Davlat huquq asoslari fanidan diagnostika savollari Dekabr 4, 2023 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Davlat huquq asoslari fanidan diagnostika savollari ga fikr bildirilmagan. 0% 4 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950 OMAD YOR BO'LSIN! Davlat huquq asoslari fanidan diagnostika savollari Tayyorgarlik uchun test savollari! 1 / 50 1. O’smirlik davri nechanchi sinflarga to’g’ri keladi? A) 5-Jun B) 4-May C) 7-Aug D) 5-Aug 2 / 50 2. K.D. Ushenskiyning fikricha bolaning maktabdagi o’qish faoliyatini tayyorligi nima bilan aniqlanadi? A) Umumiy taraqqiyot B) Intelekt C) Munosabat D) Emotsiya 3 / 50 3. E. Erikson 3-6 yoshlarda bollarda qaysi faoliyat turi etakchilik qiladi deb ko’rsatgan? A) Intelekt B) Maktab yoshi C) Ta’lim D) O’yin 4 / 50 4. Insonning fikrlash jarayonlari orqali qaror qabul qilishi, hamda qabul qilingan qaror asosida o’z xarakterlarini yo’naltirish bu .... A) Tafakkur B) Iroda C) Idrok D) Xotira 5 / 50 5. L.S.Vigotskiy inson umrini davrlashtirishda tug’ilganda inqroz deb necha yoshlarni ko’rsatgan. A) 0dan 1 yoshgacha B) 1-3 yosh C) 6-7 yosh D) 2-4 yosh 6 / 50 6. Pantomimika bu..? A) Aniq maqsadga yo‘naltirilgan pedagogik faoliyat. B) Butun a'zo ishtirokida amalga oshiriladigan ifodali xarakatlar tizimi. C) b)Odatda kishi uchun juda muhim ahamiyatga ega bo‘lgan moddiy extiyojlarning qondirilmaganligi bilan bog‘liq bo‘lgan kuchli va jo‘shqin va nisbatan qisqa muddatli emotsional kechinmalar tariqasida ro‘y beradigan psixologik xolat. D) Kishining biror bir ijtimoiy ob'ekt bilan bog‘liq oliy madaniy-shartli ichki his-tuyg‘usi. 7 / 50 7. Qaysi javobda idrokka to‘g‘ri ta'rif berilgan? A) Ko‘rgan narsalar haqida tushuncha hosil bo‘lishi. B) Narsa va hodisalarni bir butun va (yaxlit) holda aks ettirilishi. C) Tashqi muhitdagi ta'sirga javob reaksiyasi. D) Narsa va hodisalar haqida to‘g‘ri tushunchaning hosil bo‘lishi. 8 / 50 8. Eng jo‘shqin hissiyotlarga boy davr qaysi davr? A) Keksalik. B) yetuklik. C) O‘spirinlik D) O‘smirlik.. 9 / 50 9. Ilk bolalik davri necha yosh hisoblanadi? A) 1-3 yosh. B) 3-7 yosh. C) 2-6 yosh. D) 5-7 yosh. 10 / 50 10. Yosh davrlar psixologiyasi fanining predmeti qaysi ta'rifda to‘g‘ri keltirilgan? A) Insonning yetuklik davrigacha bo‘lgan rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. B) b)Yoshlarni psixologik rivojlanish bosqichlarini o‘rganadi. C) Insonning hissiy emotsional hususiyatlarini o‘rganadi. D) Turli yoshdagi odamlarni ontogenezda (tug‘ilgandan to umrining oxirigacha) psixik rivojlanish jarayonini, shaxsning shakllanish hamda o‘zaro munosabati qonuniyatini o‘rganadi. 11 / 50 11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining «Pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirishga qo‘yiladigan davlat talablarini tasdiqlash to‘g‘risida»gi Qarori qabul qilingan sanani aniqlang? A) 2006-yil 16 -fevraldagi B) 2015-yil 16 -fevraldag C) 2014-yil 16-fevralda D) 2016-yil 16 -fevralda 12 / 50 12. O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga tuzatishlar parlament a’zolarining qancha miqdordagi ovozi bilan ma’qullanishi kerak? A) Bir ovozdan B) Qonunchilik palatasi deputatlari va Senat a’zolari umumiy sonining 2/3qismi bilan C) Qonunchilik palatasi deputatlari va Senat a’zolari umumiy sonining 3/4 qismi bilan D) Qonunchilik palatasi deputatlari va Senat a’zolari umumiy sonining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan 13 / 50 13. “O`zbekiston Respublikasining Oliy Majlisi to`g`risida”gi Qonuni qachon qabul qilingan? A) 2004-yil 28- dekabrda B) 1996-yil 1-oktyabrda C) 1991-yil 20- noyabrda D) 1994-yil 22-sentabrda 14 / 50 14. Konstitutsiyaga binoan jamiyat va davlat hayotining eng muhim masalalari ... ? A) Namoyishlarga qo‘yiladi B) Mitinglarda ko‘rib chiqiladi C) Referendumga qo‘yiladi D) Saylovlarga qo‘yiladi 15 / 50 15. Normativ-huquqiy hujjat deb A) normativ hujjatlar to‘g‘risidagi Qonunga muvofiq qabul qilingan hujjatga aytiladi B) normativ hujjatlar to‘g‘risidagi Qonunga muvofiq qabul qilingan, umummajburiy davlat ko‘rsatmalari sifatida huquqiy normalarni belgilashga, o‘zgartirishga yoki bekor qilishga qaratilgan rasmiy hujjatga aytiladi C) normativ hujjatga aytiladi D) belgilashga, o‘zgartirishga yoki bekor qilishga qaratilgan rasmiy hujjatga aytiladi 16 / 50 16. Dunyoda 360 tilda chop etilgan xalqaro huquqiy hujjatni ko`rsating? A) Jeneva Deklaratsiyasi B) Inson huquqlari umumjahon Deklaratsiyasi C) Bola huquqlari to`g`risidagi Konvensiya D) Bunday xalqaro xujjat yo`q 17 / 50 17. O`zbekiston Respublikasi “Ta’lim sohasidagi kamsitishlarga qarshi kurashish to`g`risida”gi Konvensiya … ratifikatsiya qilingan? A) 1995-yil 30-avgust Vazirlar mahkamasining 497-I-sonli qarori bilan B) 1999-yil 30-avgust O`zbekiston Respublikasi Prezidentining 497-I-sonli qarori bilan C) 1997-yil 30-avgust Oliy Majlisning 497-I-sonli qarori bilan D) 1992-yil 30-avgust Oliy Majlisning 200-I-sonli qarori bilan 18 / 50 18. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining nechanchi bobida Fuqarolarning ijtimoiy va iqtisodiy huquqlari belgilangan? A) IX bobida B) VIII bobida C) VI bobida D) V bobida 19 / 50 19. O`zbekiston Respublikasi “Mehnatni muhofaza qilish to`g`risida”gi Qonunning maqsadi to`g`ri ko`rsatilgan javobni aniqlang? A) Ushbu Qonunning maqsadi ma’muriy sohadagi munosabat-larni tartibga solishdan iborat B) Ushbu Qonunning maqsadi mehnatni muhofaza qilish sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat C) Ushbu Qonunning maqsadi mehnat munosabatlari sohalarini tartibga solishdan iborat D) Fuqarolik huquqiga doir munosabatlarni tartibga solishdan iborat 20 / 50 20. O‘zbekiston Respublikasi mehnat huquqining manbalari to`g`ri ko`rsatilgan javobni aniqlang? A) O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksi, mehnat huquqiga doir qonunlar B) O‘zbekiston Respublikasi Mehnat huquqiga doir qonun osti xujjatlari C) O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, Mehnat kodeksi, mehnat huquqi-ga doir qonunlar va boshqa qonun osti xujjatlari D) O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi. 21 / 50 21. Mehnat shartnomasida taraflarning kelishuvi bilan quyidagilar belgilanadi. Bularni to`liq ko`rsatilgan javobni toping? A) ish joyi (korxona yoki uning bo‘linmasi); xodimning mehnat vazifasi, mutaxassisligi, malakasi, u ishlaydigan lavozim B) ish joyi (korxona yoki uning bo‘linmasi); mehnat haqi miqdori va mehnatning boshqa shartlari. C) ish joyi (korxona yoki uning bo‘linmasi); xodimning mehnat vazifasi, mutaxassisligi, malakasi, u ishlaydigan lavozim; ishning boshlanish kuni; mehnat shartnomasi muayyan muddatga tuzilganda uning amal qilish muddati; mehnat haqi miqdori va mehnatning boshqa shartlari D) ishning boshlanish kuni; mehnat shartnomasi muayyan muddatga tuzilganda uning amal qilish muddati; mehnat haqi miqdori va mehnatning boshqa shartlari 22 / 50 22. Birlashgan Millatlar Tashkiloti tomonidan 1948 yilda qanday hujjat qabul qilingan? A) Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasi B) Xotin-qizlar siyosiy huquqlari to‘g‘risidagi Konvensiya C) Bola huquqlari Konvensiyasi D) Fuqarolik va siyosiy huquq to‘g‘risidagi Konvensiya 23 / 50 23. BMTning “Bola huquqlari to‘g‘risida”gi Konvensiyasining tarkibiy tuzilishini aniqlang? A) 4 bo‘limi 38 modda B) 3 qism 52 modda C) 4 bob 32 modda D) 3 qism 54 modda 24 / 50 24. O‘zbekiston Respublikasining “Odam savdosiga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi Qonuni qachon qabul qilindi? A) 2009- yil 17-aprel B) 2010- yil 17-aprel C) 2011- yil 17-aprel D) 2008- yil 17-aprel 25 / 50 25. «Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yili» deb e’lon qilingan yilni toping? A) 2016-yil B) 2015-yil C) 2012-yil D) 2017-yil 26 / 50 26. O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidentining 2001- yil 4 -yanvardagi «O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasini o‘rganishni tashkil etish to‘g‘risida»gi faromonini sonini aniqlang? A) PF-1322-sonli B) PF-1333-sonli C) PF-1222-sonl D) PF-1325-sonli 27 / 50 27. «Jamiyatda huquqiy madaniyatni yuksaltirish Milliy dasturi» qabul qilindi. Dasturning qabul qilishdan qanday maqsad nazarda tutiladi? A) Fuqarolarning huquqiy-ilmiy faolligini oshirish nazarda tutilgan B) Huquqiy ta’lim va tarbiya tizimini yaxshilash va hammani qonunga va huquqqa hurmat bilan munosabatda bo‘lishiga erishish, fuqarolarning huquqiy faolligini oshirish nazarda tutilgan C) Siyosiy ta’lim va tarbiya tizimini yaxshilash va hurmat bilan munosabatda bo‘lishiga erishish, fuqarolarning siyosiy faolligini oshirish nazarda tutilgan D) Iqtisodiy ta’lim va tarbiya tizimini yaxshilash va hammani iqtisodiy qonunlarga hurmat bilan munosabatda bo‘lishiga erishish, fuqarolarning iqtisodiy faolligini oshirish nazarda tutiladi 28 / 50 28. Pedagogik texnologiyani tadbiq qilishda qanday vositalardan keng foydalaniladi? A) d) Verbal va noverbal, anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi. B) Kompiyuter vositalardan keng foydalaniladi C) Verbal, noverbal, vizual, audio, tabiiy va o‘quv anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi. D) Verbal o‘quv anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi 29 / 50 29. Zamonaviy pedagogik texnologiya o‘quv maqsadini aniqlash va ta’lim jarayonini loyihalashda nimalarga e’tibor qaratish lozim? A) O‘quvchining ma’ruza matnlari bilan ishlash ko‘nikmalarini hosil qilishga o`rgatish lozim B) O‘quvchining faolligini oshirish, ularni hamkorlikka chorlashga o`rgatish lozim C) O‘quvchining ko‘nikma va malakalarini shakllantirish hamda o‘quvchini o‘z fikrini bayon qila olish, himoyalash, isbotlay olishga o`rgatish lozim D) O‘quvchining faolligini oshirish, ularni hamkorlikka chorlash, o‘quv rejasida ko‘zda tutilgan o‘quv fanlari bo‘yicha dasturlar, darsliklar, o‘quv qo‘llanmalari, ma’ruza matnlari bilan ishlash ko‘nikmalarini hosil qilish, o‘quv materiallarini mustaqil mutolaa qilish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish hamda o‘quvchini o‘z fikrini bayon qila olish, himoyalash, isbotlay olishga o`rgatish lozim 30 / 50 30. «Texnologiya»…? A) ingilizcha so‘zdan kelib chiqqan bo‘lib “techne” - mahorat, san’at, malaka va “logos” - so‘z, ta’limot ma’nolarini anglatadi B) ruscha so‘zdan kelib chiqqan bo‘lib “techne” - mahorat, san’at, malaka va “logos” - so‘z, ta’limot ma’nolarini anglatadi C) fransuzcha so‘zdan kelib chiqqan bo‘lib “techne” - mahorat, san’at, malaka va “logos” - so‘z, ta’limot ma’nolarini anglatadi D) yunoncha so‘zdan kelib chiqqan bo‘lib “techne” - mahorat, san’at, malaka va “logos” - so‘z, ta’limot ma’nolarini anglatadi 31 / 50 31. O‘zbekiston Respub-likasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi qonunni qachon imzoladi imzoladi? A) 2017-yilning 3-yanvar kuni B) 2017-yilning 23-yanvar kuni C) 2017-yilning 13-yanvar kuni D) 2018-yilning 3-yanvar kuni 32 / 50 32. O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni 1997 –yil 29- avgustda qabul qilingan bo‘lib? A) ushbu qonun 15 bo‘lim va 34 moddadan iborat B) ushbu qonun 5 bo‘lim va 34 moddadan iborat. C) ushbu qonun 3 bo‘lim va 30 moddadan iborat D) ushbu qonun 25 bo‘lim va 34 moddadan iborat 33 / 50 33. “Qonun ustuvorligi va inson manfaatlarini ta’minlash – yurt taraqqiyoti va xalq faravonligining garovi” mavzusidagi ma’ruzaning muallifini aniqlang? A) A.N. Aripov B) I.B. Abdullayev C) I.A. Karimov D) Sh.Mirziyoyev 34 / 50 34. Normativ-huquqiy hujjat deb…? A) normativ hujjatlar to‘g‘risidagi Qonunga muvofiq qabul qilingan hujjatga aytiladi B) belgilashga, o‘zgartirishga yoki bekor qilishga qaratilgan rasmiy hujjatga aytiladi C) normativ hujjatga aytiladi D) normativ hujjatlar to‘g‘risidagi Qonunga muvofiq qabul qilingan, umummajburiy davlat ko‘rsatmalari sifatida huquqiy normalarni belgilashga, bo‘zgartirishga yoki bekor qilishga qaratilgan rasmiy hujjatga aytiladi 35 / 50 35. «Motiv» tushunchasining ma’nolarni anglatadi? A) Ehtiyoj, qiziqish kabi ma’nolarini anglatadi B) Intilish ma’nosini anglatadi C) Ehtiyoj ma’nosini anglatadi D) Ehtiyoj, intilish, mayl, qiziqish kabi ma’nolarini anglatadi 36 / 50 36. Dastlab 1921-yil Garvard universitetida amaliy vaziyatlardan iqtisodiy boshqaruv fanlarini o‘rganishda foydalanish tartibida qo‘llanilgan metodni aniqlang? A) «Aqliy hujum» B) «Tushunchalar tahlili» C) «SWOT» D) «Keys-stadi» 37 / 50 37. Pedagogik texnologiyani tadbiq qilishda qanday vositalardan keng foydalaniladi? A) Verbal, noverbal, vizual, audio, tabiiy va o‘quv anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi B) Kompiyuter vositalardan keng foydalaniladi C) Verbal o‘quv anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi D) Verbal va noverbal, anjomlaridan vositalardan keng foydalaniladi 38 / 50 38. O`quv jarayonida o`quvchilar bir- biriga o`rgatish orqali o`rganilayotgan mavzuni qancha foizini o`zlashtiradi? A) 50 % ni. B) 90 % ni. C) 70 % ni. D) 60 % ni. 39 / 50 39. Zamonaviy pedagogik texnologiya o‘quv maqsadini aniqlash va ta’lim jarayonini loyihalashda nimalarga e’tibor qaratish lozim? A) O‘quvchining ko‘nikma va malakalarini shakllantirish hamda o‘quvchini o‘z fikrini bayon qila olish, himoyalash, isbotlay olishga o`rgatish lozim B) O‘quvchining faolligini oshirish, ularni hamkorlikka chorlash, o‘quv rejasida ko‘zda tutilgan o‘quv fanlari bo‘yicha dasturlar, darsliklar, o‘quv qo‘llanmalari, ma’ruza matnlari bilan ishlash ko‘nikmalarini hosil qilish, o‘quv materiallarini mustaqil mutolaa qilish ko‘nikma va malakalarini shakllantirish hamda o‘quvchini o‘z fikrini bayon qila olish, himoyalash, isbotlay olishga o`rgatish lozim. C) O‘quvchining faolligini oshirish, ularni hamkorlikka chorlashga o`rgatish lozim D) O‘quvchining ma’ruza matnlari bilan ishlash ko‘nikmalarini hosil qilishga o`rgatish lozim 40 / 50 40. «Interfaol» tushunchasi inglizcha «interact» so‘zidan olingan bo`lib («inter» –«birgalikda», «act» – «harakat qilish»). A) «inter» –« birgalikda umumiylikda», «act» – «internet» degan ma’noni bildiradi B) «inter» –«internet», «act» – «foydalanish» degan ma’noni bildiradi C) «inter» –«umumiylikda», «act» – «ishlash» degan ma’noni bildiradi D) «inter» –«birgalikda», «act» – «harakat qilish» degan ma’noni bildiradi 41 / 50 41. Interfaol ta’lim usullari O‘zbekistonda qadim zamonlardan beri ta’lim-tarbiya jarayonida o‘qituvchi bilan o‘quvchilar, o‘quvchilar bilan o‘quvchilar o‘rtasidagi muloqotlar shakllarida qo‘llab kelingan. Bu usullar o`quvchilarda qanday hususiyatlarni shakllanishiga xizmat qilgan? A) Bu usullar o‘quvchilarning nutq, tafakkur, mulohaza, zehn iste’dod, zakovatlarini o‘stirish orqali ularni mustaqil fikrlaydigan, komil insonlar bo‘lib yetishlariga xizmat qilgan B) Bu usullar o‘quvchilarning mulohaza yuritishga xizmat qilgan. C) Bu usullar o‘quvchi-larning mustaqil fikrlash qobiliyatini shakllanishiga xizmat qilgan D) Bu usullar o‘quvchilarning zehnini o`stirishga xizmat qilgan 42 / 50 42. … pedagogik texnologiya jarayonida o‘quvchilar ko‘z bilan ko‘rishlari uchun mo‘ljallangan barcha vositalarni o‘z ichiga oladigan vositalar A) Ta’lim vositalari B) Pedagogik vositalari C) Vizual (ko‘rgazmali) vositalar D) Metodik vositalari 43 / 50 43. Motiv-…? A) uyga vazifani bajarishga undovchi turtki B) mavzuni o`rganishga undovchi turtki C) kishini biror ish harakatni bajarishga undovchi da’vat, turtki D) darsni bajarishga undovchi turtki 44 / 50 44. Edvayzer -(advisor-fransuzcha «avisen»»o‘ylamoq») bo`lib qanday vazifani bajaradi? A) Bitiruv malakaviy ishi loyihalarini bajaradi. B) Tinglovchilarning individual holda bitiruv malakaviy ishi, kurs loyihalarini bajarishda maslahatchi rolini bajaradi C) Individual loyihalarni bajaradi D) Tinglovchilarga maslahatchi hisoblanadi 45 / 50 45. Kompetensiyalar ikkita asosiy turga bo`linadi. Bularni aniqlang? A) Tayanch, umumiy va xususiy kompetensiyalarga bo‘linadi B) Shaxsiy va xususiy kompetensiyalarga bo‘linadi C) Tayanch va xususiy kompetensiyalarga bo‘linadi D) Tayanch va shaxsiy kompetensiyalarga bo‘linadi 46 / 50 46. Ta’limni texnologiyalashtirish - bu…? A) o‘qitish jarayoniga texnologik yondoshish asosida ta’lim maqsadlariga erishishning eng maqbul yo‘llari va samarali vositalarni tadqiq qiluvchi va qonuniyatlarni ochib beruvchi pedagogik yo‘nalishdir B) o‘qitish jarayoniga texnologik yondoshish pedagogik yo‘nalishdir C) o‘qitish jarayonining pedagogik yo‘nalishdir D) samarali vositalarni tadqiq qiluvchi pedagogik yo‘nalishdir 47 / 50 47. «Kompetensiya –? A) polyakcha sompetere –layoqatli, munosib bo‘lmoq kabi ma’nolarni bildiradi. B) ruscha sompetere –layoqatli, munosib bo‘lmoq kabi ma’nolarni bildiradi C) Shvedcha sompetere –layoqatli, munosib bo‘lmoq kabi ma’nolarni bildiradi D) lotincha sompetere –layoqatli, munosib bo‘lmoq kabi ma’nolarni bildiradi 48 / 50 48. “Tushunchalar tahlili” metodining maqsadi-? A) o‘quvchilarni mashg‘ulotda o‘tilgan mavzuni egallaganlik va mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirib olinganlik darajasi B) o‘z bilimlarini mustaqil ravishda erkin bayon eta olish, o‘zlarining bilim darajalarini baholay olish, yakka va guruhlarda o‘qituvchi yechimi topilishi lozim bo‘lgan mavzu (masala)ni aniqlaydi C) yakka va guruhlarda o‘qituvchi yechimi topilishi lozim bo‘lgan mavzu (masala)ni aniqlaydi D) o‘quvchilarni mashg‘ulotda o‘tilgan mavzuni egallaganlik va mavzu bo‘yicha tayanch tushunchalarni o‘zlashtirib olinganlik darajalarini aniqlash, o‘z bilimlarini mustaqil ravishda erkin bayon eta olish, o‘zlarining bilim darajalarini baholay olish, yakka va guruhlarda o‘qituvchi yechimi topilishi lozim bo‘lgan mavzu (masala)ni aniqlaydi 49 / 50 49. “SWOT-tahlil” metodining maqsadi? A) mavjud nazariy nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladi B) mavjud nazariy bilimlar va amaliy tajribalarni tahlil qilishga xizmat qiladi C) mavjud nazariy bilimlar va amaliy tajribalarni tahlil qilish, taqqoslash orqali muammoni hal etish yo‘llarni topishga, bilimlarni mustahkamlash, takrorlash, baholashga, mustaqil, tanqidiy fikrlashni, nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladi D) nostandart tafakkurni shakllantirishga xizmat qiladi 50 / 50 50. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 6-apreldagi 187-sonli qarorini nomini toping? A) “Oliy ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaror B) “Kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaror C) “Umumiy o‘rta davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaror D) “Umumiy o‘rta va ‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limining davlat ta’lim standartlarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qaror 0% Testni qayta ishga tushiring Author: InfoMaster Diagnostika testlari