Reshape, Rectangle, Text, Fill, Eraser, Select D) Brush, Line, Circle, Rectangle, Text, Fill, Eraser, Select 18 / 25 18. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna yordamida chizilgan shakllarni bo‘yash mumkin. B) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. C) Uskuna tasvirning o‘zini yoki tasvirning biror sohasini tanlash uchun ishlatiladi. D) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. 19 / 25 19. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. B) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. C) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. D) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. 20 / 25 20. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna yordamida chizilgan shakllarni bo‘yash mumkin. B) Uskuna tasvirning o‘zini yoki tasvirning biror sohasini tanlash uchun ishlatiladi. C) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. D) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. 21 / 25 21. Rastrli rejim- A) standart chizish rejimi bo‘lib, unda tasvir piksel (nuqta)lar orqali aks ettiriladi. B) rasm chizish uchun ramkaga olingan va shaffof rangdagi soha. C) yuqori aniqlikdagi grafika bo‘lib, rastrli rejimga qaraganda ko‘proq imkoniyatlarga ega. D) To’g’ri javob yo’q 22 / 25 22. Scratch dasturi rastrli va vektorli rejimda farq mavjudmi? A) Ha B) Yo’q 23 / 25 23. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna to‘g‘ri to‘rtburchak chizish uchun ishlatiladi. B) Uskuna to‘g‘ri chiziq chizish uchun ishlatiladi. C) Uskuna chiziqlar yordamida tasvir hosil qilish uchun qo‘llaniladi. D) Uskuna ellips chizish uchun ishlatiladi. 24 / 25 24. Scratch dasturi quyidagi uskuna vazifasini toping. A) Uskuna yordamida matn kiritish mumkin. B) Uskuna yordamida chizilgan shakllarni bo‘yash mumkin. C) Uskuna tasvirni o‘chirish uchun ishlatiladi. D) Uskuna tasvirning o‘zini yoki tasvirning biror sohasini tanlash uchun ishlatiladi. 25 / 25 25. Xolst –bu? A) standart chizish rejimi bo‘lib, unda tasvir piksel (nuqta)lar orqali aks ettiriladi. B) To’g’ri javob yo’q C) rasm chizish uchun ramkaga olingan va shaffof rangdagi soha. D) yuqori aniqlikdagi grafika bo‘lib, rastrli rejimga qaraganda ko‘proq imkoniyatlarga ega. 0% Author: InfoMaster 6-sinf Informatika