Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 22 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 Damli cholg’ular guruhiga kiruvchi tilchali-puflamali cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Cho’pon nay B) Changqobuz C) Sibiziq D) Surnay 2 / 40 “Shashmaqom” asosan qaysi cholg’u asbobida ijro etilgan? A) Sato B) Dutor C) Ud D) Tanbur 3 / 40 Diktsiya nima? A) So’zlashuv orqali fikr bayon qilish B) Qattiq so’zlashuv C) To’g’ri talaffuz qilish D) Pala-partish so’zlashuv 4 / 40 Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yor-yor, terma, alla, yalla. B) Yalla, kelin salom, terma, lapar. C) Lapar, kelin salom, churiya, terma. D) Qo’shiq, terma, lapar, yalla. 5 / 40 Cholg’u musiqasi o’z xususiyatlari, ijro etadigan vazifalariga qarab necha guruhga bo’linadi? A) Ikki guruhga B) Bo’linmaydi C) Uch guruhga D) to’rt guruhga 6 / 40 Bolalarni yuqori ovozi qanday nomlanadi? A) Saprano yoki diskant B) Soprano C) Alt D) Tenor 7 / 40 Farg’ona-Toshkent musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi ko’rsating? A) Rubob, nay B) Dutor, doira C) Tanbur, dutor D) G’ijjak, tanbur 8 / 40 Toshkent-Farg’ona sikliga kiruvchi maqom yo’llarini ko’rsating? A) Chorgoh, navo, iroq, segoh. B) Shahnoza gulyor, buzruk, panjgoh, segoh C) Bayot, chorgoh, navo, buzruk. D) Bayot, dugoh husayniy, chorgoh, shahnoza gulyor. 9 / 40 Buxoro an’anaviy cholg’u ansamblini tashkil etuvchi guruhni ko’rsating? A) Tanbur, nay, doira B) Tanbur, dutor, bo’lamon C) G’ijjak, doira, dutor D) G’ijjak, rubob, qo’shnay 10 / 40 Major chamasini hosil qilgan bosqichlardagi ton va yarim tonliklarni aniqlang? A) 1 ton, 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton B) 1 ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton C) ½ ton, ½ ½ ½ D) ½ ton, ½ ton, 1 ton, 1 ton, ½ ton 11 / 40 Bolalar folkloriga mansub janrlarni ko’rsating? A) Charx, Oblo baraka, Qilpillam B) Shoxmoylar, Sust xotin, Xo’p mayda C) “Boychechak”, “Chittigul”, “Tol popuki”. D) Charx, Xo’sh- xo’sh, Yas.yusun 12 / 40 .«Interval» so’zi qaysi tildan olingan va nima ma`noni anglatadi ? A) Nemischa oraliq va masofa B) Fransuzcha oraliq va masofa C) Lotincha oraliq va masofa D) Arabcha oraliq va masofa 13 / 40 “Baxshichilik” musiqa uslubi qaysi viloyatlarda rivojlangan? A) Buxoro, samarqand B) Farg’ona, toshkent C) Xorazm D) Surxandaryo, qashqadaryo 14 / 40 “Qo’shiq” atamasi qaysi tildan olingan va u nima ma’noni anglatadi? A) Tojikcha “kuylash”, raqsga tushish va kuylash. B) Forsiy “qo’shmoq”, ijro etish, kuylash. C) Fransuzcha “qo’shmoq”, ashula aytish D) Turkiy “ qo’shmoq”, misrani-misraga qo’shib kuylash, aytish. 15 / 40 Bolalarga bag’ishlangan «Yoriltosh» operasining muallifi kim? A) B.giyenko B) N.varelas C) S.yudakov D) S.boboyev 16 / 40 Raqs kuylaridan “Tanovar” qaysi guruhga mansub? A) ikkinchi B) Uchinchi C) To’rtinchi D) birinchi 17 / 40 Markaziy Osiyoda musiqiy merosni besh chiziqli (notatsiya) vositasida yozib olish ishlari qaysi asrda kimlar tomonidan ilk bor boshlab berilgan? A) XIX asr ikkinchi yarmida A.Eyxgorin, F.Leysek. B) XX asr N.Mironov.V. Uspenskiy. C) XIX asr E.Melngaylis, G.Zafariy D) XX asr V.Uspiniskiy, F. Leysek. 18 / 40 Xor tarkibi va vazifasiga ko’ra eng kichik xor jamoasi necha kishidan iborat bo’ladi? A) 24 kishidan B) 12 kishidan C) 9 kishidan D) 7 kishidan 19 / 40 Xor ansambli necha asosiy partiyadan tuzilgan ? A) Besh asosiy partiyadan B) Bir asosiy partiyadan C) ikki asosiy partiyadan D) To’rt asosiy partiyadan 20 / 40 Mavrigixonlik” asosan qaysi viloyatga mansub? A) Surxandaryo B) Qashqadaryo C) Toshkent D) Buxoro 21 / 40 “Tanbur” qaysi so’zdan olingan va u nima ma’noni bildiradi? A) Yunoncha tan- yurak, dil: bur-tirnovchi, qitiqlovchi B) Tojikcha tan-nabz, harakat: bur- yurak urushi C) Lotincha tan-yurak; bur- tirnovchi, qitiqlovchi D) Arabcha tan-ishq, sevgi: bur-tirnovchi, qitiqlovchi 22 / 40 Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 12-14 ta B) 8-10 ta C) 18-20 ta D) 20-22 ta 23 / 40 Tenor qanday ovoz? A) Erkaklarning yuqori ovozi B) Ayollar tovushiga yaqin ovoz C) erkaklarning past ovozi D) Erkaklarning o’rtacha ovozi 24 / 40 Chorvadorlik bilan aloqador mehnat qo’shiqlarini ko’rsating? A) “Mayday-mayda”, “Turey-turey”, “Ho’p hayda” B) “Yas-yusun”, “Shox maylar” C) “Hush-hush”, “Turey-turey”, “Churiy-churiy” D) Ho’p mayda”, “Charh”, “Qo’sh haydash” 25 / 40 «Kitob al-musiq al-kabir» (Musiqa haqida katta kitob) mashhur asarning muallifi kim? A) Darvish ali B) Ibn sino C) S.urmaviy D) A.forobiy 26 / 40 Birinchi o’zbek baleti qachon va kim tomonidan yozilgan? A) «Paxta» (Roslavets), 30- yillar B) «Sevgi tumori» (M.Ashrafiy), 40-yillar C) «Orzu» (I.Akbarov), 20-yillar D) «Tanovar» (A.Kozlovskiy), 40-yillar 27 / 40 Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “parda” B) “naqr” C) “Tuzuk” D) “alxon” 28 / 40 Dostonlardan olingan parcha va termalarni xotin-qizlar orasidagisi ijro qanday san’at turi? A) Dostonchilik san’ati B) Maqomchlik san’ati C) Xalfachilik san’ati D) Ashulachilik san’ati 29 / 40 “Lapar” qaysi voha musiqa uslubiga mos? A) Surxandaryo, qashqadaryo B) Buxoro, samarqand C) Farg’ona, toshkent D) Xorazm 30 / 40 Intervallar miqdori qanday aniqlanadi? A) Son va sifat miqdori bilan B) Ton va yarim ton bilan C) Son miqdori bilan D) Sifat miqdori bilan 31 / 40 Shaxs kamolatini rivojlantirishda musiqa tarbiyasining ahamiyatini nimadan iborat. A) Musiqa tushunishga o’rgatadi. B) Bolalarga emotsional ta‘sir ko’rsatadi. C) Bolalarni musiqa tinglashga o’rgatadi. D) Musiqa savodi o’rganishdan iborat. 32 / 40 Oilaviy marosimlar bilan bog’liq aytimlarni ko’rsating? A) Alla, Oho yalla, Ramazon, o’rgilay B) O’rgilay, Oho yalla, Yor-yor, Munojot. C) Ramazon, Zikr, E, voy, Kunlarim. D) Yig’i, Yor-yor, Kelin salom, Alla. 33 / 40 “Jarchi”, “darakchi” yoki “xabarchi” ohanglari qaysi aytimlar tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim aytimlari B) Mehnat jarayoni bilan bog’liq aytimlar C) Oilaviy marosim aytimlari D) Mavsumiy marosim aytimlari 34 / 40 Musiqiy tovush mayin, keskin, yo’g’on, jarangdor, kuychan bo’lishi uning qaysi holatiga tegishli? A) Tebranish amplitudasiga B) Balandligiga C) Tembriga D) Qattiqligiga 35 / 40 Dissonans tovushlar qanday tovushlar hisoblanadi? A) Yumshshoq-ohangdor tovushlar B) No oxangdosh tovushlar C) Dag’al tovushlar D) Qichqiriq tovushlar 36 / 40 Bahor fasli bilan bog’liq mavsumiy marosim aytimlarini ko’rsating? A) “Obla-baraka”, “Sust xotin”, “Yas-yusun” B) “Choy momo”, “Shox moylari”, “Sust xotin” C) “Shox moylar”, “Choy momo”, “Shamol chaqirish” D) “Navro’z bayrami” , “Shox moylar”, “Sust xotin” 37 / 40 Maqom iborasi qaysi tildan olingan va u nima ma’noni anglatadi, musiqadachi? A) Tojikcha,- Naxl. Musiqa istilohida esa kuyning avj qismidir B) Lotincha, - Ijod. Musiqa istilohida esa kuyning tuzilishidir. C) Arabcha,- Istiqomat o’rni. Musiqa istilohida esa kuyning lad asosidir. D) O’zbekcha,- Tovushqator. Musiqa istilohida esa sho’ba nomidir. 38 / 40 Sozandachilik san’ati qaysi viloyatlarga mansub? A) Farg’ona, toshkent B) Surxandaryo, qashqadaryo C) Xorazm D) Buxoro, samarqand 39 / 40 Asosan to’y marosimlarda ijro etiladigan cholg’u kuylari guruhini ko’rsating? A) Charx, Dorbozi, Duchava, Sadr B) Begi Sulton, Shodiyona, Duchava, Charx C) Sadr, Begi Sulton, Navo charxi D) Navo, Gul o’yin duchavasi, Shodiyona, Charx 40 / 40 Metr deb nimaga aytiladi? A) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga B) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga C) Kuchli va kuchsiz hissalarning tekis almashinib turishiga D) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya