Pedagogik mahorat №7 Fevral 18, 2024 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Pedagogik mahorat №7 ga fikr bildirilmagan. Savol haqida xabar bering Bu savolda nima xato? Siz bo'sh hisobot yubora olmaysiz. Iltimos, ba'zi tafsilotlarni qo'shing. 0% 541 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 Pedagogik mahorat №7 Attsetatsiya 2024 Pedagogik mahoratni aniqlash bo'yicha test savollari 400 talik bazadan 1 / 50 1. Internet, yoki biror bir kommunikativ moslama (masalan lakal) tarmoq orqali sizga qulay bo’lgan vaqtda o’qitishga nima deb ataladi? A) masofadan o’qitish B) internet tarmoqlararo C) innovatsion o’qitish D) lektor o’qitish 2 / 50 2. «LEKTOR» qanday tizim? A) baho shkalasi o’quvchiga qo’yib borilgan baholarni predmet bo’yicha umumiy bahoga birlashtirish qoidalari. B) o’quvchilarning bilish faoliyatini rivojlantirish. C) bu dasturlar yig’indisi, u auditoriyali o’qitishda zamonaviy komp’yuter texnologiyasidan foydalanishga imkoniyat beradi. D) o’quv jarayonini uzluksiz, uzoq vaqt muttassil kuzatish va uni boshqarish tushuniladi. 3 / 50 3. Pеdagogik tеxnologiyaning eng asosiy xususiyati nimadan iborat? A) .Ta'lim samaradorlini oshiradi. B) .O’quv maqsadlarini bеlgilaydi. C) .O’quv maqsadlariga erishishni kafolatlaydigan o’quv jarayonini loyihalashni nazarda tutadi. D) .Intеrfaol usullardan foydalanishni nazarda tutadi. 4 / 50 4. “Ilm insonlarning madori, hayoti, porloq kelajagi, rahbari, najotiga aylangan. Ilm inson uchun g’oyat oily va muqaddas fazilat.” Ilmga berilgan ushbu ta’rif muallifi: A) M.Qoshq’ariy B) Avloniy C) A. Navoiy D) Yusuf Xos Hojib 5 / 50 5. “ Til shirinligi- ko’pincha yoqimli, muloyimligi esa foydali. Shirin so’z ko’ngillar uchun asal kabi totlidir “ xush muomalalikning ahamiyati haqida nurxikmat fikr mualifi. A) Yusuf Xos Xojib B) .M. Qoshg’ariy C) A.Navoiy D) Ibn Sino 6 / 50 6. Pedagogik muammolar muvofaqiyatini ta’minlovchi asosiy omillar. A) O’qituvchining notiqlik sa’nati B) O’qituvchining talabchanligi prensipialligi C) Pedagogik qobilyatning mavjudligi va pedagogik nazokat D) so’z boyligi notiqligi 7 / 50 7. Pedagogik tasir ko’rsatishning asosiy usullari. A) rag’batlantirish, jazolash B) Ishontirish va maqulash C) talab istiqbol rag’batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. D) Pedagogik tajriba 8 / 50 8. O’qituvchinng o’quvchilar bilan muloqot jarayonida paydo bo’ladigan turli ziddiyatli vaziyatlarni bartaraf etish uchun…..? A) ota –onasini o’quv muasasasiga chaqirtirishi va suxbat o’tqazish ogoxlantirish kerak. B) avvalo o’z iqtidoriga, pedogogik va psixologik mahoratiga tayanish lozim C) o’zi ishlayotgan o;quv muassasi rahbariyatiga yordam so’rab murojat qilish kerak D) darhol tartibsiz o’quvchining to’lib o’tta nisbatan tarbiyaviy jazo metodini qo’last shart . 9 / 50 9. ’quvchilarning kasbiy mahoratini takomillashtirish tog’risida fikr bildirgan Evropa olimlari qaysi qatorda to’g’ri ko’rsatilgan. A) YA.Komenskiy, Demosfen B) YKomenskiy, D.Lokk, D. Pestalotsi, Destverg, D.Ushinskiy C) Lokk, Ushiniskiy D) Platon, Sitseron 10 / 50 10. Pedagogik mahorat bu- A) Barcha javoblar to`g`ri B) Tarbiyalanuvchilarda jamiyat uchun zarur bo`lgan faoliyatga moyillik uyg`otish C) Tarbiyalanuvchilarda dunyoqarash, qobilyatni shakllantirish. D) Pedagogik jarayonning barcha shakllarini eng qulay va samarali holatda tashkil etish, ularni shaxs kamolati maqsadlari tomon yo`naltirish. 11 / 50 11. Muloqotning interaktiv jihati- A) Muloqotga kirishuvchilarning axborot ayriboshlash jarayoni B) Muloqotga kirishuvchilarning o’zaro bir birlarini idrok qilish jarayoni C) Shaxslar’aro munosabatlarning mehanizmlari. D) Muloqotga kirishuvchilarning hatti harakatlari orqali ta’sir o’tkazish jarayoni 12 / 50 12. ,,Tarbiyachi o`zini shunday tutish kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin va har doim o`zining nimani xoxlaganligini va nimani xoxlamasligini bilishi zarur. Agar tarbiyachi buni bilmasa, u kimni tarbiyalay oladi”, degan fikr muallifi. A) S.Makarenko B) K.D Ushinskiy C) A Avloniy D) Sh.A Amanashveli 13 / 50 13. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) o’qitish texnologiyasi C) o’qitish nazariyasi D) Barcha javoblar to’g’ri 14 / 50 14. Pedagogik texnologiyaning didaktik maqsadlari bu - ... A) Talaba, ta’lim, tarbiya, maqsadi, ta’lim, tarbiya mazmuni. B) Kommunikativ vositalar C) Talaba, o’qituvchi, o’quv materiallari D) Rivojlantiruvchi maqsad 15 / 50 15. O’qitishning jarayonini tashkil etishda bir muncha keng tarqalgan yondashuvlarni belgilang. A) Individual, guruhli, frontal B) Izohli-tasvirli, texnologik, ijodiy C) Nazariy va amaliy D) Stapionar, erkin-eksternat 16 / 50 16. Test-bu A) Nazorat B) Topshiriq C) Sinov D) Topshiriq va etalon 17 / 50 17. O’quvchining o’quv-bilim faoliyati tuzilmasi. A) Boshqarishning ob’ekt va sub’ektlaridan tashkil topgan. B) Muloqotmandlik va tashkilotchilik C) To’g’ri va teskari aloqadan iborat D) Mo’ljalli, boshqaruvchi, tekshiruvchi, kuzatuvchi harakatlar bosqichidan iborat 18 / 50 18. Didaktik jarayon strukturasi ... A) o’quvchining xususiy-o’rganuvchanlik faoliyatidan iborat B) o’quvchi va o’qituvchining, birgalikdagi faoliyatidan iborat C) Ta’lim va tarbiya berish D) Motiv bosqich, o’quv-bilim faoliyati va boshqaruvdan iborat 19 / 50 19. PT ta’lim maqsadini aniqlang. A) Rivojlantiruvchi va shakllantiruvchi B) Mavzu bo’yicha umumiy belgilashda taqozo etadi C) Mikro maqsadlarga aylantirish D) Mavzu bo’yicha tashhislanuvchan tarzda o’rnatishni 20 / 50 20. «Shaxsga yo’naltirilgan ta’lim» texnologiyasi muallifi? A) Saidaxmedov N.S. B) Nazarova T.S C) Bespalg’ko P D) Lerner I.Ya 21 / 50 21. Ijodiy faoliyatni rivojlantirish metodlari kimlar tomonidan ishlab chiqilgan? A) S.Alg’tshuller, O.D)Bogdanova B) Davidov, I.S.Ladenko C) S.Yu.Stepanov, I.N.Semyonova D) M.V Klarin, C)A)Petrovskiy 22 / 50 22. Seminar mashg’ulotining eng muhim bosqichi nima? A) Muammolarning yechimi usulini izlashni tashkil qilish B) Savollarga javob berish C) Muammoni yechish usulini izlash D) Uning o’zagi muammoli savolga javob qidirishni tashkil etish 23 / 50 23. O’quv faoliyatini boshqarish haqidagi sohalar quyidagi javoblarning qaysi birida to’g’ri ko’rsatilgan? A) o’qitish texnikasi B) Barcha javoblar to’g’ri C) o’qitish nazariyasi D) o’qitish texnologiyasi 24 / 50 24. Texnologik sub’ekt nima? A) Sub’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi. B) Nazariya va amaliyot o’rtasida oraliq holatni egallaydi. C) Ob’ektiv va sub’ektiv munosabatlar o’rnatish darajasida ishlaydi. D) Ob’ektiv munosabatlarni o’rnatish darajasida ishlaydi 25 / 50 25. Texnologiyalashtirish nima? A) Ta’lim evolyutsiyasining vazifalar davri B) Ob’ektiv jarayonida C) Ob’ektiv jarayon bo’lib, ta’lim evolyutsiyasining yangi vazifalarini sifatli hal qilish uchun tayyorgarlik davri D) Ta’lim evolyutsiyasini amalga oshirish 26 / 50 26. Innovatsion faoliyatining samaradorligi nima bilan belgilanadi? A) Pedagog shaxsiyati B) Pedagogning muomalasi bilan C) Pedagog faoliyati D) Pedagogning ish faoliyati 27 / 50 27. Yangilik kiritishning muhim sharti nima? A) o’qituvchining o’z bilim va ilmiy faoliyatini namoyon qilish B) o’z bilimlarini kengaytirish va chuqurlashlirish C) o’qituvchining madaniyat va muloqotini shakllantirish D) Muloqotning yangi vaziyatini tug’irlash 28 / 50 28. Yangilik kiritishning ijtimoiy-psixologik aspekti kaysi olim tomonidan ishlab chiqilgan? A) R.Karlson B) E.Rodjers C) A)Xeyvlox D) M.Mayrs 29 / 50 29. Innovatsiya jarayoni qaysi bosqichlarni qamrab oladi? A) Ixtiro qilish, yahni yangilik yaratish jarayoni B) Hammasi C) Yaratilgan yangilikni amalda qo’llay bilish bosqichi D) Yangilikni yoyish, uni keng tadbiq etish bosqichi 30 / 50 30. Oliy maktab pedagogikasining bosh muammosi nima? A) Idrok qilish qobiliyati B) Oliy maktab o’qituvchisining innovatsion faoliyati C) Muloqot madaniyati D) Yangilikka bo’lgan munosabati 31 / 50 31. Shaxs rivojlanishining qanday umumiy qonuniyatlari bor? A) Individuallik xususiyatiga ega bo’lgan inson B) Atrof-muhit, insonlar bilan faol munosabatda bo’la oladigan inson C) Muayyan ijtimoiy guruhning vakili bo’lgan, biror faoliyat turi bilan shug’ullanadigan, atrof-muhitga ongli munosabatda bo’la oladigan konkret inson D) Ma’lum darajada harakatchan, o’zgaruvchanligini saqlab qoladigan inson 32 / 50 32. Rivojlangan aqlning eng oliy shakli nima? A) Ijodiy tafakkur B) Ijodiy yondashish C) Mustaqil fikr D) Intizomliylik 33 / 50 33. Talabaning aqliy faoliyati xususiyatlari qanday belgilanadi? A) Intellektual faoliyatga qiziqish uyg’otish sifatida B) Bilimlar bilan qurollanish maqsadida C) Muloqot doirasining kengayishida D) Shaxsni hayotga va mehnatga tayyorlashning muhim jihati sifatida 34 / 50 34. O’spirinlik davri xususiyatlari tahlilida qaysi sifat alohida ahamiyat kasb etadi? A) Yoshi B) Faoliyat C) Tashqi qiyofa D) Harakat 35 / 50 35. Bilish faoliyatining faol qo’zg’atuvchilari ko’rsatilgan to’g’ri qatorni ko’rsating? A) Konkret faoliyatga bevosita faol qiziqish, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish B) Bilish faoliyatiga ehxtiyoj, axloqiy-estetik va ruhiy qoniqish C) Konkret faoliyatga bevosita va bilvosita qiziqish D) Bilishga tayyorlik, bilish faoliyatining malaka va ko’nikmalari 36 / 50 36. Bilish faoliyati masalalari qaysi psixolog va pedagog olimning ijodida yoritib berilgan? A) P.Esipov B) M.N.Skatkin C) P.P.Blonskiy D) L.P.Aristova 37 / 50 37. X.X.Platev qaysi sharq allomasining ilmiy g’oyalarini umumlashtirib bilish to’g’risidagi nazariyani asoslab bergan? A) Ibn Sino B) Al-Kindiy C) Beruniy D) Forobiy 38 / 50 38. “Bizning Pedagogik ishda hamma narsani oxir-oqibat mahorat hal etadi” degan fikr muallifi. A) Sh.A Amanashvili B) S Makarenko C) Y.P Azarov D) M.N Statkin 39 / 50 39. Bilish jarayoniga alohida ahamiyat berib, insonlarning bilishga bo’lgan intilishlarini keng yoritgan alloma asari bilan ko’rsating? A) Forobiyning ”Baxt saodatga erishuv” to’g’risida B) Alisher Navoiyning”Maxbub-ul qulub» C) Abu Rayxon Beruniy “Mashud qonuniy” D) Abdurahmon Jomiyning ”Musiqa” risolasi 40 / 50 40. Didaktikaga oid adabiyotlarda o’qitish metodlarining qaysi bog’liqliklari qayd qilinadi? A) o’quv mashg’ulotlarining didaktik maqsadlari va vazifalariga bog’liq B) o’quv jarayonida o’rganilayotgan fan asoslarining muayyan davrdagi metodlariga bog’liq C) Bayon kilinadigan materialning xarakteriga bog’liq D) Ta’lim oluvchilarning bilimi va rivojlanish darajasiga bog’liq 41 / 50 41. O’quv-bilish faoliyatini tashkil etish va amalga oshirish metodlarini ko’rsating? A) Induktiv va Deduktiv B) Reproduktiv va muammoli-ijodiy C) Ifodali, ko’rgazmali, amaliy D) (o’qituvchi rahbarligida mustaqil ish metodlari) hammasi 42 / 50 42. Pedagogikaga oid adabiyotlarda mustaqil ishlarning qaysi turlari qayd qilingan? A) Ilmiylik va ijodiy tadqiqot B) Namunalar bo’yicha mustaqil ishlar: rekonstruktiv-variantiv, evristik, ijodiy tadqiqot C) Shaxsiy va kasbiy D) g’oyaviy, nazariy saviyasini oshirish, kasbiy mahorati va madaniyatini shakllantirish 43 / 50 43. Oliy ta’lim nechta bosqichdan iborat? A) 4 B) 3 C) 5 D) 2 44 / 50 44. Pedagog uchun eng zarur nutq madaniyatini belgilang? A) Tinglay olish, qo’llab-quvvatlash B) Keng fikrlilik, tinglovchini zeriktirmaydigan muloqot o’rnatish C) Tanqidiy nuqtai nazar, o’z fikrini himoya qilish D) Nutqning grammatik to’g’riligi, uning leksik boyligi, aniq va ravshan ifodalanganligi 45 / 50 45. Pedagogning umumiy madaniyati nimalardan iborat? A) Ijtimoiy madaniyat B) Kasbiy faoliyatda yetukligi C) Bilimi, ishonchi, qobiliyati va xulqi D) Kasbiy ahamiyatli madaniyat 46 / 50 46. Masofadan o’qitishning tashkiliy-iqtisodiy afzalligi nimadan iborat? A) moliyaviy xarajatlar asosan o’quv-uslubiy materiallar tayyorlash uchun maxsus auditoriyalar uchun sarflanadi B) elektron kutubxona, testlar, mulg’timediya o’qitish C) talabalar uchun auditoriyalar, yotoqxonalar zarur emas. D) innovatsion ukitish, lektor o’qitish, testlar 47 / 50 47. Informatsiyalar almashuvini tahminlovchi magistraldir uning yordamida dunyo bilimlar manbaiga kirish, qisqa vaqt ichida mahlumotlar yig’ish, ishlab chiqish va uning texnik vositalarini masofadan turib nima orqali boshqarish mumkin? A) innovatsion o’qitish B) lektor o’qitish C) masofadan o’qitish D) internet tarmoqlararo 48 / 50 48. Masofadan o’qitishning afzallik tomonlari? A) testlar, elektron kutubxona, lektor o’qitish B) masofadan o’qitish, mulg’timediya o’qitish C) elektron kutubxona, innovatsion o’qitish D) o’qish muddatini o’quvchi o’zi belgilaydi, qisqa muddat ichida ko’p hajmdagi axborotni uzatish va qabul qilish sharoiti mavju 49 / 50 49. Masofadan o’qitish uslubiy materiallari? A) mulg’timediya o’qitish, innovatsion o’qitish, testlar B) innovatsion o’qitish, lektor o’qkitish, elektron kutubxona C) darslik, audio va video darsliklar, on-layn darslar (Internet saxifa), elektron kutubxona, testlar, mulg’timedia- elektron darslik va albatta axborot texnologiya vositalari D) masofadan o’qitish, lektor o’qitish, innovatsion o’qitish 50 / 50 50. Masofadan o’qitishning tarkibiy belgilari? A) o’qituvchi-kommunikatsiya-o’quvchi B) o’qituvchi-o’quvchi-kommunikatsiya C) kommunikatsiya- o’qituvchi-o’quvchi D) o’quvchi-o’qituvchi-kommunikatsiya 0% Testni qayta ishga tushiring Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Pedagogik mahoratni aniqlash