Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 9 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 O’z teleradio qoshida estrada simfonik orkestri dastlab nechanchi yilda tashkil etildi? A) 1962 -yilda B) 1964- yilda C) 1961 -yilda D) 1963- yilda 2 / 40 Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) ½ ton, ½ ½ ½ B) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton D) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 3 / 40 Tabiiy mojor va tabiiy minor pog’onalari orasida hosil bo’lgan asosiy intervallar yana qanday nomlanadi? A) Ortirilgan intervallar B) Diatonik intervallar C) Engramonik intervallar D) Xromatik intervallar 4 / 40 Sof prima va sof oktava intervallari qanday ohangdoshlikdagi intervallar hisoblanadi? A) Nohangdoshdagi intervallar B) Mukammal ohandoshlikdagi intervallar C) Nihoyatda mukammal ohangdoshlikdagi intervallar D) Nomukammal ohangdoshlikdagi intervallar 5 / 40 Ansambl, xor, orkestr uchun yozilgan asarlarning nota yozuvi nima deb ataladi? A) Pozitsiya B) Applikatura C) Partitura D) Klavir 6 / 40 Musiqiy tovush mayin, keskin, yo’g’on, jarangdor, kuychan bo’lishi uning qaysi holatiga tegishli? A) Qattiqligiga B) Tebranish amplitudasiga C) Tembriga D) Balandligiga 7 / 40 Asosan to’y marosimlarda ijro etiladigan cholg’u kuylari guruhini ko’rsating? A) Navo, Gul o’yin duchavasi, Shodiyona, Charx B) Sadr, Begi Sulton, Navo charxi C) Charx, Dorbozi, Duchava, Sadr D) Begi Sulton, Shodiyona, Duchava, Charx 8 / 40 Toshkent-Farg’ona sikliga kiruvchi maqom yo’llarini ko’rsating? A) Shahnoza gulyor, buzruk, panjgoh, segoh B) Chorgoh, navo, iroq, segoh. C) Bayot, chorgoh, navo, buzruk. D) Bayot, dugoh husayniy, chorgoh, shahnoza gulyor. 9 / 40 Biron-bir ulug’ siymoga yoki Vatanni madh etishga bag’ishlab yozilgan asar qaysi janrga xos? A) Kontata janriga xos B) Oratoriya janriga xos C) Qasida janriga xos D) Simfoniya janrgiga xos 10 / 40 Metr deb nimaga aytiladi? A) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga B) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga C) Kuchli va kuchsiz hissalarning tekis almashinib turishiga D) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga 11 / 40 Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida B) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida C) To’garak va xor shaklida D) Ommaviy va to’garak shakllarida 12 / 40 Diktsiya nima? A) Qattiq so’zlashuv B) Pala-partish so’zlashuv C) So’zlashuv orqali fikr bayon qilish D) To’g’ri talaffuz qilish 13 / 40 Qaysi janrda raqs bilan kuylanadigan aytim iborasi qo’llaniladi? A) Allada B) Yallada C) Shox moylarda D) Yor-yorlarda 14 / 40 Cholg’u musiqasi o’z xususiyatlari, ijro etadigan vazifalariga qarab necha guruhga bo’linadi? A) to’rt guruhga B) Ikki guruhga C) Uch guruhga D) Bo’linmaydi 15 / 40 Qaysi bandda aralash metr o’lchovlar keltirilgan? A) 5/4; 5/8; 4/4; 7/8 B) 4/4; 5/8; 7/8; 5/4 C) 5/4;5/8;7/4;7/8 D) 5/4;3/4;7/4;7/8 16 / 40 Udning torlari nechta? A) 12 ta B) 11 ta C) 8 ta D) 14 ta 17 / 40 Qaysi qatorda mumtoz kuy ko’rsatilgan? A) “Dorbozi” B) “Cho’li iroq” C) “Duchava” D) “Feruz” 18 / 40 Olti maqomdan iborat Shashmaqom qaysi yillarda va kim tomonidan qatadan yozib olindi va nashr ettirildi? A) 1960-1970 yillari M. Ashrafiy tomonidan B) 1966-1975 yillari Yunus Rajabiy tomonidan C) 1945-1955 yillari Matniyoz Yusupov tomonidan D) 1950-1980 yillari F.Karomatov tomonidan 19 / 40 “Yor- yor” aytimlari qaysi marosimlar tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim B) Erkin mavzuli aytimlar C) Oilaviy marosim D) Mavsumiy marosim 20 / 40 Subdominanta uchtovushligi qaysi pog’onadan tuziladi? A) I pog’onadan B) II pog’onadan C) V pog’onadan D) IV pog’onadan 21 / 40 Minor yoki kichik uchtovushlik qaysi intevallardan tuziladi? A) Kat.3 va kich. 3 dan B) Ikkita kich. 3 dan C) Kich.3 va kat. 3 dan D) Ikkita kat. 3 dan 22 / 40 Musiqiy folklor namunalarini xalq hayotida tutayotgan o’rni va bajarayotgan vazifasiga ko’ra necha guruhga bo’lib o’rganiladi? A) Besh guruhga B) Ikki guruhga C) Uch guruhga D) To’rt guruhga 23 / 40 Qaysi qatorda Farg’ona-Toshkent voha maqom yo’llarida yaratilgan asar ko’rsatilgan? A) “Bayot i-v” B) “navo” C) “rost” D) “iroq” 24 / 40 Ashulachilik nafasi qaysi turlardan iborat? A) Qorin nafasi, chuqur nafas, yengil nafas B) Ko’krak nafasi, yelka nafasi, zanjirband nafasi C) Diafragma nafasi, chuqur nafas, qorin nafasi D) Ko’krak nafasi, diafragma nafasi, qorin nafasi 25 / 40 Qaysi aytimlarda jorsozlik vazifasini bajaruvchi musiqiy cholg’ular qo’llanilaydi? A) Mehnat aytimlarida B) Lapar aytimlarida C) Termalarda D) Yor –yor aytimlarida 26 / 40 Yoz fasli bilan bog’liq mavsumuy marosim aytimlarini ko’rsating? A) “Shox moylar”, B) “Choy momo” C) “Obla-baraka” D) “Yas-yusun” 27 / 40 Xorazm musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi? A) Doira, nay, safoil, chang B) Doira, tanbur,sato,qashqar rubobi C) Dutor, bo’lamon, g’ijjak, doira D) Qashqar rubobi, nay, surnay, chang 28 / 40 Vokal-xor malakalari necha turga bo’linadi A) 4 turga B) 6 turga C) 7 turga D) 5 turga 29 / 40 Dostonlardan olingan parcha va termalarni xotin-qizlar orasidagisi ijro qanday san’at turi? A) Xalfachilik san’ati B) Dostonchilik san’ati C) Maqomchlik san’ati D) Ashulachilik san’ati 30 / 40 Kvinta nechchi pog`ona interval ? A) 4 pog`ona B) 7pog`ona C) 5 pog`ona D) 6 pog`ona 31 / 40 Keltirilgan janrlardan qaysi biri teatrlashgan raqs va o’yinlar? A) Qo’g’irchoq o’yin, kema o’yin, dorboz o’yin B) Otashbozlik, Chillik o’yin, dorbozi C) Ot o’yin, kema o’yin, Otashbozlik. D) Dorboz o’yin, duchava, charx 32 / 40 Musiqiy kalitlar soni nechta? A) 2 ta B) 10 ta C) 8 ta D) 3 ta 33 / 40 Xorazm maqomi nima deb yuritiladi? A) Oltiyarim maqom B) “Shashmaqom” C) O’n ikki maqom D) Olti maqom 34 / 40 Laparda necha kishini aytishuvi nazarda tutiladi? A) Besh kishi B) To’rt kishi C) uch kishi D) Ikki kishi 35 / 40 Mehnat qo’shiqlariga taalluqli guruhni ko’rsating? A) Dehqonchilik, ovchilik, hush-hush qo’shiqlari B) Chorvadorlik, terma, lapar qo’shiqlari C) Chorvadorlik, dehqonchilik, hunarmandchilik qo’shiqlari D) Qo’shiq, yalla, kashta qo’shiqlari 36 / 40 Major yoki katta uch-tovushlik qaysi intervallardan tuziladi? A) Ikkita kat. 3 dan B) Kat.3 va kich. 3 dan C) Ikkita kich. 3 dan D) Kich.3 va kat. 3 dan 37 / 40 Fortepiano tovush qatorida nechta xilma-xil tovushlar bor? A) 78 ta B) 68 ta C) 92 ta D) 88 ta 38 / 40 Matyusuf Xarratov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Toshkent-Farg’ona B) Xorazm C) Buxoro-Samarqand D) Qashqadaryo-Surxondaryo 39 / 40 Mavrigixonlik” asosan qaysi viloyatga mansub? A) Qashqadaryo B) Toshkent C) Surxandaryo D) Buxoro 40 / 40 Qaysi metod vositasida nota yozuvlari, dirijyorlik xarakatlari, raqs musiqani jonli va ochiq ijro etilishi,ritmik sur‘ati ko’rsatiladi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodlari B) O’yin metodi C) Amaliy metod D) Ko’rgazmali o’qitish metod 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya