Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 17 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 «Patetik Sonata»ning muallifi kim? A) I.s.bax B) L.v.betxoven C) V.a.motsart D) P.i.chaykovskiy 2 / 40 Xor ansambli necha asosiy partiyadan tuzilgan ? A) To’rt asosiy partiyadan B) ikki asosiy partiyadan C) Besh asosiy partiyadan D) Bir asosiy partiyadan 3 / 40 Hoji Abdulaziz Abdurasulov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Buxoro-samarqand B) Qashqadaryo-surxondaryo C) Toshkent-farg’ona D) Xorazm 4 / 40 12 maqom tizimi nechanchi asrlarda shakllandi? A) IX-XII asrlarda B) XVI-XVII asrlarda C) XIII-XVIII asrlarda D) X-XIII asrlarda 5 / 40 Qaysi janrda raqs bilan kuylanadigan aytim iborasi qo’llaniladi? A) Yor-yorlarda B) Yallada C) Shox moylarda D) Allada 6 / 40 Musiqa o’qituvchisiga qo’yilgan zamonaviy talablarni ko’rsating. A) Milliy qadriyatlarimizni xar tomonlama o’rganish. B) Milliy musiqamiz qonuniyatlarini bilish. C) O’z kasbiga va bolalarga mexr qo’ygan madaniyatli, keng dunyoqarashga ega bo’lgan shaxs bo’lmogi lozim. D) Yangi dastur mazmunida dars o’tish o’qituvchi oldiga qo’yilgan vazifalarni bajarish.. 7 / 40 Cholg’u musiqasi o’z xususiyatlari, ijro etadigan vazifalariga qarab necha guruhga bo’linadi? A) Uch guruhga B) Ikki guruhga C) to’rt guruhga D) Bo’linmaydi 8 / 40 Tonika uchtovushligi qaychi pog’onadan tuziladi? A) I pog’onadan B) I I pog’onadan C) IV pog’onadan D) III pog’onadan 9 / 40 Farg’ona-Toshkent musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi ko’rsating? A) G’ijjak, tanbur B) Dutor, doira C) Tanbur, dutor D) Rubob, nay 10 / 40 Tovushlarning ko’tarilib, pasayish jarayoni nima deb ataladi? A) Repriza B) Pauza C) Alteratsiya D) Gamma 11 / 40 Lapar aytimlari qaysi kuy-qo’shiqlar tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlari B) Mavsumiy marosim qo’shiqlari C) Diniy mavzuli kuy-aytimlar D) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar 12 / 40 Xorazm sikliga kiruvchi maqom yo’llarini ko’rsating? A) Dugoh husayniy, navo , rost,buzruk, segoh, dugoh, bayot B) Bayot, iroq, chorgoh, ,buzruk, navo ,segoh, dugoh C) Rost, navo , segoh, dugoh, buzruk, iroq, panjgoh D) Shahnoza gulyor, buzruk, bayot, panjgoh, segoh, navo, rost 13 / 40 Ritm deb nimaga aytiladi? A) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga B) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga C) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga D) Kuchlim va kuchsiz hissalarni o’zaro bir tekis almashinib turishiga 14 / 40 Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Mardonqul avliyoqul o’g’li, abdulla nurali o’g’li, orifxon xotamov B) Hojixon boltayev, niyozjon xo’ja, rasul qori mamadaliyev C) Shorahim shoumarov, mulla to’ychi toshmuhamedov, yunus rajabiy D) ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov, xamroqul qori 15 / 40 Buxoro maqomi “Shashmaqom” taxminan nechanchi asrda o’zil-kesil yuzaga keldi? A) XVIII asrning birinchi yarimlarida. B) XVI asrning ikkinchi yarimlarida. C) XX asrning birinchi yarimida. D) XIX asrning birinchi yarimida . 16 / 40 O’zbekistonda estrada orkestri nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1957-yilda B) 1959-yilda C) 1962-yilda D) 1958- yilda 17 / 40 Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Engramonik intervallar B) Diatonik intervallar C) Ortirilgan intervallar D) Xromatik intervallar 18 / 40 Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) amaliy metodi B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodi C) O’yin metodi D) Ko’rgazmali o’qitish metodi 19 / 40 “Jarchi”, “darakchi” yoki “xabarchi” ohanglari qaysi aytimlar tarkibiga kiradi? A) Mavsumiy marosim aytimlari B) Oilaviy marosim aytimlari C) Mehnat jarayoni bilan bog’liq aytimlar D) Diniy marosim aytimlari 20 / 40 “Qo’shiq” atamasi qaysi tildan olingan va u nima ma’noni anglatadi? A) Tojikcha “kuylash”, raqsga tushish va kuylash. B) Turkiy “ qo’shmoq”, misrani-misraga qo’shib kuylash, aytish. C) Fransuzcha “qo’shmoq”, ashula aytish D) Forsiy “qo’shmoq”, ijro etish, kuylash. 21 / 40 “Terma”-aytimi lug’aviy jihatdan nima ma’nolarni anglatadi? A) “Chorlamoq”, “Raqs tushmoq” B) “Ijro etmoq”, “o’ymanoq” C) “Yig’moq”, “Tanlamoq”, “Saralab olmoq” D) “Kuylamoq”, “Chalmoq” 22 / 40 Deklamatsion harakterdagi katta ashulaning ovoz hajmi nechta oktavaga yaqin? A) To’rt oktavaga B) Uch oktavaga C) Ikki oktavaga D) Bir yarim oktavaga 23 / 40 Keltirilgan cholg’ulardan qaysi biri chertib chalinadigan cholg’u? A) Dutor B) G’ijjak C) Qo’biz. D) Sato 24 / 40 SHahnoz-Gulyor maqom tsikli qaysi ijrochilik mahalliy uslubiga xos? A) Xorazm B) Toshkent-farg’ona C) Buxoro-samarqand D) Qashqadaryo-surxondaryo 25 / 40 Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Oilaviy marosim aytimlar B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar D) Mehnat qo’shiqlari 26 / 40 M.Toshmuhammedov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Xorazm B) Qashqadaryo-surxondaryo C) Toshkent-farg’ona D) Buxoro-samarqand 27 / 40 “Lapar” qaysi voha musiqa uslubiga mos? A) Xorazm B) Farg’ona, toshkent C) Buxoro, samarqand D) Surxandaryo, qashqadaryo 28 / 40 Birinchi o’zbek xalq cholg’u dastasining rahbari kim bo’lgan A) Yu.rajabiy B) T.jalilov C) A.ismoilov D) G’.toshmatov 29 / 40 SHarq musiqasining asoschisi yetuk musiqashunos, bastakor, hofiz va shoir kim? A) Ibn Sino B) A.Farobiy C) Darvish Ali D) Borbad 30 / 40 Uchtoushlikning birinchi aylanmasi qanday nomlanadi? A) Kvartsekstak-kord B) Kvintsekstak-kord C) Sekundakkord D) Sekstakkord; 31 / 40 O’zbekistonda birinchi xalq cholg’ulari orkestri nechanchi yili tashkil etildi? A) 1937-yilda B) 1938-yilda C) 1940-yilda D) 1936- yilda 32 / 40 Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Qo’shiq, terma, lapar, yalla. B) Lapar, kelin salom, churiya, terma C) Yalla, kelin salom, terma, lapar D) Yor-yor, terma, alla, yalla 33 / 40 Qaysi bandda aralash metr o’lchovlar keltirilgan? A) 5/4;3/4;7/4;7/8 B) 4/4; 5/8; 7/8; 5/4 C) 5/4;5/8;7/4;7/8 D) 5/4; 5/8; 4/4; 7/8 34 / 40 O’quvchilarni musiqa idroki, mantiqiy badiiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirishga qaratilgan metod? A) Musiqaviy umumlashtrirish metodi B) O’yin metodi C) Taqqoslash metodi D) Emotsional dramaturgiya metodi 35 / 40 Termalar necha asosiy ko’rinishga ega? A) Bir ko’rinishga (Baxshi termalari) B) Ikki ko’rinishga (Baxshi termalari, xalq termalari ) C) To’rt ko’rinishga (aytimlar, qo’shiqlar, kuy va yallalar) D) Uch ko’rinishga (dostonlar, qo’shiq va laparlar) 36 / 40 Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) To’rt guruhni B) Ikki guruhni C) Uch guruhni D) Besh guruhni 37 / 40 Laparda necha kishini aytishuvi nazarda tutiladi? A) To’rt kishi B) Ikki kishi C) Besh kishi D) uch kishi 38 / 40 Tenor qanday ovoz? A) Erkaklarning yuqori ovozi B) Erkaklarning o’rtacha ovozi C) erkaklarning past ovozi D) Ayollar tovushiga yaqin ovoz 39 / 40 Buxoro Samarqand musiqa uslubining yirik nomoyondalari kimlar? A) Domla halim ibodov, ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov. B) M. Toshmuhammedov, xamroqul qori, jo’raxon sultonov C) Ma’murjon uzoqov,karimjon zokirov, matpano xudoyberganov D) Niyozjon xo’ja, hojixon boltayev, matyoqub xarrat 40 / 40 Keltirilgan kuylardan qaysi biri dasturli musiqaviy asar janriga mansub? A) “Kelinoyni suvga borishi” B) “Cho’poncha” C) “Ilg’or” D) Cho’li iroq”. 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring tomonidan Wordpress Quiz plugin Musiqa attestatsiya