Tarbiya attestatsiya №5 Mart 13, 2022Mart 13, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №5 ga 2 fikr bildirilgan 0% 11 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №5 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Nechanchi yildan boshlab oila-maktab-mahalla hamkorligi bn ishlash loyihasi yo'lga qo'yildi? A) 2015-yil B) 2010-yil C) 2012-yil D) 2011-yil 2 / 40 Uzluksiz ma'naviy tarbiya konsepsiyasining qaysi bobida ichki his tuyg'ularga e'tibor oshishi, emotsional munosabatlarning tanlov asosida namoyon bo'lishi kuzatiladi? A) III bob B) V bob C) VI bob D) IV bob 3 / 40 ........ bu-ichki kuch, maqsadlarni ongli ravishda belgilash hamda yuzaga keladigan tashqi va ichki qiyinchiliklarni yengib o‘tib, maqsad sari intilish qobiliyati. A) Iroda B) Qunt C) Sabr D) Qat'iyat 4 / 40 Yarim soatdan so‘ng diqqatning bo‘linishi natijasida ma'lumotlarni qabul qilish 60% gacha sustlashib borsa, 45 daqiqadan keyin qanchaga sustlashadi? A) 0.3 B) 0.4 C) 0.5 D) 0.2 5 / 40 O’zbekiston Respublikasining “Bolalarni ularning sog’ligiga zarar yetkazuvchi axborotlardan himoya qilish to’g’risida”gi Qonuni qachon qabul qilingan edi? A) 2018-yil 12-dekabrda B) 2019-yil 19-aprelda C) 2017-yil 8-sentabrda D) 2020-yil 25-iyunda 6 / 40 Sabr-toqat va mehnat natijasi ko’rsatilgan qatorni toping? A) Maqsadga yetish yo’lidagi ilk omadsizliklarga taslim bo’ladi, kurashishdan tezda charchab qoladi B) Inson o’z oldiga qo’ygan maqsadiga albatta yetadi C) Barchasi tógri D) Uchragan to’siq va qiyinchiliklardan qo’rqmaydi, aksincha ulardan to’g’ri xulosa chiqaradi 7 / 40 Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta kòprik, bir qancha masjid-madrasa, tòĝon, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik B) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik C) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta kòprik D) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta kòprik 8 / 40 Oʻzbekiston Qahramoni Abdulla Oripovning fikricha nima Vatan sevgisi bilan uygʻun boʻlgandagina yuksak natijalar beradi? A) Mukammal tarbiya B) Intellektual salohiyat C) Yuksak maʼnaviyat D) Daxldorlik hissi 9 / 40 Milliarder Alisher Usmonovning fikricha, insonga berilgan boylik o’zini oqlashi uchun u qanday odam bo’lish lozim? A) Tartibli odam B) Tashkilotchi va izlanuvchan odam C) Saxovatpesha odam D) Vatanparvar odam 10 / 40 Faol fuqarolik darajalarini aniqlang. A) Mahalliy darajadagi faollik; hududiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. B) Hududiy darajadagi faollik; mintaqaviy darajadagi faollik; xalqaro darajadagi faollik. C) Umumiy darajadagi faollik; shaxsiy yoki davlat ahamiyatidagi faollik; mintaqaviy faollik. D) Mahalliy darajadagi faollik; respublika darajadagi faollik; mintaqaviy va xalqaro darajadagi faollik 11 / 40 Buyuk Britaniya Parlamentining lordlar palatasi vakili lord Muhammad Iltaf Shayx: “Agar Ulug‘bek hozir hayot bo‘lganida, o‘zbeklar birinchi bo‘lib Oyga safar qilgan bo‘lardi. Al-Xorazmiy bo‘lmaganida, zamonaviy texnologiyalar ham bo‘lmas edi. Ibn Sino asarlari asosida hozir Yevropa tibbiyotni o‘rganmoqda. Biz radikallashuvga O‘zbekiston madaniyati bilan qarshi kurashishimiz kerak. Sizlar Imom Buxoriy hadislarini ingliz tiliga tarjima qilib, sharhlab bering. Biz bu kitoblar bilan jaholatga qarshi kurashamiz”.. A) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2019 1.03 London B) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2017 1.03 London C) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2020 1.03 London D) O‘zbekiston va Buyuk Britaniya ziyolilari,diniy soha namoyandalarining uchrashuvidan2018 1.03 London 12 / 40 Tanqidiy fikrlaydigan odamga xos hususiyatlarni aniqlang. 1. Dalillardan oqilona va holis foydalanadi. 2. Yetarli dalil bo’lmaganda qaror qabul qilishga shoshilmaydi. 3. Mantiqsiz xulosalarni yaroqsizlardan farqlay oladi. 4. Fikrlarini aniq va izchil ifodalaydi. 5. Muammoga darhol yechim topadi va tez qaror chiqaradi... A) 1,2,3,4,5 B) 1,3,4,5 C) 1,2,3,4 D) 1,2,4 13 / 40 . Aqlli kishilar o‘z ish stollari ustiga uch lavhani joylashtirib qo‘yadilar: Birinchisiga: “Buguning haqiqiy kundir” deb yozilgan. Ya’ni bu kun chegarasida yashang. Ikkinchisiga: “Fikr yurit va shukr qil!” deb yozilgan. Ya’ni sizga berilgan ne’matlar haqida tafakkur qiling va uning shukrini ado eting. Uchinchisiga: “G‘azab qilma!” iborasi yozilgan. Bu lavha sizni eng yaqin va oson tarzda baxtga yetaklaydi. Ular sodda, ammo juda foydalidir. A) Doktor Oiz Qarniy, saudiyalik olim, jamoat arbobi B) Martin Lyuter King C) Qamariddin Islamov D) Alfred Mexen, siyosatchi 14 / 40 "Ijobiy motivatsiya" deb nimaga aytiladi? A) Hissiy aqlning eng yuqori darajasi bo’lib - yechimni topish, ilg’or fikrlash B) Mo’ljaldagi rejimni amalga oshirish uchun zarur rag’batni topish qobiliyati C) Barcha javoblar to’g’ri D) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati 15 / 40 Yevropaning barcha sohalardagi taraqqiyotida Islom madaniyatining xizmati beqiyos va uning Yevropa taraqqiyotiga katta ta’sir o‘tkazgan keskin asarlari bor... Yevropaga hayot bag‘ishlagan nafaqat tabiat ilmlari, balki Islom madaniyati bu o‘lkaga ilk nurini yuborganidayoq har tomonlama o‘z ta’sirini o‘tkazgan edi. . A) Robert Briffault, “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. B) Аntonio Аlonso Markos “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. C) Martin Lyuter King “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) noml D) Migel de Servantes “Insoniyatning yaralishi”(“The Making of Humanity”) nomli kitobidan. 16 / 40 Biz muqaddas dinimizni azaliy qadriyatlarimiz mujassamining ifodasi sifatida behad qadrlaymiz. Biz muqaddas dinimizni zo‘ravonlik va qon to‘kish bilan bir qatorga qo‘yadiganlarni qat’iy qoralaymiz va ular bilan hech qachon murosa qila olmaymiz. A) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 2-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan B) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2016-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan C) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2017-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan D) O‘zbe Resp Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning2018-yil 19-sentabrda BMTning 72-sessiyasidagi nutqidan 17 / 40 Mahatma Gandi fikridagi tushirib qoldirilgan so’zlarni toping: "..... kechirishni bilishmaydi. Kechira olish - ......ga xos fazilat. Kechirimlilik - ...... belgisi. A) Ojizlar / kuchlilar / ruhiy kamolot B) Ojizlar / sabrlilar / ahloqiy barkamollik C) Ojizlar / mehribonlar / qalban uyg’oqlik D) Ojizlar / matonatlilar / yuksak insoniylik 18 / 40 Hech kimga yomonlik evaziga yomonlik qaytarmanglar. Barcha odamlarning ko‘zi oldida yaxshilik qilishga intilinglar. Agar iloji bo‘lsa, qo‘lingizdan kelganicha barcha odamlar bilan tinch-totuv hayot kechiringlar. A) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 10--bob. B) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 12-bob. C) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 11-bob. D) Yangi Ahd. Rimliklarga maktub, 18-bob. 19 / 40 Onaning oqilaligi tufayli "kashfiyotlar dahosi"ga aylangan mashhur shaxs kim? A) Jorj Bernard Dansig B) Pyotr Kapitsa C) Tomas Edison D) Albert Eynshteyn 20 / 40 Kamchilik va nuqsonlaringni ko‘rsatib, seni koyigan donishmandning etagidan mahkam tut. Zero, u zot xazinaga eltayotgan yo‘lboshchiga o‘xshaydi va sen sira kam bo‘lmaysan. A) Budda B) Avesto 21 / 40 "Elektron ishtirok" deb nimaga aytiladi? A) Faol fuqarolik pozitsiyasini tanlashda texnikaning ahamiyatini his qilish B) Media madaniyatga ega bo’lish va zamonaviy texnologiyalardan to’g’ri foydalanish C) Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan siyosiy jarayonlardan Internet orqali bohabar bo’lish D) Davlat va jamiyat boshqaruvida Internet orqali ishtirok etish 22 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Kaykovus B) Jaloliddin Rumiy C) Migel de Servantes D) Suqrot 23 / 40 Ilg’or fikrlash ko’nikmasini egallash yo’llarini aniqlang. 1. O’zgarmaslik yo’llarini aniqlash. 2. Ilg’or fikrlash ko’nikmasining muhimligini tushunish. 3. Ilg’or fikrlash ko’nikmalarini rivojlantirish. 4. Ilg’or fikrlash tajribalaridan foydalanish. A) 1,2,3,4 B) 1,2,3 C) 2,3,4 D) 1.3 24 / 40 . Har qaysi yo’nalishda muvaffaqiyat qozonish uchun qanday ko’nikmalarni rivojlantirish zarur? 1. Muammoga keng qamrovli yechim topish; 2. Tanqidiy fikrlash; 3. Keng qamrovli ijodiy fiklash; 4. Odamlarni boshqarish ko’nikmasi; 5. Odamlar bilan o’zaro munosabat; 6. Liderlarga taqlid qilish; 7. Qaror qabul qilish va xulosa yasash... A) 1,3,4,5,6,7 B) 1,2,3,4,5,6,7 C) 1,2,3,4,5 D) 1,2,3,4,5,7 25 / 40 Teatr va gazeta-jurnallarning jamiyat hayotidagi o’rnini oshirgan, taraqqiyotni ilm-u ma'rifatda deb bilgan buyuk ajdodimiz kim? A) Abdulla Avloniy B) Hamza Hakimzoda Niyoziy C) Mahmudxo’ja Behbudiy D) Munavvarqori Abdurashidxon o’g’li 26 / 40 Ey farzand, bilg‘ilkim, aql yuzasidan farzandg‘a ota-onani izzat va hurmat qilish vojibdur, nedinkim, uning asli ota-onadur. Ota-onani nima uchun hurmat qilurman, deb ko‘nglingg‘a kelturmag‘il, bilg‘ilki, ular sening uchun o‘limg‘a ham tayyor turaturlar. Har bir farzand, oqil va dono bo‘lsa, hech vaqt ota-onaning mehr haqqini ado qilmoqdin xoli bo‘lmag‘usidur. Ey farzand, shul vajdin ota-onangni ozgina ham ranjitmag‘il.. A) Kaykovus B) Konfutsiy C) Martin Lyuter King D) Jaloliddin Rumiy 27 / 40 Yuqori natijaning o’lchovlari nimalarda namayon bo’ladi? A) Malaka hosil bo’lishi; rag’batning ortishi; daromadning oshishi. B) Daromadning oshishi; ichki mamnunlik; ijobiy o’zgarishlar. C) Ichki motivatsiya ortishi; moddiy barqarorlik; ma'naviy yetuklik hosil bo’lishi. D) Tajribaning ortishi; ruhiy barqarorlik hosil bo’lishi; moddiy ehtiyojning qondirilishi. 28 / 40 Qanday odam o’zining ham, boshqalarning ham xaloskori hisoblanadi? A) O’ziga nimani ravo ko’rsa boshqalarga ham shuni ravo ko’radigan odam B) Og’ir damda boshqalarga yaxshilik qila oladigan odam C) O’zgalar manfaatini o’z shaxsiy manfaatidan ustun qo’yolgan odam D) O’z aql-u zakovati bilan o’zini va atrofdagilarni ish bilan ta'minlaydigan odam 29 / 40 Kim baxt kelganda undan foydalanishni bilmasa, u o‘tib ketganda shikoyat qilmasligi kerak. A) Arxiyepiskop Vladimir B) Hakim at-Termiziy C) F. Shalyapin D) Migel de Servantes 30 / 40 Hishom ibn Urva rivoyat qiladi: “Oisha roziyallohu anho bir kelinni bir ansoriy kuyov huzuriga uzatib qo‘ydilar. Janob Rasululloh: “Ey Oisha, musiqa chalib, o‘yin-kulgi bilan kuzatib qo‘ydingizlarmi? Ansorlar musiqa chalib, o‘yin-kulgi qilishni xush ko‘radilar”, dedilar.. A) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5163-hadis B) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5161-hadis C) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5162-hadis D) Imom Buxoriy, “Nikoh kitobi”, 5160-hadis 31 / 40 Odamlarni boshqarish bu - ..... A) Ulardagi iqtidor va qobiliyatlaridan taraqqiyot yo’lida foydalanish B) Salohiyatlarini namoyon etish uchun ularga zarur sharoit yaratib berish C) Barcha javoblar to’g’ri D) Kommunikativlik qobiliyati orqali odamlar ishonchiga kirish va maqsadi yo’lida ularni uyushtirish 32 / 40 Ehtiyojing tushadigan ilmni o‘rganishdan o‘zingni olib qochma! A) Abu Rayhon Beruniy B) Imomi A’zam Abu Hanifa C) Shayx Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf D) Hakim at-Termiziy 33 / 40 Ijodiy fikrlashning besh asosini aniqlang. A) O’zini anglash, o’zini boshqarish, o’zini rag’batlantirish, xayrixohlik, ijtimoiy ko’nikmalar B) O’zini tushunish, o’zini safarbar etish, rag’batlantirish, harakatga undash, samara berish C) O’zini anglash, o’ziga ishonch, o’zini baholash, to’g’ri tanqid, samarali natija D) O’zini tushunish, qat'iy fe'l-atvor, tanqidiy yondashuv, tahlil qilish, samara olish 34 / 40 Yetakchiga xos to’rtta muhim xususiyatni aniqlang. A) Mardlik, innovatsiya, ahloq, mahorat. B) Mardlik, kreativlik, bilim, tajriba. C) Mardlik, tanqidiy fikrlash, tafakkur, ahloq. D) Mardlik, ijodiy fikrlash, tajriba, xulq. 35 / 40 Barchamizga yaxshi ma’lumki, vatanparvarlik har bir davlat hayotining ma’naviy asosi hisoblanadi va jamiyatni har tomonlama rivojlantirish borasida eng muhim safarbar etuvchi kuch sifatida namoyon bo‘ladi. A) G‘afur G‘ulom B) Shavkat Mirziyoyev C) Mahmud Zamaxshariy D) Abdurauf Fitrat 36 / 40 Eshitib ota-onangni, so‘zlarini qadrla, Mol-u mulking ko‘paysa, mag‘rurlanib quturma. A) Jaloliddin Rumiy B) Mahmud Zamaxshariy C) Mahmud Koshg‘ariy D) Yusuf Xos Hojib 37 / 40 Ijtimoiy tahlil deb nimaga aytiladi? A) Barcha javoblar to’g’ri B) Odamlarning hislari, imkoniyat va qiziqish, manfaatlarini anglash qobiliyati C) Jamoani boshqarish, ularning iste'dodini yuzaga chiqarish yangi tashabbusni ilgari surish qobiliyati D) O’zaro munosabatlarda har ikki tomonning manfaatlarini hisobga olish mahorati 38 / 40 Agar men hayotda qandaydir muhim kashfiyot qilgan bo‘lsam, asosan sabrim va e’tiborim tufayli qilganman, boshqa qandaydir iste’dodim tufayli emas. A) Hakim at-Termiziy B) Suqrot C) Isaak Nyuton D) Mahmud Koshg‘ariy 39 / 40 Muammoni hal qilish uchun ma'lumotlardan aniq va oqilona foydalana olish, savol berish orqali qo’shimcha ma'lumotlar topish ko’nikmasiga nima deyiladi? A) Tahlil qilish B) Tanqidiy fikrlash C) Hissiy bilish D) Kreativ yondashuv 40 / 40 . Islom dini ilm-fan, madaniyat va san’at ravnaqiga hech qachon to‘sqinlik qilmagan, hatto muayyan cheklovlar o‘rnatilganida ham yangi-yangi g‘oyalar va uslublar, san’atning o‘zgacha yo‘nalishlari rivojiga yo‘l ochib bergan. Alloh taolo bandalariga ko‘rish uchun ko‘z berdi, hid bilish uchun burun ato qildi, qo‘l berdi, oyoq berdi. Ko‘z ham, quloq ham dunyodagi ne’matlardan foydalanadi, quloqning rohati esa go‘zal ohanglarni, yaxshi suhbatlarni eshitishdadir, quloqning ne’mati yaxshi nag‘malar, yaxshi ashulalardir, shunday ekan, nima uchun biz musiqani harom deb hisoblaymiz? A) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, II jild B) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, III jild C) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, I jild D) Imom G‘azzoliy, “Ihyou ulumid din” kitobi, 4 jild 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya