Pedagogik mahorat №6 Fevral 13, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 166 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №6 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. C) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. 3 / 50 3. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.Gang’e B) A.Romishevskiy C) F.S.Keller D) C.Guzeev 4 / 50 4. Isbotlamoq, o’lchamoq, asoslash, mahqullash, baho berish, tekshirmoq, nazorat etmoq, solishtirmoq, taqqoslash qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) bilish D) analiz 5 / 50 5. Ixtiro qilmoq, umumlashtirish, birlashtirish, rejalashtirish, ishlab chiqmoq, tizimlashtirmok, birlashtirmoq, tuzmoq, yaratmoq, loyihalashtirmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) baholash B) sintez C) qo’llash D) tushunish 6 / 50 6. Chiqarmoq, ajratish, tabaqalashtirish, tasniflash, oldindan aytish, bo’lib chiqmoq, taqsimlash tekshirmoq. A) sintez B) bilish C) analiz D) baholash 7 / 50 7. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) qo’llash B) baholash C) bilish D) tushunish 8 / 50 8. Dalil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) tushunish B) sintez C) analiz D) bilish 9 / 50 9. Qayta ishlab chiqmoq, yozib qo’ymoq, mahlumot bermoq deb aytmoq, yozmoq, tasvirlamoq, ajratmoq, tanimoq, gapirib bermoq, takrorlamoq qaysi tushunchaga kiradi? A) analiz B) sintez C) baholash D) bilish 10 / 50 10. Empatiya deganda nimani tushunasiz? A) O’qituvchining o’z ishini rejalashtiraolishidir. B) Kishining ta’lim beraolish qobiliyatidir. C) Xotira obrazlarini solishtirish D) Boshqa odamlarning psixik holatlarini tushunish va ularga hamdardlik qilish 11 / 50 11. Pedagogik texnologiya usulining umumiy tuzilmasi nimalardan iborat? A) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish koidalari B) o’zaro ta’sirlar, pedagogikada monitoring C) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari D) predmet bo’yicha maqsad hamda vazifalar tizimini ishlab chiqish, ta’lim maqsadlarini nazorat (test) topshiriqlariga aylantirish 12 / 50 12. O’quv jarayoni nimalardan iborat? A) ishchi fazo, yordamchi vositalar paneli. B) ta’limning maqsadi va mazmuni, baholash, o’qish-o’qitish. C) harakatlarni, shakllar va chizuvlar. D) matnli belgi, ovozli belgi. 13 / 50 13. Takrorlanadigan ta’lim siklining asosiy qismlari nimalardan iborat? A) pedagogikada monitoring, o’quv jarayonini uzluksiz, uzok vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi B) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari C) pedagogikada monitoring, ukuv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi D) umumiy maqsadni oydinlashtirib, o’quv maqsadlariga aylantirish tag’lim natijasini baholash 14 / 50 14. Ta’lim jarayoni nimalardan iborat? A) harakatlarni tekshirish B) xatoni tuzatish, baholash C) maqsad, xatoni tuzatish D) maqsad, nazorat, baholash, natija, ta’lim metodlari 15 / 50 15. Qaysi tushuncha ehtiyoj, intilish, qiziqish kabi mahnolarni anglatadi? A) baholash B) maqsad C) mazmun D) Motiv 16 / 50 16. Tanqidiy – ijodiy yondashuv mohiyatini ko’rsating? A) mustaqil o’zlashtirish, xarakatning yangi usullarini topish, shaxsan tashabbus ko’rsatishni ko’zda tutadi B) shakllar va chizuvlar, matnli belgi, ovozli belgi C) harakatning yangi usullarini topish, gaplarni yozib, saqlab olish D) harakatlar, ovozlar va gaplarni yozib, saqlab olish 17 / 50 17. Reproduktiv darajasi uchun pedagogik texnologiya usulida ta’lim - qanaqa jarayon sifatida tashkil etiladi? A) ijodiy yondashuv jarayoni B) harakatning yangi usullarini topish jarayoni C) mustaqil o’zlashtirish jarayoni D) takror ishlab chiqiladigan konveyerli jarayon 18 / 50 18. Pedagogik tizim nimalardan iborat? A) gaplarni yozib, saqlab olish, ijodiy yondashuv, bilim berishdan B) tankidiy-ijodiy yondashuv, o’zaro ta’sirlar C) pedagogik jarayonning obg’ektlari va sub’ektlari, shakl - usullari, ular o’rtasidagi munosabatlar, o’zaro ta’sirlar hamda ularni boshqarishdan D) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish 19 / 50 19. «Tizim» so’zining ma’nosi ko’rsatilgan qatorni belgilang? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish B) qismlardan tuzilgan, birikkan yaxlit narsa yoki hodisa C) ijodiy yondashuv D) gaplarni yozib, saqlab olish 20 / 50 20. An’anaviy yondashuvning asosiy xususiyati nimada? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) ijodiy yondashuv C) gapirib berish, tushuntirish, talaba esa bu axborotni xotirada saqlaydi D) o’zaro ta’sirlar 21 / 50 21. Pedagogik texnologiyada axborot texnologiyalarni o’rni qanday? A) o’zaro ta’sirlarda B) pedagogikada monitoringda C) boshqarish imkoniyati tug’iladi va u o’qituvchining yaqin ko’makdoshiga aylanadi hamda uning funktsiyalarini qisman o’z zimmasiga oladi D) ijodiy yondashuvda 22 / 50 22. Pedagogik texnologiyani bugungi kundagi ahamiyati qanday? A) o’quv jarayonini uzluksizligida B) ta’limning baholash shkalasida C) pedagogikada monitoringda D) sohadagi nazariy va amaliy izlanishlarni birlashtirish doirasidagi faoliyatni aks ettiradi 23 / 50 23. Pedagogik texnologiyaning asosiy vazifalari nimalardan iborat? A) o’quv jarayonini vaqt doirasida olib borish B) o’quv jarayonini mazmunli rivojlantirish C) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish va rivojlantirish D) o’quv jarayonini mazmunli amalga oshirish 24 / 50 24. Pedagogik texnologiyaning asosiy maqsadi nimalardan iborat? A) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan B) takomillashtirish yoki o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirishdan C) o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalaridan D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarishdan 25 / 50 25. Pedagog modeli nimalardan iborat? A) ta’lim berish mahorati, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish, ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish B) ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish, u bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish C) ta’lim oluvchilarning bilimlarini holisona baholay olish, talabchanlik va adolatlilik D) o’z bilim va mahoratini doimiy ravishda oshirib borish, ta’lim oluvchilarning bilimlarini xolisona baholay olish 26 / 50 26. Innovasiya so’zining lug’aviy ma’nosi ayting? A) lotincha innotion – yangilik yaratish. B) arabcha nova – yangilik kiritish. C) inglizcha innovation - yangilik kiritish, yangilikdir. D) yunoncha innovation – zamonaviy yangilik. 27 / 50 27. Pedagogik tizim komponentlari. A) Ta’lim mazmuni, shakllari, metodlari B) o’quvchi, maqsad, mazmun, didaktik jarayon, tashkiliy shakllar, pedagog, ma’ruza va dastur. C) Nazariya va amaliyot. D) o’qitish metodlari va o’qitishning texnik vositalari 28 / 50 28. O’qituvchining innovatsion faoliyati qaysi masalalarni yechishga qaratilgan? A) Kasbiy faoliyatni baholashga qaratilgan. B) Innovatsion faoliyatga bo’lgan zaruriyatni anglashga qaratilgan. C) SHaxsiy ijodiy-motivatsion yo’nalganligini aniqlashga qaratilgan. D) Voqelikni o’zgartirishga, uning muammolari va usullarini yechishni aniqlashga qaratilgan. 29 / 50 29. “Ta'lim tеxnologiyasi” nazariyasining shakllanish bosqichlari necha bosqichdan iborat . A) 4-bosqich B) 5-bosqich C) 2-bosqich D) 3-bosqich 30 / 50 30. Interaktiv metodning lug‘aviy ma'nosi? A) «Inter» - hamkor, «act» - harakat. B) Inter- nofaol, faol-harakat C) «Inter» - hamkor, «act» - texnologiya. D) «Inter» - metod, «act» - harakat. 31 / 50 31. Muloqot texnologiyasi necha bosqichda olib boriladi. A) 6 B) 8 C) 7 D) 5 32 / 50 32. …. diagrammasi? A) Keys B) Varr C) Assisment D) Venn 33 / 50 33. Zig-zak metodiga to’gri ta’rif berilgan qatorni ko’rsating. A) siniq chiziq, ilonizi, egri-bugri. B) solishtirish, taqqoslash, mustahkamlash. C) ilonizi, uzun chiziq, solishtirish. D) tushuncha, tikish, chiziq. 34 / 50 34. Pedagogik muloqot uslublari to’g’ri keltirilgan qatorni toping A) Liberal, Demokratik, Trening. B) Avtoritar ,Demokratik. C) Demokratik, Intelektual. D) Avtoritar, Liberal, Demokratik. 35 / 50 35. Noverbal nutq turlari to’g’ri keltirilgan qatorni toping? A) Mimika, pantomimika nutq, signifikatsiya, daktilogik nutq, Morze alifbosi B) So’z mimika aks sado axborot. C) Og’zaki va yozma nutq. D) Mimika, fantomimika, og’zaki nutq. 36 / 50 36. Muomalada verbal ta’sir? A) xatti-harakatlar orqali ta’sir etish. B) ko’z qarashlari va xissiy ifoda. C) nutqsiz ta’sir etish. D) So’z orqali ta’sir etish. 37 / 50 37. Muloqot bu – A) Shaxslararo munasobatlar tizimi. B) Muloqot o’zaro axbort ayri boshlash jarayoni C) Hamkorlikdagi faoliyat samarasini belgilovchi munosabat jarayoni D) Odamning birgalikdagi faoliyatlari extiyojlaridan kelib chiqadigan turli faolliklari mobaynida bir-birlari bilan o’zaro munosabatga kirishish jarayoni 38 / 50 38. Talim tarbiya berishning suhbat metodiga asos solgan faylasuf. A) Sitseron B) Suqrot C) Platon D) Demosfen 39 / 50 39. O`qituvchining kuzatuvchanlik qobilyati- A) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati B) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. C) O`quvchining ichki dunyosiga kira bilish, o`quvchi shaxsini va uning ruhiy holatini tushuna bilish bilan bog`liq bo`lgan psixologik kuzatuvchanlik qobilyati. D) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. 40 / 50 40. O`qituvchining tashkilotchilik qobilyati- A) Guruhiy faoliyatni shakllantirish qobilyati. B) Bolalarga yaqinlasha olish qobilyati. C) Hamkorlikdagi faoliyatni tashkil etish qobilyati. D) O`quvchilar jamoasini uyushtirsh, jipslashtirish, muhum vaifalarni hal etishga ruhlantirish qobilyati. 41 / 50 41. O`qituvchi nutq qobilyati – A) To`g`ri muloqot maromlarini egallash qobiliyati B) Nutq yordamida o`z fikr va tuyg`ularini aniq ifodalash qobilyati. C) Verbal qobiliyati D) Paralingvistik ta’sir o`tkazish qobilyati 42 / 50 42. Axborotli texnologiyalari bu...? A) nazorat turlari (joriy, oraliq, yakuniy) B) pedagogikada monitoring C) o’zaro ta’sirlar D) pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismi 43 / 50 43. Kеys-stadi ilk marta qayеrda va qachon qo’llanilgan edi? A) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda B) .Manchеstеr univеrsitеtining huquq maktabida 1870 yilda C) .Garvard univеrsitеtining huquq maktabida 1830 yilda D) .Oksford univеrsitеtining huquq maktabida 1880 yilda 44 / 50 44. Hamkorlikdagi o’qishni tashkil etish usullariga qaysi biri kirmaydi? A) .«O’ylang-Juftlikda ishlang-Fikr almashing» B) .«Aqliy hujum» C) .«Arra» D) .«Birgalikda o’qiymiz» 45 / 50 45. Metodika bilan pedagogik tehnologiya tushunchalarini izohi qaysi javobda ko`rsatilgan? A) .Pedagogik tehnologiya metodikaning tarkibiy qismiga kiradi B) .Metodika – bu hususiy pedagogika, tehnologiya esa usullar majmuidir. C) .Metodika - bu o`quv jarayonini tashkil etish va o`tkazish bo`yicha tavsiyalar majmuasi; pedagogik tehnologiya – pedagogik muvaffaqiyatni kafolatlay oladigan o`quvchi shahsini shakllantirish jarayonining loyihalash tashkiliy-pedagogik hatti-harakatlar majmuasi; D) .Metodika – metod va usullar majmui, tehnologiya esa ta’lim tamoyillari va qonuniyatlaridir. 46 / 50 46. Fikrlash jarayonining mustaqilligini yuqori darajada talab etuvchi vaziyat turi. A) Tasvirlovchi vaziyat B) Muammoli vaziyat C) Ko’rsatmali vaziyat D) Baholash uchun vaziyat 47 / 50 47. PT mamalakatimiz ta’lim tizimida yoki pedagogik nashrlarda qachon paydo bo’lgan? A) 2004 y. «Uzluksiz ta’lim» dasturida. B) 1997 y «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da. C) 1993 y «Xalq ta’limi» jurnalid D) 1993 y «Ta’lim to’g’risida» gi qonunda . 48 / 50 48. Mahorat bu – A) S. O`qituvchilar uchun standart ish usuli. B) Yuqori darajadagi va doimo yuksalib boruvchi tarbiya va o`qitish san’atidan iborat. C) Pedagogik mehnat samarasi. D) Tug`ma talant yoki nasldan naslga o`tuvchi xususiyat. 49 / 50 49. Obro’ orttira olish qobiliyati ko’rsatilgan qatorni toping? A) o’quvchilar jamoasini uyushtirish muhim vazifalarni hal etishga ruhlantirish. B) O’quvchilarga bevosita emotsional irodaviy ta’sir ko’rsatish va obro’ orttira olishidir. C) O’z harakatlarining oqibatlarini oldindan ko’rish. D) To’g’ri muomala qila bilish qobiliyati. 50 / 50 50. «Texnologiya» so’zining lug’aviy ma’nosi? A) «texne» - qobiliyat, san’at, «logos» - tushuncha ta’lim B) «texne» - san’at, «logos» – tushuncha o’qitish C) «texne» - mahorat, san’at, «logos» - tushuncha ta’limot D) «texne» - mehnat, san’at, «logos» - tushuncha bilim 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Pedagogik mahoratni aniqlash