Tarbiya attestatsiya №6 Mart 27, 2022Mart 27, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Tarbiya attestatsiya №6 ga fikr bildirilmagan. 0% 25 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Tarbiya fanidan attestatsiya savollari №6 DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Mamalaktimizda "Qatog'on qurbonlarini yod etish" kuni qaysi yildan boshlab nishonlanmoqda? A) 2000-yil 9-may B) 1999-yil 31-avgust C) 2001-yil 31-avgust D) 2000-yil 31-avgust 2 / 40 Ivan Fernandez bizga hayotning muhim saboqlaridan birini o‘rgatdi-hech qaysi g‘alaba....... dan ustun bo‘la olmaydi. A) yaxshilik B) halollik C) do‘stlik D) kamtarlik 3 / 40 Natijaga erishish bosqichlarini ketma-ketlikda aniqlang. 1. Muvaffaqiyatlarni rejalashtirish 2. Yangi vazifalar qo’yish 3. Barqaror harakat 4. Natijalarni tahlil qilish A) 1,4,2,3 B) 1,3,2,4 C) 1,2,3,4 D) 1,3,4,2 4 / 40 Hayotda kutilmagan voqealar har lahzada sodir bo‘lishi mumkin. Ularning hayotimizga qanday ta’sir qilishini nima belgilaydi? A) Bizning beparvoligimiz B) Bizning bilimimiz C) Bizning munosabatimiz D) Bizning mehnatimiz 5 / 40 Markaziy Osiyoda IX–XII va XV asrlarda roʻy bergan ilm-fan, falsafa, adabiyot sohasidagi rivojlanish Yevropa Renessansiga katta taʼsir koʻrsatdi. Keltirilgan jumlani toʻgʻri yoki notoʻgʻri ekanligini aniqlang. A) Toʻgʻri B) Notoʻgʻri 6 / 40 Muarrix Xondamir Alisher Navoiy Xurosonda nechta rabot va nechta hovuz, nechta kòprik, bir qancha masjid-madrasa, tòĝon, ariq, hammom va boshqa maishiy binolar qurdirganini qayd etgan? A) 20 ta rabot, 52 ta hovuz, 16 ta kòprik B) 52 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik C) 54 ta rabot, 22 ta hovuz, 16 ta kòprik D) 5 ta rabot, 20 ta hovuz, 16 ta kòprik 7 / 40 Qilinadigan yaxshilikning eng afzali kishining o‘z oilasiga qilganidir. Bunday yaxshilikning bir uchi o‘zingizga ham yetib turadi. “Ey Rabbim! Meni (ular) go‘daklik chog‘imda tarbiyalaganlaridek, Sen ham ularga rahm qilgin!” A) Qur’oni karim, Isro surasi, 20-oyat B) Qur’oni karim, Isro surasi, 22-oyat C) Qur’oni karim, Isro surasi, 24-oyat D) Qur’oni karim, Isro surasi, 26-oyat 8 / 40 Bir tikan botsa oyoqqa shunchalar, Ne bo‘lar, ayt, qalbga botsa u agar? A) Suqrot B) Migel de Servantes C) Kaykovus D) Jaloliddin Rumiy 9 / 40 A.Avloniy fikricha,har vaqt insonni xor qiluvchi illat qaysi? A) Baxillik B) Umidsizlik C) Fazilatsizlik D) Dangasalik 10 / 40 9-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular :24 ta nazariy va 8 ta amaliy mashg‘ulot B) mavzular:25 ta nazariy va 7 ta amaliy C) mavzular:26 ta nazariy va 9 ta amaliy D) mavzular:21 ta nazariy va 11 ta amaliy 11 / 40 6-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:14 ta nazariy va 17 ta amaliy ,3 ta takrorlash B) mavzular:19 ta nazariy va 12 ta amaliy ,3 ta takrorlash C) mavzular:20 ta nazariy va 11 ta amaliy,3 ta takrorlash D) mavzular:17 ta nazariy va 14 ta amaliy ,3 ta takrorlash 12 / 40 Quyidagi atamalarni o‘z ma’nosi bilan bog‘lab,to‘g‘ri javoblar berilgan qatorni toping. 1.....- bu quvvat,ich-ichimizda yuzaga keladigan kuch. 2......-ato etilgan hayotni munosib ,baxtli yashab o‘tishga ahd qilmoq. 3.....-hayot yuklaydigan vazifani zimmaga olmoq va uni sharaf bilan ado etmoq. 4....-hayotda o‘z o‘rnini topish uchun harakat qilmoq. A.Hissiyot B.Umid C.Mas’uliyat D.Riyozat A) 1-D,2-C,3-A,4-B B) 1-C,2-D,3-B,4-A C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-B,2-A,3-D,4-C 13 / 40 Insonning tafakkuri ,turmush tarzi,ma’naviy qarashlari o‘z-o‘zidan boshqa joyda shakllanib qolmaydi.Ularning vujudga kelishi va rivojlanishiga nimalar asos bo‘ladi? A) Bilim olish,foydali kasb egallash va munosib turmush tarzi B) Yuksak mahorat,salohiyat va tajriba C) Aniq tarixiy ,tabiiy va ijtimoiy omillar D) Ob‘yektiv va sub’yektiv omillar 14 / 40 Tarbiya fani darsliklariga qo‘yiladigan ilmiy-metodik talablar.... A) Davlat siyosatining asosiy prinsiplari asosida yaratilganligi B) Ijtimoiy-ma’rifiy institutlar bilan hamkorlikni kuchaytirish C) Qiziqarli,lo‘nda va hamma uchun qulay tabaqalashtirilgan bo‘lishi D) O‘quvchilarni muvaffaqiyatli ijtimoiy hayotga yo‘naltirishga oid matnlar,rasmlar,izohli lug‘at ,texnik ijodkorlik,mantiqiy innovatsion tafakkurni o‘stirishga qaratilgan loyihalash va modellashtirish topshiriqlarini qamrab olgan bo‘lishi 15 / 40 Quyidagi atamalarga mos kelgan ta’riflarni birlashtirib ,to‘g‘ri javobni toping. 1.Yaxshi natija,erishilgan yutuq,omad 2.Uzil-kesillik,dadillik,sabot.O‘z fikrida qattiq turish 3.Itoatkorlik,hafsala.Sabr-toqat bilan bajarish ishtiyoqi 3.Mustahkam iroda,sabot,chidam,bardoshli bo‘lish A.Muvaffaqiyat B.Qat’iyat C.Qunt D.Matonat A) 1-D,2-C,3-B,4-A B) 1-B,2-A,3-D,4-C C) 1-A,2-B,3-C,4-D D) 1-C,2-D,3-A,4-B 16 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ VI bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) To’g’ri javob yo’q C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 17 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashdagi asosiy prinsiplarni belgilang. A) Sohadagi zamonaviy ,ilmiy tadqiqotlarga asoslanish B) Barcha javoblar to‘g‘ri C) Ongli vatanparvarlik ruhini rivojlantirish,ochiqlik va shaffoflik D) Milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustunligi 18 / 40 Tarbiya fani konsepsiyasi qaysi o‘quv kurslar dasturlarini o‘z ichiga oladi? 1.Yo‘l qoidalari,salomatlik; 2.Ekologik tarbiya,media madaniyat; 3.Sog‘lom avlod asoslari,huquqiy tarbiya; 4.Iqtisod va soliq saboqlari. A) 1,2,3,4 B) 1,2,3 C) 1,3,4 D) 3.4 19 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi‘‘ III bobi..... A) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish B) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 20 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ IV bobi..... A) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) To’g’ri javob yo’q 21 / 40 ’’Case-stuty’’ texnologiyasining mohiyati nimadan iborat? A) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-yo‘nalish)O‘qituvchi-tinglovchilarda real yoki sun’iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladi. B) (ing.’’case’’-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq va sun‘iy tasvirlangan muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini yo‘naltirishga xizmat qiladigan texnologiya C) (ing.’’case‘‘-chemodan,’’study‘‘-metod) O‘quvchi-talabalarda aniq,real yoki sun‘iy yaratilgan muammoli vaziyatni o‘rganish orqali eng murakkab variantlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi texnologiya D) (ing.‘‘case‘‘-idish,’’study‘‘-yo‘nalish) O‘quvchi-talabalardo‘ aniq,real yoki sun‘iy yaratilgo‘n muammoli vaziyatni tahlil qilish orqali eng maqbul variantlarini topish ko‘nikmalarini shakllantirishga xizmat qiladigan texnologiya 22 / 40 8-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi.... A) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,4 ta takrorlash B) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:176 ta nazariy va 13 ta amaliy,4 ta takrorlash 23 / 40 Zamonaviy axborot texnologiyalari va qurilmalar,ular orqali taqdim qilingan turli xizmatlar qanday nomlanadi? A) Raqamli olam B) Raqamli media C) Mobil aloqa D) Media 24 / 40 Mahallaning huquqiy maqomi O‘z.Res.Konstitutsiyasining nechanchi moddasida berilgan? A) 106-modda B) 135-modda C) 105-modda D) 115-modda 25 / 40 Tarbiya fanini joriy qilishda qaysi xorijiy davlatlar tajribalari o'rganildi va tahlil qilindi? 1.Yaponiya,Koreya,Buyuk Britaniya 2.Fransiya,Rossiya 3.Xitoy,Germaniya 4.Singapur A) 1,2,3,4 B) 3.4 C) 1.2 D) 1.4 26 / 40 Konsepsiyaning qaysi bobi ’’O‘rta maxsus kasb-hunar va oliy ta’lim tizimi ,ishlab chiqarishda faoliyat ko‘rsatuvchi va band bo‘lmagan yoshlar o‘rtasida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish ’’ deb ataladi? A) VIII bobi B) VI bobi C) VII bobi D) V bobi 27 / 40 O‘qituvchining pedagogik munosabatlarini o‘rnatish jarayonida namoyon bo‘ladigan qobiliyatini ko‘rsating. A) Suggestiv B) Ijodiy C) Tashkilotchilik D) Kommunikativlik 28 / 40 Finlyandiyada maktab bolani eng asosiysi -qanday hayotga o'rgatishi kerak deb hisoblashadi? A) mustaqil hayotga B) intellektual muvaffaqiyatli hayotga C) mustaqil muvaffaqiyatli hayotga D) farovon muvaffaqiyatli hayotga 29 / 40 Fikrlashga undash va fikrlarni jamlash uchun qaysi uslub eng qulay? A) ’’Arra’’ metodi B) ’’BBB‘‘ metodi C) ’’Aqliy hujum‘‘ metodi D) ’’Yangi fikriy hujum’’ metodi 30 / 40 Qanday holatda fuqarolarda daxldorlik va faol fuqarolik pozitsiyasi kuchli bo‘ladi? A) Fuqarolar jamiyat oldidagi mas’uliyat va burchni his qilib yashaganda B) Fuqarolar shaxs sifatida kamol topishi uchun zarur bo‘lgan shart-sharoitda C) Fuqarolarning ta’lim -tarbiyasiga katta e’tibor qaratilganda D) Davlat va jamiyat hayotida o‘sish-o‘zgarish jarayonlari sodir bo‘lganda 31 / 40 Qaysi mutafakkir ijodida dunyodagi eng katta boylik hazrati inson deyilgan? A) Farobiy B) Beruniy C) Ibn Sino D) A.Navoiy 32 / 40 Tarixchi olim Narshaxiyning qaysi asarida bundan 1100 yil ilgari mahalla xalqning boshqaruv uslubi ekanligi yozilgan edi? A) ’’Kitob ul-ansob‘‘ B) ’’Buxoro tarixi‘‘ C) ’’Xazoin ul-ulum‘‘ D) ’’Qadimgi xalqlardan qolgan yodgorliklar‘‘ 33 / 40 5-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:20 ta nazariy va 10 ta amaliy,6 ta takrorlash B) mavzular:22 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash C) mavzular:18 ta nazariy va 12 ta amaliy,4 ta takrorlash D) mavzular:16 ta nazariy va 14 ta amaliy,4 ta takrorlash 34 / 40 Diniy iymonda ko’proq nimaga urg‘u berilishini aniqlang. A) Ezgulikka B) Ollohga C) Mehr-shafqatga D) Odamiylikka 35 / 40 Ibn Sino vafotidan oldin shogirdlariga :’’Sizlarni 5 ta buyuk tabiblarga qoldirib ketyapman ’’ degan .Bular qanday tabiblar? A) Ozodalik,badantarbiya,dam olish,mijoz,kayfiyat B) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,ovqat C) Ozodalik,badantarbiya,parhez,mijoz,kayfiyat D) Ozodalik,badantarbiya,parhez,dori-darmon,kayfiyat 36 / 40 Kreativlik deganda nimani tushunasiz? A) tashkilotchilik B) ilmiy izlanishlar olib borish C) ijodkorlik qobiliyati D) insonparvarlik 37 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi II bobi..... A) Oilalarda uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish B) Konsepsiyada belgilangan vazifalarni oila va uzluksiz ta’lim tizimida amalga oshirish C) To’g’ri javob yo’q D) Konsepsiyaning maqsad va vazifalari 38 / 40 ’’Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasi’’ V bobi..... A) To’g’ri javob yo’q B) Oilalarda ma’naviy tarbiyani amalga oshirish C) Maktabgacha ta’lim tizimida uzluksiz ma’naviy tarbiyani amalga oshirish D) Umumiy o‘rta ta’lim tizimida ma’naviy tarbiyani amalga oshirish 39 / 40 4-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi...... A) mavzular:24 ta nazariy va 5 ta amaliy,3 ta takrorlash,2 ta nazorat B) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash ,2 ta nazorat C) mavzular:20 ta nazariy va 7 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat D) mavzular:19 ta nazariy va 8 ta amaliy,5 ta takrorlash,2 ta nazorat 40 / 40 7-sinf tarbiya darsi o‘quv dasturi..... A) mavzular:25 ta nazariy va 6 ta amaliy,3 ta takrorlash B) mavzular:26 ta nazariy va 6 ta amaliy,2 ta takrorlash C) mavzular:27 ta nazariy va 5 ta amaliy,2 ta takrorlash D) mavzular:20 ta nazariy va 9 ta amaliy,5 ta takrorlash 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Tarbiya attestatsiya