Musiqa attestatsiya №3 Yanvar 24, 2022Yanvar 24, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №3 ga 18 fikr bildirilgan 0% 3 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №3 1 / 40 Kalit belgisi bir xil bo’lgan major va minor tonalliklariga nima deyiladi A) Kvinta davrasi B) Kvarta aylanmasi C) Paralel tonallik D) Nomdosh tonallik 2 / 40 Glissandoni vazifasi nima A) Zarb bilan ijro etish B) Uzib uzib chalish C) Chertib ijro etish D) 1-tovushdan 2-tovushga sirg’alib o’tish 3 / 40 “Bir kuyni o’rganish uchun ko’p vaqt ketmaydi, ammo uni chalish uchun, tayyor ijod mahsuliga keltirish uchun yillar kerak bo’ladi”degan ibora kimga ta’luqli? A) Dilorom Omonnullaeva B) Turg’un Alimatov C) Komiljon Otaniyozov D) Shermat Yormatov 4 / 40 Darsning yillik ish rejasini tuzayotganda,o’qituvchi uchun qanday imkoniyat beriladi A) asarlarni tanlash imkoniyati B) imkoniyat berilmaydi C) Ayrim qo’shiqlar tushirilib qoldiriladi D) xamma qo’iqlar kiritiladi 5 / 40 Katta ashulalarda ko’proq kimlarning she’rlari aytilgan? A) Navoiy,Fitrat,Abdulla Avloniy,Abdulla Oripov B) Muqimiy,Sakkokiy,Erkin Voxidov,Po’lat Mo’min C) Erkin Voxidov D) Navoiy, Muqimiy, Furqat, Zavqiy she’rlari. 6 / 40 Xorazm musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi? A) Doira, nay, safoil, chang B) Dutor, bo’lamon, g’ijjak, doira C) Qashqar rubobi, nay, surnay, chang D) Doira, tanbur,sato,qashqar rubobi 7 / 40 Madxiya qaysi janrga kiradi? A) Qo’shiq B) Raqs C) Marsh D) Vokal 8 / 40 Sharqda o’rta asrlarda musiqa pedagogikasi rivojlanishida katta hissa qo’shgan olimlarni belgilang A) Al Kindiy Farobiy Ibn Sino Jomiy Navoiy B) D.X.Ibodov Usta Olim Komilov C) Yu.Rajabiy T.Jalilov F.Sodiqov D) Al Kindiy Fitrat G’.G’ulom Yu.Rajabiy 9 / 40 “Maysa”, “Islom Bobo”bolalar qo’shig’i yaratuvchisi kim? A) 2-3 sinflarda B) 1-2 sinflarda C) 4-5 sinflarda D) 6-7 sinflarda 10 / 40 Kuy, ritm, temp bu qanday vosita? A) Xarfiy ifodalar B) Musiqaning ifoda vositalari C) Xarakatli ifodalar D) Yurqinli ifodalar 11 / 40 Birinchi o’zbek musiqasida atoqli o’zbek dirijorlari kimlar A) M.Ashrafiy, D.Zokirov, M.Bafoev, N.Xalilov, B.Umidjonov, A.Sultonov, A.Hamidov B) S.Boboev, M.Leviev C) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil D) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, 12 / 40 “Baxshichilik” musiqa uslubi qaysi viloyatlarda rivojlangan? A) Buxoro, samarqand B) Farg’ona, toshkent C) Xorazm D) Surxandaryo, qashqadaryo 13 / 40 Xorazm dostonchiligi boshqa voha dostonchiligidan nimasi bilan farq qiladi? A) Ochiq va bo’g’iq ovoz uslubida kuylash B) Ochiq ovoz uslubida kuychan kuylash C) Bo’g’iq ovoz uslubida kuylash D) Yumuq va ochiq ovoz uslubida kuylash 14 / 40 Surnay qay holda chalinadi A) Qaytarma nafas orqali B) Mediatr bilan C) Qo’l bilam D) Cho’p bilan 15 / 40 Birinchi o’zbek musiqasida drama musiqasi ijodkorlari kimlar A) M.Nasimov,K.Otaniyozov,Yu.Rajabiy,P.I.Chaykovskiy B) I.Akbarov,N. Rimskiy-Korsakov, A.Xachaturyan, C) S.Boboev, M.Leviev D) T.Jalilov, Yu.Rajabiy, S.Jalil 16 / 40 “Kichkintoymiz-gijingtoymiz” qo’shig’i qaysi sinflarga xos? A) 1-sinf B) 2-sinf C) 4-sinf D) 3-sinf 17 / 40 Musiqachilikda dastlab qaysi cholg’ular paydo bo’lgan? A) tirnama cholg’ular paydo bo’lgan B) torli cholg’ular paydo bo’lgan C) puflab chalinadiigan cholg’ular D) urma zarbli cholg’ular paydo bo’lgan 18 / 40 Bayram marshi asarining muallifi A) F.Nazarov B) M.Tojiyev C) F.Alimov D) R.Abdullayev 19 / 40 Orttirilgan uchtovushlik qaysi intervaldan tuziladi A) Katta 3 va kichkina 3 dan B) Ikkita katta 3 dan C) Ikkita kichik 3 dan D) Kichik 3 va katta 3 dan 20 / 40 Katta ashulani ijrochi qay xolat ijro etishi mumkin? A) Ovozi yuqori bo’lgan kishilar o’z joylariga kuylash kerak B) Faqatgina yakka xolatda C) Uch-to’rt ashulachi odatda tik turgan xolda ijro etishi kerak D) Jamoaviy tarzda ijro etishi kerak 21 / 40 1- sinf o’quvchilarda musiqa darsi qay tarzda o’tkaziladi? A) O’yin, raqs, mehnat qilish va baland past tovushlarni o’rganish B) Qo’shiq yodlash, o’rganish, ohangga mos kuylash C) Jamoa bo’lib kuylay olish D) O’yin, qo’shiqlar, raqs va musiqalar orqali 22 / 40 «Sharq afsonasi» baletini yaratuvchisi kim? A) I.Akbarov B) Avaz Mansurov C) Mustafo Bafoev D) I.Akbarov 23 / 40 ashulachilik nafasi deb nimaga aytiladi? A) Fiziologik nafas B) sun’iy ya’ni extiyojga qarab olinadigan nafas C) tez, qiska nafas D) erkin nafas 24 / 40 Aida - Otello operalarining bastakori kim A) I.S Bax B) R.Korsakov C) Motsart D) J.Verdi 25 / 40 Musiqa darsini kuylash, tinglash, suhbat, savol, javoblar orqali tashkil qilish qanday dars tipiga kiradi A) Aralash B) Aralash va takrorlash C) munozarali D) Mustahkamlash 26 / 40 Torli chertma cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Sibiziq, Dutor, Safoil, Dumbira, Surnay, Qonun, Qayroq. B) Tanbur, Qayroq, Ud, Safoil, Dutor, Qashqar rubobi, do’mbira. C) Safoyil, Karnay, Bo’lamon, Qashqar rubobi, Tanbur, Afg’on rubobi, Dutor D) Dutor, Do’mbira, Tanbur, Afg’on rubobi, Ud, Qashqar rubobi, Qonun. 27 / 40 O’zbekiston Davlat teleradio qo’mitasi qoshida Sh.Yormatov boshchiligida bolalar xor jamoasi qachon tashkil qilingan? A) 1977- yilda B) 1965- yilda C) 1970 yilda D) 1960- yilda 28 / 40 Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerak A) asar haqida to’la tushintirish B) turli xil ko’rgazmalar berish C) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish D) asarni ohangini eshitirish 29 / 40 Asar xarakteri boshidan oxirigacha o’zgarmasa qanday asar xisoblanadi? A) 2 qismli asar B) 3 qismli asar C) 1 qismli asar D) 4 qismli asar 30 / 40 Nechanchi- yilda O’zbekiston radiosi va televideniyasi qoshida Yunus Rajabiy rahbarligida milliy, maqom an’sambli tashkil etildi? A) 1970- yilda B) 1960- yilda C) 1957- yilda D) 1965- yilda 31 / 40 Qaysi allomalar o’zining "Maqosid-ul-alhon", (Kuylar maqsadlari) asarida 40 ga yaqin musiqa cholg’ulari haqida ma’lumot berib, tanburning komon vositasida ijro etiladigan nusxasi "Nay tanbur" haqida ma’lumot bergan. A) Kavkabiy, B) Abdurauf Fitrat C) Komonli tanbur haqida Omuliy keyinchalik Abdulqodir Marog’iy D) Forobiy 32 / 40 Musiqa o’qituvchisining ma‘naviy va axloqiy qiyofasiga taalluqli xususiyatlarini aniqlang. A) O’z kasbiga va bolalarga mexr qo’ygan shaxs B) Musiqa fanning chuqur egallagan shaxs. C) Milliy musiqamiz qonuniyatlarini egallagan shaxs. D) Keng dunyoqarashga ega bo’lgan shaxs. 33 / 40 Qo’shiq o’rgatish metodlari nimalardan iborat? A) Barcha mtodlardan iboratdir. B) Qo’shiq o’rgatish, musiqa tinglash, suxbat, raqs xarakatlardan iboratdir. C) Savol va topshiriqdan iborat. D) Qo’shiq kuylash, o’rgatish, uyga vazifani tekshirish. 34 / 40 «Tanovar»baletinikim yaratgan? A) Ulug’bek Musaev B) M.Ashrafiy. C) Avaz Mansurov D) I.Akbarov 35 / 40 Razrabotka qanday qism A) Qaytarish B) Kirish C) Takrorlash D) Rivojlantiruvchi 36 / 40 Boshlang’ich sinflarda musiqani aniq tasavvur etish yoki idrok etish uchun nimalardan foydalanish kerakharakatlar jo’rligida musiqiy faoliyatga jalb qilish tizimiga asoslangan?. A) asarni ohangini eshitirish B) asar haqida to’la tushintirish C) turli xil ko’rgazmalar berish D) asar syujetiga xos kartinalar asarni ng badiiy mazmunini yoritish 37 / 40 Qo’shiqni o’rgatishda qanday turlarga ajratib o’rgatish mumkin? A) Guruhga bo’lib, yakka holda, jamoa tarzda B) Turlicha o’rgatish mumkin C) Jamoaviy tarzda D) Baland.past, o’rtacha, tez jamoa va birgalikda 38 / 40 Ansambl xor orkestr uchun yozilgan nota yo’li nima deb ataladi A) Klavir B) Nota yo’li C) Partitura D) Orkestrovka 39 / 40 «O’zbekiston Vatanim manim» qo’shiq tanlovi nechanchi yildan o’tqazila boshlandi? A) 2000 yildan B) 1998 yildan C) 1999yildan D) 1997 yildan 40 / 40 Mi majorda nechta alteratsiya belgilari bor A) 5 B) 3 C) 2 D) 4 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya