Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 Mart 30, 2024May 1, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 ga fikr bildirilmagan. 0% 199 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Ona tili va adaviyot fanidan attestatsiya savollari №14 test.uzedu.uz saytidagi Repetitsion testlar 2024-yil 1 / 50 1. Moslashtiring: A) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a B) 1-b, 2-c, 3-a, 4-d C) 1-a, 2-c, 3-d, 4-a D) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a 2 / 50 2. Xursand so'zining sinonimi turg'un birikma(ibora) orqali ifodalangan gapni aniqlang. A) Abrorjon og'zi qulog'iga yetib, uydan otilib chiqdi, B) Oyog'idagi tuflisining ohori to'kilibroq qolgan ekan, C) Birovning dilini siyoh qilmaydigan kun ham bo'larmikan? D) Bu xabami eshitib, Azimjonning tepa sochi tikka bo'ldi, 3 / 50 3. Qaysi gapda teng bog'lovchi uyushiq to’ldiruvchini bog'lamagan? A) Kuchli va oliyjanob tabiatlilar hamma asrashga qodir bo’lgan haqiqat yordamida yolg'onni zangidek oyoqosti qilib tashlaydilar B) Fan - qayiq va kemalar uchun ochiq okeandir: biri unda oltin xirmonlarni to’plasa yig'sa, biri unda mayda baliqlar ovlash bilan band C) Bo’htonchilar, chindan ham, baxtsiz maxluqlarki, o’z g'alabalari natijasida yuzlari battarroq qorayganini va ichlari yana battarroq chirkinlashganini sezmaydilar D) Dunyoda turmoq uchun dunyoviy fan va ilmni o’rganish lozimdur, zamona ilmi va fanidan bebahra millat boshqalarga poymol bo’lur 4 / 50 4. Qaysi javobda o`zlik nisbatidagi fe`llar berilgan? A) jimirlamoq, silkinmoq B) o`ylanmoq, sarg`aymoq C) ko`rinmoq, kiyinmoq D) taralmoq, yiqitmoq 5 / 50 5. Ma’no farqlovchi tovush to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 3 B) 4 C) 1 D) 2 6 / 50 6. Narsaning joyiga nisbat berish asosida bildiruvchi qo’shma otlar qo’shib yoziladi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 7 / 50 7. Osiyo Taraqiyot Banki . So’z to’g’ri yozilgan . Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 8 / 50 8. O’z va ko’chma ma’no yonma-yon ifodalangan qatorni toping. A) 3.4 B) 2.4 C) 1.2 D) 1.4 9 / 50 9. Lug’aviy ma’no yetakchi fe’lda, Grammatik ma’no ko’makchi fe’lda anglashiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 10 / 50 10. Tom so’zi omonim so’z.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 11 / 50 11. Moslashtiring: A) 1,2-a 3,4-b B) 1,2-b 3,4-a C) 1,3-a 2,4-b D) 1,4-a 2,3-b 12 / 50 12. Moslashtiring: A) 1-a 2-b 3-c 4-d B) 1-b 2-d 3,4-a C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-d 2-b 3-a 4-a 13 / 50 13. Fe’llarning zamon, shaxs-son qo’shimchalari bilan almashishi turlanish deyiladi.Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 14 / 50 14. Kelishik qo’shimchalarining sintaktik vazifasi to’g’ri ko’rsatilgan qatorni toping. A) 1.2 B) 2.3 C) 3.4 D) 4 15 / 50 15. Kilometr, litr, minut sof hisob so’z hisoblanadi.FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 16 / 50 16. Noto’g’ri moslashtirilgan qatorni toping. A) 1.2 B) 3.4 C) 2.3 D) 1.4 17 / 50 17. m,n,ng, l,r,y sonor tovush hisoblanadi? Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 18 / 50 18. Qaysi qatorda murakkab hollar ishtirok etgan? A) Tiniq suvdan hovush-hovush oldi B) O‘sha kuni Mavjuda va Sobir qo‘shiqni juda chiroyli kuylashgan edi C) Shu onda Davron va Iskandar xonaga kirib kelishdi D) Bog‘chada yosh-yosh qizaloqlar va bolakaylar davra qurib o‘ynashmoqda 19 / 50 19. Bajaruvchining harakat ba holat jarayoniga qay darajada ishtirok etishini ifodalovchi qo’shimchalar fe’lning vazifa shakllari deyiladi. FIkr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 20 / 50 20. Qaysi qatorda yasama shaxs otlari berilgan? A) Yer yuzida tillar ko‘p, Olimlarning hisob-kitob B) Ularning har ikkisi bugungi musobaqada ilk marotaba qatnashmoqda, C) Sakkizinchi sinf o‘quvchilari faol, Ular har bir tadbirda o‘z chiqishlari bilan ishtirok etishadi, D) Sobir tog‘amni yaxshi ko‘raman, Ammo ular biznikiga bir yilda bir keladilar, 21 / 50 21. Qishki sifati nisbiy sifat hisoblanadi.Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 22 / 50 22. Hojiyevning uzun gapidan chiqqan qisqa xulosa shu bo‘ldi: bugungi avlod o‘z ajdodlariga munosib voris bo‘lmoqda. Ushbu gapdagi ikki nuqtaning qo‘llanish sababi qaysi javobda to‘g‘ri izohlangan? A) uyushiq bo‘laklardan oldin umumlashtiruvchi bo‘lak qo‘llanganligi uchun B) o‘zidan oldin kelgan bo‘lak ma’nosini izohlab kelgan ajratilgan bo‘lak qo‘llangani uchun C) qo‘shma gap qismlari orasida izohlash munosabati ifodalangani uchun D) qo‘shma gap qismlari orasida o‘xshatish munosabati ifodalangani uchun 23 / 50 23. Otlarning lug’aviy shakli bilan omonim bo’la oladigan fe’l yasovchi qo’shimcha qatnashgan? A) Xurshid Rasulovning “Bolalikka qaytgim keladi” qo’shig’i menga juda yoqadi B) Mushuk ayolning oyog’iga surkala boshladi, C) Dilshod asosiy yo’lakka qarab ketdi, D) Iskovich itlar gumonlanuvchilarning jamadonini iskadi, 24 / 50 24. Ko’p ma’noli so’zlar turli turkum doirasida bo’lishi mumkin. Fikr to’g’rimi? A) yo’q B) ha 25 / 50 25. Modal so’zlarni mos ravishda joylashtiring A) 1,5,6,7-a 2,3,4-b B) 1,3,5,7-a 2,4,6-b C) 1,2,3,4-a 5,6,7-b D) 4,5,6-a 1,3,7-b 26 / 50 26. O’zlik nisbatdagi fe’l ishtirok etgan gapni toping. A) Ammo kampirning dodiga odam ko’p to’plandi, B) Qobil yugurib borib do’konxona eshigidan ko’chaga qaradi, C) Tushga yaqin dadam bizga ovqat keltirib berdi, D) Belbog’imga bitta kulcha tugilgan, 27 / 50 27. Allavaqt qo’shma olmosh hisoblanadi. Fikr to’g’rimi? A) ha B) yo’q 28 / 50 28. Qaysi qatorda o'zaro moslashish to'g'ri? A) 2,3,4 B) 1,2,3,5 C) 1,3,4,5 D) 1,3,4 29 / 50 29. Qaysi javobda so’zlar to’gri moslashtirilgan? A) 3.4 B) 1.3 C) 1,2,3 D) 1,3,4 30 / 50 30. Moslashtiring: A) 1-b 2-a 3-c 4-d B) 1-a 2-a 3-d 4-d C) 1-b 2–a 3-d 4-d D) 1-a 2-b 3-c 4-d 31 / 50 31. “Bolalar, dars qachon boshlanadi?”— so’radi qorovul. Ushbu ko’chirma gapli qo’shma gap o’zlashtirilgan gapga o’zgartirilsa , undalma qanday sintaktik vazifada bo’ladi? A) egalar o’zlashtirilma gaplarga aylantirilganda, undalma tushib qoladi, B) chiqish kelishigidagi to’ldiruvchi C) qaratqich aniqlovchiga D) jo’nalish kelishigidagi to’ldiruvchi 32 / 50 32. Bog'lovchisiz qo'shma gap qismlari orasida o'xshatish munosabati ifodalanganda ular orasiga tire qo'yiladi. Berilgan qoidaga quyidagi maqollardan qaysi biri mos keladi? A) Bulbul chamanni sevar, Odam — Vatanni B) Suv keldi — nur keldi C) Aytilgan so`z — otilgan o`q D) Yaxshi qiz — yoqadagi qunduz 33 / 50 33. Moslashtiring: A) 1-d 2-a 3-b 4-c B) 1-b 2-a 3-c 4-d C) 1-b 2-a 3-d 4-c D) 1-c 2-b 3-a 4-d 34 / 50 34. -ma qo’shimchasi omonim qo’shimcha hisoblanadi. Fikr to’g’rim? A) yo’q B) ha 35 / 50 35. Moslashtiring: A) 1-b, 2-c, 3-d, 4-a B) 1-a, 2-c, 3-d, 4-b C) 1-d, 2-b, 3-c, 4-a D) 1-a, 2-d, 3-c, 4-b 36 / 50 36. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish B) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash C) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi D) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish 37 / 50 37. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) Masofadan o’qitish B) Internet tarmoqlararo C) Lektor o’qitish D) Innovatsion o’qitish 38 / 50 38. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) Darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari B) Innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona C) Masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish D) Mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar 39 / 50 39. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) Masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish B) Testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish C) Elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) O’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 40 / 50 40. Qaysi amerikalik olim oliy o’quv yurtlari uchun pedagogik texnologiya usulining individuallashtirilgan tizimini ishlab chiqqan? A) R.gang’e B) F.s.keller C) C.guzeev D) A.romishevskiy 41 / 50 41. «Lektor» qanday tizim? A) Baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) O’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. C) O’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. D) Bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. 42 / 50 42. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi B) Ijtimoiy madaniyat C) Kasbiy ahamiyatli madaniyat D) Kasbiy faoliyatda yetukligi 43 / 50 43. Joriy etmoq, hisoblab chiqmoq, namoyish etmoq, foydalanmoq, o’rgatmok, belgilash, joriy etish, aniqlamoq, ruyobga chiqarish, yechmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Baholash B) Bilish C) Tushunish D) Qo’llash 44 / 50 44. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq B) O’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq C) O’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 45 / 50 45. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) G’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish B) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot C) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot D) Shaxsiy va kasbiy 46 / 50 46. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) (O’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Induktiv va deduktiv D) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy 47 / 50 47. Alil keltirmoq, almashtirmoq, oydinlashtirmoq, belgilamoq, tushuntirmoq, o’tkazmoq, aylantirmoq, ko’rsatmoq, sharxlamoq, ochmoq qaysi tushunchaga kiradi? A) Bilish B) Sintez C) Analiz D) Tushunish 48 / 50 48. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 5 C) 2 D) 3 49 / 50 49. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Abu rayxon beruniy “mashud qonuniy” B) Forobiyning ”baxt saodatga erishuv” to’g’risida C) Abdurahmon jomiyning ”musiqa” risolasi D) Alisher navoiyning”maxbub-ul qulub» 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) O’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) O’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya C) O’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya D) Kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi 0% Testni qayta ishga tushiring Testni tahlili dars.info-master.uz saytida berib boriladi. Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Ona tili va adabiyot attestatsiya