Informatika attestatsiya №6 Yanvar 21, 2022Yanvar 21, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Informatika attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 18 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Informatika fanidan attestatsiya savollari №6 6-sinf yangi darsligidan testlar qo'shildi! Test muallifi: Durbek Chinmirzayev Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. Internet xizmatini tawdim etuvchi tashkilot qanday nomlanadi? A) Server B) Bunday xizmat taqdim etuvchi tashkilot mahjud emas C) Domen D) Internet provayderi 2 / 40 2. Pythonda alohida faylda yozilgan bo‘lib, turli dasturlarda qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan kodlar majmui nima? A) modullar B) funksiyalar C) operatorlar D) bilmadim 3 / 40 3. Nuqtalar o’rniga mos javobni tanlang. Elektron pochta (e-mail) ... uzatish imkonini beradi. A) xabarlar va biriktirilgan fayllarni B) faqat fayllarni C) faqat videotasvirlarni D) faqat matnli xabarlarni 4 / 40 4. Ms Access 2010 da MEMO maydonining hajmi A) 65535 B) 45655 C) 54652 D) 65536 5 / 40 5. Operatsion tizim (sistema) lar qaysi bandda noto'g'ri ko'rsatilgan? A) UNIX, MS DOS B) UNIX, PS/2 C) Windows, Linux D) DOPPIX, Corel Draw 6 / 40 6. Axborot havfsizligi muammosiga rasmiy qabul qilingan qarashlar tizimi va uni zamonaviy tendensiyalarini hisobga olgan holda yechish yollari A) Axborotni himoyalash konsepsiyasi B) Axborot havfsizligi muammosi C) Axborotni muhofazalash qonuni D) Axborot texnologiyalari omillari 7 / 40 7. 2 lik sanoq sistemasida 6 ta nol qatnashgan eng katta to’rt xonali 16 likda sonni ko’rsating. A) 81FF B) 81DF C) 80CC D) 92CF 8 / 40 8. (x>=6)and not(x>12) natija rost bo’ladigan eng kichik qiymatni toping. A) 3 B) 2 C) 7 D) 6 9 / 40 9. MS Excel. A1=4, B1=5, C1=6 uchlik qiymatlari va A1=100, B1=500, C1=1000 uchlik qiymatlari uchun natijasi o‘zgarmaydigan formlani aniqlang. A) =ЕСЛИ(C1-A1>B1-A1; 5; 7) B) =ЕСЛИ(B1> C1- A1; 5; 7) C) =ЕСЛИ(A1+B1> C1; 5; 7) D) =ЕСЛИ(B1< C1- A1; 5; 7) 10 / 40 10. Agar A=YOLG‘ON, B=ROST bo‘lsa, u holda quyidagi mantiqiy ifoda qiymatini aniqlang: (B AND NOT B) AND A. A) 1 B) yolg'on C) rost D) ifodada xatolik bor 11 / 40 11. Qaysi qatorda elektron jadvalning kataklar bloki to‘g‘ri belgilangan? A) E12;G24 B) 2 C) A21,D34 D) B6:F11 12 / 40 12. Excel A1=3, B1=-14, C1=Informatika, A2=-5, B2=9, C2=Universitet, D1=ABS($A1+B1)+НАЙТИ("I';$C1;5) berilgan. Agar D1 katakni D2 katakka nusxalansa, D1 va D2 kataklarda hosil bo'lgan sonlar yig'indisini toping? A) 17 B) 37 C) 12 D) 32 13 / 40 13. MS Excel. A1=19, B1=38, C1=3, A2=76, B2=95, C2=Avtomexanik berilgan bo’lsa, =ПСТР(C2;5+СЧЁТЕСЛИ(A1:B2;”>75”) ;C1) Formula natijasini toping. A) xan B) exa C) Avto D) mex 14 / 40 14. MS Excel. Quyidagi formula natijasini aniqlang: =ЦЕЛОЕ(-6,985) + МАКС( 15;30;3) A) 22 B) 21 C) 24 D) 23 15 / 40 15. MS Excel. Qo'shni bo'lmagan kataklar guruhini tanlashda qaysi klavishni bosib turgan holda sichqoncha chap tugmasi bosiladi? A) Enter B) Alt C) Shift D) Ctrl 16 / 40 16. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan kichik B) mantiqiy ko‘paytirish amali: bir vaqtning o‘zida 2 ta ifoda yoki o‘zgaruvchi qiymati rost C) ikkalasi teng D) chapdagi qiymat o‘ngdagi qiymatdan katta; 17 / 40 17. Animatsiya qanday ma'noni bildiradi va qaysi tildan olingan? A) Lot. Animation – ruhlantirish, jonlantirish; lot. Anima – ruh, jon B) Ingliz. Animation – ruhlantirish, jonlantirish; fran. Anima – ruh, jon C) Fran. Animation – ruhlantirish, jonlantirish; grek. Anima – ruh, jon D) Fran. Animation – ruhlantirish, jonlantirish; lot. Anima – ruh, jon 18 / 40 18. Spritlar harakat qiladigan, chizadigan va o'zaro ta'sir qiladigan joy qanday nomlanadi? A) Sahna B) Mushukcha C) Sprite D) Skript 19 / 40 19. Scratch-dagi buyruqlar bloklari rangli toifalarga bo'linadi. Bunday toifalar nechta? A) 20 B) 7 C) 15 D) 10 20 / 40 20. Multfilmlar texnologik jarayonga kо‘ra qanaqa bo'lishi mumkin? A) Rivojlantiruvchi, ta’limiy, tarbiyaviy, kо‘ngilochar B) Qisqametrajli, tо‘liq metrajli C) Bolalar uchun, kattalar uchun, о‘smirlar uchun bo‘lishi mumkin D) Qumli, plastilinli, qо‘g‘irchoqli, chizilgan, kompyuterda yaratilgan 21 / 40 21. Kompyuter uchun dastur tuzish jarayoni. Bunda dastur tuzuvchi kishiga dasturchi, kompyuter tushunadigan maxsus (sun’iy) tilga esa nima deyiladi? A) Multiplikatsiya B) Dasturlash C) Dastur (kompyuter dasturi) D) Sun'iy intellekt 22 / 40 22. Sahnaning kengligi qancha? A) 320 B) 360 C) 480 D) 260 23 / 40 23. Bu algoritm muayyan shartlarga muvofiq bajariladigan harakatlar ketma ketligi A) Chiziqli algoritm B) Tarmoqlanuvchi algoritm C) Aralash algoritm D) Takrorlanuvchi algoritm 24 / 40 24. Agar shart doim rost qiymatni qabul qilsa, bunday sikl qanday sikl deb ataladi? A) chekli sikl B) shartsiz yoki cheksiz sikl C) shartli sikl D) shartsiz sikl 25 / 40 25. Ob'ekt uchun Scratch bloklaridan tuzilgan algoritm (yoki stsenariy) qanday nomlanadi? A) Skript B) Kod C) Sprite D) Sahna 26 / 40 26. Sahnaning balandligi qancha? A) 320 B) 260 C) 480 D) 360 27 / 40 27. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchini yaratish B) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish C) O‘zgarmaslarni yaratish D) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. 28 / 40 28. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. B) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash C) O‘zgaruvchini yaratish. D) O‘zgaruvchilar qiymatni ko‘rsatish yoki yashirish. 29 / 40 29. Ob'ekt bajarishi mumkin bo'lgan buyruqlar to'plami ... deyiladi. A) Algoritm B) Dastur C) SKI D) Skript 30 / 40 30. Yuqoridagi algoritm qanday ma'noni bildiradi? A) Ma’lumotlarni kiritish va chiqarish B) Shartni tekshirish C) Takrorlanish jarayoni (sikl)ni tashkil qilish D) Yordamchi algoritmga murojaat qilish(parametrlarni hisoblash) 31 / 40 31. Hech qanday sahna ko'rinishi bo'lmagan loyihani yaratish mumkinmi? A) -- B) Ha C) Ba'zan mumkin D) Yo'q 32 / 40 32. Loyiha bosqichida harakat qiluvchi va turli algoritmlarni (stsenariylarni) bajaradigan harakatlanuvchi grafik obyekt nima deb ataladi. Scratch tilining barcha buyruqlariga kirish huquqiga ega algoritmlar ijrochisi. A) Sahna B) Skript C) Sprite D) Mushukcha 33 / 40 33. Obyektlarning bir-biriga ta’siri. U obyektlarning birgalikda harakat qilish darajasi va mohiyatini ochib beruvchi tushuncha hisoblanadi. Gap nima haqida ketayapti? A) Interfaollik elementlari B) Interfaollik C) Harakat D) Animatsiya 34 / 40 34. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchini yaratish. B) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash. C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish. D) O‘zgaruvchi qiymatini o‘zgartirish. Musbat yoki manfiy sonlarni oshirish yoki kamaytirish 35 / 40 35. Dastur ko‘rsatmalarining muayyan ketmaketligi qayta-qayta takrorlanadigan algoritmga nima deyiladi? A) tarmoqlanish B) sikl C) ketma - ket bajarish D) aralash 36 / 40 36. Bu algoritmga hech qanday shartsiz, faqat ketma-ket bajariladigan jarayon. Bunday algoritmlarga qo‘shish yoki ko‘paytirish natijalarini hisoblash, bir nechta o‘zgaruvchilar qiymatlarini almashtirish kabilarni misol keltirish mumkin A) Takrorlanuvchi algoritm B) Aralash algoritm C) Chiziqli algoritm D) Tarmoqlanuvchi algoritm 37 / 40 37. Qanday texnik usul tezlik (chastota)da о‘zaro almashinuvchi oddiy rasm yoki kadrlar ketma-ketligi yordamida harakatlanuvchi suratlar illyuziyasini yaratishda foydalaniladi. hisoblanadi A) Dasturlash usuli B) Skriptlar yaratish usuli C) Kino yaratish usuli D) Multiplikatsiya usuli 38 / 40 38. Sikl takrorlanishi davomida bajarilishi lozim bo‘lgan operatorlar majmuasiga nima deyiladi? A) sikl boshi B) sikllar majmuasi C) sikl oxiri D) sikl tanasi 39 / 40 39. Kompyuter tushuna oladigan tilda yozilgan, maʼlum bir vazifalarni bajarish uchun kompyuter tomonidan amalga oshiriladigan buyruq va ko‘rsatmalarning tartibli ketma-ketligi nima deyiladi? A) Dastur (kompyuter dasturi) B) Kompyuter o‘yini C) Multipkatsiya D) Dasturlash 40 / 40 40. Scrath dasturida yuqoridagi buyruq qanday vazifani bajaradi? A) O‘zgaruvchini yaratish B) O‘zgaruvchi qiymatini belgilash C) O‘zgaruvchi qiymatini qaytarish D) O‘zgarmaslarni yaratish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Informatika attesttatsiya