Tarbiya attestatsiya №9 May 20, 2022May 20, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №9 ga 1 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №9 2022-yil 7-8 aprelda viloyatlarda tushgan savollar 2-qism DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 1. "Qutadg'u bilik" asarining ma'nosi nima? A) Baxtga eltuvchi bilim B) Go’zal turmush asoslari C) Pand-nasihatlar to’plami D) Erkinlikka eltuvchi yo’l 2 / 40 2. O‘rganish jarayonidagi salbiy jihatlarni yo‘qotishga, o‘quv motivatsiyasi va mustaqilligini oshirishga yordam beradigan yondashuvni aniqlang. A) Darsda va darsdan keyin yutuqlarni baholab borish B) Nazariyani amaliyot bilan bog‘lash C) O‘z ustida ishlash va o‘z-o‘zini tarbiyalash D) Mashg‘ulot turini o‘zgartirish 3 / 40 3. Inson va tabiat munosabatlaridagi muammolar to'grisidagi ma'lumot nechanchi sinf darsligida berilgan? A) 8 sinf B) 7 sinf C) 6 sinf D) 5 sinf 4 / 40 4. “Ixtirochilikning 10 foizi tasavvur boʻlsa, 90 foizi mashaqqatli mehnatdir”. Mashaqqatlarni yengib oʻtishga undovchi ushbu hikmatli soʻz muallifi qaysi qatorda toʻgʻri koʻrsatilgan? A) Ferdinand Sheval B) Tomas Edison C) Pavel Durov D) Benedikt Spinoza 5 / 40 5. Oila aʼzolarining o‘z huquqlarini amalga oshirishlari hamda o‘z majburiyatlarini bajarishlari oilaning boshqa aʼzolari va o‘zga shaxslarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini buzmasligi shart. A) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 13-moddasidan B) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 10-moddasidan C) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 9-moddasidan D) O‘zbekiston Respublikasi Oila kodeksi 11-moddasidan 6 / 40 6. A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Dangasalik B) Fazilatsizlik C) Baxillik D) Umidsizlik 7 / 40 7. Odam gavdasining og'irliga nisbatan 2% suv qancha A) 11- l.5 B) 1.-1.10litr C) 1-1.8 litr D) 1-1.5litr 8 / 40 8. VIII asrga tegishli qiblaning chizmasini kim chizgan? A) Ibn Iroq B) Abu Nasr Farobiy C) Abu Lays Samarqandiy D) Muhammad ibn Muso Xorazmiy 9 / 40 9. O’qituvchining ta’lim-tarbiya vositalari yordamida o’quvchilarga muayyan sharoitda ta’sir ko’rsatishi va bu faoliyat mahsuli sifatida ularda oldindan belgilangan shaxsiy sifatlarni shakllantirish jarayoni nima? A) Pedagogik innovatsiya B) Pedagogik texnologiya C) Pedagogik mahorat D) Pedagogik taksanomiya 10 / 40 10. Sen taqdiri azalni emas, avvalo o’zingni yengishga harakat qil. Dunyoni tartibga solishga urunma. Eng avvalo istaklaringni boshqara bil. Fikr muallifi kim? A) Abdulla Avloniy B) Konfutsiy C) Lev Tolstoy D) Rene Dekart 11 / 40 11. Quyidagilardan hasadni keltirib chiqaruvchi illatlarni ajrating. 1). Boshqa odamda mavjud yutuqlardan g’azablanadi; 2). Nima uchun menda bunday imkoniyat yo’q, mening nimam kam, deydi; 3). Baxillik qiladi; 4). Men ham shunday qila olaman, deydi va harakat qiladi; 5). Ishonchni suiste'mol qiladi (so’zida turmaydi);6). Natijaga erishish uchun imkoniyatlarini safarbar qiladi; 7). Dushman orqali zarar yetkazadi; 8). Yutuqqa erishganlarning tajribalarini o’rganadi va ulardan foydalanadi; 9). Yaxshilikni inkor qiladi. A) 1,2,3,4,5,6,7,8,9 B) 1,4,6,7,8,9 C) 1,2,3,5,7,9 D) 1,3,5,7 12 / 40 12. Bizga juda kerak bo’lmagan, usiz ham yashash mumkin bo’lgan narsalar. A) Xohish B) Ehtiyoj C) Zarurat D) Tejamkorlik 13 / 40 13. Buxorodagi Abdullaxon madrasasi nechanchi asrda qurilgan? A) XIV B) XV C) XVII D) XVI 14 / 40 14. Me'mor Ismoil Tohir Mahmud Isfaxoniy kimning buyurtmasiga ko’ra Buxoroda madrasa qurgan? A) Shayboniyxon B) Saroymulkxonim C) Mirzo Ulug’bek D) Amir Temur 15 / 40 15. Libos tanlaganda qaysi xossalar bir-biriga mos kelsa, uncha qimmat bo’lmagan kiyimda ham ajoyib ko’rinishga ega bo’lish mumkin? 1). Stil 2). Materialning turi 3). Libosning rangi 4). Mato bezaklari 5). Qo’shimcha aksessuarlar 6). Libosning narxi A) 1,2,3 B) 1,2,3,4,5,6 C) 1,2,3,5 D) 1,2,4,6 16 / 40 16. Harvard olimlari aniqlashicha, odamning baxtiyorligiga nimalar salbiy tasir ko'rsatishini aniqlang. A) Darg’azablik va zo’ravonlik B) Tamaki va spirtli ichimliklar C) Bilimsizlik va aybdorlik D) Dangasalik va loqaydlik 17 / 40 17. Mehnatga munosabat axloq kategoriyasiga kiradi. Baxt - axloq degani, axloq - mehnat degani bo’ladi. Axloq mukammalligi baxtga erishuv stimulidir. Fikr muallifi kim? A) Konfutsiy B) Abdulla Avloniy C) Abu Rayhon Beruniy D) G’afur G’ulom 18 / 40 18. Zardushtiylikning muqaddas kitobi "Avesto"da diniy marosimlar nima deb ataladi? A) Vendidad B) Yasht C) Visparad D) Yasna 19 / 40 19. Etiket qoidalarini aniqlang. 1. Ayol va erkak kishi salomlashayotganda, birinchi ayol kishi qo’l uzatmasa, erkak qo’l uzatmaydi. 2. Ko’chada ayol kishi erkak kishining o’ng tomonida yuradi. 3. Transport vositasidan oldin erkak kishi tushadi. Chiqayotganda esa avval ayol kishi chiqadi. 4. Eskalatorga chiqqanda chap tomonda turing. O’ng tomon bo’sh qolsin. 5. Boshqa din vakillarining e'tiqodiga hurmat bilan munosabatda bo’ling. A) 1,2,3,5 B) 1,2,3,4 C) 1,2,3 D) 1,2,3 20 / 40 20. VIII asrda qiblani aniqlash chizmasini kim chizgan? A) Ibn Sino B) Beruniy C) Xorazmiy D) Mirzo Ulug’bek 21 / 40 21. Xorazm Lazgisi qachon UNESCO ro’yxatiga kiritilgan? A) 2018-yil B) 2016-yil C) 2019-yil D) 2017-yil 22 / 40 22. Malala Yusufzay qayerlik bo’lgan? A) Hindistonlik B) Pokistonlik C) Eronlik D) Afg’onistonlik 23 / 40 23. Tarbiyachi va tarbiyalanuvchi o’rtasidagi o’zaro ishonch, hamkorlik asosida pedagogik munosabatlar mohiyatini o’zgartirishga nima deyiladi? A) Tarbiyaning uyg’unligi B) Tarbiyaning izchilligi C) Tarbiyaning umumiyligi D) Tarbiyani demokratiyalash 24 / 40 24. ......... ikkisi bir-biriga yaqinlashtirilgan. Qachon ulardan biri yo’qolsa, boshqasi ham yo’qoladi. Hadisda tushurib qoldirilgan jumlani aniqlang. A) Ilm va tarbiya B) Vijdon va g’urur C) Sog’lik va vaqt D) Hayo va iymon 25 / 40 25. Subordinatsiya nima? A) Pog’onama-pog’ona muloqotga kirishish B) To’g’ri talaffuz qoidasi C) Harakat, tuyg’u, fikr-mulohaza D) Nutq mahoratini oshirish ko’nikmasi 26 / 40 26. Nima malomatni daf etish omili hisoblanadi? A) Muhtojlarga xayr-ehson B) Taomdan keyin qo’lni yuvish C) Tozalikka rioya qilish D) Uyga o’ng oyoq bilan kirish 27 / 40 27. Pifagor odamlarni eng avvalo nimaga ega bo’lishga chaqirgan? A) Boy tajribaga B) Mehnatsevarlikka C) Mustahkam bilimga D) Ezgu axloqqa 28 / 40 28. Hozirgi kunda xristian missionerlarining diqqat e'tibori ....nomli hududga tushgan. A) 10/20 oyna B) 10/60 oyna C) 10/50 oyna D) 10/40 oyna 29 / 40 29. Arastu nimani muvaffaqiyat va omadning bezagi, nochirlikdagi ishonchli panoh deb bilgan? A) Tajriba B) Ta'lim C) Harakat D) Tarbiya 30 / 40 30. Yer yuzidagi 1600 dan ortiq millatning qanchasi o’z davlatiga ega? A) 200 nafari B) 250 ga yaqini C) 200 ga yaqini D) 200 dan ortig’i 31 / 40 31. Qur'oni Karim ma'nolari tarjimasi muallifi kim? A) Imom Buhoriy B) Alouddin Mansur C) Imom Moturudiy D) Xoja Ahmad Valiy 32 / 40 32. Dinning vazifalarini aniqlang. 1). Tasalli beruvchi. 2). Birlashtirish. 3). Tartibga solish. 4). Kommunikativlik. 5). Ruhiy-ma'naviy tarbiyalash. a). Inson boshiga musibat tushganida dindan ovutuvchi, yupatuvchi kuch topgan. b). Insonlar orasida hamjihatlikni mustahkamlashga xizmat qilgan. c). Din axloq normalarini tartibga solib, halol va harom, savob va gunoh nimalagini belgilaydi. d). Diniy urf-odat, marosimlarni birgalikda o’tkazishga, birodarlik aloqalarini mustahkamlashga chaqiradi. e). Inson hayotining ezgulik mohiyatini ochadi. A) 1-a, 2-d, 3-e, 4-b, 5-c B) 1-c, 2-b, 3-a, 4-d, 5-e C) 1-a, 2-b, 3-c, 4-d, 5-e D) 1-b, 2-c, 3-a, 4-e, 5-d 33 / 40 33. Diniy e'tiqodlarni sabab qilib, bir majburiyatni bajarishni boshqasiga almashtirishga faqat qonunda nazarda turilgan hollardagina yo’l qo’yiladi, deb qaysi Qonunda belgilangan? A) "Fuqarolik va siyosiy huquqlar to’g’risida"gi Xalqaro Pakt B) O’zb. Resp. Konstitutsiyasi C) "Irqiy kamsitishning barcha shakllarini tugatish to’g’risida"gi Xalqaro Konvensiya D) O’zb. Resp. "Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar to’g’risida"gi Qonun 34 / 40 34. Suxomlinskiyning fikrini davom ettiring. "Farzandga berilgan ortiqcha mehr - qariganda ........". A) Pushaymonlikdir B) Ko’z yoshingizdir C) Muruvvatdir D) Nadomatdir 35 / 40 35. Amir Temur o’z lashkarlarining qancha qismini chegaralarni qo’riqlashga buyurgan? A) Teng yarmini B) Uchdan bir qismini C) To’rtdan bir qismini D) Uchdan ikki qismini 36 / 40 36. Naf yetkurmakka shior aylading, O'zinga ul nafni yor aylading. Naf’ing agar xalqqa beshak durur, Bilki, bu naf’ o‘zungga ko’prak durur. Misralar muallifi kim? A) Sa'diy Sheroziy B) Alisher Navoiy C) Z. M. Bobur D) Jaloliddin Rumiy 37 / 40 37. G’azab va nafratga qarshi eng yaxshi davo nima? A) Minnatdorlik B) Yaxshilik C) Kechirimlilik D) Shukronalik 38 / 40 38. U odamzod o’zi uchun tuzib oladigan qora ro’yhatda turadi, uning kattasi emas, ba’zan ko’zga ko’rinmaydiganlari havfliroq. Uning kattasimi, kichigimi har birimizda bor. U nima? A) Reja B) Maqsad C) Xato D) Muvaffaqiyatsizlik 39 / 40 39. Naqshbandiya tariqatida tarbiya usuli qaysi javobda to’g’ri berilgan? A) Rag’bat B) Nasihat C) Jazolash D) Maslahat 40 / 40 40. SWOT tahlil atamasini birinchi marta kim qo’llagan? A) K. Endryus B) K. Osborn C) R. Merton D) I. Makarov 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya
40zcgo