Musiqa attestatsiya №3 Yanvar 24, 2022Yanvar 24, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №3 ga 18 fikr bildirilgan 0% 0 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №3 1 / 40 Musiqa darslarining xususiyatlari nimalardan iborat. A) Musiqa vositasida san‘atning boshqa turlariga bo’lgan estetik munosabatni shakllantirishdan iborat. B) Musiqa darslari boshqa (darslardan)fanlardan badiiyligi bolalarda ijodiy,emotsional tuyg`ular,obrazli kechinmalar uyg`otish bilan farq qiladi. C) Musiqa darslari tasviriy san‘at, adabiyot, tarix,tabiat, matematika va boshqa fanlar bilan bogliq. D) Musiqa vositasida estetik tarbiya berish. 2 / 40 Olti maqomdan iborat Shashmaqom qaysi yillarda va kim tomonidan qatadan yozib olindi va nashr ettirildi? A) 1950-1980 yillari F.Karomatov tomonidan B) 1966-1975 yillari Yunus Rajabiy tomonidan C) 1945-1955 yillari Matniyoz Yusupov tomonidan D) 1960-1970 yillari M. Ashrafiy tomonidan 3 / 40 Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov, xamroqul qori B) Hojixon boltayev, niyozjon xo’ja, rasul qori mamadaliyev C) Shorahim shoumarov, mulla to’ychi toshmuhamedov, yunus rajabiy D) Mardonqul avliyoqul o’g’li, abdulla nurali o’g’li, orifxon xotamov 4 / 40 Biron-bir ulug’ siymoga yoki Vatanni madh etishga bag’ishlab yozilgan asar qaysi janrga xos? A) Simfoniya janrgiga xos B) Oratoriya janriga xos C) Kontata janriga xos D) Qasida janriga xos 5 / 40 Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) ½ ton, ½ ½ ½ C) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 6 / 40 Mi majorda nechta alteratsiya belgilari bor A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 7 / 40 Laddagi tayanch tovush qanday nomlanadi A) Pag’ona B) Interval C) Lad fukaiyasi D) Turg’un tovush 8 / 40 Tovuah hususiyatlarini aniqlang A) Fizik- sezgi B) Baland -past C) To’lqinli D) Jarangli- yoqimli 9 / 40 Razrabotka qanday qism A) Rivojlantiruvchi B) Kirish C) Takrorlash D) Qaytarish 10 / 40 Xorazm maqomi tarkibiga kirgan maqomni toping A) Rost B) Suvora C) Panjgoh D) Dugoh 11 / 40 Sen o’xshaysan onamga maqtay butun olamga-qaysi qo’shiq misralari A) Aziz bo’ston O’zbekiston B) Vatanjonim vatanim C) Vatanginam D) O’zbekistonim 12 / 40 Laylak kedi - qo’shig’i qaysi qo’shiq turiga kiradi A) Mehnat qo’shig’i B) Ommaviy qo’shiq C) Marosim qo’shig’i D) Mavsumiy qo’shiq 13 / 40 Qashqar rubobida nechta parda bor A) 32 B) 24 C) 12 D) 28 14 / 40 Bolalar cholg’u asboblari necha turga bo’linadi A) 2 turga torli zarbli B) To’g’ri javob yo’q C) 4 turga torli damli torli kamonli zarbli D) 3 turga damli torli zarbli 15 / 40 Mirzacho’l suitasi bastakori kim A) S.Boboyev B) T.Jalilov C) M.Ashrafiy D) S.Yudakov 16 / 40 Nima O’zbekiston Respublikasi hududida faoliyat ko’rsatayotgan mulkchilik shakli va idoraviy bo’ysunishidan qat’i nazar, barcha ta’lim muassasalari uchun majburiydir? A) qo’llanmalar B) “Ta’lim to’g’risida”gi qonun C) “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to’g’risida”gi O’zbekiston Respublikasining qonunlari D) Davlat ta’lim standarti 17 / 40 Birinchi o’zbek musiqasida opera va drama ijodkorlari kimlar A) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, B) Shvedtsariyada musiqa ta’limi tizimida kim tomonidan ishlab chiqilgan musiqa ta’limi tizim qo’llanilmoqda? C) M.Ashrafiy, R. Glier, S.Vasilenko, T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Yudakov, S.Jalil, S.Boboev, M.Leviev D) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy 18 / 40 Quyidagilarning qaysilari katta ashulaga misol? A) “Tanovar” B) “Bir kelsin” C) “Gulqandim” D) “Bulbulcha” 19 / 40 Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) torli cholg’ular paydo bo’lgan B) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan C) puflab chalinadiigan cholg’ular D) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan 20 / 40 Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Barcha mtodlardan iboratdir. B) Savol va topshiriqdan iborat. C) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. D) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. 21 / 40 Qo’shiq aytish haqida o’qituvchining kirish so’zi ning mazmuni? A) Qo’shiq muallifi, ayrim tarixiy xususiyatlari, hayotiy ahamiyati, suhbat, qo’shiq kuylab eshittirish B) Og’zaki tushintirib borish C) Qo’shiq mazmuni, so’zlash, so’rash, tekshirish, davomatni aniqlash D) Kirish ,suhbat, tushuncha 22 / 40 Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 1 qismli asar B) 3 qismli asar C) 4 qismli asar D) 2 qismli asar 23 / 40 4G’4 o’lchovi to’g’risida nechanchi sinf musiqa darslarida ma’lumot beriladi? A) 3-sinf B) 1-sinf C) 4-sinf D) 2-sinf 24 / 40 4-sinflarda ko’proq qanday janrdagi qo’shiqlar o’rgatiladi? A) mumtoz qo’shiqlar B) terma, lapar, aytishuv,mumtoz C) an’anaviy terma qo’shiqlar D) xalq og’zaki ijodidagi aytishuvlar 25 / 40 O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1977- yilda B) 1970 yilda C) 1960- yilda D) 1965- yilda 26 / 40 Musiqa o’qituvchisi oldiga qo’yilgan talabalar -nimalardan iborat? A) Ahloqiy, qiziquvchan va fidoiy bo’lmog’i B) mahoratli o’z kasbini fidokori bo’lmog’i lozim C) o’z kasbiga va bolalarga sitqi dildan mehr qo’ygan yuksak madaniyatli, ijodkor, intiluvchan bo’lmog’i lozim. D) tarbiyaviy, estetik va ijodkor bo’lmog’i 27 / 40 4 -sinf o’quv dasturidagi mexnat bilan bog’liq bo’lgan qanday qo’shiqlarni bilasiz? A) “Xo’p mayda”, “Bibigul”, “Cho’li iroq” B) “Lolacha”, “Olmani qara”, “Bulbulcha” C) Xo’p xayda”, “Urchuq”, “Qo’sh xaydash”, “Do’ppi tikdim” D) “Yor-yor”, “Shaftolim”, “Olmaxon” 28 / 40 1 sinflarda yuqori tovushlarni qanday tushuntirish mumkin? A) Yurish orqali B) ush tovushlar orqali C) yoq to’ppilatish orqali D) Gram zaps eshittirish orqali 29 / 40 Birinchi o’zbek musiqasida, vokal-cholg’u syuita va kantata ijodkorlari kimlar A) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil B) S.Boboev, M.Leviev C) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, D) S.Yudakov, M.Nasimov 30 / 40 Birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov B) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil C) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, D) S.Boboev, M.Leviev 31 / 40 “Asp bo’laman”o’zbek xalq kuyiga asosan qaysi sinflarda xarakatlar o’rgatilib boriladi? A) Mexnat mavzusiga B) Vatanparvarlik mavzusiga C) Tabiat mavzusiga D) Jangovarlik mavzusiga 32 / 40 Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Marsh B) Vokal C) Raqs D) Qo’shiq 33 / 40 Davomiylik nima ? A) darsning har bir elementi o’z navbatida har bir darsga moslashish B) barcha darslarni takomillashtirib borish C) dars boshlanishi bog’lash D) dars yakunida xulosalash 34 / 40 Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. B) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min C) Erkin Voxidov D) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov 35 / 40 “Nisholda” qo’shig’ini o’quvchilarga qaysi paytda o’rgatasiz? A) Ramazon paytida B) Xufton paytida C) Mavsumiy marosim oylarida D) Erta baxorda 36 / 40 Qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Forobiy B) Kavkabiy, C) Abdurauf Fitrat D) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy 37 / 40 Ikki ovozlilik elementlari nechanchi sinf musiqa darslarida qo’llaniladi? A) 3-sinf B) 2-sinf C) 4-sinf D) 1-sinf 38 / 40 “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) 4-5 sinflarda B) 2-3 sinflarda C) 6-7 sinflarda D) 1-2 sinflarda 39 / 40 O’zbekistonda Qashqar rubobi nechanchi yillardan boshlab qo’llanila boshlagan? A) 1950-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan B) 1949-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan C) 1937-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan D) 1948-yillardan boshlab qo’llanila boshlagan 40 / 40 1- sinf o’quvchilarda musiqa darsi qay tarzda o’tkaziladi? A) Qo’shiq yodlash, o’rganish, ohangga mos kuylash B) O’yin, qo’shiqlar, raqs va musiqalar orqali C) Jamoa bo’lib kuylay olish D) O’yin, raqs, mehnat qilish va baland past tovushlarni o’rganish 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya