Tarbiya attestatsiya №2 Fevral 21, 2022Fevral 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №2 ga fikr bildirilmagan. 0% 11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №2 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Tanqidiy fikrlash deb nimaga aytiladi? A) Mantiqsiz xulosalardan qochish va faqat mantiqiy masalalar bilan shug’ullanishga odatlanish darajasi B) Muammoni hal etish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish ko’nikmasi C) Muammoga mantiqiy yondashib, masalani yaxshiroq tushunish imkoniyati D) Muayyan masalani hal etishda kompyuter va elektron gadjetlardan samarali foydalanish mahorati 2 / 40 O’zbekiston Respublikasining ”Ta’lim to’g’risida”gi Qonuni qachon qabul qilingan? A) 23-sentyabr 2020-yil O’RQ-637 B) 30-dekabr 2019-yil O’RQ-437 C) 23-oktyabr 2019-yil O’RQ-643 D) 21-sentyabr 2020-yil O’RQ-437 3 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1) Yo‘l harakati qoidalari, salomatlik; 2) Ekologik tarbiya, media madaniyat; 3) Sog‘lom avlod asoslari, huquqiy tarbiya; 4) Iqtisod va soliq saboqlari A) 1,2,3 B) 1,2,3,4 C) 1.4 D) 2,3,4 4 / 40 o'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobi "Oila" deb nomlanadi? A) XIV B) XVI C) XIX D) XIII 5 / 40 Kichkina Yaponlarni qo’rqitadigan eng yomon jazo qanday? A) Yomon xulq atvori tufayli hafta davomida darsdan so’ng sinf xonasini tozalashga majburliklari B) Yomon xulq atvori tufayli darsda doim yolg’iz o’zlari o’tirishga majbur bo’lishlari C) Yomon xulq atvori tufayli to xulqi yaxshilanmaguncha maktab kutubxonasiga kiritilmasligi D) Uning yomon xulq atvori tufayli ular bilan guruhda do’st bo’lmasliklari, sinfda bolalar kulishlari 6 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi – qanday hayotga o‘rgatishi kerak deya hisoblaydi? A) Rivojlangan ijtimoiy hayotga B) Mustaqil erkin hayotga C) Mustaqil raqobatli hayotga D) Mustaqil muvaffaqiyatli hayotga 7 / 40 Fransiyada demokratlashtirish jarayoni necha yillarga cho'zilgan edi? A) 200 B) 300 C) 350 D) 400 8 / 40 Alisher Navoiy qaysi asarida "shahar ichidagi shahar" deb mahalla haqida aytgan edi? A) Farhod va Shirin B) Hayrat ul-abror C) Sabbayi sayyor D) Sa'diy Iskandariy 9 / 40 A2+ standart darajasi nimani belgilaydi? A) 4-sinf bitiruchisining o’rganishning tayanch darajasi B) 9-sinf bitiruchisining o’rganishning kuchaytirilgan tayanch darajasi C) Maktabgacha ta’limning boshlang’ich darajasi D) 11-sinf bitiruchisining umumiy darajasi 10 / 40 1121-yilda yozilgan arab grammatikasiga bag'ishlangan yirik asar nomini aniqlang? A) Kitob at-tavhid B) Mufassal C) Hidoya D) Al jome as sahih 11 / 40 ''Irodani qayta yuklash''-...... A) ishlagandan so‘ng, sovuq suvda cho‘milish, bir stakan qahva ichish, yana faol ishlash B) Barchasi to‘g‘ri C) bir soat ishlagandan so‘ng, biroz sayr qilish, bir stakan sharbat ichish, yana faol ishlash, D) bir soat ishlagandan so‘ng, tiniqib uxlash, bir stakan sut ichish, yana faol ishlash 12 / 40 Muvaffaqiyatli odamlarga quyidagi odatlardan qaysi biri yordam bermaydi. A) ''Irodani qayta yuklash'' tugmachasini bosish B) Katta yutuqqa erishish uchun kichik qadamlar qo‘yish C) Ichki va tashqiqiyinchiliklar ta'siriga tushish D) Katta ahamiyatga ega bo‘lgan muhim ishlarga o‘zini bag‘ishlash 13 / 40 O‘rganish jarayonidagi salbiy jihatlarni yo‘qotishga, o‘quv motivatsiyasi va mustaqilligini oshirishga yordam beradigan yondashuvni aniqlang. A) Darsda va darsdan keyin yutuqlarni baholab borish B) Mashg‘ulot turini o‘zgartirish C) O‘z ustida ishlash va o‘z-o‘zini tarbiyalash D) Nazariyani amaliyot bilan bog‘lash 14 / 40 Poliglotlar kimlar?(Yunoncha) A) Iste'dod egalari B) Tasavvur qiluvchilar C) Ko‘p tilni biladiganlar D) Kuchli xotira egalari 15 / 40 Mnemonika nima? A) Eslab qolish san'ati B) Xatolardan qo‘rqmadlik C) Xotirani o‘rganish D) Tasavvur qilish san'ati 16 / 40 Ikki oyog‘idan ayrilsa-da ''Jahon adabiyoti'' jurnali bosh muharriri sifatida o‘z burchiga, e'tiqodiga sodiq qolib, lupa yordamida jurnal materiallarini tahrir qilib borish bilan birga 40 dan ortiq yirik roman va qissalarni o‘zbek tiliga tarjima qildi. A) O. Sharafiddinov B) G‘. G‘ulom C) O‘. Hoshimov D) A. Oripov 17 / 40 . Mantiqiy ketma-ketlikni toping. 1.Mustaqil o‘rganish 2.Aniq o‘rganish, fikrlarni aniq ifoda etish 3.Jamoa bilan ishlash 4.Savollarga joyida javob toppish 5.Xatolardan qo‘rqmaslik 6.Xatoni tuzatish A) 2;1;3;6;5;4 B) 1;2;3;6;5;4 C) 1;2;3;4;5;6 D) 3;2;1;6;4;5 18 / 40 Bugungi kunda dunyoda..... mln bola maktabga bormaydi, ulardan..... mlni qiz bolalar. A) 1.8387096774194 B) 1.4 C) 1.9677419354839 D) 2 19 / 40 10-sinf tarbiya darsligining ''Iroda'' mavzusida qaysi qahramonlar haqida fikr yuritilgan? A) A. Kruglov, O Sharafiddinov, J. Renar, Z. Zokirova, L. Bogush B) M. Yusufzay, I. Fernandez, B. Zokirov, O. Sharafiddinov, Z. Zokirova C) B. Zokirov, M. Yusufzay, A. Ayubjonov, A. Navruzov, O. Sharafiddinov D) Z. Zokirova, A, Jo‘rayev, M. Yusufzay, A. Mutay, J. Renar 20 / 40 Yarim soatdan so‘ng diqqatning bo‘linishi natijasida ma'lumotlarni qabul qilish 60% gacha sustlashib borsa, 45 daqiqadan keyin qanchaga sustlashadi? A) 0.4 B) 0.2 C) 0.5 D) 0.3 21 / 40 Abu Rayhon Beruniy nimani qaytarish va takrorlash mevasi degan edi? A) Aql B) Ko‘nikma C) Ta'lim D) Bilim 22 / 40 ''Men doim bir-birining qo‘lidan tutib, g‘alaba sari borishga yordam beradigan odamlar yashaydigan jamiyatni orzu qilaman'' degan edi sportchi..... A) Abel Mutay B) Malala Yusufzay C) Ivan Fernandez D) Lev Bogush 23 / 40 ''Agar iroda kuchli bo‘lsa, ko‘p narsaga erishsa bo‘ladi. Lekin, ayting-chi, irodani qanday qilib shakllantirish mumkin?''.... A) J. Renar B) M. Yuzufzay C) I. Fernandez D) A. Kruglov 24 / 40 ....... ning tajribalari shuni ko‘rsatadiki, insonning qisqa muddatli xotirasi o‘rtacha xolatda 9 ta ikki xonali sonni, 8 ta ko‘p xonali raqamlarni, alifboning 7 ta harfini, 5 ta bir bo‘g‘inli so‘zni eslab qolar ekan. A) Jorj Miller B) Tomas Edison C) Herman Ebbinhauz D) Albert Eynshteyn 25 / 40 1964-yili u Moskvadagi kasalxonaga yotqizildi. Operatsiya 8 soat davom etsa-da, yaxshi chiqadi. U operatsiyadan so‘ng rangini oldirgan bo‘lsa-da, biroq ko‘zlari chaqnab turardi. Bular hayotga cheksiz muhabbat va bukilmas irodaning ramzi edi. U kim? A) E. Vohidov B) B. Zokirov C) Z. Zokirova D) O. SHarafiddinov 26 / 40 Ichimizdagi qiyinchiliklar qaysilar? 1.Qo‘rquv 2.Umidsizlik 3.Darg‘azablik 4.Nafrat 5.Mag‘rurlik 6.Befarqlik 7.E'tiborsizlik 8.Ayblar 9.Qahr 10.Ochko‘zlik 11.Yolg‘izlik 12.Dangasalik 13.Atrofimizdagi ijtimoiy qiyinchiliklar A) 1,3,5,7,9,11,13 B) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 C) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 D) 1,2,4,5,6,9,10,11,12 27 / 40 Mahalliy xalq tilida ''Ellik birinchi shahar'' deb ataluvchi shahar qaysi? A) Bo‘ston shahri B) Nukus shahri C) CHirchiq shahri D) Fazalkent shahri 28 / 40 ''Inson tabiatida chuqur o‘rnashgan ehtiyojlardan biri bu-kasblarni tanlash erkinligi va ularning xilma-xilligi''.... A) J. Aigateb B) J. Renar C) A. Kruglov D) A. Bebel 29 / 40 To‘g‘ri ketma-ketlikni aniqlang. A) Sintezlash, baholash, loyihalash, tahlil qilish, konstruksiyalash B) Loyihalash, tahlil qilish, sintezlash va baholash, konstruksiyalash C) Konstruksiyalash, loyihalash, tahlil qilish, sintezlash va takrorlash D) Tahlil qilish, sintezlash va baholash, loyihalashtirish, konstruksiyalash 30 / 40 Ivan Fernandez bizga hayotning muhim saboqlaridan birini o‘rgatdi-hech qaysi g‘alaba....... dan ustun bo‘la olmaydi. A) do‘stlik B) kamtarlik C) halollik D) yaxshilik 31 / 40 Samarali o‘rganishning yetti sirini ketma-ketlikda toping. A-sir. Juda qiyin materialni o‘rganishda dastlabki 20 daqiqadan samarali foydalanish; B-sir. Sinfdagi kundalik g‘alaba. C-sir. Nazariyani amaliyot bilan bog‘lash. D-sir. Tasavvur qilish. E-sir. Egri chiziqqa asoslangan takrorlash texnikasi. F-sir. Muntazam. harakatlar. G-sir. Bilim olishni to‘g‘ri tizimlashtirish. A) 1-A, 2-B, 3-C, 4-D, 5-E, 6-F, 7-G B) 1-B, 2-A, 3-G, 4-C, 5-D, 6-F, 7-E C) 1-C, 2-D, 3-E, 4-A, 5-F, 6-G, 7-B D) 1-G, 2-F, 3-E, 4-D, 5-C, 6-B, 7-A 32 / 40 10-sinf tarbiya darsligi ''O‘rganishdan to‘xtamang'' mavzusida samarali o‘rganishning nechta siri berilgan? A) 10 B) 6 C) 8 D) 7 33 / 40 Samarali takrorlash usulida ikkinchi takrorlash birinchi takrorlagandan...... o‘tgach bajarilishi zarur. A) bir kun B) 20-30 minut C) 40-50 minut D) 2-3 hafta 34 / 40 Botir Zokirov Mustaqillik bayramining 30-yilligi munosabati bilan ''Buyuk xizmatlari uchun'' ordeni bilan mukofotlandi. A) to'g'ri B) noto'g'ri 35 / 40 Samarali takrorlash usulida to‘rtinchi takrorlash uchinchisidan qancha vaqt keyin bajarilishi zarur? A) Bir oydan so‘ng B) 10 kundan so‘ng C) 1-2 haftadan so‘ng D) 2-3 haftadan so‘ng 36 / 40 ''Yurak bo‘ronlari'' kitobi muallifi kim? A) Ibrohim Normatov B) Ozod Sharafiddinov C) O‘tkir Hoshimov D) Ashurali Jo‘rayev 37 / 40 Murakkablik darajasi yuqori bilimni qancha vaqtdan keyin tushunish tobora qiyinlashib boradi? A) 2 soat B) 1,5 soat C) 60 daqiqa D) 45 daqiqa 38 / 40 Amerikalik psixolog Jor Miller ''Millerning hamyoni'' deb nomlangan nazariya ishlab chiqdi va u keyinchalik u qanday atala boshlandi? A) ''5+-4 qoidasi'' B) ''8+-1 qoidasi'' C) ''6+-3 qoidasi'' D) ''7+-2 qoidasi'' 39 / 40 ........ bu-ichki kuch, maqsadlarni ongli ravishda belgilash hamda yuzaga keladigan tashqi va ichki qiyinchiliklarni yengib o‘tib, maqsad sari intilish qobiliyati. A) Sabr B) Qat'iyat C) Qunt D) Iroda 40 / 40 ''Professional kishi bu-o‘z ishini yoqtirmaganida ham qila oladigan odam. Havaskor esa o‘z ishini yoqtirganda ham bajara olmaydigan odam''.... A) Jeyms Aigateb B) Yevgeniy Petrov C) Lev Bogush D) A. Bebel 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya